ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان چیست ؟ چه کسانی می توانند از ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان استفاده نمایند؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

استخدام دانشگاه فرهنگیان

در سال های اخیر بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری در زمان  انجام انتخاب رشته خود کد رشته های مربوط به رشته های دانشگاه فرهنگیان را در لیست 150 تایی سایت سازمان سنجش کشور وارد می نمایند. دلیل افزایش این تقاضا تعهد خدمت و امکان استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنیگان می باشد.

با تصویب ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان مشکلاتی برای استخدام فارغ التحصیلان این دانشگاه به وجود آمده است که در ادامه می خوانید.

ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان چیست

طبق ماده 25 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ، آموزش و پرورش می تواند در صورتی که امکان تامین بخشی از نیاز های رشته ها  از طریق واحد های دانشگاهی وجود  نداشته باشد با توجه به رعایت ضوابط قوانین وزارت آموزش و پرورش  با شرط گذراندن حداقل دوره یکساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان از بین دانش آوختگان موسسات آموزش عالی و پژوهشی و دانشگاه های کشور و همچنین حوزه های علمیه بلا مانع است.

در بیانی دیگر می توان گفت که ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این امکان را ایجاد کرده است تا وزارت آموزش و پرورش بتوانند علاوه بر نیرو هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه ها ، موسسات عالی و حوزه های علمیه اقدام به جذب نیروبه شرط گذراندن دوره های مهارت آموزی نماید.

با توجه به قوانین و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، وزارت آموزش و پرورش تنها باید از میان فارغ تالتحصیلا دانشگاه فرهنگیان اقدام به جذب نیرو و استخدام معلم نماید. با توجه به این موضوع اما گاهی به دلیل اضطرار با تشخیص آموزش و پرورش و دانشگاه جذب نیرو و استخدام معلم مبتنی بر گذراندن دوره های یک ساله مطابق با ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ماده ۲۸ جزو موارد اصلی تأمین نیروی انسانی محسوب نمی‌شود و با اصل بودن این ماده مخالف هستیم، یادآور شد: همانطور که مشخص است آموزش معلمان تحصیل‌کرده در رشته‌های دیگر در بند ۲۸ و آخر اساسنامه ایجاد شده و همین مسئله نشان از فرعی بودن آن دارد در واقع این ماده زمانی به کار گرفته می‌شود که نیاز به نیروی انسانی در زمان اضطراری احساس می‌شود.

ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

 مشکلات ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

یکی از موضوعاتی که باعث اعتراض به این اساسنامه شده است موضوع زمان گذراندن این دوره می باشد. گفته می شود اعتراضات حاکی از آن است که مدت زمان یک ساله برای کسب مهارت های لازم برای آموزش به افراد بسیار کم است. همچنین گروهی به این موضوع اعتراض دارند که تعداد کسانی که با تعهد خدمت از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده اند زیاد اند و هنوز اقدامی برای استخدام این افراد صورت نگرفته است.

در ادامه نوید ادهم بیان کرده است در حال حاضر جذب در رشته هایی صورت می گیرد که دانشگاه فرهنگیان امکان ارائه آن ها را دارد و این موضوع تخلف محسوب می شود. او در ادامه گفت امام با توجه به اینکه از نظر زمانی برای ایجاد یکسری رشته های در دانشگاه فرهنگیان زمان لازم است ، بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش توافق صورت گرفته است.

با توجه به به این اعتراضان دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده است که زمان دوره های آموزشی را افزایش خواهیم داد و بازه زمانی این آموزش ها به دوسال تغییر پیدا خواهد کرد.

جمع بندی

ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این شرایط را ایجاد می کند که در صورتی که  امکان ارائه رشته ای در دانشگاه فرهنگیان وجود نداشته باشد و آموزش و پرورش نیاز به نیرو داشته باشد با توجه به این ماده دوره های مهارت آموزی یک ساله برای کسب و استخدام نیرو برگزار می گردد.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای

درباره “ماده 28 اساسنامه فرهنگیان ”باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

 مقالات مرتبط

مقالات زیر مرتبط با موضوع مورد مطالعه شما می باشد.شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر آن ها را مطالعه نمایید.

جهت مشاوره در زمینه ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید