بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها

بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها

جهت مشاوره در زمینه بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته های پزشکی و پیراپزشکی از جمله رشته های پرطرفدار در بین داوطلبان کنکور سراسری می باشند. انتخاب رشته تاثیر زیادی در آینده شغلی هر یک از داوطلبان می تواند داشته باشد به همین انتخاب رشته و تصمیم گیری از بین بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها همیشه امری دشوار بوده است .در این مقاله به سوالات شما در رابطه با بهترین تخصص برای خانم ها و طول دوره تحصیل رشته های پزشکی و … پاسخ داده شده است .

 

چگونه انتخاب رشته کنیم

مشاوره انتخاب رشته رایگان (انتخاب رشته کنکور 99)

 

بهترین تخصص پزشکی برای خانم ها

مشخص کردن بهترین تخصص پزشکی برای خانم ها کار دشواری است چرا که بهترین بودن یک رشته و یا یک شغل یک امر نسبی می باشد و هر فرد می بایست باتوجه به روحیات و سنجیدن شرایط  یک رشته را به عنوان بهترین رشته انتخاب کند. در ادامه می توانید با استفاده از فاکتور های اساسی ای که در ادامه می خوانید ، بهترین انتخاب را داشته باشید .

  • توجه به آینده شغلی رشته : زمانی که می خواهید یک رشته را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنید این نکته حائز اهمیت است که آینده شغلی آن رشته چگونه است . آیا بعد از تحصیل در رشته مورد نظرتان می توانید شغلی متناسب با ایده آل های خودتان پیدا کنید ؟
  • توجه به روحیات شخصی خود : هر یک از داوطلبان کنکور سراسری باید باتوجه به روحیات شخصی خود به انتخاب رشته بپردازند . باید توجه داشته باشید که تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیازمند صبر و حوصله بسیار برای مطالعه دروس است و عاملی که می تواند شما را تا پایان تحصیل در این رشته ها هراهی کند تنها علاقه شما به آن رشته می باشد .
  • توجه به طول دوره تحصیل : طول تحصیل رشته های پزشکی و پیراپزشکی معمولا طولانی می باشد . این نکته را در نظر بگیرید که چه مدت از زندگی خود را می خوهاید صرف درس خواندن کنید و آیا انگیزه کافی برای ادامه تحصیل را دارید ؟

 

 

رشته دندانپزشکی برای خانم ها

رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های علوم تجربی است . هرسال تعداد زیادی از داوطلبان برای قبولی در رشته ی دندان پزشکی دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر به رقابت می پردازند. در ادامه رشته  دندان پزشکی برای خانم ها را با توجه به سه فاکتوری که در بالا به آن اشاره کردیم بررسی می کنیم .

  • رشته دندان پزشکی چیست ؟

دندان پزشکی علم درمان و تشخیص بیماری های مربوط به دهان و دندان میباشد .

  • آینده شغلی دندان پزشکی :

آینده شغلی دندان پزشکی برای خانم ها بسیار خوب است زیرا بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان ها اقدام به جذب دنددان پزشک های خانم می نمایند. همچنین دندانپزشک خانم می تواند به طور خصوصی برای خود مطب بزند .

  • روحیات یک دندان پزشک :

یک دندان پزشک باید فردی با حوصله باشد. رشته دندان پزشکی برعکس رشته پزشکی شیفت شب و کشیک اجباری ندارد . از این نظر شغل دندان پزشکی برای خانم ها مناسب تر است .

  • طول دوره تحصیل دندان پزشکی:

طول دوره ی دندان پزشکی بین 5.5 تا 8 سال است .

بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها

رشته پزشکی برای خانم ها

رشته پزشکی یکی دیگر از پرطرفدارترین رشته های علوم تجربی است .دانشجویان رشته پزشکی بعد از 7 سال مدرک پزشکی عمومی خود را می گیرند و می بایست اقدام به انتخاب تخصص خود نمایند . درادامه به سه سوال اساسی آِینده شغلی ، روحیات لازم برای پزشکی و طول دوره تحصیل پزشکی پاسخ می دهیم.رشته پزشکی برای خانم ها رشته ای بسیار مناسب و بهترین تخصص برای خانم ها می تواند باشد .

  • آینده شغلی پزشکی :

آینده شغلی پزشکی بسیار قابل توجه است زیرا یک پزشکی عمومی ، متخصص و یا جراح می تواند در مراکز مختلف درمانی و مطب ها و کلینیک های پزشکی به طبابت بپردازد . در آمد حاصل از این رشته بسیار قابل توجه است ولیکن باید بدانید که زمان تحصیل در این رشته نیز بسیار بالاست .

  • روحیات یک پزشک :

یک پزشک باید روحیه ای صبور و پرتلاش برای درمان و آموختن داشته باشد . یک دانشجوی پزشکی باید انگیزه لازم و طاقت گذراندن شیفت های شبانه را داشته باشد .

  • طول دوره تحصیل  پزشکی:

دانشجویان رشته پزشکی باید 7 سال از دوره تحصیل خود را به گذراندن واحد های پزشکی عمومی بگذرانند . دوره عمومی شامل 4 دوره علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی بالینی و کارورزی بالینی است. دوره علوم پایه معمولا 5سال طول می کشد .

پزشکی عمومی چند سال طول می کشد؟

پزشکی عمومی چند سال طول می کشد؟پزشکی عمومی شامل چهار دوره علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی بالینی و کارورزی بالینی است. دانشجویان رشته پزشکی در حدود 7 سال برای گرفتن مدرک پزشکی عمومی سخت تلاش می کنند . دانشجویان باید از ترم دو به بعد در مراکز درمانی مثل بیمارستان ها و … تایم خود را به کشیک اختصاص دهند . دانشجویان خانم رشته پزشکی باید در انتخاب رشته خود این مورد را در نظر بگیرند .

 

رشته داروسازی برای خانم ها

رشته داروسازی جزو رشته هایی از گروه تجربی است که هرسال رقابت قابل توجهی برای آن بین داوطلبان وجود دارد . داوطلبانی که قصد قبولی در رشته ی داروسازی را دارند باید درصد خوبی در درس شیمی خود کسب نمایند . رشته داروسازی برای خانم ها می تواند یک گزینه مناسب باشد .

  • آینده شغلی رشته داروسازی :

یک داروساز می تواند در کارخانه های داروسازی مشغول به کار شود . همچنین یک داروساز میتواند در داروخانه شخصی و یا داروخانه های دیگر مشغول به کار شود . در آمد این شغل قابل توجه است .

  • روحیات یک داروساز :

یک دانشجوی داروساز باید انگیزه و علاقه لازم برای خواندن دروس شیمی و … را داشته باشد . بسیاری از دروس مربوط به داروسازی حفظی می باشند .بهترین تخصص برای خانم ها اگر مایل به کار در داروخانه و یا داروسازی ها باشند ، این تخصص می باشد .

طول دوره رشته داروسازی:

طول دوره ی داروسازی حدود 5 سال به بالا است. داروسازی از جمله بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها اگر علاقه مند به رشته شیمی و مدت تحصیل کمتر نسبت به پزشکی باشند، می باشد .

بهترین رشته پزشکی برای خانم ها

رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی

رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی انواع مختلفی دارند که در
جدول زیر دسته بندی شده اند .

رشته های پزشکی
طب هوانوردی و هوافضا کالبدشناسی / علوم تشریحی پزشکی عفونی طب کار / بهداشت حرفه‌ای دندانپزشکی خون‌شناسی چشم‌پزشکی جراحی مغز و اعصاب جراحی کلیه و مجاری ادراری رادیولوژی {تکنولوژی پرتو شناسی}
پزشکی گوش، حلق و بینی مدارک پزشکی طب فیزیکی و توانبخشی طب سنتی / طب حاشیه دامپزشکی پزشکی پوست تغذیه و رژیم‌درمانی جراحی عمومی فیزیوتراپی پزشکی بیهوشی
پزشکی کلیه و مجاری ادراری مامایی زنان و زایمان میکروب شناسی فوریت‌های پزشکی پزشکی قانونی پاتولوژی (آسیب‌شناسی) فیزیولوژی پزشکی بینایی سنجی بیماری‌های دهان و دندان
پزشکی قلب و عروق پزشکی گوارش و کبد روماتولوژی ژنتیک داروسازی پزشکی مولکولی بهداشت عمومی بیماری‌های ریوی پزشکی انفورماتیک بیماری‌های اعصاب
علوم آزمایشگاهی پزشکی غدد روان‌پزشکی پزشکی خانواده طب اورژانس پرستاری ایمنی‌شناسی و آلرژی انکولوژی (سرطان‌شناسی) پزشکی اطفال ارتوپدی

 

رشته های پیراپزشکی
محیط زیست گروه کاردرمانی گروه اتاق عمل پرستاری ، مامایی ، بهیاری ( کارودانش) علوم آزمایشگاهی رادیولوژی
مددکاری گروه فوریت‌های پزشکی گروه فناوری اطلاعات سلامت کتابداری هوشبری رادیوتراپی

 

 

جهت مشاوره در زمینه بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید