مشاوره انتخاب رشته رایگان (انتخاب رشته کنکور 1402)

مشاوره انتخاب رشته رایگان

جهت مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته رایگان (انتخاب رشته کنکور 1402)

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته یک موضوع بسیار مهم برای داوطلبان کنکور است که در صورت اشتباه در انتخاب رشته عواقب جبران ناپذیری گریبان گیر داوطلب می‌شود. انتخاب رشته کنکور و اولویت بندی کد رشته ها نیازمند تجربه و تخصص است. گروه صدای مشاوران با داشتن کادری مجرب قابلیت مشاوره انتخاب رشته رایگان را برای شما عزیزان فراهم کرده تا شما بتوانید با کم‌ترین هزینه بهترین رشته و دانشگاه را با درنظر گرفتن بازارکار، بورسیه تحصیلی و… انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402، انتخاب رشته تجربی، ریاضی، انسانی و… را بررسی کرده و در انتها شما می‌توانید با تیم متخصص صدای مشاوران تماس برقرار کنید و از مشاوره انتخاب رشته رایگان ما بهره مند شوید.

زمان انتخاب رشته کنکور 1402

زمان انتخاب رشته کنکور 1402 طبق اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش به صورت دقیق اعلام شده( زمان انتخاب رشته کنکور از عصر روز دوشنبه مورخ 1402/05/17 لغايت روز شنبه مورخ 1402/05/22 ) طبق روال هرساله شما می‌توانید با مراجعه به سایت سازمان سنجش در صورت وجود خبر جدید درباره زمان انتخاب رشته کنکور 1402 از آن مطلع شوید.

داوطلبان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1402 (اعم از رشته‌های با آزمون برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و همچنین رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی، بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی بدون توجه به مجاز بودن) از تاریخ اعلام نتیجه اولیه فرصت داده شده است كه ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) گروه آزمایشی مربوط، توضیحات مندرج در بخش پیوست­ها و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته (این دفترچه و دستورالعمل از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت می‌باشد) اقدام نموده و كدرشته محل‌های مورد نظر خود را (برابر ضوابطی كه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج گردیده) استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب نمایند. پس از آن، كدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت كدرشته محل‌های انتخابی از عصر روز دوشنبه مورخ 1402/05/17 لغایت روز شنبه مورخ 1402/05/22 براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، كدرشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی در دوره‌های مجاز مختلف اعم از روزانه، شبانه، مجازی و پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه پیام‌نور ثبت نموده و نسبت به تكمیل فرم مذكور در مدت زمانی كه در نظر گرفته شده است اقدام نمایند. پس از تائید نهایی كدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام كامل مراحل و ارسال اطلاعات در یك صفحه مجزا ارائه می‌شود. داوطلبان بایستی توجه داشته باشند كه فقط یك بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید 15 رقمی، داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش نمایند.

نحوه انتخاب رشته کنکور 1402

نحوه و مشاوره انتخاب رشته رایگان

در مورد نحوه انتخاب رشته کنکور 1402 باید به این نکته توجه کرد که تمام مراحل گفته شده را باید دقیق انجام دهید تا خدایی نکرده با مشکلی در انتخاب رشته مواجه نشوید. همانگونه که میدانید تمام امور انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. اگر در کارنامه اولیه کنکور 1402 مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، شبانه و… شدید می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.
  2. دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 را دانلود کرده و با دقت مطالعه فرمایید.
  3. حال کد رشته های مورد نظر را با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر استخراج کنید.
  4. کد رشته های انتخاب شده را بر اساس علایق و شرایط خود اولویت بندی کنید.
  5. وارد سیستم انتخاب رشته شوید و نسبت به تکمیل فرم اقدام کنید. (بعد از وارد کردن هر کد رشته نام رشته و دانشگاه را چک کنید)
  6. در انتها اگر انتخاب رشته شما درست انجام شود باید کد پیگیری 15 رقمی دریافت کنید. (این کد را یادداشت کرده و نگه دارید)

***توجه کنید که مراحل گفته شده شاید آسان باشد اما اولویت بندی کد رشته ها بسیار مهم بوده و عواملی همچون علایق، بازار کار، محل دانشگاه، اعتبار دانشگاه در میان دانشگاه های بین المللی برای گرفتن بورسیه در آینده، شرایط پذیرش دانشگاه های نظامی و… را باید در نظر گرفت که توصیه می‌شود از مشاوره انتخاب رشته رایگان تیم متخصص صدای مشاوران استفاده کنید***

انتخاب رشته فرایندی حساس و سرنوشت ساز می باشد داوطلبان می توانند در صورت علاقه مندی به مطالعه درباره این امر حساس به مقاله انتخاب رشته خوب با رتبه بد مراجعه کرده و اطلاعات جامع و کاملی از انتخاب رشته حتی با رتبه بد دریافت نمایید.

تفاوت دوره های روزانه و شبانه و غیر روزانه

سوالی که ذهن خیلی از داوطلبان کنکور را درگیر کرده این است که تفاوت دوره های روزانه و شبانه در چیست؟ در این قسمت به بررسی این موضوع می پردازیم. ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که اکثر دانشجویان دانشگاه های دولتی و معتبر به صورت روزانه یا شبانه (نوبت دوم) تحصیل کرده و تنها تعداد اندکی که دارای بضاعت مالی هستند به صورت پردیس خودگردان تحصیل می‌کنند.

مشاوره انتخاب رشته رایگان (رشته های روزانه یا شبانه)

دوره روزانه

در دوره روزانه (به اصطلاح دولتی) دانشجو هیچگونه هزینه ای به دانشگاه پرداخت نمی‌‌کند و تنها هزینه های روزمره نظیر غذا و خوابگاه که در دانشگاه های روزانه بسیار اندک است را پرداخت می‌کند. اما باید به این نکته توجه شود که پس از فارغ التحصیلی موظف است به مدت چند سال که به صورت زیر محاسبه می‌شود در کشور کار کند تا بتواند اصل مدرکش را دریافت کند.

مدت خدمت به دولت اینگونه محاسبه می‌شود که شماره منطقه ضرب در مدت دوره کارشناسی، به عنوان مثال شخصی که در منطقه 3 کارشناسی خود را 4 ساله تمام کرده باید 12 سال در کشور کار کند یا وجه آزادسازی مدرک را پرداخت کند تا بتواند اصل مدرک را دریافت نماید. این مورد برای کسانی که می خواهند در خارج از کشور بورسیه شود هائز اهمیت است.

دوره شبانه (نوبت دوم)

در دوره شبانه شما موظف هستید که هر ترم شهریه پرداخت کنید و این شهریه میتواند ثابت یا متغیر باشد. در این دوره شما هیچگونه تعهد کاری به دولت ندارید و می‌توانید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی مدرک خود را دریافت نمایید. مدرک این دوره هیچگونه تفاوتی با دوره روزانه ندارد و حتی نام دوره نیز در مدرک درج نمی‌شود.

دوره غیر روزانه

منظور از دوره غیر روزانه همان تحصیل در دانشگاه آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و نوبت دوم است. شما در این دوره موظف به پرداخت شهریه هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجب دوره های روزانه، شبانه، انواع رشته ها، نحوه ورود به دانشگاه های افسری و… می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید و از خدمات مشاوره انتخاب رشته رایگان و مجانی بهره مند شوید.

تفاوت رشته های متمرکز و نیمه متمرکز

تفاوت رشته های متمرکز و نیمه متمرکز

قبل از اینکه به تفاوت رشته های متمرکز و نیمه متمرکز بپردازیم باید این رشته ها را معرفی کنیم سپس نکات مربوط به هرکدام را اعلام کنید تا در انتخاب رشته های متمرکز و نیمه متمرکز به مشکل بر نخورید.

رشته های متمرکز

رشته های متمرکز به رشته هایی گویند که قبولی در آنها در یک مرحله صورت می‌پذیرد. در اینگونه رشته ها پس از اعلام نتایج کنکور و انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر در صورت قبولی در رشته متمرکز می‌توانید ثبت نام خود را در دانشگاه انجام داده و وارد دانشگاه شوید. نیازی به مصاحبه حضوری، معاینه پزشکی و… نیست.

رشته های نیمه متمرکز

در رشته های نیمه متمرکز بر خلاف رشته های متمرکز پذیرش شما طی چند مرحله انجام می‌پذیرد. یعنی ابتدا شما در مرحله اول در رشته نیمه متمرکز قبول می‌شوید سپس منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی دانشگاه می‌مانید. بعد از مصاحبه حضوری و انجام معاینات لازم (در بعضی رشته‌ها معاینه پزشکی هم انجام می‌پذیرد) باید منتظر پاسخ از سوی دانشگاه بمانید.

در صورتی که در مراحل مصاحبه، معاینه و تحقیقات محلی موفق شوید و دانشگاه مورد نظر شما را مورد تایید قرار داد می‌توانید در دانشگاه ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازید. توجه فرمایید رشته های نیمه متمرکز رایگان بوده و بعضی از دانشگاه های نیمه متمرکز نظیر دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی دارای امتیازاتی مانند بورسیه تحصیلی، استخدام از لحظه ورود به دانشگاه، بیمه، حقوق و… اند.

*در صورتی که از خدمات مشاوره انتخاب رشته رایگان استفاده کنید تمام موقعیت های مناسب و مهم توسط کارشناسان ما به شما معرفی می‌شود و شما هیچگونه موقعیتی را به علت عدم آگاهی در انتخاب رشته از دست نمی‌دهید*

لیست دانشگاه های نیمه متمرکز

در این قسمت به معرفی معروف ترین دانشگاه های نیمه متمرکز که دارای مصاحبه حضوری اند می‌پردازیم:

مشاوره انتخاب رشته رایگان

مشاوره انتخاب رشته رایگان

انتخاب رشته کاری به ظاهر آسان به نظر می‌رسد اما در عمل اگر بخواهیم اصولی انجام دهیم بسیار مهم و دشوار است. در انتخاب رشته عوامل متعددی دخیل اند. همانگونه که در ابتدا گفتیم عواملی مانند علاقه، محل دانشگاه، رشته تحصیلی و بازارکار آن، بهترین رشته تحصیلی برای بورسیه در کشور های خارجی و… در انتخاب رشته و اولویت بندی رشته ها دخیل اند.

اولویت بندی رشته ها در انتخاب رشته تحصیلی بسیار مهم است. به عنوان مثال باید رشته های نیمه متمرکز را قبل از رشته های متمرکز انتخاب کنیم زیرا سیستم به محض اینکه به یک رشته متمرکز برسد و شما در آن رشته قبول شویم دیگر به سراغ رشته های بعدی نمیرود اما اگر به رشته نیمه متمرکز برسد و شما در آن قبول شوید آن رشته برای شما ثبت می‌شود اما باز ادامه می‌دهد تا شما در یک رشته متمرکز هم قبول شوید. برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانید از مقاله انتخاب رشته دانشگاه آزاد استفاده کرده و به راحتی و اطلاعات کافی انتخاب رشته خود را انجام دهید.

جمع بندی

در نتیجه انتخاب رشته دارای اهمیت بسیار بالایی است مخصوصا اولویت بندی کد رشته ها که نیازمند تجربه و تخصص است. تیم تخصصی صدای مشاوران این امکان را برای افرادی که توان مالی چندانی ندارند فراهم کرده تا بتوانند با کمترین هزینه از مشاوره انتخاب رشته رایگان بهره‌مند شوند و با مشاوران ما در حوزه انتخاب رشته کنکور در تماس باشند.

جهت تهیه بسته های تماس با مشاوران متخصص و دریافت مشاوره انتخاب رشته روی لینک زیر کلیک کنید:

صدای مشاوران

جهت مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته رایگان (انتخاب رشته کنکور 1402)

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید