ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۹۹

فراگیر پیام نور 99

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۹۹

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۹۹ و شیوه ثبت نام و همچنین شرایط این شیوه آموزشی مطلع خواهید شد. داوطلبان متقاضی فراگیر پیام نور ۹۹ می توانند در ادامه مقاله لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را مشاهده نمایند. این شیوه آموزشی برای دانشجویان متقاضی به شیوه مجازی،  حضوری و یا خود خوان نیز ارائه می شود. دانشجویان ضمن مطالعه فردی مطالب در این نوع آموزش در رفع اشکال گروهی توسط اساتید شرکت نموده و سپس با حضور در آزمون هماهنگ یافته های علمی خود را مورد سنجش قرار خواهند داد.

نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۹۹

دو شیوه برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور وجود دارد و داوطلبان به این 2 طریق می توانند اقدام به ثبت نام نمایند. پذیرش و ثبت نام از طریق کنکور سراسری ، پذیرش به صورت بدون آزمون در رشته های خاص و ارائه دهنده توسط دانشگاه های مختلف می باشد. ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۹۹  بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری می باشد داوطلبان می توانند در 150 عنوان رشته در دانشگاه فراگیر پیام نور اقدام به تحصیل نمایند.

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور با کنکور

راه ورود دانشجویان به مقطع فراگیر پیام نور ارشد می تواند کنکور سراسری باشد که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار خواهد شد. داوطلبان می توانند با حضور در آزمون سراسری و انتخاب رشته های ارشد فراگیر پیام نور در این دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند. در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۹۹ دانشجویان باید در ترم تحصیلی اول خود نمرات دروس بالای 12 را کسب نمایند و سپس دروس گذرانده شده از مجموع دروس تحصیلی کسر خواهد شد.

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۹۹

ثبت نام بیست و یکمین دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از ۵ آذر سال جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ آذر ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور زمان برگزاری آزمون این دوره را ۱۷ بهمن اعلام کرده است و گفته است با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، این تاریخ ممکن است تغییر نماید.

 

جدول فرآیند آزمون فراگیر پیام نور :

ثبت نام ارشد ناپیوسته فراگیر پیام نور 99 و پذیرش در بهمن ماه 99 5 الی 12 آذر 99
استقرار اطلاعات ثبت نامی روی سایت سنجش جهت ویرایش و مشاهده 5 الی 12 آذر 99
انتشار اطلاعیه دریافت کارت و برگزاری آزمون در سایت سنجش 99/11/13
دریافت کارت ورود به جلسه و راهنمای آزمون از طریق سایت سنجش 14 الی 16 بهمن ماه 99
برگزاری آزمون نوبت بیست و یکم آزمون دوره های کارشناسی ارشد نا پیوسته فراگیر پیام نور جمعه 17 آذر ماه
اعلام نتایج نهایی آزمون نوبت بیست و یکم آزمون دوره های کارشناسی ارشد نا پیوسته فراگیر پیام نور پذیرش بهمن نیمه دوم اسفند 99

داوطلبان پذیرفته شده در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نورامسال  از نیمسال دوم تحصیلی  وارد دانشگاه می‌شوند.دروس دوره دانش‌پذیری آن‌ها که در آزمون فراگیر مورد سنجش قرار می‌گیرد، به عنوان ترم اول محسوب می‌شود.

دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با موافقت سازمان بازرسی کل کشور و اخذ مجوزهای قانونی، دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور کشور برگزار خواهد شد. دکتر علی کریمی فیروزجایی در گفتگو باایسنا افزود: تداوم دوره فراگیر در جلسه قبلی لغو شده بود که با پیگیری های فراوان دوباره دایر گردید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: این مسئله در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی کشور، با حضور مسئولان ذیربط تصویب و با بازگشت این دوره به دانشگاه پیام نور موافقت شد.

نماینده مردم بابل و عضو ناظر شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی کشور بااشاره به پیگیری های مجلس در خصوص راه اندازی مجدد این دوره یادآور شد: بزودی فراخوان دانشجو برای ازسرگیری آموزشهای تخصصی در مقطع ارشد دانشگاه پیام نور اعلام خواهدشد.

کریمی فیروزجایی افزود: امسال دانشجویان پذیرفته شده برای ترم دوم فراگیر ارشد دردانشگاه پیام نور ادامه تحصیل خواهند داد.

کریمی فیروزجایی اضافه کرد: دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه پیام نور از مزایای برگزاری کلاس و آزمون آنلاین در محل سکونت خود نیز برخوردار شدند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی در کشور گفت: دانشگاه پیام نور از ظرفیت های عظیمی در راه گسترش آموزش و مهارتهای علمی در کشور برخوردار است که باید آن را بصورت عملی کاربردی کرد.

فراگیر پیام نور چیست

فراگیر پیام نور یک شیوه آموزشی می باشد و برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۹۹  داوطلبان متقاضی باید از شیوه ارائه آموزش مطلع شوند. در سیستم فراگیر، دانشجو در دروس تخصصی به سه شیوه (خود خوان ، کلاس های حضوری و مجازی )  آزمون داده و در صورت پذیرش و قبولی در آزمون مربوطه برای تحصیل در نیم سال دوم پذیرفته خواهد شد. لازم به ذکر است که واحد های گذرانده شده در نیم سال اول از کل واحد های تحصیلی کسر خواهد شد.

متقاضیان ثبت نام در ارشد فراگیر پیام نور می توانند با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله اقدام به ثبت نام نمایید در صورت وجود ابهام و هر گونه سوال درباره فراگیر پیام نور می توانید با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید و یا در انتهای مقاله کامنت خود را بگذارید.

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به شرح زیر می باشد و داوطلبان می توانند در هر یک از رشته های زیر اقدام به ثبت نام در این دانشگاه ها نمایند.

شرایط ثبت نام فراگیر پیام نور 99

متقاضیان تحصیل و ثبت نام ارشد پیام نور 99 می توانند در صورت داشتن شرایط زیر در 40 کد رشته ارشد ناپیوسته  اقدام به ثبت نام نمایند.

در ادامه میتوانید شرایط ثبت نام عمومی فراگیر پیام نور را مطالعه نمایید :

1 – اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

2 – نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران .

3 – عدم احراز فساد اخلاقی .

4 – برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

شرایط اختصاصی ثبت نام فراگیر پیام نور :

1 – متقاضیان تحصیل در دوره فراگیر پیام نور باید شرایط عمومی لازم برای شرکت در این آزمون را داشته باشند .

2 – داوطلبان دارای مدرک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ( مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت ) یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ( به شرط فارغ التحصیلی تا تاریخ 30 بهمن 99 ) می توانند بدون توجه به رشته تحصیلی کارشناسی خود در یکی از رشته گرایش های امتحانی ( به جز رشته های مهندسی معماری و طراحی شهری ) ثبت نام نمایند .
توجه : داوطلبانی که رشته کارشناسی آن ها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی ، هم نام و یا مشابه نباشد موظند بنا بر تشخیص گروه آموزشی مربوطه علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی ارشد ، حداکثر 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت سپری کنند .

3 – دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی در صورت فارغ التحصیلی تا تاریخ 30 بهمن 99 مجاز به شرکت در آزمون دوره دانش پذیری فراگیر پیام نور می باشند . این داوطلبان در صورتی که جزو پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور قرار گیرند ، هنگام ثبت نام در دانشگاه محل قبولی ملزم به ارائه مدرک فارغ التحصیلی خود می باشند . گفتنی است این داوطلبان باید فرم مخصوص معدل ( شامل تعداد واحد و میانگین واحدهای گذرانده کارشناسی تا تاریخ 31 شهریور 99 ) را نیز تکمیل کرده و نزد خود نگه دارند تا در موعد مقرر به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند .

4 – دارندگان مدرک سطح دو حوزه های علمیه همانند دارندگان مدرک کارشناسی رشته های علوم انسانی می توانند در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۹۹ – ۱۴۰۰ ثبت نام نمایند . ضمنا بر اساس مصوبات صورت گرفته این متقاضیان فقط می توانند در رشته های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند .

5 – دارندگان مدرک معادل کارشناسی نیز از شرایط مختلفی برخوردارند که با مطالعه بندهای مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 می توانند وضعیت مجاز بودن خود را برای ثبت نام در این آزمون بررسی نمایند

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد علوم پایه

آموزش ریاضی فیزیک گرایش فیزیک ماده چگال
بیوشیمی ژنتیک
زیست شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی شیمی گرایش شیمی آلی
زیست شناسی جانوری گرایش فیزیولوژی شیمی گرایش شیمی تجزیه
زیست فناوری گرایش میکروبی زیست شناسی گیاهی گرایش فیزیو لوژی

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد فنی و مهندسی

مهندسی برق افزاره های میکرنانو الکتریک مهندسی برق مدار های مجتمع الکترونیک مهندسی شیمی صنایع غذایی
مهندسی شیمی محیط زیست مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند مهندسی صنایعبهینه سازی سیستم ها
مهندسی صنایع سیستم های کلان مهندسی صنایع مدیریت مهندسی مهندسی عمران اب و سازه های هیدرولیکی
مهندسی عمران راه و ترابری مهندسی عمران ژئوتکنیک مهندسی عمران سازه
مهندسی عمران مهندسی محیط زیست مهندسی عمران مدیریت ساخت مهندسی فناوری اطلاعات
مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیکز مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی
مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی مهندسی مواد شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

گروه هنر و معماری

  • پژوهش هنر
  • طراحی شهری
  • مهندسی معماری

گروه کشاورزی و منابع طبیعی 

  • اقتصاد کشاورزی گرایش سیاست و توسعه کشاورزی
  • بیوتکنولوژی کشاورزی
  • توسعه روستایی
  • علوم دامی گرایش تغذیه دام
  • علوم مهندسی محیط زیست گرایش ارزیابی و آمایش سرزمین

اعتبار مدرک تحصیلی فراگیر پیام نور ۹۹

اعتبار مدرک تحصیلی کلیه فارغ التحصیلان دانشگاه  فراگیر پیام نور ۹۹ یکسان بوده و کلماتی مانند فراگیر، بدون کنکور، غیر حضوری و الکترونیکی در مدرک قید نمیگردد.

 

زمان برگزاری آزمون آزمایشی آنلاین کارشناسی پیام نور

آزمون آزمایشی دروس عمومی کارشناسی پیام نور را در روز دوشنبه ۲۴ آذرماه سال 99 راس ساعت ۱۰ صبح، به صورت آنلاین و سراسری برگزار می کند. همچنین پس از آزمون آزمایشی دروس عمومی کارشناسی پیام نور یاد شده سامانه در دسترس بوده و امکان ورود دانشجویان به سامانه آزمون وجود دارد.

 

** آزمون آزمایشی دروس عمومی کارشناسی پیام نور را در روز دوشنبه ۲۴ آذرماه سال 99 راس ساعت ۱۰ صبح، به صورت آنلاین برگزار می شود.

 

 

مطالب مرتبط

ثبت نام بدون کنکور پیام نور تهران شمال

ثبت نام بدون کنکور پیام نور تهران غرب

زمان ثبت نام کارشناسی دانشگاه پیام نور بدون کنکور

شیوه برگزاری آزمون های پایان ترم دانشگاه پیام نور

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور

نحوه محاسبه نمرات دانشگاه پیام نور

سوالات متداول

  • آیا میتوان با رشته ی کارشناسی متفاوت نسبت به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۹۹ در رشته ای دیگر نمود؟
    بله میتوان با مدرک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته سایر رشته ها بجز رشته های مهندسی اشاره شده در مقاله بالا در آزمون کارشناسی ارشد پیام نور۹۹ شرکت نمود.
  • ایا شهریه کارشناسی ارشد پیام نور ۹۹ با سایر دانشگاه ها متفاوت است؟
    بله شهریه دوره روزانه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور کمتر از سایر دانشگاه است و به همین دلیل برای دانش آموزان بسیار مقرون به صرفه می باشد‌.
  • منابع آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۹۹ کدام اند؟
    منابع آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۹۹ شامل دروس ترم اول مقطع فوق لیسانس همان رشته می باشد.

جمع بندی

در این مقاله به نحوه و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور پرداخته شده است. شما با مطالعه این مقاله می توانید از شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 99 آگاه شوید.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۹۹

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید