وسایل مورد نیاز در روز کنکور

وسایل مورد نیاز کنکور

جهت مشاوره در زمینه وسایل مورد نیاز در روز کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به اینکه کنکور در کمتر از یک هفته ی دیگر برگزار می شود، تمامی وسایل مورد نیاز در روز کنکور و کارهایی که باید انجام دهید را در ادامه ذکر کرده ایم. موارد گفته شده را مطالعه کنید تا با خیال راحت، غولِ (آبکی) کنکور را شکست دهید. حال که تقریبا مطالعه ی دروس به اتمام رسیده، زمان مناسبی برای تقویت روحیه و افزایش آرامش است. به نکات گفته شده در این مقاله عمل کنید و پر انرژی به جنگ کنکور بروید.

مطالب مرتبط

لوازم ضروری برای روز کنکور

  1. کارت ورود به جلسه
    کارت ورود به جلسه مهم ترین بخش لوازم ضروری و مورد نیاز برای روز کنکور است زیرا بدون این کارت، شما حق ورود به جلسه ی امتحانی را نخواهید داشت. به یاد داشته باشید حتما کارت ورود به جلسه ی آزمون راکه چند روز قبل از برگزاری کنکور دریافت کردید، همراه خود داشته باشید.
  1. کارت ملیوسایل مورد نیاز کنکور - کارت ملی
    برای شناسایی شما و کنترل اطلاعات کارت ورود به جلسه، آن را با کارت شناسایی(ملی) شما مطابقت می دهند پس به هیچ وجه آن را فراموش نکنید. در صورتی که به هر دلیلی کارت ملی ندارید، می توانید به جای آن از شناسنامه استفاده کنید.
  1. حداقل دو مداد مشکی نرم
    وسایل مورد نیاز کنکور- مداد مشکی نرمرحتما حداقل دو یا سه مداد نرم همراه خود ببرید زیرا برای پر کردن پاسخنامه ی تستی، استفاده از مداد نوکی (اتود) بسیار سخت و زمان بر خواهد بود و همچنین در صورت شکستن نوک اتود، بسیاری از زمان خود را برای تعویض آن از دست می دهید، پس حتما از مداد نرمی مانند (HB) استفاده کنید تا هم در زمان هم صرفه جویی کرده باشید هم بتوانید به راحتی پاسخ های غلط را پاک کنید.
  1. پاک کن
    در صورت امکان دو پاک کن با خود داشته باشید و حتما شب قبل از آن استفاده کنید تا قدرت پاک کنندگی آن را محک بزنید که در صورت غلط زدن تست ها و نیاز به پاک کردنشان، دچار مشکل نشوید.
  1. مداد تراش
    مداد تراشی همراه خود ببرید تا اگر نیاز شد، مداد خود را تراش کنید و معطل نشوید.
  1. سنجاق برای چسباندن کارت ورود به جلسهسنجاق - وسایل مورد نیاز کنکوردر جلسه ی آزمون سراسری، هر داوطلب موظف است کارت ورود به جلسه ی خود را پرینت گرفته و آن را به لباس خود متصل کند تا در هنگام شناسایی و تطبیق کارت ملی و کارت ورود به جلسه توسط مراقب امتحانی، وقت خود را از دست ندهید.
  1. بطری آب
    معمولا در روز کنکور، بطری آب به متقاضیان داده می شود اما اگر به هر دلیلی این اتفاق نیوفتاد، می توانید درخواست کنید تا برایتان بیاورند اما این کار زمان بسیار زیادی از شما می گیرد. پس برای صرفه جویی در زمان، حتما یک بطری آب همراه خود داشته باشید.
  1. خوراکی قندی
    لوازم ضروری برای روز کنکور
    همانطور که گفته شد، اکثرا در جلسه ی آزمون، یک بطری آب یا آبمیوه و معمولا یک نوع خوراکی قندی به متقاضیان داده می شود.  بازهم سعی کنید خودتان آن هارا به همراه داشته باشید تا اگر به هر دلیلی چیزی به شما داده نشد، اذیت نشوید.
    هنگام آزمون، به دلیل استرس و چند ساعت استفاده ی بی وقفه از مغر، احتمال افتادن قند و پایین اومدن سطح انرژی وجود دارد. پس حتما یک خوراکی شیرین مثل خرما، انجیر، شکلات، کیک و یا بیسکوییت با خودتان به همراه داشته باشید.
  1. دستمال کاغذی
    حتما دستمال کاغذی به همراه ببرید چون یکی از وسایلیست که شدیدا نیاز می شود و در صورت به همراه داشتن آن، بسیار در وقت خود صرفه جویی می کنید.
  2. ساعت مچیساعت مچیحتما یک ساعت مچی ساده به دستتان ببندید تا طبق زمان بندی پیش بروید و وقت را از دست ندهید. حواستان باشد در جلسه ی کنکور، اجازه ی بستن ساعت دیجیتالی هوشمند نخواهید داشت پس حتما ساعت ساده ای با خود ببرید.

کارهای ضروری و وسایل مورد نیاز کنکور

در اینجا لیستی از کارهای ضروری برای روز قبل کنکور را باهم مرور می کنیم تا انشاا… با خواندن و انجام دادن این نکات، با آرامش بیشتری سر جلسه حاضر شوید.

  1. تلاش برای آرامش بیشتر
    در صورت امکان و برای داشتن آرامش بیشتر، از شب قبل وسایل مورد نیاز در روز کنکور را آماده کرده و داخل کیف خود قرار دهید تا در هنگام رفتن سر جلسه، نگرانی از بابت جا گذاشتن چیزی نداشته باشید.
  2. لباس مناسب روز کنکور
    از شب قبل یک دست لباس راحت و نخی کنار بگذارید. حتی جوراب، مقنعه، هد بند و از این دست وسایل مورد نیاز در روز کنکور را نیز از شب قبل آماده کنید تا در لحظات آخر با استرس دنبالشان نگردید. سعی کنید لباسی که انتخاب می کنید بسیار راحت و خنک باشد تا سر جلسه ی کنکور تبدیل به یکی از دغدغه هایتان نشود.
  3. مسیر محل برگزاری کنکور
    مسیر رفتن به محل برگزاری کنکور و ایستگاه وسایل نقلیه تا آن مکان را را یاد بگیرید. سعی کنید قبل از روز آزمون، یک بار به آن جا بروید تا روز کنکور دچار سردرگمی و گم کردن آدرس نشوید. در صورت امکان در روز کنکور به همراه یکی از اعضای خانواده به محل برگزاری بروید تا اگر مشکلی پیش آمد، کسی باشد که کمکتان کند.
  4. شام سبک بخورید
    شام شب قبل را سبک بخورید و سعی کنید زود بخوابید تا صبح پرانرژی و سرحال به سراغ آزمون بروید.
  5. آماده سازی لوازم ضروری
    لباس هایی که قرار است بپوشید را کنار بگذارید و حتما وسایل مورد نیاز در روز کنکور را از شب قبل آماده کنید. همه چیز را آماده کنید تا در دقایق آخر مشکلاتی مانند جورابم را پیدا نمی کنم و پاک کن ام گم شده و یا اتوبوس تاخیر دارد، برایتان پیش نیاید.
  6. زود بخوابید
    ساعت را برای صبح زود کوک کنید تا حداقل یک ساعت زودتر از زمان شروع آزمون، در آنجا حضور داشته باشید و با آرامش و خیالت راحت، زود بخوابید.

کارهای ضروری برای روز قبل کنکور

کارهای ضروری در روز کنکور

در ادامه چند مورد از کارهای ضروری برای انجام در روز کنکور و لوازم مورد نیاز این آزمون را باهم مرور می کنیم.

  1. زود بیدار شوید
    در ابتدا سعی کنید صبح بسیار زود بیدار شوید و با نرمش های کششی، خستگی و کسلی را از خود دور کنید. سعی کنید به حمام بروید تا سرحال و خنک شوید و با توجه به تاریخ برگزاری کنکور که در میانه ی تابستان است، گرما زده نشوید.
    کارهای ضروری در روز کنکور
  2. صبحانه ی روز کنکور
    سرحال و قبراق بنشینید و صبحانه ی سبک و مقوی ای بخورید تا پر انرژی به سراغ آزمون بروید. از خوردن مواد غذایی مانند تخم مرغ و شیر و یا هرچیزی که امکان مسمومیت غذایی دارد، پیش از جلسه ی آزمون بپرهیزید.کارهای ضروری در روز کنکور
  3. زودتر به حوزه بروید
    حتما سعی کنید حداقل یک ساعت پیش از شروع آزمون، در حوزه ی امتحانی حاضر باشید.
  4. کارت رود به جلسه
    قبل از وارد شدن به حوزه، کارت ورود به جلسه ی خود را به لباستان وصل کنید، زیرا در غیر این صورت اجازه ی ورود به جلسه به شما داده نخواهد شد.
  5. نسبت به تابلوها هوشیار باشید
    به دنبال راهنماها و یا هر تابلویی که با مشخصات کارت ورود به جلسه ی شما تطابق دارد بروید. پس از پیدا کردن صندلی خود، در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با مکان صندلی یا خود صندلی، مراقب را در جریان بگذارید.

در صورتی که چپ دست هستید و داخل فرم ثبت نام آزمون، تیک گزینه ی چپ دست هستم را زده بودید، اما در جلسه ی کنکور صندلی مخصوص برای شما گذاشته نشده، حتما به مراقب حوزه اطلاع دهید. هیچ جای نگرانی نیست. وظیفه ی مراقبان، تامین آرامش و امنیت و راحتی شما در جلسه ی کنکور است.

نکات مهم در زمان کنکور

  1. حفظ آرامش
    با آرامش و یاد خدا به صدای قرآن پخش شده گوش دهید و بدانید که شما تمام تلاشتان را کرده اید، پس موفقیتتان حتمی ست. همچنین اگر به هر دلیلی کم کاری کرده اید این را بدانید که این آزمون، تنها تعیین کننده ی سرنوشت شما نیست. پیش روی شما راهی بس طولانی و پر فراز و نشیب وجود دارد و شما با توانایی هایتان، تک تک قله های این مسیر را فتح خواهید کرد.نکات مهم در زمان کنکور
  2. اطلاعات را چک کنید
    وقتی بسته ی سوالات به شما داده شد، در اولین لحظه اطلاعات کارت ورود به جلسه و پاسخنامه و سوالات را باهم مقایسه کنید. در صورت وجود هرگونه مغایرت، به مراقب اطلاع دهید.
  3. رعایت زمان بندی
    وسایل مورد نیاز کنکور
    زمان بندی هایی که برای هر درس کرده اید را بالای سوالات مربوط به هر درس بنویسید تا با رعایت آن ها و مدیریت زمان، وقت کم نیاوردید.
  4. عجله نکنید
    سوالات را یکی یکی بخوانید و در صورتی که هر کدام را بلد نبودید، به سوال بعد بروید. به هیچ وجه جوابی را که از آن اطمینان ندارید را وارد پاسخنامه نکنید چون هر پاسخ اشتباه، نمره ی منفی دارد. همچنین به هیچ عنوان نگاه کلی به تمام سوالات نیندازید زیرا بلد نبودن سوالات بعدی، باعث نگرانی و اضظراب شما خواهد شد.
  5. پر کردن پاسخنامه
    در هر سوالی به پاسخ رسیدید، همان لحظه پاسخ آن را در پاسخ نامه وارد کنید و سعی کنید حتما در آخر آزمون، جواب ها را یک دور چک کنید تا خدای نکرده جابه جا پاسخ نداده باشید.

وسایل مورد نیاز کنکور

پس از کنکور چکار کنم

واقعیت این است که پس از کنکور هیچ کار خاصی را تا زمان اعلام نتایج اولیه نمی توانید انجام دهید و بایستی منتظر دریافت کارنامه اولیه کنکور بمانید.

  • با آرامش به خانه برگردید و استراحت کنید. در زمان بین آزمون و اعلام نتایج، به نتیجه فکر نکنید و تنها به آینده امیدوار باشید.
  • راجع به شغل و رشته ی آینده تان فکر کنید و با مشاوران خبره ی ما مشورت کنید. هرگز به تنهایی برای آِینده تصمیم نگیرید و مخصوصا انتخاب رشته که کاری بسیار مهم و سرنوشت ساز در زندگی شماست را به تنهایی یا به کمک افراد بی تجربه انجام ندهید.
  • با مشورت با مشاوران ما از بهترین مشاوره و انتخاب رشته با کمترین قیمت بهره مند شوید. ما شما را در راه رسیدن به اهدافتان یاری خواهیم کرد.

وسایل مورد نیاز کنکور

سوالات متداول روز کنکور – لوازم مورد نیاز روز کنکور چیست

  1. روز کنکور چه چیز هایی با خود ببرم؟ وسایل مورد نیاز کنکور چیست ؟

کارت ورود به جلسه، کارت ملی، مداد اضافه و دیگر چیز هایی که به تفضیل در مقاله توضیح داده شد.

  1. وعده ی غذایی قبل از آزمون چی بخورم؟

غذاهای سبک که امکان مسمویت غذایی نداشته باشند.

  1. در روز آزمون چی بپوشم؟

یک دست لباس نخی خنک و راحت

  1. زمان اعلام نتایج کنکور 1401 چه تاریخی است؟

نتایج آزمون سراسری سال 1401 با توجه به عقب افتادن کنکور و شرایط ویژه ی بیماری کرونا، احتمالا هفته ی اول مهر ماه اعلام می گردد.

  1. برای انتخاب رشته چه کار کنم؟

برای مشاوره انتخاب رشته با مشاوران ما تماس حاصل نمایید تا شما را راهنمایی کنند.

جهت مشاوره در زمینه وسایل مورد نیاز در روز کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
9 دیدگاه برای “وسایل مورد نیاز در روز کنکور”
  1. خیلی ممنون واقعا مطالب خوبی بود

  2. سلام واقعا مطالب عالی و مفید بود

  3. با سلام . ممنون . مفید بود . فقط اگه میشه تصویر مربوط به آرامش رو تغییر بدید . با تشکر

  4. سلام اگر در روز کنکور شناسنامه یادمان برود و نبریم و فقط کارت ورود به جلسه همراهمان باشد آیا اجازه کنکور داریم؟ کارت ملی هم نداشته باشیم!

    • سلام دوست محترم بهتر ازشما مدارک هویتی عکسدار همراه داشته باشید

  5. سلام میشه گوشی برد و تحویل مسئولی یا صندوق اماناتی کسی داد.؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید