کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

جهت مشاوره در زمینه کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کد تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد سوابق تحصیلی دیپلم برای ثبت نام کنکور 99 از جمله مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99 است. چنانچه می‌دانید، تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم داوطلب یعنی معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری 99 تاثیر مثبت دارد لذا داوطلبان بایستی معدل خود را هنگام ثبت نام کنکور سراسری 99 به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند ولی به جای وارد کردن نمرات و معدل در فرم ثبت نام کنکور 99 در سایت سازمان سنجش، داوطلبان باید کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم خود را هنگام ثبت نام کنکور 99 به سازمان سنجش اعلام کنند تا از طریق آن کد به سوابق تحصیلی‌شان دسترسی پیدا کند.

داوطلبان باید توجه کنند که کد سوابق تحصیلی دیپلم برای افرادی که دیپلم خود را در رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی از سال 84 به بعد گرفته‌اند، لازم است. داوطلبان کنکور 99 که مدرک دیپلم نظام قدیم، فنی حرفه‌ای یا کاردانش دارند، نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ندارند. افرادی که مدرک دیپلم خود را قبل از سال 84 گرفته‌اند نیز نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ندارند.

دانش آموزانی که از سال 91 به بعد پیش دانشگاهی خود را گرفته‌اند، کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی مورد نیاز است. داوطلبان کنکور 99 باید به این نکته نیز توجه کنند که اگر به جای پیش دانشگاهی می‌خواهند از مدرک کاردانی استفاده کنند و اگر مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 گرفته‌اند، به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نیازی ندارند.

این مقاله در مورد چگونگی دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم برای داوطلبان کنکور 99 توضیح می‌دهیم. برای اطلاع کامل از شرایط ثبت نام کنکور سراسری 99 و نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید. اگر دارای سهمیه 25 درصدی ایثاگران و جانبازان یا سهمیه 5 درصدی ایثارگران در کنکور 99 هستید توصیه می کنیم حتما مقاله ما را در مورد نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش برای کنکور  99 و کد ایثارگری سپاه مطالعه نمایید.

شورای سنجش پذیرش دانشجو دو مصوبه را تصویب نمود. مصوبه اول این بود که در سال 99 تاثیر سوابق تحصیلی 30 درصد قطعی در نظر گرفته شود و مصوبه دوم هم این بود که برای کنکوری ‎های سال 99 دو نوع سوال تستی برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید در نظر گرفته خواهد شد.

برای مشاهده راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری 99 کلیک کنید.

برای دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

دریافت کد تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم داوطلبان کنکور 99 به این صورت است که باید ابتدا وارد سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی dipcode.medu.ir شوند. پس از آن در پایین صفحه اصلی سایت روی گزینه “برای مشاهده سوابق و دریافت کد مربوطه اینجا را کلیک کنید” بزنند. از صفحه جدیدی که باز می‌شود می‌توانند کد مربوط به پیش دانشگاهی و دیپلم خود را دریافت کنند.

دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

در صفحه جدید باز شده که در زیر نیز تصویر آن را مشاهده می‌کنید، داوطلبان کنکور 99 باید تاریخ تولد، کد دانش‌آموزی، کد منطقه و کد مقطع را مطابق کارنامه تحصیلی خود وارد کنند. بعد از وارد کردن حروف تصویر، روی گزینه ورود کلیک کنند. اطلاعات تحصیلی داوطلب اعم از نمرات و معدل نمایش داده می‌شود و داوطلبان می‌توانند کد سوابق تحصیلی خود را که در این قسمت نمایش داده شده است را یادداشت کنند.

دریافت کد سوابق تحصیلی هر دو مقطع یعنی پیش دانشگاهی و دیپلم به همین طریق امکان‌پذیر است. داوطلبان باید دقت کنند که اگر مقطع پیش دانشگاهی را در بخش ورود اطلاعات وارد کنند، اطلاعات پیش دانشگاهی و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نمایش داده خواهد شد و اگر مقطع دیپلم را انتخاب کنند، اطلاعات و کد سوابق تحصیلی دیپلم نمایش داده خواهد شد.

سایت سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

دریافت کد منطقه برای گرفتن سوابق تحصیلی

داوطلبان کنکور 99 باید دقت داشته باشند که اگر هنگام ثبت نام کنکور، دانش‌آموز مقطع پیش دانشگاهی هستند نمی‌تواند کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را از طریق سامانه دریافت کنند چرا که هنوز در امتحانات نهایی شرکت نکرده و نمره ندارند. این دسته از داوطلبان کنکور 99 که در حال حاضر دانش‌آموز مقطع پیش دانشگاهی هستند باید در خرداد ماه و تیر ماه وارد سامانه شوند و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را دریافت کنند. در صورت بروز هر گونه مشکل در خصوص دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم، داوطلبان می‌توانند با مشاوران صدای مشاوران تماس بگیرند و از آن‌ها راهنمایی لازم را بخواهند.

دریافت کد دانش آموزی برای مشاهده کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، داوطلبان کنکور 99 برای مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم خود به کد دانش آموزی‌شان نیاز دارند. داوطلبان بایستی دقت کنند که کد دانش آموزی خود را می‌توانند از بالای کارنامه یکی از دوره‌های دبیرستان خود مشاهده کنند. در تصویر زیر محل درج کد دانش‌آموزی در بالای کارنامه تحصیلی دبیرستان را مشاهده می‌کنید.

کد دانش آموزی برای دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

دریافت کد منطقه برای مشاهده کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

دریافت کد منطقه برای مشاهده کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم لازم است. داوطلبان کنکور 99 برای مشاهده و دریافت کد تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم باید کد منطقه‌ای که در آن تحصیل کرده و مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را گرفته‌اند را در سامانه در بخش ورود اطلاعات وارد کنند. داوطلبان کنکور 99 توجه کنند که کد منطقه دیپلم مربوط به منطقه‌ای است که دو سال اول دوره دبیرستان را در آنجا تحصیل کرده‌اند. داوطلبان می‌توانند کد منطقه را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند اما برای تسهیل در امور داوطلبان ما در همین سایت صدای مشاوران نیز بخش دریافت کد منطقه را درج کرده‌ایم.

داوطلبان کنکور 99 می‌توانند برای کد منطقه برای دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا کلیک کنند و کد منطقه محل تحصیل خود را دریافت کنند. برای اطلاع از سهمیه مناطق زلزله زده در کنکور 99 کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را در ثبت نام کنکور 99 اشتباه وارد کردید می توانید ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور خود را انجام دهید یا با مشاوران مرکز صدای مشاوران تماس بگیرید.

تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی به طور کامل تنها برای داوطلبانی می باشد که با توجه به رشته تحصیلی خود در دبیرستان کنکور می دهند. آن گروه از افراد که دیپلم خود را از سال 84 به بعد گرفته اند مشمول تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دیپلم می باشند. افرادی که پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد گرفته اند میزان تاثیر 5 درصدی پیش دانشگاهی شامل آن ها می شود.  

داوطلبان نظام آموزشی جدید به علت برگزار نشدن امتحان نهایی پایه یازدهم برای آن ها، شامل 30 درصد تاثیر مثبت سوابق تحصیلی بر روی نمرات پایه داوزدهم می شوند. 20 درصد به صورت تأثیر قطعی،  10 درصد به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می شود.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 99

تاثیر سوابق تحصیلی هر ساله بر اساس اعلام سازمان سنجش متغیر می باشد. اما در سال های اخیر تاثیر سوابق تحصیلی برای دانش آموزان دارای کد سوابق تحصیلی به صورت 30 درصد مثبت می باشد. در سال های اخیر مشخص شده که تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان تا سقف رتبه ده هزار اعمال می شود و دانش اموزان ممتاز سوابق تحصیلی آنان اعمال نخواهد شد. این بدان معناست که سوابق تحصیلی برای رشته هایی مانند پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی و… تاثیری نخواهد داشت.

داوطلبان رشته علوم انسانی تجربی ریاضی و… باید به این نکته توجه نمایند که منظور از سوابق تحصیلی ، تاثیر هر یک از دروس رشته ی امتحانی در کنکور می باشد. نکته قابل توجه این است که تنها نمره دروس  که به صورت نهایی و سراسری برگزار می شوند را می توان جزو سوابق تحصیلی اعمال کرد. دروس دیگر جزو سوابق تحصیلی محسوب نخواهند شد. تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 99 به صورت تاثیر مستقیم نبوده و تنها به صورت تاثیر مثبت اعمال خواهد شد.

 

چه کسانی مشمول طرح سوابق تحصیلی می باشند

تنها داوطلبانی مشمول طرح سوابق تحصیلی می باشند که مدرک دیپلم خود را بعد از سال 84 دریافت نموده اند. آن دسته از داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند نیز مشمول طرح سوابق تحصیلی می باشند. در صورت داشتن شرایط گفته شده طرح سوابق تحصیلی برای آنان اعمال خواهد شد. داوطلبان کنکور که مقطع پیش دانشگاهی داشته اند می توانند با روش دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی مشمول این طرح باشند.

برای اطلاع از نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی در کنکور 99 می توانید با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید. مجموعه صدای مشاوران با دارا بودن بهترین مشاوران تحصیلی راهنمای شما در زمینه های مختلف خواهند بود.

جهت مشاوره در زمینه کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید