لیست رشته های دانشگاه آزاد تهران 98 – 99

دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه لیست رشته های دانشگاه آزاد تهران 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لیست رشته های دانشگاه آزاد تهران 98 – 99 ، داخل دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی درج شده است . دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در سایت دانشگاه آزاد قابل دسترس می باشد .

متقاضیان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد می توانند به سایت azmoon.iau.ac.r برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه نمایند . دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی از دو طریق پذیرش دارد . یک روش پذیرش با آزمون می باشد . که از طریق کنکور سراسری صورت می پذیرد . روش دوم ، بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی می باشد . در حال حاضر 85 درصد رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد بدون آزمون می باشند .

اگر رشته مد نظر شما در دانشگاه آزاد از طریق آزمون پذیرش دارد ، آزمون دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد یکی می باشد . بعد از شرکت در آزمون سراسری و اعلام نتایج اولیه ، متقاضی می تواند با استفاده از کد دسترسی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه کنکور ثبت می شود ، برای دانشگاه آزاد به صورت مجزا از انتخاب رشته دانشگاه دولتی ، وارد سایت دانشگاه آزاد شوند و دفترچه انتخاب رشته با آزمون را دانلود نمایند . و با کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوید و کد رشته های انتخابی را ثبت نمایید . 

زمان و شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد نیمسال اول 98 – 99

مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی تا 6 شهریور ماه سال 98 می باشد . شرایط اختصاصی برای ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته داشتن دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می باشند ، مجاز به ثبت نام در این دوره نمی باشند . داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه الزامی است .

و شرایط اختصاصی برای ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته دارا بودن گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از رشته های شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش و یا دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله ( نظام قدیم ) در رشته های متناسب با نوع دیپلم خود می توانند ثبت نام نمایند .

و شرایط اختصاصی برای ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته دارا بودن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه الزامی است . و دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می باشند مجاز به ثبت نام در این مقطع نیستند .

و متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته با دارا بودن مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانند در هر رشته ای در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام نمایند . 

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد تهران 98 – 99

برای انتخاب رشته در مقطع کاردانی پیوسته هر داوطلب با توجه به تطابق رشته دیپلم و رشته انتخابی در دانشگاه به استثنای رشته تربیت بدنی مجاز به انتخاب یک رشته و حداکثر 20 محل دانشگاهی برای ثبت نام می باشد . از رشته های بدون آزمون داشگاه های آزاد تهران در مقطع کاردانی پیوسته می توان به رشته های حسابداری ، تربیت بدنی ، الکترونیک_ الکترونیک عمومی ، الکتروتکنیک _ برق صنعتی ، ساختمان _ کارهای عمومی ساختمان ، نقشه کشی عمومی _ نقشه کشی و طراحی صنعتی ، نقشه کشی معماری _ معماری ، نرم افزار کامپیوتر و گرافیک و … اشاره نمود .

و انتخاب رشته در مقطع کاردانی ناپیوسته بدین صورت است که متقاضیان می توانند 20 رشته / شهر از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته / شهرهای ارائه شده در سامانه اقدام نمایند . متقاضیانی که تمایل به انتخاب رشته / شهر از مجموعه ای متفاوت دارند ، می توانند مجددا با خرید کارت اینترنتی ثبت نام نسبت به انتخاب 20 رشته / شهر از مجموعه آزمایشی دیگر نمایند . از رشته های بدون آزمون ارائه شده در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه های آزاد تهران می توان به رشته های کاردانی مدیریت بازرگانی ، کاردانی مدیریت صنعت جهانگردی ، کاردانی حسابداری ، نرم افزار کامپیوتر ، کاردانی امور بانکی و کاردانی امور دولتی و رشته های کاردانی آموزش مانند آموزش زبان و ادبیات فارسی و آموزش زبان انگلیسی و … اشاره نمود .

برای ثبت نام و انتخاب رشته در مقطع کارشناسی پیوسته ، متقاضیان می توانند 20 رشته / شهر از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته / شهرهای ارائه شده در سامانه اقدام نمایند . متقاضیانی که تمایل به انتخاب رشته / شهر از نظام های آموزشی متفاوت دارند می توانند مجددا با خرید کارت اعتباری ثبت نام نسبت به انتخاب 20 رشته / شهر از نظام آموزشی دیگر اقدام نمایند .

در مورد لیست رشته های بدون آزمون مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه های آزاد تهران  می توان به رشته های زیر گروه علوم انسانی مانند مدیریت در گرایش های بازرگانی ، صعتی ، دولتی ، مالی ، بیمه و مشاوره ، اقتصاد ، علوم تربیتی ، جامعه شناسی و.. رشته های زیر گروه تجربی رشته های شیمی محض ، شیمی کاربردی ، زیست شناسی گیاهی و جانوری و میکروبیولوژی در نظام آموزشی پاره وقت و ..  را نام برد .

و رشته های زیرگروه ریاضی ، رشته هایی مانند مهندسی عمران ، مهدسی معماری ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی شهر سازی و … را اشاره کرد و رشته های زیر گروه زبان خارجه رشته هایی مانند مترجمی زبان انگلیسی ، آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی و زبان ادبیات آلمانی ، زبان فرانسه و … را اشاره نمود . از رشته های زیر گروه هنر می توان به رشته های عکاسی ، نقاشی ، طراحی صنعتی ، بازیگری ، طراحی پارچه ، و … را نام برد .

برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته هر داوطلب مجاز می باشد با توجه به علاقه خود در یکی از رشته های این مقطع و حد اکثر برای 20 محل دانشگاهی مجری ثبت نام نماید . از جمله رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه های آزاد تهران رشته ی مدیریت بازرگانی ، حسابداری ، آموزش زبان انگلیسی ، معماری ، مهندسی اجرایی عمران ،  نرم افزار کامپیوتر و … را نام برد . 

 

جهت مشاوره در زمینه لیست رشته های دانشگاه آزاد تهران 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید