سهمیه نوه شهید در کنکور

رتبه لازم در سهمیه ایثارگران برای پزشکی

جهت مشاوره در زمینه سهمیه نوه شهید در کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

استفاده از سهمیه های کنکور تاثیر بسیاری در افزایش احتمال قبولی داوطلبان کنکور دارد. اگر نوه شهید هستید و نمی دانید که آیا امکان استفاده از سهمیه نوه شهید در کنکور امکانپذیر است یا خیر، این صفحه را به دقت مطالعه نمایید. قصد داریم سهمیه های موثر در کنکور را به دارندگان سهمیه ایثارگران و جانبازان معرفی کنیم، مشمولان استفاده از سهمیه های کنکور و داوطلبان گرامی کنکور می توانند برای مشاوره در زمینه سهمیه نوه شهید در کنکور و سایر سهمیه های موثر در کنکور و پذیرش دانشگاه های مختلف، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند. سهمیه های مختلفی تحت عناوین مختلف در کنکور تاثیرگذار است. یکی از سهمیه های موثر ، سهمیه فرزندان شهید در کنکور 1401 می باشد. میزان سهمیه فرزندان رزمندگان و ایثارگران در کنکور 1401، سهمیه همسر ایثارگران در کنکور سراسری،سهمیه ایثارگران 5% ، سهمیه ایثارگران 25% ظرفیت (فرزندان و همسر ایثارگران)، سهمیه رزمندگان و خانواده شهدا را در این صفحه شرح دهیم.

برای کسب اطلاع درمورد سهمیه های موثر در کنکور 1401 این صفحه را به دقت مطالعه نموده و جهت مشاوره درمورد شرایط و نحوه استفاده از سهمیه شهدا و ایثارگران در کنکور 1401 ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

سهمیه نوه شهید در کنکور

سهمیه نوه شهید در کنکور

مطابق دفترچه های ثبت نام کنکور ، تاکنون سهمیه ای تحت عنوان سهمیه نوه شهید درج نشده است، سهمیه های شهید و جانبازان تا سال گذشته مربوط به اعضای درجه یک خانواده فرد شهید و جانباز- ایثارگر بوده است ولی از آنجا که هر سال قوانین جدیدی برای پذیرش در دانشگاه ها تصویب می شود و با توجه به قوانین متعددی که در لحظات نزدیک به انتشار دفترچه کنکور به تصویب رسیده است، داوطلبان کنکور می توانند برای مشاوره در زمینه مشمولین استفاده از سهمیه ها با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند، سهمیه های موثر و متعددی برای کنکور وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

انواع سهمیه ها در کنکور سراسری و آزاد 1401

  • سهمیه زلزله زدگان: این سهمیه مربوط به زلزله زدگان نواحی نظیر کرمانشاه و… می باشد که متحمل آسیب های شدید شده اند.
  • سهمیه رزمندگان: رزمندگانی که حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل حضور داشته‌اند.
  • ایثارگران: جانبازان با هر درصد جانبازی، همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنها و فرزندان و همسران شهدا
  • خانواده شهدا: خانواده شهدا (پدر، مادر، خواهر و برادر) برای استفاده از سهمیه باید نسبت به تکمیل بند مربوطه در تقاضانامه اینترنتی اقدام کنند و نیازی به مراجعه به سایت اینترنتی ایثار ندارند.
  • سهمیه مناطق: بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه،تعیین نمایند که جزء کدام یک از مناطق (۱، ۲ و ۳ ) می باشند. متقاضیان سهمیه مناطق باید بند26 فرم ثبت نام اینترنتی را علامت گذاری نمایند.
  • سهمیه بهیاران : بهیاران دارای دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید (کاردانش) مورد تایید وزارت آموزش و پرورش که به حرفه بهیاری مشغول می باشند، با تهیه گواهی لازم از سازمان متبوع و نگهداری آن نزد خود که منحصرا برای ورود به رشته پرستاری از سهمیه بهیاران استفاده می نمایند. دارا بودن 3 سال سابقه خدمت دولتی و یا غیردولتی به عنوان بهیار در استان محل خدمت الزامی می باشد.
  • سهمیه فرزندان هیئت علمی ، سهمیه مربیان ، سهمیه بسیج و ….
  • برای اطلاع از سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی و … روی لینک های زیر کلیک کرده و با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید:

سهمیه کنکور شرایط استفاده سهمیه ایثارگران در دانشگاه علمی کاربردی

سهمیه کنکور سهمیه رزمندگان و ایثارگران در کارشناسی ارشد فراگیر

سهمیه کنکور تاثیر سهمیه های موثر در قبولی کنکور سراسری

سهمیه کنکور سهمیه منطقه 3 بهتر است یا جانبازی بالای 25 درصد

 

تخمین رتبه کنکور سراسری 1401 برای دارندگان سهمیه ایثارگران و جانبازان

دارندگان سهمیه ایثارگران یعنی خانواده آزادگان و جانبازان 25 درصد به بالا و همسر و فرزندان ایشان ريال جزء مشمولان و استفاده کنندگان سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری می باشند و سهمیه آنها در هر رشته تا 25 درصد تعداد کل پذیرش در آن رشته می باشد و رتبه قبولی برای این گروه تا 70 درصد رتبه مورد نیاز برای انتخاب رشته ی مورد نظر داوطلب خواهد بود.

به این معنی که اگر ظرفیت 25 درصدی مربوط به خانواده جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان و شهدا تکمیل نشود، مازاد ظرفیت پذرش ، به خانواده جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص میابد.با توجه به اینکه تعداد شرکت کنندگان و مشمولان سهمیه جانبازان به طور معمول کمتر از 5 درصد کل شرکت کنندگان کنکور سراسری می باشد، به داوطلبان سهمیه 25 درصدی جانبازی ظرفیت مازادی اختصاص میابد و به داوطلبان سهمیه 5 درصدی جانبازان تعلق می گیرد.

تاثیر سهمیه زرمندگان برای دانشگاه آزاد

تأثیر سهمیه رزمندگان در تخمین رتبه کنکور ، به این صورت است که فرزندان جانبازان 25% به بالا قادر خواهند بود، در صورت قبولی در دانشگاه آزاد به صورت رایگان تحصیل نمایند. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و انجام تخمین رتبه کنکور سراسری روی لینک زیر کلیک کنید:

سهمیه کنکور تخمین رتبه کنکور سراسری برای دارندگان سهمیه ایثارگران و جانبازان

 

داوطلبان گرامی کنکور می توانند برای مشاوره در زمینه سهمیه نوه شهید در کنکور و سایر سهمیه های موثر در کنکور و پذیرش دانشگاه های مختلف، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

 

جهت مشاوره در زمینه سهمیه نوه شهید در کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
1 دیدگاه برای “سهمیه نوه شهید در کنکور”
  1. سلام من نوه ی شهید هستم ایا این سهمیه شامل کنکور۹۸میشود؟و ایا من باید در فرم ثبت نام سهمیه مناطق بزنم یا خانواده شهدا؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید