شرایط سهمیه مناطق سیل زده در کنکور 98

سهمیه مناطق سیل زده در کنکور

جهت مشاوره در زمینه شرایط سهمیه مناطق سیل زده در کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بعد از وقوع سیل در استان های لرستان ، خوزستان و گلستان و نگرانی داوطلبان کنکور سراسری سال 98 در مورد آمادگی و شرکت در کنکور ، سهمیه مناطق سیل زده برای داوطلبین ساکن این استان ها در نظر گرفته شد . شرایط سهمیه مناطق سیل زده در کنکور 98 طبق اطلاعیه رئیس جمهور به سازمان سنجش بدین شرح است ، داوطلبین ساکن مناطق سیل زده در خواست تعویق زمان کنکور سراسری سال 98 را داشتند اما طبق اطلاعیه سازمان سنجش کنکور در همان روزهای 13 و 14 تیر ماه برگزار گردید .

بدلیل اینکه با به تعویق افتادن برگزاری کنکور ، سایر مراحل اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی و شروع سال تحصیلی 98 – 99 هم به تعویق می افتد که باعث بروز مشکلاتی می شود . اما برای کمک به داوطلبان این مناطق با توجه به شرایط سخت زندگی و در دسترس نبودن امکانات ، برای داوطلبان کنکور سراسری سال 98 که در شهر ها یا بخش هایی که دچار سیل زدگی شده است ظرفیتی به میزان حداکثر 5 درصد مازاد بر ظرفیت دانشگاه های دولتی روزانه واقع در استان های مذکور در نظر گرفته شد .

در صورت نبود رشته در آن مناطق در دانشگاه های استان های همجوار در رشته های مورد تقاضای استانداری ها به مدت حداکثر 3 سال و با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر تحصیل، اختصاص می یابد . شهرها یا بخش هایی که دچار بلایای طبیعی همراه با خسارت جانی و مالی شده اند توسط وزارتخانه های کشور، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می شوند. 

تاثیر سهمیه مناطق سیل زده در کنکور 98 

سهمیه مناطق سیل زده در کنکور 98 ، در روند برگزاری آزمون سراسری تاثیری ندارد و این مسئله بیشتر در مرحله انتخاب رشته اهمیت پیدا می کند . این سهمیه از ظرفیت مربوط به سایر داوطلبان کم نمی کند بلکه به صورت مازاد بر ظرفیت در نظر گرفته می شود . جزئیات بیشتر در مورد سهمیه مناطق سیل زده در کنکور 98 در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که در مرداد ماه امسال از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود ، شرح داده می شود . 

 

 

جهت مشاوره در زمینه شرایط سهمیه مناطق سیل زده در کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید