آموزش کار با شبکه شاد

جهت مشاوره در زمینه آموزش کار با شبکه شاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به آمار 10 میلیونی کاربران شبکه شاد و اهمیت روز افزون این برنامه در تحصیل دانش آموزان و آموزش مجازی دروس پایه های اول تا 12 ام، بر آن شدیم تا مقاله تحت عنوان آموزش کار با شبکه شاد نوشته و تمامی مراحل استفاده از برنامه شاد را از همان ابتدا برای دانش آموزان و معملمان عزیز توضیح دهیم. در این مقاله به پرسش های شما در رابطه با طریقه دانلود این اپلیکیشن، نسخه های ایفون و وب این برنامه و نحوه به روز رسانی و کار با برنامه توسط کارشناسان مجموعه صدای مشاوران به طور کامل توضیح داده شده است. با ما همراه باشید.

برای اطلاع از نحوه دانلود و نصب اپلیکیشن شاد مقاله دانلود و نصب اپلیکیشن شاد را مطالعه نمایید.

نسخه جدید شبکه شاد

نسخه جدید (دوم) و به روز شده شبکه شاد دارای قابلیت های زیادی نسبت به نسخه قبلی می باشد. برای دانلود نسخه جدید شبکه شاد به نشانی shad.ir مراجعه کنید. برای شروع آموزش کار با شبکه شاد ابتدا باید قابلیت های این برنامه را بشناسید. از امکانات جدید این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی دوباره رابط کاربری
  • حضور و غیاب خودکار هر 7 دقیقه یک بار
  • تماس صوتی دوسویه

نسخه جدید شبکه شاد

  • تماس تصویری دوسویه
  • بخش تکالیف دانش آموزان
  • اشتراک گذاری صفحه نمایش از طریق OBS
  • ایجاد کانال های یک طرفه

نسخه جدید شبکه شاد

با توجه به این که این نرم افزار در رنج سنی گسترده ای فعالیت دارد، سازندگان آن برای بهبود طراحی رابط کاربری آن بر اساس مطالعه روان شناختی رنگ ها و نظرات کارشناسان گرافیک و فناوری اطلاعات، اقدام به طراحی دوباره رابط کاربری این برنامه نموده اند. از معیار های رابط کاربری جدید برنامه شاد می توان به سهولت استفاده از خدمات، در نظر گرفتن اصول فراگیری کاربران، ساختار یکپارچه ارائه سرویس و افزایش انعطاف پذیری اشاره کرد.

آموزش کار با شاد ویژه مدیران

وزارت آموزش و پرورش کشور برای مدیران مدارس راهنمای عملی آموزش کار با شاد ویژه مدیران را در 8 مرحله منتشر کرد. این 8 مرحله را برای مدیران عزیز مدارس کشور در غالب یک عکس در ادامه آورده ایم. با مطالعه دقیق این مطالب و اجرای خط به خط آن ها می توانید اطلاعات دانش آموزان را در شبکه شاد ثبت نمایید. این کار به کمک ثبت اطلاعات در سامانه سناد انجام می شود. در زمان احراز هویت شما در نرم افزار شاد، و ورود به این برنامه، تمامی کلاس های مدرسه به صورت خودکار ساخته می شوند و شما سازنده (owner) این کلاس های خواهید بود. همچنین طبق تاریخ درج شده در شیوه نامه ارسالی از طرف وزارت آموزش و پرورش، باید تمامی معلمان و دانش آموزان مدرسه خود را برای عضویت در سامانه شاد دعوت کنید.

آموزش کار با شاد ویژه مدیران

احراز هویت در شاد

در نرم افزار شاد سه گروه دانش آموزان معلمان و مدیران مدارس به عنوان کاربر شناخته می شوند که بر اساس شماره تلفن همراه خود احراز هویت می شوند. با توجه به نقش های تعریف شده، برای هر نقش باید ویژگی ها و کارایی های منحصر به فردی در نرم افزار شاد ایجاد شود که در این امر در دست بررسی می باشد. به عنوان مثال به محض ورود و احراز هویات در نرم افزار شاد، با توجه به نقش شما که دانش آموز، معلم و یا مدیر هستید، میز کار به خصوصی تعریف شود. مثلا در زمان ورود مدیر مدارس در شبکه شاد، کلاس های مدرسه به صورت خودکار ساخته می شوند و نیازی به ساخت گروه های درسی نمی باشد.

در ادامه آموزش احراز هویت کاربران شبکه را به صورت تصویری قرار می دهیم.

احراز هویت و اعطای نقش به کاربران

  • دانش آموزان می توانند برای احراز هویت در برنامه شاد، وارد بخش ورود دانش آموز شوند و در صفحه باز شده اطلاعات شخصی خود مانند کد ملی و تاریخ تولد را وارد کنند تا احراز هویت آن ها به درستی انجام شود.

احراز هویت و اعطای نقش به کاربران

در ارتباط با آموزش کار با شبکه شاد، این مقاله را نیز مطالعه نمایید.

مشکلات احراز هویت شاد

سوال بسیاری از دانش آموزان و والدین آن ها در ارتباط با نرم افزار شاد این است که برای رفع مشکلان احراز هویت شبکه شاد چه کار کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بیشتر مشکلات احراز هویت شاد و عدم احراز ها به دلیل نقص اطلاعات سناد است.
معلمان یا مدیرانی که در دوره گذشته با سیمکارت خود دانش آموزان و یا همکاران دیگر را احراز هویت کرده اند، بدلیل تغییر سناریو در احراز امسال و همچنین عدم ريست داده های گذشته، به مشکل احراز برخورده اند، مثلا پیغام احراز هویت قبلا انجام داده اید! ظاهر می‌شود ولی گروه های کلاسی نمایش داده نمیشود.
راه حل : یا باید با سیمکارت جدیدی که در سناد معرفی می‌کنند احراز هویت نمایند و یا منتطر باشیم تا همه معلمان و مدیران احراز هویت شوند و بعد یک روش سیستمی مانند ریست داده ها، برای حل مشکل کل این همکاران پیدا کنیم.
دلایل حذف گروه های کلاسی معلمان و مدیران هم همین مورد دوم می باشد.

آموزش ورود به شبکه شاد

شبکه شاد یکی از پر استفاده ترین نرم افزار های امروزه ایرانی می باشد که بیش از 10 میلیون کاربر به طور همزمان در آن عضو هستند. رنج سنی استفاده کنندگان اصلی این برنامه از 6 سال الی 18 سال است و دیگر کاربران آن که معلمان و مدیران مدرسه هستند، به طور میانگین دارای رنج سنی 30 تا 40 سال هستند. این امر سبب می شود، بسیاری از آن ها کار با این نرم افزار را بلد نباشند، به همین دلیل در ادامه آموزش کار با نرم افزار شاد و آموزش ورود به شبکه شاد را توضیح می دهیم.

برای یادگیری چگونگی ورود به شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد نسخه وب، مقاله ورود به اپلیکیشن شاد نسخه وب را مطالعه نمایید. در این مقاله تمام مراحل ورود به این نرم افزار توضیح داده شده است.

محیط کاربری شبکه شاد

پس از ورود به نرم افزار شاد، صفحه زیر (با کمی تغییرات) برای شما نمایش داده می شود. لیست تمامی گروه ها و کانال های ساخته شده توسط مدیر و معلمان مدرسه در بخش چت های شما قرار دارد. شما حق خارج شدن از هیچ یک از گروه ها را ندارید و همچنین اجازه ساختن گروه نیز به تازگی به دانش آموزان داده شده است.

محیط کاربری شبکه شاد

  • در قسمت بالای صفحه در گوشه سمت راست برنامه شاد، روی گزینه ای که در تصویر بالا علامت زده شده کلیک نمایید تا بخش تنظیمات برنامه برای شما باز شود.

محیط کاربری شبکه شاد

  • در این بخش می توانید با انتخاب گزینه گروه جدید و کانال جدید برای ساخت گروه و کانال اقدام کنید.
  • پیام هایی که ذخیره می کنید، همانند برنامه تلگرام در بخش پیام های ذخیره شده نشان داده می شود.
  • لیست مخاطبین شما در بخش مخاطبان قرار دارد.
  • برای تنظیمات برنامه، مانند ویرایش نام و نام خانوادگی، تغییر عکس پروفایل و ایجاد نام کاربری می توانید از این بخش اقدام کنید.

پخش زنده در شاد

در این بخش مراحل پخش زنده (استریم) در پیام ‌رسان شاد را به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم. برای پخش زنده در شبکه شاد مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید.

  1. در برنامه شاد، ابتدا گزینه «پخش زنده» را انتخاب کنید.
  2. داخل پخش زنده، از گوشه بالا سمت چپ، علامت سه ‌نقطه را بزنید.
  3. تنظیمات را انتخاب نموده و حالت فیلم برداری را بر روی دستگاه خارجی گذاشته و تیک بالای صفحه را بزنید.
  4. در این زمان، برنامه شاد پیامی مشابه تصویر بالا نمایش می‌دهد. به دو موردی را که با علامت قرمز مشخص شده نیاز دارید.
  5. اکنون در کامپیوترتان، نرم‌افزار متن‌باز‌ رایگان OBS Studio را دانلود و نصب کنید.
    دقت داشته باشید که نسخه ویندوزی نرم‌افزار OBS Studio فقط از سیستم‌عامل ویندوز 8 به بعد پشتیبانی می‌کند و روی ویندوزهای قدیمی‌تر نصب نمی‌شود.
  6. بعد از نصب نرم‌افزار OBS، به منوی File> Setting رفته و گزینه Stream را انتخاب کنید و در قسمت‌های Server و Stream Key باید اطلاعاتی که در مرحله قبل توسط برنامه شاد به شما داده شده است را وارد کنید تا امکان پخش زنده از طریق OBS در برنامه شاد فراهم شود.

بعد از اتمام این تنظیمات شما می‌توانید با استفاده از وبکم کامپیوتر یا سایر دوربین‌های متصل به سیستم، پخش زنده خودتون را شروع کنید.

دیدن ویدیو های اموزش دروس شاد

برای دیدن ویدیو های آموزش دروس شبکه شاد، معلم ها ابتدا باید دروس را درون کانال یا گروه خود آپلود نمایند، سپس دانش آموز ها می توانند فایل های آپلود شده را دانلود کنند. تمامی دروس به صورت مجازی در این برنامه بارگزاری می شوند و در کنار این ویدیو های آموزشی، معلمان عزیز در تایم مدرسه نسبت به رفع اشکال دانش آموزان اقدام می کنند. در کنار این موضوع، تمامی کلاس ها به صورت مدرسه تلویزیونی در شبکه های آموزش، شبکه چهار و شبکه قرآن به صورت روزانه پخش می شوند. برای دانستن روز و ساعت پخش هر یک از برنامه های مدرسه تلویزیونی مقاله ساعت پخش مدرسه تلویزیونی دانش آموزان را که به صورت روزانه آپلود می شود مطالعه نمایید.

ارسال تکالیف در شاد

دانش آموزان برای ارسال تکالیف خود در سامانه شاد می توانند این مراحل را انجام دهند. تمامی مراحل به طور کامل در ویدیوی آموزشی توضیح داده شده است. در ابتدا وارد برنامه شاد شوید، سپس پس از ورود به حساب کاربری خود، وارد بخش تکالیف شده و تکلیف مورد نظر خود را که می خواهید آن را ارسال کنید، انتخاب نمایید. سپس عکس تکالیف را در سامانه آپلود کرده و برای معلم خود ارسال نمایید.

فضای ابری برنامه شاد

برنامه شاد یک امکانی به نام فضای ابری شخصی را در اختیار معلمان قرار داده است. در فضای ابری شخصی برنامه شاد می توانید فایل هایی را می خواهید برای دانش آموزان بفرستید، پیش از شروع کلاس و در زمانی که اینترنت پر سرعت دارید، آپلود نمایید و بعدا برای آن ها ارسال نمایید. در این ویدیو نحوه استفاده از فضای ابری پیام رسان شاد را مشاهده می نمایید.

سوالات متداول آموزش کار با شبکه شاد

  1. اپلیکیشن شاد نسخه ios هم دارد؟
    بله مقاله نرم افزار شاد برای ایفون را مطالعه نمایید.
  2. احراز هویت دانش آموزان در شاد به چه صورت است؟
    در مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.
  3. فرق نسخه جدید سامانه شاد با نسخه قبلی در چیست؟
    امکانات جدید سامانه شاد شامل امکان ایجاد گروه و کانال توسط دانش آموزان، تماس صوتی و تصویری دوسویه و … می باشد که به طور کامل در این مقاله تشریح شده است.

جمع بندی

نحوه دانلود و نصب برنامه شاد و همچنین آموزش کار با شبکه دانش آموزی شاد در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است. در رابطه با احراز هویت معلمان و دانش آموزان و مدیران و دلایل انجام این کار نیر توضیحاتی گفته شد. در صورت بروز هرگونه مشکل یا خطا در حین کار با شاد می توانید مقاله راه حل رفع خطاهای اپلیکیشن شاد و همچنین مقاله پاسخ به سوالات پرتکرار اپلیکیشن شاد را مطالعه کرده و اگر سوالاتتان رفع نشد، با کارشناسان مجموعه صدای مشاوران تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه آموزش کار با شبکه شاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید