تخلفات و جرایم کنکور سراسری

تخلفات و جرایم در کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه تخلفات و جرایم کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تخلفات و جرایم کنکور سراسری در طی سال های برگزاری کنکور، هر ساله از جانب داوطلبانی انجام می شود که با بی اطلاعی از تبعات تخلف و آسیب های بعد از آن، دست به چنین تخلفاتی می زنند. در این مقاله با ذکر مواردی که در آزمون های سراسری تخلف محسوب می شود. آن دسته از داوطلبان بی اطلاع از این تخلفات را آگاه خواهیم کرد.

موارد تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری 

موارد تخلف و جرایم در آزمون های سراسری از سوی سازمان های مربوطه و بر اساس قانون مصوب ،در حوزه ها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. از موارد تخلفات و جرایم کنکور سراسری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی نظمی و بر هم زدن نظم در برگزاری آزمون می شود. یا به همراه داشتن وسایل غیر مجاز مانند و سایل الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار از موارد تخلفات و جرایم کنکور سراسری محسوب می شود.
  • ارتکاب هر گونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار می سازد مانند: ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون و تبانی با داوطلبان خارج از جلسه آزمون و یا دست اندرکاران آزمون مانند عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در کنکور. ثبت نام و یا شرکت در آزمون با هویت مجعول به جای داوطلب دیگر .
  • استفاده از هرگونه وسایل غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار.
  • کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سوالات .
  • تغییر غیر مجاز سوالات، اوراق و پاسخ نامه های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
  • افشای سوالات آزمون یا تلاش برای افشای آن ها و یا معاونت و همکاری برای افشای سوالات در حین برگزاری آزمون و یا قبل از برگزاری آزمون به هر نحو جرم بوده و تخلفات و جرایم در کنکور سراسری  محسوب می شود.
  • خرید و فروش سوالات آزمون یا شرکت و معاونت در این امر قبل از برگزاری آزمون یا حین برگزاری آن جرم محسوب می شود. هر چند سوالات و پاسخ آن ها واقعی یا غیر واقعی باشد.
  • همراه داشتن موبایل حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود و برابر قانون با داوطلب برخورد خواهد شد

حکم مجازات تخلفات و جرایم کنکور سراسری 

هیات های رسیدگی به تخلفات صلاحیت این امر را دارند که در صورت وجود و مشاهده تخلفاتی که در بالا ذکر شد حکم به مجازات تخلفات و جرایم کنکور سراسری را برای متخلفان صادر و اجرا نمایند. این احکام به شرح ذیر می باشد.

  1. مشمولان ارتکاب جرم ( همراه داشتن وسیل غیر مجاز و بر هم زدن نظم برگزاری آزمون ) مجازات ارتکاب جرم شامل اختار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعللام به مراجع زیربط برای مجازات و یا محرومیت از آزمون در همان سال یا سال های بعد.
  2. مشمولان ارتکاب تخلفات و جرایم کنکور سراسری ( ارائه مدارک مجعول و…) مجازاتشان محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
  3. در صورتی که فرد متخلف عضو هر یک از گروه ها یا شبکه ها باشد مجازاتش تشدید شده و به حداکثر مجازات محکوم می شود.
  4. درصورتی که فرد محکومیتش در مجازات های ذکر شده، قطعی شود، هیات رسیدگی به تخلفات قبولی وی را در آزمون باطل  می نماید و موسسه آموزشی مربوطه نیز از اعطا و صدور مدرک برای شخص متخاطی خودداری می نماید.
  5. درصورتی که نمره به دست آمده در کنکور با نمره نهایی و معدل کتبی داوطلب عدم تطابق داشته باشد با تایید هیات رسیدگی به تخلفات و جرایم کنکور سراسری، از داوطلب در بعضی از دروس عمومی و اختصاصی آزمون مجدد گرفته خواهد شد.

جزای نقدی تخلف در کنکور چقدر است

  • افرادی که تخلفات و جرایم کنکور سراسری شامل ( کمک به داوطلبان دیگر، جعل و افشای سوالات و معاونت در این امر و یا خرید و فروش سوالات ) را مرتکب می شوند؛ هیئت رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون ریال تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می نمایند.

داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری می توانند در صورت آگاهی از دیگر شرایط و ضوابط کنکور و همچنین آگاهی از موارد تخلفات و جرایم در کنکور با کارشناسان ما و شماره های درج شده در زیر مقاله تماس حاصل نمایید.

جهت مشاوره در زمینه تخلفات و جرایم کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
4 دیدگاه برای “تخلفات و جرایم کنکور سراسری”
  1. سلام.برای خواهر من موقع اعلام نتیجه کنکور سراسری زدن متخلف در گروه ازمایشی اصلی! علت رو مانیدونیم چیه،چون هیچ گونه تخلفی از جانب خواهرم صورت نگرفته.اصلا چنین چیزی امکان نداره.امکان راهنمایی هست؟

    • سلام دوست محترم از سیستم پاسخگویی سازمان سنجش پیگیری نمایید

  2. اگر در کادر بالای پاسخ برگ خط زده بشه، تصحیح نمیشه؟ و تخلف محسوب میشه؟ و به چه صورت نتیجه اعلام میشه؟ آیا محرومیت داره؟

    • سلام دوست محترم در اطلاعیه سازمان سنجش تخلف ها بیان شده

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید