انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد انجام شده و در صورت داشتن انتخاب رشته درست، می توانند در دانشگاه مورد نظر پذیرش شوند. هر ساله آزمون سراسری در کل کشور برگزار می شود و داوطلبان با شرکت در این آزمون خود را برای ورود به دانشگاه ها و مراکز عالی آماده می کنند. برگزاری آزمون دانشگاه های سراسری و آزا د با یکدیگر ادغام شده است و داوطلبان تنها در یک آزمون شرکت می کنند اما این انتخاب رشته است که راه این دو دانشگاه را از یکدیگر جدا می کند. انتخاب رشته برای این دانشگاه ها در سایت azmoon.org انجام می شود در این مقاله شما از نحوه انتخاب رشته آزاد، زمان آن و دانلود دفترچه آگاهی پیدا خواهید کرد.

تاثیر رتبه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تاثیر رتبه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای داوطلب ملاک و معیار اصلی انتخاب رشته چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه سراسری می باشد. لذا با توجه به کارنامه که از سایت سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج قابل مشاهده، می باشد می توان انتخاب رشته را انجام داد.

مشاهده رتبه، درصد و تراز هر داوطلب می تواند در قبولی وی تاثیر مستقیم داشته باشد.و با توجه به درصد هر داوطلب، انتخاب رشته آن متفاوت خواهد بود. 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نمونه درصدها و کارنامه داوطلب

در زیر کارنامه یک کد رهگیری درج شده و داوطلبان که در زمان ثبت نام این دانشگاه آزاد را برگزیده اند، می توانند با استفاده از این کد انتخاب رشته کنند.

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته

در جدول زیر می توانید تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را مشاهده نمایید. این سهمیه ها باتوجه به اعلام سازمان مربوطه بوده و نحوه اعمال و ملاک قبولی داوطلب را می توانید در زیر مشاهده نمایید. در اکثر مواقع فرد دارای سهمیه، باید 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی را کسب نماید.

نوع سهمیه افراد مشمول نحوه اعمال سهمیه ملاک قبولی
ایثارگری بالای 25 درصد همسر و فرزندان ایثارگران و شهدا و آزادگان  افراد باید حداقل 70 در صد نمره آخبن فرد قبولی در آزمون را کسب کنند رتبه داوطلب بر اساس آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد
ایثارگری زیر 25 درصد همسر و فرزندان جانبازان و ایثارگران افراد باید 70 درصد نمرره آخرین فرد قبولی را کسب کنند رتبه داوطلب بر اساس آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد
ایثارگری 5 درصد همسر و فرزندان ایثارگران با حداقل 6 ماه حضور در جبهه اطلاعات کافی در دست نیست                 ————–
مناطق دانش آموزان ساکن در مناطق مختلف و محروم کشور مقایسه داوطلب با افراد شرکت کننده در منطقه تحصیلی ملاک قبولی رتبه داوطلب در منطقه ی دارای سهمیه
  • در صورتی که دانش آموز در مناطق مختلف تحصیل کرده باشد منطقه مرفه ملاک برای اعمال سهمیه آن می شود.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

پس از برگزاری آزمون سراسری زمان انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش اعلام می شود با توجه به شرایط کرونا در کشور و تغییر پیدا کردن زمان برگزاری کنکور، زمان انتخاب رشته نیز تغییر می کند.

این زمان در سال گذشته از اواسط مرداد تا اوایل شهریور ماه ادامه داشته اما در سال جاری امکان دارد زمان انتخاب رشته تا  تاریخ 30 شهریور ماه نیز ادامه پیدا کند. زمان های گفته شده در این مقاله با توجه به اعلام نظر سازمان سنجش ممکن است تغییر کند در صورت اعلام هر گونه زمان احتمالی از سوی سازمان سنجش این مقاله به روز رسانی خواهد شد و شما می توانید در این سایت زمان قطعی آن را مشاهده نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزاد

داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز به یک راهنمای جامع و کامل از رشته های مورد علاقه، شهر های دارای این رشته ها و قوانین و ظرفیت هر رشته ی انتخابی دارد. دفترچه انتخاب رشته آزاد این اطلاعات را در اختیار داوطلبان قرا می دهد و آنها با اطلاعات کافی اقدام به انتخاب رشته می کنند.

شرایط انتخاب رشته در دانشگاه آزاد

شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور کلی در دفترچه انتخاب رشته آورده شده اما داوطلبان بایدبه این نکته توجه داشته باشند که در صورت قبولی و مجاز شدن می توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد با پرداخت هزینه شرکت نمایند. این در صورتی است که داوطلبان حتی در صورت عدم اعلام علاقه مندی در هنگام ثبت نام تنها با پرداخت وجه می توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت نمایند. برای اطلاع از دیگر شرایط و ضوابط انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مجموعه صدای مشاوران و شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته  

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در رشته های با آزمون

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در رشته های بدون آزمون

  • در انتخاب رشته کنکور سراسری شما می توانید حدود 150 رشته انتخاب نمایید.
  • در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شما می توانید حداکثر 20 انتخاب رشته داشته باشید.
  • در انتخاب رشته با کنکور آزاد، شما تنها در گروه آزمایشی که ثبت نام نموده اید و کنکور داده اید اجازه انتخاب رشته دارید.
  • در اولویت بندی انتخاب رشته با کنکور آزاد براساس علاقندی می باشد و بالاتر گذاشتن یک انتخاب، احتمال قبولی را بیشتر نمی کند.
  • در انتخاب رشته بدون کنکور آزاد، می توانید بدون سقف، انتخاب رشته نمایید و باید به ازای هر انتخاب هزینه پرداخت نمایید.
  • برای پرداخت هزینه ها لازم است کارت اعتباری خریداری نمایید.
  • در انتخاب رشته بدون کنکور آزاد محدودیتی در انتخاب از سایر گروه های آزمایشی وجود ندارد.

هزینه انتخاب رشته آزاد

در زمان ثبت نام در دانشگاه آزاد هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود ولی در زمان انتخاب رشته داوطلب باید هزینه ای را پرداخت نماید. این هزینه هر ساله مقدار کمی تغییر می کند اما در سال گذشته مبلغ 44 هزار تومن بوده و ممکن است در سال جاری اندکی تغییر کند. این هزینه از طریق کارت های بانکی عضو شتاب و به صورت اینترنتی باید توسط داوطلب پرداخت شود.تا بتواند اقدام به انتخاب رشته نماید.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در ابتدا باید از قبولی و مجاز شدن به انتخاب رشته دانشگاه آزاد با توجه به کارنامه منتشر شده از سوی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اطلاع پیدا کنید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در این مرحله با وارد کردن کد ملی و کد دسترسی صفحه جدیدی برای شما باز می شود.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در این صفحه مشخصات فردی و گروه آزمایشی امتحانی داوطلب درج شده است همچنین داوطلب باید نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته اقدام نماید.

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

این مرحله پرداخت هزینه بوده و با پرداخت آن وارد مراحل بعدی خواهید شد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود می توانید هزینه را پرداخت کنید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

بعد از انجام مراحل پرداخت وارد مرحله ای می شویم که می توان انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنیم؛ با وارد کردن مشخصات فردی خود، رشته های انتخابی را به صورت اولویت بندی در کادر مشخص شده قرار داده و انتخاب رشته را انجام دهید.

داوطلبان می توانند 100 رشته را در انتخاب های خود قرار دهند که بر اساس اولویت علاقه و بیشترین درصد قبولی، می توان آن ها را دسته بندی کرد.

مجموعه صدای مشاوران با دارا بودن کادر مجرب در زمینه انتخاب رشته می تواند در این امر حساس کنار شما بوده و در این فرایند شما را همراهی نمایند. برای داشتن انتخاب رشته مطمئن می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نمایید و انتخاب رشته خود را به بهترین شکل انجام دهید.

اولویت بندی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 اولویت بندی انتخاب رشته دانشگاه آزاد می تواند بر اساس اولویت های خوش بینانه، منطقی و بد بینانه تقسیم بندی شوند.

داوطلب می تواند بین 25-30 درصد انتخاب های خود را به انتخاب های خوش بینانه اختصاص دهد در واقع داوطلب در این انتخاب ها شانس قبولی کمتری داشته ولی به دلیل علاقه و مناسب بودن، این رشته ها را انتخاب می کند.

دسته دیگر انتخاب های منطقی می باشند و داوطلب احتمال قبولی بسیار زیادی در آن ها را دارد و می داند که به احتمال بسیار زیاد در این رشته ها قبول خواهد شد.

دسته بندی دیگر مربوط به انتخاب های بدبینانه می باشد و داوطلب در بدترین حالت ممکن نیز در این رشته ها پذیرفته خواهد شد.

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد با انتخاب رشته سایر رشته های این دانشگاه فرق می کند. و این فرایند با انتخاب رشته دانشگاه سراسری انجام می شود. داوطلب می بایست در انتخاب رشته سراسری خود، رشته های پزشکی دانشگاه آزاد را هم قرار دهد. پزشکی، دندان پزشکی و دامپزشکی در این دسته از رشته ها قرار می گیرند.

داوطلبان می توانند برای آگاهی بیشتر از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد و یا شرایط دیگر آن، با کارشناسان ما در مجموعه صدای مشاوران تماس گرفته تا از سوالاتشان رفع ابهام شود.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

با توجه به این که کنکور سراسری در تاریخ 29 مرداد ماه الی 1 شهریور سال 1399 برگزار شد و نتایج اولیه کنکور در 30 ام شهریور اعلام شد، مهلت انتخاب رشته از 31 شهریور الی 2 مهر ماه خواهد بود. داوطلبان می توانند در موعد مقرر با انتخاب 100 کد رشته محل و چینش آن ها به ترتیب اولویت، به سایت رسمی دانشگاه آزاد مراجعه نمایید. با ورود به سایت سازمان سنجش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir می توانید با رفتن به بخش انتخاب رشته، اولویت های خود را داخل فرم انتخاب رشته بنویسید.

نکته: دقت کنید که ترتیب چینش کد رشته محل ها بسیار مهم است زیرا جواب نهایی انتخاب رشته به ترتیب اولویت های نوشته شده در سایت مشخص می شود. سعی کنید محال ترین انتخاب های خود را اول بنویسید سپس انتخاب های منطقی و عاقلانه را در انتها اضافه نمایید. در انتهای انتخاب رشته خود مواردی را بنویسید که مطمئن هستید در آن ها قبول می شوید.

مشاور انتخاب رشته دانشگاه آزاد

بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، از نتیجه راضی نیستند و امید خود را به قبولی در یک رشته و دانشگاه خوب از دست می دهند و تصمیم به پشت کنکور ماندن می گیرند. نکته قابل توجه برای این دسته از کنکوری ها این است که با یک انتخاب رشته خوب توسط یک مشاور انتخاب رشته سراسری یا دانشگاه آزاد، امکان قبولی در رشته مورد علاقه شان بسیار بالاتر می رود. داوطلبان دقت نمایند که به هیچ وجه سعی در انتخاب رشته در منزل و به تنهایی نداشته باشند. حتما از یک مشاور انتخاب رشته خوب کمک بگیرید تا شانس قبولی تان بسیار بالا برود. در ادامه می توانید مقاله انتخاب رشته خوب با رتبه بد را در این باره مطالعه نمایید.

جمع بندی

در ان=ین مقاله در ارتباط با انتخاب رشته دانشگاه آزاد و نحوه العام نتایج صحبت کردیم. مدت زمان و نحوه انتخاب رشته نیز به صورت تصویری در این مقاله توضیح داده شد. در صورتی که درارتباط با انتخاب رشته دانشگاه آزاد ابهامی دارید یا نیاز به کمک در رابطه با انتخاب رشته داریدف حتما با کارشناسان انتخاب رشته مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل نمایید تا شما را در این راه یاری نمایند.

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید