شرایط و بخشنامه ترمیم معدل در کنکور ۱۴۰۲

نکات مهم ترمیم نمرات دروس نهایی دیپلم نظام جدید 98 - 99

جهت مشاوره در زمینه شرایط و بخشنامه ترمیم معدل در کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط و بخشنامه ترمیم معدل در کنکور و نحوه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲ ، به این صورت می باشد که اگر دانش آموزی از نمراتی که از امتحان نهایی دبیرستان، کسب نموده رضایت نداشته باشد و تمایل به ترمیم نمرات معدل امتحان نهایی برای کنکور ۱۴۰۲ را داشته باشند، ترمیم نمرات امتحان نهایی برای کنکور روش کاربردی خواهد بود که ما قصد داریم در این مقاله به شرح آن بپردازیم. بر اساس این قانون به فارغ‌‌التحصیلان دوره متوسطه از سال 84 به بعد که متقاضی طرح ترمیم معدل و ارتقای نمرات دروس نهایی خود می باشند، اجازه داده می شود صرفاً برای یک بار به صورت داوطلب آزاد، ثبت نام کرده و در یکی از نوبت های امتحانی (خرداد، شهریور و دی ماه)، دروس مورد نظر خود را مجدداً انتخاب و در آزمون ترمیم نمرات امتحان نهایی شرکت نمایند. برای اطلاع از شرایط ترمیم نمرات دوره متوسطه ۱۴۰۲ روی همین لینک کیلک نمایید.

برای اطلاع از محدودیت ترمیم معدل دوازدهمی ها برای کنکور ۱۴۰۲ کلیک نمایید.

داوطلبان می توانند برای انجام ترمیم نمرات معدل امتحانات نهایی (برای کنکور ۱۴۰۲) و رفع هرگونه سوال و ابهام در این زمینه از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613تماس حاصل فرمایند.

 

برای اطلاع از جزئیات تاثیر 30 درصدی امتحانات نهایی در کنکور ۱۴۰۲ کلیک نمایید.

برای اطلاع از تفاوت تاثیر معدل در کنکور برای نظام جدید و قدیم کلیک نمایید.

 

شرایط و نحوه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲

شرایط و نحوه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲ و ترمیم نمرات امتحان نهایی، از سوی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام شد وی در پاسخ به این پرسش که (با توجه به اینکه 85 درصد ظرفیت ورود به دانشگاه ها از طریق سوابق تحصیلی انجام می شود و کنکور 85درصد از رشته ها حذف شده است، شرایط ترمیم نمره چگونه است؟)، اعلام کرد: اگر فرصت شرکت داوطلب در کنکور تا اخذ دیپلم به حدی باشد که یک دوره امتحان نهایی فاصله داشته باشد، می‌تواند در فرایند ارتقای تحصیلی یکبار دیگر امتحان دهد. اگر اخذ دیپلم به‌گونه ای باشد که باید بعد از آن در کنکور شرکت کند فرصتی برای ترمیم سوابق تحصیلی نیست یعنی اگر دانش آموز دی ماه امتحان نهایی را بدهد و دیپلم بگیرد و کنکور در تیر ماه باشد، می تواند برای ترمیم سوابق تحصیلی یک بار در امتحانات خرداد ماه شرکت کند ولی اگر خردادماه دیپلم بگیرد، فرصتی نخواهد داشت.

برای مشاهده اطلاعیه حذف کنکور 85 درصد از رشته ها کلیک کنید

 

سرپرست معاونت آموزش و پرورش اعلام کرد این ترمیم نمره برای دانش آموزان پایه دوازدهم امسال صدق نمی‌کند چون سابقه خرداد ماه را باید برای سازمان سنجش ارسال کنید و داوطلبان فقط یکبار برای ترمیم هر درسی می‌توانند در امتحان نهایی شرکت کنند.

ترمیم معدل بدون محدودیت برای تمام دروس با هر نمره، حتی بالای 19 امکانپذیر می باشد البته هر دانش آموز فقط یک بار می تواند در این آزمون شرکت نماید و هیچ جای نگرانی در ترمیم معدل برای کنکور وجود ندارد زیرا اگر به فرض نمره اول شما 19باشد و با شرکت مجدد در آزمون نمره 15کسب نمایید، نمره بالاتر یعنی 19 لحاظ خواهد شد. بنابراین طرح ترمیم نمرات امتحان نهایی یک فرصت طلایی است که می توانید از آن بهره مند گردید. برای شرکت در این آزمون باید حتما دارای مدرک دیپلم باشید.

امتحانات از دروس سوم دبیرستان می باشد. داوطلبان به صورت آزاد در مراکز بزرگسالان یا روزانه‌ دولتی که از طرف آموزش و پرورش استان ها اعلام می گردد نام نویسی نموده و در امتحانات نهایی خرداد یا شهریور یا دی ماه شرکت کنند. دانشجویان و افرادی که دارای معافیت نظام وظیفه می باشند احتمالا می توانند در این طرح شرکت نمایید برای اطلاع از قطعیت طرح ترمیم نمرات امتحان نهایی برای کنکور برای این افراد می توانید با تلفن کارشناسان در همین مقاله تماس بگیرید.

هزینه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲

هزینه شرکت در طرح ترمیم معدل برای کنکور سال ۱۴۰۲ یعنی هزینه‌های مربوط به برگزاری امتحانات و صدور گواهینامه‌های لازم بر عهده داوطلبان است و برای هر درس حداقل حدود 20.000تومان می باشد. برای اطلاع از هزینه ترمیم معدل در سال ۱۴۰۲ می توانید از طریق تلفن 9099071613 با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

 

تاریخ و زمان ثبت نام و محل ثبت نام طرح ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۲

تاریخ و زمان ثبت نام و محل ثبت نام  طرح ترمیم معدل کنکور معمولا یک ماه قبل از برگزاری امتحانات خرداد، شهریور و دی ماه می باشد. در حال حاضر روز دقیق ثبت نام مشخص نیست؛ برای اطلاع از زمان دقیق می توانید با تلفن ثابت کارشناسان که در همین مقاله موجود است تماس بگیرید. محل ثبت نام طرح مدارس بزرگسالان می باشد.

 

داوطلبان می توانند برای انجام ترمیم نمرات معدل امتحانات نهایی (برای کنکور ۱۴۰۲) و رفع هرگونه سوال و ابهام در این زمینه با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس حاصل فرمایند.

 

نکات مهم درمورد ترمیم معدل:

  • دانش آموزان حتیدرصورتی که یک درس ۱۹٫۷۵ کسب نموده باشند می توانند در طرح ترمیم معدل شرکت نمایند.
  • هیچ محدودیتی در انتخاب و تعداد درس ها وجود ندارد.
  • هزینه ی شرکت در طرح ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲ چقدر برای سال گذشته هر درس حدود ۲۰ هزار تومان بود. امسال نیز در همین حدود خواهد بود.
  • محل ثبت نام این طرح مدارس بزرگسالان هستند
  • دانش آموزان حتما باید دیپلم داشته باشند تا مجاز به شرکت در این طرح باشند.
  • این طرح فقط نمراتی که در کنکور تاثیر دارند رو تغییر میده و دیپلم جدیدی به شما داده نخواهد شد.
  • حتما باید در منطقه ای که امتحان داده یاد امتحان دهید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط و بخشنامه ترمیم معدل در کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
28 دیدگاه برای “شرایط و بخشنامه ترمیم معدل در کنکور ۱۴۰۲”
  1. سلام
    ترمیم معدل برای پیش دانشگاهی وجود داره؟
    من میخوام خارج از ایران درس بخونم و اون کشور مد نظر من معدل پیش دانشگاهی رو قبول داره و سوم دبیرستان براشون مهم نیست.
    نکته دیگه اینه ک من الان ساکن تهرانم ولی دوره دبیرستان منطقه 3 بودم.برای ثبت نام و شرکت در ازمون حتما باید برگردم ب شهر خودم؟
    ممنون

  2. سلام
    برای ثبت نام ترمیم معدل پیش دانشگاهی باید ب شهری بریم ک اونجا پیش دانشگاهیو گذروندیم؟

    • سلام
      بله باید همون منطقه ای باشه که پیش دانشگاهی را اونجا گذراندید.

  3. سلام خسته نباشید
    من دانش اموز نظام قدیمم اما میخوام کنکور99شرکت کنم
    میتونم خرداد99ترمیم معدل انجام بدم؟

    • اینکه با منابع خودتون برای اون تاریخ ازمون برگزاربشه چیزی مشخص نیست.از اموزش وپرورش پیگیربشیدوگرنه هرفردی یکبارحق شرکت برای ترمیم معدل خواهد داشت.

  4. سلام . ببخشید من دانش آموز نظام قدیمم و میخوام ترمیم معدل پیش دانشگاهی بدم . آیا باید کتابای نظام جدید رو بخونم یا کتابای خودم رو?. واینکه آیا کارنامه با نمرات جدید به من داده میشه که بتونم در جاهای مختلف ازش استفاده کنم ?

    • کارنامه وریزنمرات جدیدداده نمیشه. برای چه سالی میخایدشرکت کنید؟

  5. آیا از نمرات جدید برای خارج از کشور میتونم استفاده کنم?

    • سلام ترمیم معدل برای کنکورسراسری ودرریزنمرات شما تغییری ایجادنمیشه.

  6. سلام ، دانش اموز دوازدهم نظام جدیدم ، برای رفتن به دانشگاهی که مد نظرم هست معدل من از اون حد پایینتره ، با شرکت در این طرح میشه کاری کرد کرد ک بتونم به اون دانشگاه برم ؟ اگه ازین راه نمیشه لطفا راهنمایی کنین ، برا رفتن به دانشگاهی ک میخوام برم چیکار کنم ، لطفا پاسخ بدین ، خیلی ممنون

    • سلام ترمیم معدل برای سوابق کنکور می باشد ودرمعدل مدرک شماتغییر ایجادنمیشه

    • سلام خسته نباشید ..
      من دانش آموز سال آخر دبیرستان رشته تجربی نظام جدید هستم .. برای تحصیل در خارج از کشور به معدل بالایی نیاز دارم … و همینطور که شما میگید در ترمیم معدل هیچ گواهی جدیدی به من داده نمیشه پس و فقط تأثیر در کنکور داره ..الان تکلیف من چی هست که به معدل سال آخر بالایی در رشته تجربی نیاز دارم !؟ میتونم سال اخر رو دوباره در رشته تجربی بخونم !؟ تکلیف چیه !؟

      • سلام دوست محترم شما اگر اقا هستید.دیپلم رشته دیگری می توانیدبگیرید.البته بحث نظام وظیفه هم مطرح هست.درصورت تمایل بامشاوران ما دارتباط باشید

  7. سلام من میخوام خارج کشور درس بخونم .واسه دانشگاه کشوری که میخوام درس بخونم معدل دیپلم و پیش ملاکه … اگه من ترمیم معدل کنم تاثیر داره واسه دانشگاه های خارج یا همون معدل و نمرات قبلیم در نظر گرفته میشه؟

    • سلام دوست محترم ترمیم معدل برای کنکور ایرن می باشد شما باید دیپلم مجددبگیرید اگه مشکل نظام وظیفه نداشته باشید

  8. سلام میخوام واسه تحصیل برم خارج ازکشورفرانسه رشته پزشکی ودوره کالج روبگذرونم بنابه شرایطی نتونستم درس بخونم معدل دیپلم وپیش دانشگاهیم پایینه آیامیتونم ترمیم کنم؟

    • سلام دوست محترم شما امکان ترمیم نمره دارید ولی مدرک جدید با معدل جدید به شما داده نمی شود

  9. آیا معدل ترمیم شده برای دانشگاه هایی که در ایران شرط معدل دارند، معتبر هست؟

    • سلام دوست محترم ترمیم معدل درواقع ترمیم نمره هست ومعدل درمدرک شما تغییری نمی کندفقط برای سوابق ارسالی به سازمان سنجش می باشد.می توانید ازدانشگاه موردنظرپیگیری نمایید

  10. ببخشید در ترمیم معدل نمرات کسب شده باعث ترمیم معدل نهایی نیز میشود
    معدل کل منظورم نیست معدل نهایی

    • سلام دوست محترم ترمیم نمره برای ارسال نمرات به سازمان سنجش هست تغییری در مدرک ایجاد نمی شود

  11. سلام و عرض ادب. یه سوال داشتم. اگه من بخام اپلای کنم به خارج از کشور میشه با این روش ترمیم معدل اقدام کنم یعنی کارنامه جدید بهم میدن؟

    • سلام دوست محترم مدرک یا کارنامه جدید با ترمیم معدل به شما داده نمی شود

  12. سلام من میخوام مهاجرت کنم و خارج از کشور تحصیل کنم ولی معدل دیپلمم پایینه راهی هستش که من معدل دیپلمم رو بتونم بالا ببرم؟؟؟

  13. ببخشید دیپلم مجدد چگونه باید بگیریم

  14. سلام.وقت بخیر .
    در مورد ترمیم معدل برای خارج از کشور میشه راهنمایی بفرمایید؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید