مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور 98

مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور

جهت مشاوره در زمینه مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این صفحه شیوه مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور و مدیریت انرژی را می آموزید. هر انسانی برای رسیدن به موفقیت ، علاوه بر مدیریت زمان نیاز به مدیریت انرژی دارد. داوطلبان کنکور می توانند برای برنامه ریزی برای کنکور تجربی، انسانی، ریاضی و… و دریافت برنامه ریزی اختصاصی برای کنکور ، برنامه ریزی هفتگی برای کنکور و مدیریت زمان و برنامه ریزی این صفحه را مطالعه کرده و با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند. این مقاله برای عموم مردم از جمله داوطلبان کنکور مفید است.

زمان و انرژی دو معیار تعیین کننده موفقیت و محدودیت می باشند.

مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور

مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور 98 چگونه است؟

داوطلبان کنکور لازم است با توجه به اهمیت مدیریت زمان و برنامه ریزی راهکارهای لازم را بیاموزند. همانطور که گفتیم موضوع مدیریت زمان و برنامه ریزی برای عموم مردم از جمله داوطلبان کنکور مفید است. شاید شما هم جزء افرادی باشید که سرتان بسیار شلوغ است و کارهای انجام نداده و بعضا نیمه تمام بسیاری دارید. بسیاری از افراد از این جمله معروف که “وقت انجام فلان کار را پیدا نکردم” استفاده می کنند. درست است، زمان ما محدود است، ولی آیا به درستی از زمان خود استفاده میکنیم؟ قصد داریم مختصر و مفید نکات مهمی که به شما در مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور و زندگی شخصی و کاریتان کمک می کند اشاره کنیم:

زمان و انرژی دو معیار تعیین کننده موفقیت و محدودیت می باشند.

زمان و انرژی دو معیار تعیین کننده برای موفقیت و شکست هستند، که به شرح راهکارهایی کوتاه و مفید برای استفاده بهینه از آن ها می پردازیم:

1- معیار زمان:  لازم است بعد از هدفگذاری با راهکارهای مدیریت زمان که شامل موارد زیر است آشنا شوید:

  • قانون 80به 20
  • تاثیر فوق العاده عادت 21 روزه
  • افزایش تمرکز

مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور

2- معیار انرژی : هم زمان با مدیریت زمان به مدیریت انرژی توجه داشته باشید:

  • اولویت بندی برای اختصاص انرژی 
  • قانون 80به 20

مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور

قانون 80 به 20  : قانون 80 به 20 به این نکته مهم اشاره دارد که لازم است در مدیریت زمان و البته انرژی ، از میان 100درصد کارهایی که برای انجام دادن داریم، 20درصد از کارها را برای انجام دادن انتخاب کنیم که ما را به 80درصد از موفقیتی که می خواهیم می رساند. ولی متاسفانه اغلب افراد مشغول انجام 80درصد از کارهایی هستند که آن ها را حداکثر به 20درصد از موفقیت می رساند. کارهایی که اغلب نیمه کاره می ماند و باعث سرخوردگی و اضطراب و افسردگی در فرد می شود زیرا در نهایت نتیجه چندانی در بر ندارد. 

به طور مثال یک داوطلب کنکور ، برای استفاده از قانون 80 به 20لازم است ، از لیست بودجه بندی کنکور استفاده کند و با توجه به ضرایب هر درس در کنکور و قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود، برنامه ریزی کنکور را انجام دهند.

تاثیر فوق العاده عادت 21 روزه : تحقیقات علمی بر روی مغز انسان ثابت کرده است که هر فردی طی 21 روز می تواند با تغییر عادت های بد به خوب ، آن عادت را در خود ثابت نگه دارد. به طور مثال یک داوطلب کنکور که توانایی یادگیری و مطالعه او در صبح بیشتر است ولی هر روز دیر از خواب بیدار می شود، با تغییر این عادت ، می تواند عادت خوب سحرخیزی برای مطالعه را در خود ایجاد کند. پس از همین امروز شروع کنید و عادت های بد و خوب را بشناسید.

افزایش تمرکز : راهکارها و تمرینات متعددی برای افزایش تمرکز وجود دارد. حتی تغذیه هم در افزایش تمرکز موثر است. به طور مثال اگر می خواهید بدانید برای تمرکز حواس چه بخوریم کنکور قبول شویمروی همین لینک آبی کلیک کنید.

اولویت بندی برای اختصاص انرژی : بعد از تعیین هدف خود، لازم است بدانید انتخاب مسیر مهم تر از تلاش است. به طور مثال داوطلب کنکوری که از برای کسب درصد بالا در دروسی نظیر ریاضی و فیزیک در کنکور ، از راه های تستی برای مطالعه و تمرین کنکور استفاده می کند ، نسبت به داوطلبی که برای حل مسائل از راه حل های طولانی استفاده می کند موفق تر خواهد بود. زیرا در زمان کوتاه تر با صرف انرژی کم تر به جواب صحیح می رسد ولی داوطلبی که مسیر طولانی و دشوار را انتخاب می کند ، علاوه بر صرف انرژی بیشتر، در کنکور موفق نمی شود.

مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور

برای اطلاع از شیوه تست زنی سریع در کنکور، بهترین روش افزایش سرعت مطالعه برای کنکور 98، روش و تکنیک های تست زنی کنکور و آزمون های تستیروی لینک های آبی رنگ متن کلیک کنید.

برای مشاوره و کسب راهنمایی در استفاده از راهکارهای مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور 98 ، زندگی شخصی و شغل خود، با سامانه صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاوره در زمینه مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید