تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از زمان، شرایط و نحوه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 ، مطلع می شوید. داوطلبانی که که کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده و در اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد ، قبول نشده اند و یا در کدرشته محل مورد علاقه خود موفق به کسب قبولی نشده اند. می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، فرصتی مجدد برای این گروه از داوطلبان است.

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری چیست ؟

تمامی دانشگاه ها ظرفیت خاصی برای هر کد رشته محل دارند که دانشجویان می توانند در این کد رشته ها ثبت نام نمایند. پس از پایان زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد و آمدن نتایج نهایی کنکور، در صورتی که ظرفیت کد رشته محل ها تکمیل نشده باشد، دانشگاه زمانی را برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری تعیین می کند که در این زمان دانشجویانی که موفق به کسب رتبه لازم برای قبولی در کد رشته محل مورد نظر نشده بودند، می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

هر ساله تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری و آزاد در دو نوبت در ماه های مهر و بهمن انجام می شود. امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق کنکور سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد، زمان تکمیل ظرفیت احتمالا متفاوت با سال های گذشته خواهد بود. تاریخ برگزاری ثبت نام برای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی 1401 به زودی اعلام خواهد شد.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

به طور معمول هر سال زمان و میزان ظرفیت موجود برای مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از سوی این دانشگاه اعلام می شود. واجدین شرایط می توانند پیرو قوانین، در مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، با هدف قبولی در کد رشته انتخابی خود، ثبت نام نمایند.

اگر در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرکت کرده و قبول نشده اید و یا به رشته یا گرایش قبولی خود علاقه ندارید، می توانید در زمان تعیین شده از سمت سازمان سنجش برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1401 اقدام نمایید. زمان تکمیل ظرفیت ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد هنوز اعلام نشده است، اما به محض تعیین در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده باشید. در زمان دریافت کارنامه اولیه در سایت سامان سنجش، حتما باید برای ثبت نام و انتخاب رشته مجاز شده باشید تا بتوانید برای تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید. دانشجویانی که به هر دلیلی موفق به انتخاب رشته در زمان اصلی آن نشده بودند و یا این که در زمان مشاهده نتایج نهایی، موفق به قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود نگشته اند، می توانند در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه ها، از طریق سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی azmoon.org ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1401

برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در ابتدا پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش باید مبلغی را برای ورود به صفحه ثبت نام پرداخت نمایید. مراحل پرداخت را ادامه به صورت تصویری توضیح می دهیم.

نکته: دقت داشته باشید که تمامی عکس های این بخش از مقاله مربوط به سال گذشته می باشد و هزینه تکمیل ظریت دانشگاه آزاد امسال با سال گذشته متفاوت خواهد بود.

  • در مرحله اول وارد سایت sanjesh.org شوید و گزینه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت را انتخاب نمایید. ( در حال حاضر این گزینه روی سایت وجود ندارد و در هنگام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها، در سامانه فعال خواهد شد.)

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 - 1400

  • در صفحه باز شده روی گزینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ کلیک نمایید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 - 1400

  • خرید کارت اعتباری را انتخاب نمایید تا بتوانید با واریز مبلغ معین شده در سامانه، مجوز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را داشته باشید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 - 1400

  • روی گزینه خرید کارت کلیک نمایید تا به درگاه پرداخت متصل شوید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 - 1400

  • پس از پرداخت وجه خواسته شده به سازمان سنجش، اکنون شما می توانید با مراجعه به بخش انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 ،انتخاب رشته خود را انجام دهید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 - 1400

  • در این قسمت اطلاعات ورود خود را تکمیل کرده و سپس نسبت به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد اقدام نمایید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 - 1400

برای مطالعه مقاله چگونه انتخاب رشته کنیمرو لینک کلیک نمایید.

مراحل تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

ثبت نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401، نیازی به شرکت مجدد در آزمون ندارد، صرفا انجام ثبت نام در سایت Azmoon.org کافی می باشد. برای انجام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت و اولویت بندی انتخاب 100 کدرشته محل، میتوانند اقدام نمایند. در مهلت و زمان تکمیل ظرفیت ارشد آزاد ، معاونت سنجش و پذیرش ، لینک ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد را فعال می کند.

برای ثبت نام روی لینک کلیک نمایید و همچون مراحل انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد، 100 کد رشته محل انتخابی خود را به ترتیب اولویت وارد نمایید. دقت کنید که قبل از شروع به ثبت کد رشته ها باید هزینه ثبت نام خود را پرداخت کرده باشید. در نهایت ثبت نام کرده و کد پیگیری خود را یادداشت نمایید. زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از سمت سازمان سنجش اعلام می گردد و در همین مقاله به روز رسانی خواهد شد.

نحوه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 - 1400

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1401 – 1402

هر ساله با توجه به اعلام دانشگاه ها مبنی بر ظرفیت باقی مانده از هر کد رشته، سازمان سنجش دفترچه ای با عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد برای ثبت نام دانشجویان در سایت رسمی خود ارائه می دهد. این دفترچه شامل تمامی کد رشته محل هایی است که همچنان ظرفیت خالی برای پذیرش دانشجو را دارند و در زمان اصلی انتخاب رشته، ظرفیتشان تکمیل نشده است.

با توجه به تعداد دانشگاه های تکمیل ظرفیت و تعداد باقی مانده ظرفیت هرکدام، دفترچه انتخاب رشته منتشر می شود. در صورتی که تعداد کد رشته محل ها به حد نصاب نرسید، سازمان سنجش لیست تمامی کد رشته ها را در سایت خود منتشر می نماید و دفترچه ای توزیع نخواهد شد. زمان انتشار دفترچه ثبت نام تکمیل کنکور ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 تاکنون مشخص نشده است. در زمان انتشار دفترچه از سوی سازمان سنجش، لینک دانلود آن در همین مقاله در لینک زیر به روز خواهد شد.

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 – 1402

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

سوالات متداول

  1. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در چه تاریخی است؟
    تاکنون مشخص نشده و در صورت انتشار هرگونه خبر، در این مقاله نوشته خواهد شد.
  2. چگونه در تکمیل ظرفیت شرکت کنیم؟
    تمامی مراحل در مقاله توضیح داده شده است.
  3. چه کسانی برای تکمیل ظرفیت مجاز هستند؟
    کسانی که در کنکور شرکت کرده اند و برای انتخاب رشته مجاز هستند.

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال 1401 صحبت کردیم و نحوه انجام تکمیل ظرفیت و زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را اعلام کردیم. در صورت انتشار هرگونه خبر در رابطه با زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال 1401 – 1402 از سوی سازمان سنجش، این مقاله به روز خواهد شد. همچنین می توانید برای مشاوره انتخاب رشته رایگان اینجا کلیک کنید.

 

جهت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید