چگونه انتخاب رشته کنیم

چگونه انتخاب رشته کنیم

جهت مشاوره در زمینه چگونه انتخاب رشته کنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونگی انتخاب رشته کنکور سراسری دارای نکات، جزئیات و زوایای پیدا و پنهان فراوانی است. که توجه به هریک از آن ها مسیر زندگی شما را تغییر خواهند داد چگونه انتخاب رشته از مهمترین و حساس ترین مراحل برای داوطلبان آزمون سراسری است. آینده شغلی و اجتماعی هر فرد تا حد چشم گیری به انتخاب رشته بستگی دارد. رشته درسی در آینده به شغل فرد تبدیل می شود.

انتخاب رشته به اشتباه می تواند شخص از آرزوهایش دور کند و اهداف و آینده او را به خطر بیاندازد، این مقاله شما را به چگونگی انتخاب رشته مناسب کمک می کند.

چگونه انتخاب رشته کنیم

چگونه انتخاب رشته کنیم و موفق باشیم

برای کسب موفقیت در آینده دانستن اینکه چگونه انتخاب رشته کنیم بسیار اهمیت دارد با توجه به رشته و سهمیه، زیر گروه و رتبه کشور داوطلب 100 انتخاب دارد و بهتر است الویت های خود را با درایت انتخاب کنند.

  1. واقع بینانه عمل کنید: تراز و رتبه خود را  در نظر بگیرید نسب به تراز و رتبه ای که دارید گزینه هایتان را انتخاب کنید.
  2. علایق فردی: هر فرد در زندگی به مواردی علاقه دارد اینکه علایقتان را نادیده بگیرید اصلا خوب نیست بهتر است به علایقتان اهمیت دهید، انتخاب رشته چیزی است که سالهای سال با آن دسته و پنجه نرم می کنید.
  3. اهدافتان: هر شخص در زندگی اهدافی دارد بهتر است اهدافتان را دنبال کنید و آنهارا همیشه در نظر بگیربد.
  4. آینده شغلی: اگر رشته ای را انتخاب کنید و در آن قبول شوید و همینطور علاقه زیادی به آن رشته داشته باشید ولی نتوانید شغلی در آن رشته برای خود دستو پا کنید مطمئنا موفق نخواهید بود.
     موفقیت در انتخاب رشته

موارد پر اهمیت در چگونگی انتخاب رشته

در کارنامه اولیه، رتبه و تراز شخص داوطلب مشخص است. رتبه و تراز از موازد پر اهمیت در چگونگی انتخاب رشته است.

داوطلب با تخمین زدن رتبه و جایگاه خود بهتر می تواند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کند.

سازمان سنجش به داوطلبان کنکور سراسری این امکان را می دهد که با خرید اعتیار و وارد کردن رتبه و تراز شانس قبولی خود را در دانشگاه ها و رشته های مختلف بسنجند، این نتیجه با توجه به امار قبول شدگان در سال گذشته است.

  1. تراز: تراز جایگاه بین داوطلبان است و شما می توانید متوجه شوید که در بین رقبای دیگر چه جایگاهی دارید.
  2. رتبه: رتبه نشان دهند جایگاه داوطلب نسبت به جمعیت کل است.

 نکات پر اهمیت انتخاب رشته

چگونه رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنیم

بسیار اهمیت دارد، فرد باید هنگام انتخاب رشته علایق و استعداد های خود را بسنجد و رشته ای را انتخاب کند که بتواند در آن موفقیت کسب کند

  1. هدف: هدفتان از انتخاب این رشته چیز به چه چیزی میخواهید دست پیدا کنید و این هدف تا چه حدی برای شما حائز اهمیت است.
  2. آینده شغلی: بهتر است رشته ای را انتخاب کنید که بتوانید برای آن شغلی پیدا کنید و از رشته ای که انتخاب کرده اید درآمد کسب کنید.
  3. ترفیع مدرک تحصیلی: اگر قصد دارید تحصیلات عالیه داشته باشید بهتر است راجب رشته تان تحقیق کنید که بعدا در مراتب بالا تر به مشکل بر نخورید و ادامه تحصیل شما با مشکل مواجعه نشود.
  4. مهاجرت: ممکن است شما بخواهید در خارج از کشور به تحصیلاتتان ادامه دهید حتما تحقیق کنید که آیا رشته مورد نظر شما در کشور های دیگر دانشگاه دارد یا می توانید در آن شغلی مرتبط به رشته تان داشته باشید.

انتخاب رشته مورد علاقه

درکنکور 99 چگونه انتخاب رشته کنیم

برای کسب اطلاعات هنگام انتخاب رشته می توانید از موارد زیر کمک بگیرید تا یک انتخاب درست و کارآمد داشته باشید. در ادامه توضیح خواهیم داد که در کنکور 99 چگونه انتخاب رشته کنیم و چه مواردی را باید در نظر گرفت.

  1. مشورت:
    مشاوره: برای انتخاب رشته سازمان هایی دائر شده اند که می توانند به ما مشاوره دهند، این سازمان ها معمولا اطلاعات جامع و کاملی در مورد انواع رشته ها و دانشگاه ها در شهر های متفاوت در اختیار دارند.
    مشورت با خانواده: خانواده علایق و سلیقه ما را می دانند و به خوبی درک می کنند برای انتخاب رشته و شهری که قصد دارید در آن ادامه تحصیل دهید خانواده به خوبی می توانند در انتخاب شما کمک کنند.
    دوستان و آشنآیان: از دوستان و اشناهایتان می توانید راجب رشته هایی که در آن تحصیل کردند یا در حال انجام فعالیت هستند سوال بپرسید تا شما را برای انتخاب رشته بهتر کمک کنند.
  2. مطالعه:
    رشته های دانشگاهی: با مطالعه مقالات و کتاب ها می توانید رشته های دانشگاهی را شناسایی کنید راجب آنها اطلاعات کسب کنید.
    دانشگاه ها: با مطالع و بازدید از سایت دانشگاه ها یا بازدید حضوری تا حدی می توانید راجب دانشگاه ها، سطح رفاهی دانشگاه، سطح علمی دانشگاه و مسافت دانشگاه تا منزل داوطلب اطلاعاتی به دست آورید.
    خوابگاه: اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به شهر دیگری بروید بهتر است خوابگاه دانشگاه را نیز برسی کنید آیا دانشگاه خوابگاه دارد یا به شما خوابگاه خودگردان معرفی می کند. تا چه حد سطح رفاهی دارد و هزینه ای که باید بابت خوابگاه پرداخت شود چقد است.
    مطالعه
  3. رشته تحصیلی: رشته ای که می خواهیم در آن ادامه تحصیل بدهیم بسیار اهمیت دارد. پس بهتر است ماهیت در را به خوبی بشناسیم و درک کنیم و بدانیم در این رشته قرار است چه واحد هایی را بگذارانیم و از نظر آینده شغلی چه جایگاهی دارد.

    اهمیت چگونگی انتخاب رشته

در این بخش نکات حائز اهمیتی را برای یک انتخاب رشته صحیح ارائه نموده و تلاش شده است تا به سوالات شما در زمینه چگونه انتخاب رشته کنیم پاسخ کاملی داده شود. شما می توانید نظرات حود را در زیر این پست مطرح نموده و پاسخ مشاورین مجموعه صدای مشاوران را جویا شوید.

  1. جایگاه علمی دانشگاه: جایگاه علمی دانشگاه تعیین کننده جایگاه علمی ما در آینده است دانشگاه های معتبر با داشتن اساتید مجرب به ارتقاء علمی ما بسیار کمک می کنند و این امر در آینده شغلی ما بسیار اهمیت دارد.
  2. انتخاب رشته آنلاین: انتخاب رشته آنلاین با توجه به امار و ارقام سالهای گذشته است پس ممکن است صددرصد درست نباشد پس تنها به انتخاب رشته آنلاین اکتفا نکید و بقیه موارد را نیز در نظر بگیرید.
  3. ادامه تحصیل: اگر قصد ادامه تحصیل را دارید این را در نظر بگیرید که آیا رشته ای که انتخاب کرده اید ظرفیت ادامه تحصیل را دارد و میتوان به راحتی در آن ادامه تحصیل داد.
  4. سهمیه استانی: سهمیه استان ها هنگام قبولی شما بسیار تاثیر گذار است این امر را در نظر بگیرید و با توجه به سهمیه استانی که دارید انتخاب رشته کنید تا شانس شما برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظرتان افزایش پیدا کند.
  5. دانشگاه های غیر دولتی: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه هستند، حق انتخاب در دوره های شبانه، غیر انتفاعی، و پیام نور را دارند.
  6. زیر گروه ها: برای افزایش شانس قبولی رشته های زیر گروه رتبه بالاتری آورده اید توجه کنید.
    چگونه انتخاب رشته کنیم

راهنما چگونگی انتخاب رشته

برای انتخاب رشته باید به مواردی توجه کرد کارنامه و دفترچه راهنما از مواردی هستند که در انتخاب رشته به ما کمک میکنند:

  1. کارنامه: کارنامه اولین راهنما داوطلب است که باتوجه به اطلاعاتی که می توان از کارنامه کسب کرد میتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.
  2. دفترچه راهنما: سازمان سنجش دفترچه راهنما( دفترچه راهنما شماره 2) در اختیار داوطلب قرار می دهد که شامل لیستی از دانشگاه ها و رشته های متفاوت است که می توانید دانشگاه و رشته مورد نظر را در آن پیدا کنید.
    در این دفترچه کد عنوان رشته دانشگاه و تبصره ها وجود دارد .
  3. دانشجویان : می توانید از دانشجویان راجب رشته ها و خصوصیات شغلی و شهر و دانشگاه ها اطلاعات کسب کنید.

راهنما انتخاب رشته

الویت بندی انتخاب رشته

هنگام انتخاب رشته باید الویت هارا در نظر بگیریم به صورتی که انتخاب یکم ارزش بیشتری از انتخاب دوم برای شما داشته باشد، و انتخاب دوم الویت بیشتری نسبت به انتخاب سوم  داشته باشد. در ادامه آخرین نکاتی که لازم است در خصوص سوال چگونه انتخاب رشته کنیم را به اطلاع شما می رسانیم.

  1. رشته هایی که علاقه دارید: در ابتدا لیستی از رشته ها و دانشگاه هایی که به انها علاقه دارید انتخاب کنید.
  2. توجه به رتبه: لیستی از دانشگاه هایی که با توجه به رتبه و تراز می دانید در آنها شانس قبولی بیشتری دارید را انتخاب کنید.
  3. ورود به دانشگاه: اگر تمایل دارید که همین امسال وارد دانشگاه شوید و نمیخواهید دیگر در کنکور شرکت کنید لیست دانشگاه هایی که مطمینید در آن قبول می شوید را انتخاب کنید.
    saچگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم ؟الویت بندی

چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم ؟

پس از برگزاری آزمون سراسری این سوال در ذهن همه داوطلبان  به وجود می آید که چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم ؟ انتخاب رشته کنکور باید واقع بینانه و با علم کافی انجام شود و داوطلب با توجه به علاقه و در نظر گرفتن آینده شغلی رشته انتخابی بتواند تصویر روشن و واضحی از آینده شغلی و تحصیلی خود ترسیم نماید.

این سوال که چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم پاسخ متعددی وجود دارد. اما در مرحله اول باید انتخاب ما بر اساس آگاهی، دانش  و علاقه انجام شود، و شناخت و آگاهی کامل از رشته های دانشگاهی در الویت قرار بگیرد.

شما می توانید پاسخ سوالات خود را به صورت کاملا رایگان در انتهای همین مقاله از مشاورین مجموعه صدای مشاوران دریافت نمایید. برای این کار کافیست سوال خود را در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله مطرح نمایید.
در کوتاه ترین زمان ممکن در همین صفحه به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

کارنامه کنکور 99 

کارنامه کنکور چه اطلاعاتی به ما می دهد؟

  • در کارنامه کنکور 99 اطلاعات شخص ثبت نام کننده در آزمون نشان داده می شود.
  • همچنین اگر در زمان ثبت نام علاقه مندی خود را به تحصیل در دانشگاه های پیام نور یا غیر انتفاعی اعلام نموده باشید، در این بخش مشخص خواهد شد.
  • سهمیه شما در زمینه ی بهیاری و کارمندی نیز در کارنامه کنکور 99 مورد برسی قرار می گیرد.
  • قسمت مهم در کارنامه مجاز یا غیر مجاز شدن شما در انتخاب رشته در گروه امتحانی است که در آن آزمون داده اید.
  • وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در گروه آزمایشی که در آن آزمون داده اید و همچنین رتبه داوطلب در منطقه های یک، دو، سه ، چهار و پنج نیز در کارنامه مشخص است.
  • رتبه کل در تمام سهمیه هایی که در مقاله بالا به آن ها اشاره کردیم نیز در کارنامه مشخص می شود.
  • در این کارنامه میزان درصد پاسخ های صحیح شرکت کنندگان در هر درس به تفکیک مشخص شده است.

در پایان کارنامه کنکور 99 نیز کسانی که در زمان ثبت نام علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بوده اند، یک کد انتخاب رشته در اختیار آنها قرار می گیرد و با استفاده از آن می توانند در دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته کنند.

 

ملاک انتخاب رشته کارنامه داوطلب است.

پس از اعلام نتایج کنکور سایت سازمان سنجش این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم می کند که با توجه به تراز و رتبه خود با خرید اعتبار به صورت آنلاین، شانس قبولی آن ها را در هر یک از رشته های مورد علاقه مشخص نماید.

ملاک این سیستم قبولی های سال گذشته بوده و شانس قبولی داوطلب را در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود تخمین می زند.

عوامل تاثیر گذار در یک انتخاب رشته موفق

برای یک انتخاب رشته موفق می توان عوامل مختلفی را تاثیرگذار دانست. در ادامه تلاش شده است تا به مهمترین عوامل که در صورت توجه به آنها می توان شخصا اقدام به انتخاب رشته نمود معرفی شود. مهمترین عوامل به شرح زیر می باشد.

  • هدف از تحصیل

در انتخاب رشته هدف از تحصیل باید مشخص باشد. برای مثال اگر آینده شغلی رشته برایمان مهم است پس به دنبال جنبه درآمدی رشته مورد نظرمان می گردیم.

اگر ارتقا مدرک تحصیلی را ملاک قرار می‌دهیم، هدف ارتقا سطح تحصیلی می باشد و ما می توانیم رشته های مختلف را بر اساس تراز و رتبه اولویت بندی کنیم.

  • آگاهی و کسب اطلاعات جامع و کامل در رابطه با رشته های مورد علاقه

راهنمایی و مشورت گرفتن از افراد متخصص، مشاوران، دانشجویان، فارغ التحصیلان و صاحبان مشاغل گوناگون می تواند اطلاعات مفیدی راجع به آینده شغلی، محیط کاری، محیط دانشگاهی و غیره به ما بدهد.

انتخاب رشته کنکور چه زمانی است ؟ 

چند روز پس از اعلام نتایج اولیه و معمولا در هفته های پایانی مرداد ماه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند در این فرآیند، شرکت کنند. مجموعه صدای مشاوران در حال حاضر قادر نیست پاسخ واضح و روشنی به سوال “ انتخاب رشته کنکور چه زمانی است ؟ ” بدهد، زیرا با توجه به مشخص نبودن زمان اعلام نتایج، طبیعتا زمان انتخاب رشته کنکور 99 نیز مشخص نیست.

البته در سال 99 و با توجه به تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان اعلام نتایج و انتخاب رشته احتمالا در اواخر شهریور ماه خواهد بود.

بنابراین قابل پیش بینی خواهد بود که سال تحصیلی 99 – 1400 در دانشگاه های کشور با تاخیر آغاز شود.

هرچند که آزمون دانشگاه آزاد و سراسری با یکدیگر برگزار می شود، اما انتخاب رشته آن ها به صورت جداگانه و مجزا انجام خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور می‌توانید با مشاوران ما در مجموعه صدای مشاوران تماس گرفته و با کسب اطلاعات لازم انتخاب رشته موفقی را داشته باشید.

 

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری

پاسخ به سوال چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم با بررسی کارنامه کنکور داوطلب آغاز می شود. برای این کار پس از اعلام نتایج کنکور داوطلب به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و کارنامه خود را که حاوی درصد دروس رتبه تراز و وضعیت مجاز بودن آن در نوبت روزانه و غیر روزانه مشخص می کند، دریافت می نماید .

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری شامل موارد زیر می باشد.

  1. مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org
  2.  دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و بررسی و مطالعه آن
  3.  مشاهده و بررسی رشته محل های مرتبط با رشته امتحانی خود
  4. اولویت بندی بر اساس علاقه شخصی
  5. تکمیل فرم انتخاب رشته
  6. دریافت کد رهگیری

چنان چه شما موفق به دریافت کد رهگیری نشوید، انتخاب رشته شما در کنکور 99 کان لم یکن تلقی می شود. پس از دریافت کد رهگیری، آن را یادداشت نموده و نزد خود نگه دارید.

چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم ؟

در این بخش به صورت گام به گام و مرحله به مرحله، راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را برای متقاضیان ورود به دانشگاه ها در سال تحصیلی 99 – 1400 ارائه خواهیم نمود.

داوطلبان بایستی در ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و سپس بر روی لینک دفترچه انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری کلیک کنند.

این گزینه صرفا برای آن دسته از داوطلبان می باشد که در رشته‌های با آزمون و یا اینکه صرفا پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی است، شرکت کرده اند.

سایت انتخاب رشته کنکور

بعد از باز شدن صفحه فوق روی انتخاب رشته تحصیلی آزمون سراسری کلیک کنید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته

در این قسمت پس از مطالعه نکات ذکر شده کلید اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری را مطالعه نموده ام را علامت بزنید.

چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم

در تصویر زیر سه روش وجود دارد که شما می توانید وارد مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری شوید.

چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم

در این بخش داوطلبان باید فرم را تکمیل کرده که در آن معدل سوابق تحصیلی را از آنها خواسته است سپس با تکمیل فرم روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

چگونه برای کنکورانتخاب رشته کنیم

سهمیه در کنکور چیست

سهمیه در کنکور چیست ؟ پاسخ به این سوال شاید بتواند بسیاری از ابهامات را در این زمینه برطرف نماید. سهمیه به قوانینی اطلاق می شود که بر اساس آن رتبه افراد در آزمون، بهبود پیدا نموده و شانس قبولی برای متقاضی بیشتر خواهد شد. این سهمیه ها برای ایجاد عدالت آموزشی در کنکور ایجاد شده و به افراد با شرایط خاصی تعلق می گیرد.

در کنکور برای داوطلبان با توجه به شرایط و محل زندگی و… سهمیه هایی اعمال می شود که این سهمیه ها در ادامه ذکر شده است.

سوال دیگری که ذهن هر داوطلب بعد از اعلام نتایج کنکور مشغول آن می شوداین است که  چگونه برای کنکور با وجود داشتن سهمیه انتخاب رشته کنیم. در ادامه انواع سهمیه ها در  کنکور سراسری 99 را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سهمیه مناطق 

سهمیه مناطق شامل 3 سهمیه ؛منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3 می باشد.

این سهمیه بندی بر اساس محل تحصیل سه سال پایانی دبیرستان اعمال می شود که شامل منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3 می شود. همچنین این سهمیه ها با توجه به برخورداری هر منطقه از امکانات آموزشی تقسیم بندی می شود.

در واقع اگر در کنکور 100 نفر شرکت  کنند، 25 درصد منطقه 1، 35 درصد منطقه 2 و 40 درصد به منطقه 3 اختصاص دارد.

سهمیه ایثارگران

این سهمیه همان طور که از اسم آن مشخص است مربوط به ایثارگران و خانواده های آن ها بوده و شامل جانبازان با هر درصد جانبازی می باشد. همچنین همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همسران و فرزندان شهدا شامل این سهمیه می شوند.

از سال 96 جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان آنان، همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه  نیز مشمول این سهمیه می باشند.

برای هر دوگروه که از سهمیه ایثارگران استفاده می کنند برا قبولی در رشته مورد نظر کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد قبول شده، الزامی می باشد.

سهمیه شهدا

پدر، مادر، خواهر و برادر شهید جزو خانواده شهدا محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهمیه خانواده شهدا می باشند.

سهمیه کارمندی کنکور

سهمیه کارمندی کنکور برای کارکنان رسمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به آن که بومی استان مربوطه باشند، پیش بینی شده است. . حدود 10 درصد ظرفیت رشته های نوبت دوم یا شبانه به این افراد اختصاص پیدا می کند.

نکاتی که در این زمینه قابل توجه می باشند به شرح زیر است.

  • استفاده از سهمیه کارمندی ، مشروط بر داشتن سن 35 سال تمام به هنگام ثبت نام می باشد.
  • درصورت قبولی در کنکور سراسری با استفاده از سهمیه کارمندی ، امتیازات خاصی مانند پرداخت کمک هزینه ، پرداخت شهریه و ماموریت در حین تحصیل ، شامل حال داوطلبان نمی باشد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور چیست

یکی دیگر از عواملی که به ما در پاسخ به این سوال که چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم، کمک می کند دفترچه انتخاب رشته می باشد. با توجه به رشته تحصیلی و رشته ی امتحانی داوطلب، از سوی سازمان سنجش دفترچه ای با نام دفترچه انتخاب رشته کنکور ارائه می شود که همه ی داوطلبان باید آن را تهیه نمایند.

سازمان سنجش یک الی 3 روز بعد از اعلام نتایج کنکور ، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی ، هنر و زبان را بر روی سایت سازمان سنجش قرار می دهد.

مطالب دفترچه انتخاب رشته کنکور برای هر گروه آزمایشی در سه بخش دسته بندی می شود .

  1. بخش اول  درباره روند انتخاب رشته و کارنامه  توضیح می دهد.
  2. بخش دوم  شامل معرفی رشته محل های انتخاب رشته می باشد.
  3. بخش سوم  شامل توضیحات و آدرس دانشگاه ها می باشد.

در دفترچه انتخاب رشته توضیحات مهمی ارائه می شود بنابراین دانش آموزان از خواندن آن نباید غفلت کنند.

با توجه به حساس بودن فرایند انتخاب رشته و تاثیر مستقیم آن در آینده تحصیلی و شغلی داوطلب، مشاوران مجموعه صدای مشاوران می‌توانند در این زمینه به داوطلبان کمک نموده تا انتخاب رشته موفقی را داشته باشند.

سوالات متداول در انتخاب رشته کنکور سراسری

  • چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم ؟

برای انتخابرشته در کنکور بایستی مراحلی را پشت سر گذاشت که در نهایت به تکمیل فرم انتخاب رشته منجر شود.

  • دفترچه انتخاب رشته کنکور چیست ؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور یک راهنمای جامع و کامل برای انتخاب رشته داوطلبان می باشد که هرساله پس از انتشار کارنامه کنکور سراسری منتشر می شود.

  • سهمیه در کنکور چیست ؟

برای اجرای عدالت آموزشی در ازمون سراسری، سازمان سنجش قوانینی را وضع کرده است تا تمامی افراد جامعه شرایط برابری را در کنکور سراسری تجربه نمایند. این قوانین سهمیه نام دارند.

شما می توانید پاسخ سوالات خود را به صورت کاملا رایگان در انتهای همین مقاله از مشاورین مجموعه صدای مشاوران دریافت نمایید. برای این کار کافیست سوال خود را در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله مطرح نمایید.
در کوتاه ترین زمان ممکن در همین صفحه به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

جهت مشاوره در زمینه چگونه انتخاب رشته کنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید