آزمون ادواری چیست؟/ آزمون کتبی و عملی ادواری فنی و حرفه ای

آزمون ادواری چیست؟ آزمون کتبی و عملی ادواری فنی و حرفه ای

جهت مشاوره در زمینه آزمون ادواری چیست؟/ آزمون کتبی و عملی ادواری فنی و حرفه ای

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون ادواری چیست؟/ آزمون کتبی و عملی ادواری فنی و حرفه ای به موازات برگزاری آزمون های پایان دوره آموزشی مراکز و واحدهای آموزش دهندی ادارات کل آموزش فنی وحرفه ای استان ها و به طور مستمر و ماهیانه انجام میشود. آزمون ادواری برای متقاضیانی که بدون شرکت در دوره های آموزشی کلاسیک تمایل به دریافت گواهینامه مهارت فنی وحرفه ای دارند، در طول سال متناسب با تعداد متقاضیان برنامه برگزاری آزمون همراه با سایر شرکت کنندگان آزمون، پیش بینی می گردد که به آن آزمون های ادواری گویند. پیشنهاد ما به داوطلبان آزمون ادواری این است که حتما مقالات مربوط به دانلود دفترچه ثبت نام آزمون ادواری، تاریخ و زمان ثبت نام آزمون ادواری، تاریخ و زمان اعلام نتایج آزمون ادواری و مدارک و شرایط ثبت نام آزمون ادواری را مطالعه نمایید.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که شرایط شرکت در آزمون ادواری، آزمون اخذ پروانه صنعت ساختمان، آزمون تفاهم نامه های صنایع دستی و آزمون المپیاد و… بسیار گسترده می باشد بنابراین داوطلبان می توانند برای اطلاع از شرایط شرکت در هر آزمون، از طریق تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹ با کارشناسان تماس حاصل فرمایند.

آزمون ادواری/ آزمون کتبی و عملی ادواری فنی و حرفه ای

نکات مهمی که داوطلبان در رابطه با آزمون ادواری/ آزمون کتبی و عملی ادواری فنی و حرفه ای، نیاز دارند بدانند، به شرح ذیل می باشد:

  • تعداد نوبت های مجاز برای شرکت در آزمون های ادواری

تعداد نوبت های مجاز برای شرکت در آزمون های ادواری به این ترتیب می باشد که متقاضیان بومی و یا ساکنین در هر استان با ارایه مستندات قانونی، امکان شرکت در آزمون های ادواری، در طول یک سال، حداکثر در دو نوبت آزمون ادواری هر حرفه شرکت نمایند و درصورتی که پس از دو نوبت شرکت در آزمون ادواری موفق به کسب حداقل نمره قبولی در آزمون نشوند، برای تکمیل مهارت لازم است به مراکز آموزش دولتی و یا غیر دولتی مراجعه کرده و بعد از طی نمودن دوره آموزشی مطابق استاندارد مهارت و حرفه مربوط، مطابق فرآیند تعیین شده، در آزمون اتمام دوره شرکت و درصورت موفقیت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای دریافت نمایند.

  • شرکت کنندگان در آزمون های کتبی و عملی ادواری

شرکت کنندگان در آزمون های کتبی نو عملی ادواری اگر دانش آموزان شاخه کاردانش باشند که به هر دلیل در آزمون پایان دوره های آموزشی مورد پذیرش و قبولی قرار نگرفته اند و به آموزش در دوره های بزرگسالان تحصیل نموده اند معمولا، کسری مهارت خود را به صورت خودآموز جبران خواهند نمود. زیرا یک بار دوره آموزشی را گذرانده اند ولی نمره قبولی را در آزمون کسب نکرده اند. افراد شاغل در بازار کار که متقاضی اخذ دیپلم کاردانش می باشند، افرادی که می خواهند در یکی از رشته های شاخه کاردانش در دبیرستان های بزرگسال ادامه تحصیل دهند. سایر افرادی که تمایل به دریافت گواهینامه مهارت آموزش فنی وحرفه ای سازمان دارند و مهارت خود را به صورت استاد، شاگردی و یا خودآموز کسب می نمایند.

 شرایط ثبت نام در آزمون های ادواری

شرایط ثبت نام آزمون های ادواری به صورت کلی به شرح ذیل می باشد، ثبت نام در advari.irantvto.ir انجام می شود. شرایط این آزمون برای هر فرد با توجه به شرایط متفاوت می باشد بنابراین برای اطلاع از شرایط ثبت نام لازم است که از طریق تلفن ثابت که در همین مقاله درج گریده است با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

آزمون کتبی ادواری

آزمون کتبی ادواری در کلیه حرفه ها به صورت آنلاین برگزار می شود، داوطلبان توجه داشته باشند که جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ادواری و یا مشاهده نتایج آزمون ادواری باید مرحله آزمونی با عنوان آنلاین را انتخاب کنند. برای اطلاع از حرفه هایی که در هر کدام از این مراحل مورد آزمون قرار می گیرد با فرا رسیدن زمان ثبت نام مرحله آزمونی مورد نظر، از بخش جستجوی حرفه در منوی ثبت نام اقدام به مشاهده حرفه های موجود برای ثبت نام در آن مرحله کنید و یا از طریق تلفن ثابت درج شده در همین مقاله با کارشناسان تماس حاصل نمایید تا ثبت نام شما در آزمون کتبی و عملی ادواری را انجام دهند.

برای دریافت کارنامه های آزمون کتبی و عملی ادواری می توانید از طریق تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹ با کارشناسان تماس حاصل فرمایید و کارنامه آزمون کتبی و عملی ادواری خود را دریافت نمایید.

  • در حال حاضر سه نوع آزمون در این سایت مورد ثبت نام قرار می گیرد
    ۱. آزمون ادواری
    ۲. آزمون اخذ پروانه صنعت ساختمان
    ۳. آزمون تفاهم نامه های صنایع دستی
    ۴. آزمون المپیاد

آزمون عملی ادواری

آزمون علمی ادواری بعد از قبولی در آزمون کتبی ممکن می باشد. بنابراین بعد از قبولی در آزمون کتبی می توانید در آزمون عملی شرکت نمایید.

نکته مهم

داوطلبان توجه داشته باشند که تاریخ و زمان دقیق اعلام نتایج آزمون ادواری را می توانند از طریق لینک زیر ملاحظه نمایند.

تاریخ و زمان دقیق اعلام نتایج آزمون ادواری

 

معنی اصلاحات در دفترچه آزمون ادواری

در این بخش از مقاله معنی اصلاحات دفترچه آزمون ادواری به اطلاع شما خواهد رسید. دفترچه های آزمون ادواری را می توانید از طریق همین سایت دانلود نمایید. برای شرکت در این آزمون لازم است به دقت دفترچه را مطالعه نمایید و پیش از مطالعه دفترچه آزمون ادواری معنی اصلاحات به کار گرفته شده را بدانید.

  • آزمون : وسیله اي یا روشی نظام مند براي اندازه گیري نمونه اي از رفتارشخص و توصیف آن به کمک مقیاس هاي کمی یا طبقه اي است.
  • آزمون ادواري: آزمونی است که به صورت دوره اي براي تعیین مهارت و صلاحیت حرفه اي افرادي که به هر نحو ممکن، مهارتی را کسب کرده و براساس استانداردهاي مهارت آموزش فنی و حرفه اي برگزار می شود. ضمناً در حرفه هایی که با علامت# مشخص شده اند حداقل مدرک تحصیلی متقاضیان شرکت کننده در آزمون باید کاردانی مرتبط با این حرفه ها باشد. یا در غیر این صورت باید قبلاً دوره آموزشی حرفه را طی نموده باشند و در آزمون پایان دوره ي مربوطه مردود شده باشند.
  • آزمون کتبی (چند گزینه اي): شامل تعدادي سئوال می باشد که هر یک از آن ها از یک قسمت اصلی و تعدادي گزینه (پاسخ) تشکیل می شود و آزمون شونده از میان گزینه هاي پیشنهادي، گزینه صحیح (پاسخ سئوال) را انتخاب می نمایند.
  • آزمون عملی: آزمونی است که میزان مهارت فرد را در اجراي توانایی هاي عملی در قالب پروژه معین مورد ارزیابی قرار می دهد.
  • گواهینامه صلاحیت شغلی : مدرکی است معتبر که پس از قبولی متقاضی در آزمون هاي کتبی و عملی به ایشان اعطاي می گردد و بیانگر صلاحیت حرفه اي فرد براساس شماره استاندارد قید شده براي احراز شغل مربوطه می باشد. برای رفع هرگونه سوال و ابهام در زمینه گواهینامه ها می توانید با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید. متناظر با هر سطح مهارت به افراد گواهینامه صلاحیت شغلی به شرح ذیل اعطا می شود:
  • گواهینامه سطح چهار صلاحیت شغلی، که به رنگ طلایی می باشد.
  • گواهینامه سطح سه صلاحیت شغلی، که به رنگ نقره اي می باشد.
  • گواهینامه سطح دو صلاحیت شغلی، که به رنگ برنزي می باشد.
  • گواهینامه سطح یک صلاحیت شغلی،که به رنگ فیروزه اي می باشد.
  • شغل: به مجموعه اي از وظایف و توانمندي هاي خاص که از یک شخص در سطح مورد نظر جهت اجراي یک فعالیت انتظار می رود، شغل می گویند.
  • حرفه: به مجموعه اي از چند شغل همگن که در یک گروه بزرگ دسته بندي شده اند، حرفه می گویند.
  • خوشه آموزشی: دوره هاي آموزش فنی و حرفه اي در سه خوشه ي آموزشی اصلی شامل صنعت، خدمات و کشاورزي می باشد.
  • رشته: مجموعه برنامه هاي آموزشی مربوط به فراگیري چند حرفه هم خانواده می باشد.
  • متقاضی: به شخصی اتلاق می شود که داوطلب شرکت در آزمون هاي ادواري سازمان آموزش فنی و حرفه اي کشور است.
  • سنجش: اقدامی است که براساس اندازه گیري ممکن بوده و در جریان سنجش کمیتها و اعداد حاصل از اندازه گیري مفهوم پیدا می کند.
  • ارزشیابی: ارزشیابی یک فرایند نظاممند براي جمع آوري، تحلیل و تفسیر اطلاعات براي قضاوت در مورد میزان مهارت افراد و در نهایت تصمیم گیري و اقدام عملی در مورد پدیده بررسی شده است.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که شرایط شرکت در آزمون ادواری، آزمون اخذ پروانه صنعت ساختمان، آزمون تفاهم نامه های صنایع دستی و آزمون المپیاد و… بسیار گسترده می باشد بنابراین داوطلبان می توانند برای اطلاع از شرایط شرکت در هر آزمون، از طریق تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹ با کارشناسان تماس حاصل فرمایند.

جهت مشاوره در زمینه آزمون ادواری چیست؟/ آزمون کتبی و عملی ادواری فنی و حرفه ای

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
یک پاسخ برای “آزمون ادواری چیست؟/ آزمون کتبی و عملی ادواری فنی و حرفه ای”
  1. سلام دررشته صنايع دستى تذهيب ميخوام گواهينامه بگيرم چيكاربايدبكنم

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید