سخت ترین کنکور ایران

سخت ترین کنکور ایران

جهت مشاوره در زمینه سخت ترین کنکور ایران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله شامل آمار های از سخت ترین کنکور ایران که در سال های گذشته برگزار شده است می باشد. این که سخت ترین کنکور از زمان برگزاری اولین کنکور تا به امروز مربوط به چه سالی است موضوع مهمی است ولی با توجه به سختی و پیچیدگی سوالات کنکور که در هر سال متفاوت است می توان گفت یک موضوع غیر قابل پیش بینی است که ایا در امسال هم سوالات به سختی سال های گذشته هست یا خیر. در ادامه به برسی آمار ها در سال های اخیر می پردازیم.

آیا کنکور ۱۴۰۲ سخت ترین کنکور ایران بود

در هر سال با توجه به میزان سختی سوالات کنکور و درصد پیچیدگی آن برای داوطلبان این مسئله پیش می آید که کنکور امسال سخت ترین کنکور ایران به حساب می آید. این در صورتی است که طراحان سوالات کنکور با توجه به میزان دانش و سطح علم دانش آموزان سوالات کنکور را از کتاب های درسی استخراج می نمایند.

مقایسه کارنامه دانش آموزان وبررسی درصد و رتبه دانش آموزان می توان به این نکته رسید که درصد های رتبه های بر تر در کنکور هر سال تعیین کننده سختی کنکور در آن سال است به طور مثال وقتی دانش آموزی با رتبه 1 درصد درس ریاضی یا شیمی آن 80 درصد می باش این به این معناست که در درس شیمی  یا ریاضی درصد دانش آموزان پایین بوده و احتمالا سوالات این دروس با سختی همراه بوده است.

مقایسه ی کنکور های ایران

در سال 99 کنکور در شرایط کرونا برگزار شد و با توجه به تعویق مکرر آن دانش آموزان دچار شرایط استرس قبل از کنکور شده و احتمالا این موضوع در درصد های آنان تاثیر گذار خواهد بود. در سال 99 به گفته داوطلبان سخت ترین کنکور ایران بوده است. البته این یک نظر نسبی دانش آموزان محسوب می شود . باید آمار ها را با یکدیگر مقایسه نمود تا به نتیجه نهایی رسید.

لزوم سخت بودن کنکور سراسری

لزوم سخت بودن کنکور سراسری برای داوطلبان و دانش آموزان به دلیل ایجاد فضای رغابتی بین دانش آموزان می باشد و با توجه به این نکته است که چه افرادی تلاش بیشتری کرده اند تا در این آزمون موفق شوند. در سال های اخیر داوطلبان با توجه به سوالات در هر رشته و گروه میزان سختی و آسانی آن سوالات را بررسی می نمایند.

برای مثال در سال 94 درسی مانند زیست با توجه به آمار ها بسیار سخت بوده و فردی با درصد 20، رتبه زیر دو هزار را به دست آورده این نشان دهنده این مسئله می باشد که درس زیست برای تمامی دانش آموزان سخت بوده و فردی با درصد پایین رتبه مناسبی را به دست آورده.

سخت ترین کنکور سال های اخیر

سخت ترین کنکور ایران مربوط به چه سالی است ؟ این سوال برای تمام دانش آموزان بعد از برگزاری آزمون سراسری پیش می آید که سخت ترین آزمون در سال های اخیر مربوط به چه سالی است. آمار ها نشان دهنده این موضوع است.

درمورد اینکه سوالات چه سالی سخت تر هستند هیچ چیز قابل پیش بینی وجود ندارد ولی می توانید برحسب سوالات ، میزان سختی و سبک جدید سوالات این موضوع را بررسی نمایید.

تاریخچه کنکور در ایران

تاریخچه کنکور در ایران به سال 1348 بر می گردد. این اولین آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه های کشور بود که با 47.703 شرکت کننده همراه بود. در هر سال شرکت کنندگان زیادی در گروه های آزمایشی مختلف به رغابت می پردازند.

کنکور سراسری آزمون ورودی دانشگاه هاست و برای سنجش میزان توانایی افراد طراحی شده است. در تمام این سال ها سازمان سنجش و آموزش کشور زیر نظر وزارت علوم مسول برگزاری کنکور سراسری بوده است.

سخت ترین کنکور ایران

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 99

در سال 98 تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 1.118.793 نفر اعلام شده است. بدیهی ست به دلیل وجود علاقه مندی زیاد به رشته تجربی و بازار کار مناسب این رشته تعداد شرکت کنندگان در رشته تجربی به نسبت گروه های دیگر بیشتر بوده است. در واقع در هر سال چیزی حدود یک سوم تمام شرکت کنندگان مربوط به رشته تجربی می باشد و به همین دلیل نیز میتوان سخت ترین کنکور را تجربی نامید.

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری در سال 99 با توجه به امار های اعلام شده 1.052.530 نفر اعلام شده است. در سال 99 به دلیل وجود ویروس کرونا در کشور تعداد غایبین کنکور سراسری افزایش پیدا کرده است. در جدول زیر در گروه های آزمایشی مختلف تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری را مشاهده می نمایید.

گروه آزمایشی تعداد داوطلبان تعداد کارت صادر شده تعداد غایبان
ریاضی 194.823 155250 18074
تجربی 883.66 594259 66984
انسانی 278.318 355580 35958
هنر 34000 113732 12058
زبان 34000 174412 12710

آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری در سال های گذشته 

زیر گروه امتحانی درصد شرکت کنندگان در سال 98 درصد شرکت کنندگان در سال 97 درصد شرکت کنندگان در سال 96 درصد شرکت کنندگان در سال 95 درصد شرکت کنندگان در سال 94
تجربی 56.94% 63.49% 62.41% 42.50% 56.63%
ریاضی 14.68% 14.28% 15.96% 18.93% 20.64%
انسانی 25.21% 20.26% 19.80% 18.77% 20.69%
زبان 0.93% 0.74% 0.69% 13.45% 12.74%
هنر 2.21% 1.21% 1.21% 6.35% 6.38%

مطالب مرتبط

طراحان سوالات کنکور چه کسانی هستند

روز کنکور چگونه است

نکات انتخاب رشته کنکور 99

چگونه خودمان انتخاب رشته کنیم

خاطرات روز کنکور

تخلفات و جرایم کنکور سراسری

تجربیات کنکوری ها

سلام من ماهان هستم

در آزمون سراسری کنکور ۹۵ در رشته ریاضی شرکت کردم و رتبه متوسط کسب کردم چون مصالعه خوبی نداشتم من بعد از عید و در واقع دو ماه مانده به کنکور شروع به مطالعه کردم ابتدا دروس تخصصی خود را تا حدی مطالعه کردم و سپس تمرکز خود را بر روی دروس عمومی گذاشتم پیشنهاد میکنم دروسی که در آن تسلط بیشتری دارید را بیشتر مطالعه کنید چون من بدون مطالعه درس ادبیات در سال کنکور 50% زدم اما اگر ذره ای مطالعه می کردم ممکن بود درصد بیشتری بزنم در سال کنکور من در رشته ریاضی دروسی مثل شیمی،عربی،زبان،ریاضی و فیزیک بسیار مهم و رتبه آور بود مخصوصا عربی و شیمی چون این درس ها به دلیل میانگین درصدی پایین رتبه ی شما را به شدت تغییر خواهد داد.

سلام من ستاره هستم.

سال ۹۶ کنکور تجربی دادم.دانشگاهی که کنکور داشتم اسانسورش خراب بود و همه مجبور شدن چند طبقه برن بالا.من اصلا برای جلسه کنکور استرس نداشتم ولی بخاطر یه اتفاقی سر جلسه کنکور استرس گرفتم .سر جلسه کنکور من 10 دقیقه مونده بود به شروع ازمون عمومی دفترچه همه رو تو راهرو گذاشته بودن کنار پاشون ولی برا منو نذاشته بودن ک مجبور شدم با پله برم طبقه پایین دفترچمو بگیرم بیام بالا خیلی اون تایم استرس گرفتم ولی بازم عمومیارو حدود ۵۰تا۶۰ زدم . شیمی کاربردی دانشگاه علوم و تحقیقات قبول شدم.

سلام نیما هستم. سال 96 کنکور ریاضی دادم. روز قبل کنکور اصلا برام مهم نبود چه اتفاقی میفته چون تلاشمو کرده بودم و گفتم یا میشه یا نمیشه  از طرفی هم مثل پدرم کلا استرس ندارم خلاصه کنکور و دادم و رتبه 2055 منطقه 2 و 5000 کشوری شدم و تونستم مکانیک دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین قبول بشم.

من نرگس هستم

بعد از کلی انتظار بالاخره روز کنکور رسید…
اونروز پدرم منو تا محل برگزاری آزمون رسوند ساختمون روبه روی مرکز خرید میلاد نور،یادمه وقتی صندلیمو پیدا کردم و نشستم دیدم یه نور سبز درست وسط صورتمه 😑 حالا با اون همه استرس این نور سبز چی میگفت…  تلاش برای عوض کردن صندلی بی فایده بود و من مجبور شدم کل امتحان یه دستم جلوی چشمام باشه. در آخر هم تو دلم چنتا فوش حواله دادم به کسی که این جارو برای من انتخاب کرده، از سوالای اون سالم که نگم براتون به شدت سخت و مفهومی مخصوصا زیستش جوری که انگار اولین بار بود من یه همچین کلماتیو میدیدم 😂 ( تنبل درس نخون بودم ).  ولی هر چی بود خوب یا بد تموم شد. توصیه من به همه کسایی که کنکور دادن یا میخوان بدن اینه که فکر نکنین زندگی فقط کنکور چون خیلی زود تموم میشه استرس نداشته باشین و فقط برای هدفتون تلاش کنین 🙋🏼‍♀️

من فرشته هستم

خاطره ای که می خوام تعریف کنم شاید خیلی با عقل جور در نیاد و فکر کنین که کار اشتباهی کردم… من به جای یکی از دوستام رفتم کنکور دادم. با اینکه اون رشتش ریاضی بود و من رشتم تجربی ولی من اینکارو کردم و باعث شدم دوستم یه مهندس معمار بشه ! اینم بگم که هیچ شباهتی به هم نداشتیم و هیچ مراقبی هم متوجه این موضوع نشد. ولی توصیه من به شما اینه که خودتون برای رسیدن به هدفتون تلاش کنین نه اینکه یکی به جاتون آزمون بده…

سلام نرگس هستم،

4 سال از روزی که کنکور دادم میگذره. شب قبل کنکور ساعت 7 غروب خوابم برده بود چون از کله سحر رفته بودم استخر و حسابی خسته بودم 😂 صبحم ساعت 4 بیدار شدم و یه صبحونه درست حسابی نوش جان کردم 😁 کلا روز کنکور پر از انرژی بودم خدا روشکر و بااین که چندبار رفتم دستشویی، اصلا وقت کم نیاوردم. 😂 با آرامش کامل امتحانم و دادم و کیک ساندیسمم تو راه برگشت با دوستام خوردم.😁 کلا آرامش خیلی مهمه. اصلا روز قبل کنکور درس نخونین، فقط استراحت کنین تا مغزتون آروم بشه. در غیر این صورت چیزایی که خوندین هم یادتون نمیمونه. در نهایت رتبم 7040 شد و تا یک هفته صدای گریه هام تو محل میپیچید😂الانم تقریبا فارغ التحصیل IT دانشگاه تهران جنوب هستم.

سلام من مریم هستم

روز کنکور برای من پر بود از خاطره های قشنگ با وجود تمام سختی ها و مشقت هایی که پشت سر گذاشتم تا برسیم به روز کنکور ولی با این حال تونستم آزمونمو خوب بدم و از تمام وقتم به بهترین شکل ممکن استفاده کنم. این که هر کسی برای خودش از کنکور یک غول بسازه به نظر من درست نیست با برنامه ریزی منظم و دقیق می شه از این مرحله هم عبور کنی و به موفقیت برسی.

جهت مشاوره در زمینه سخت ترین کنکور ایران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید