شرایط پشت کنکور ماندن

شرایط پشت کنکور ماندن

جهت مشاوره در زمینه شرایط پشت کنکور ماندن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

قوانین و شرایط پشت کنکور ماندن برای خانم و آقایان (پشت کنکوری مشمول و معاف) متفاوت است و هر کدام از آن ها می توانند به تعداد متفاوتی در کنکور سراسری شرکت نمایند. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط پشت کنکور ماندن و قوانین سربازی و نظام وظیفه برای آقایان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور

در پاسخ به سوال تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور سراسری باید بگوییم که تمامی دانش آموزان و داوطلبان کنکور که نیاز به رفتن به خدمت سربازی ندارند ( خانم ها و افراد دارای معافیت ) می توانند تا هر تعداد که مایل هستند، در آزمون کنکور شرکت نمایند و برای این مساله مانعی وجود ندارد. در ارتباط با آقایانی که معافیت سربازی ندارند و پشت کنکوری مشمول محسوب می گردند، این داستان متفاوت می باشد.

این افراد تنها دو بار مجاز به شرکت در کنکور هستند. بار اول که همان زمانی است که تازه فارغ التحصیل شده اند و بار دوم زمانی است که می خواهند پس از اعلام نتایج، دوباره در کنکور شرکت نمایند. در صورتی که زمان اعزام این افراد با تاریخ اعلام نتایج کنکور آن ها تداخل زمانی داشته باشد، می توانند برای شهریور یا مهر ماه درخواست تمدید بدهند. در این شرایط سازمان نظام وظیفه با درخواست آن ها در صورت احراز پذیرش، موافقت می نماید.

تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور

شرایط پشت کنکوری های مشمول

پشت کنکوری های مشمول نظام وظیفه شرایط خاصی دارند که در ادامه به آن ها و قوانین سربازی و تداخل آن با کنکور می پردازیم.

  1. بر اساس قوانین و مقررات معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری های سال 99، دانش آموزان مشغول تحصیل در سال آخر دوره متوسطه دوم که به صورت پیوسته و حضوری اشتغال به تحصیل دارند و حداکثر تا زمان 99/06/31 فارغ التحصیل می گردند، می توانید معافیت تحصیلی دریافت نمایند.
  2. فارغ التحصیلان مقطع متوسطه دوم که به صورت پیوسته و حضوری در مدارس روزانه و بزرگسال و حتی آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند، می توانند حداکثر تا سن 20 سالگی از شرایط معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها استفاده نمایند.
  3. دانش آموزانی که موفق به کسب مدرک پایان دوره تحصیلات متوسطه دوم به صورت حضوری و یا غیر حضوری، پیش از رسیدن به سن مشمولیت شده باشند ( بیش از 18 سال )، در صورتی که غیبت نداشته باشند می توانند معافیت تحصیلی دریافت کنند.
  4. دانش آموزانی که دارای شرایط زیر هستند می توانند معافیت تحصیلی دریافت کنند.
  • گذراندن دوره متوسطه دوم، هنگامی که در سنوات تحصیلی مجاز بوده اند
  • طی نمودن این دوره به عنوان دانش آموز رسمی
  • فارغ التحصیلی از مدرسه
  •  پر کردن برگه آمادگی برای خدمت که بدون غیبت می باشد
  • تاریخ اعزامشان نگذشته باشد
  1. تنها در صورتی معافیت پشت کنکوری ها صادر می شود که این دانش آموزان ، گواهی اشتغال به تحصیل خود را از مراجع مربوطه دریافت کنند.

نکته: گواهی اشتغال به تحصیل مدت دار بوده و از زمان صادر شدن تنها یک سال اعتبار دارد.

سن معافیت تحصیلی

شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال تصویب یک طرح می باشد که با توجه به آن، سن سربازی به 20 سال افزایش پیدا نماید و تمامی دانش آموزان و پشت کنکوری ها و پشت کنکوری مشمول تا سن 20 سالگی برای ادامه تحصیل و دادن کنکور فرصت داشته باشند.

حتی در صورت تصویب نیز تغییر زیادی در شرایط سربازی برای پشت کنکوری ها به وجود نخواهد آمد زیرا براساس قوانین موجود برای سربازی پشت کنکوری ها، هم اکنون نیز دانش آموزان میتوانند تا سن 20 سالگی از معافیت استفاده نمایند و فقط باید درخواست آن را به دفاتر پلیس + 10 ارائه دهند.

شرایط پشت کنکور ماندن برای سرباز ها

شرایط پشت کنکور ماندن برای سرباز ها

شرایط پشت کنکور ماندن برای سرباز ها بسیار متفاوت از دیگر کنکوری ها می باشد. جناب سرهنگ سید مهدی تقوی، معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا در ارتباط با معافیت تحصیلی پشت کنکوری های مشمول اعلام کرد:

فرد مشمول پس از مدرسه و مقطع دبیرستان که حداکثر تا سن 20 سالگی می باشد ( فرد تا سن 20 سالگی اجازه تحصیل دارد )، یک سال فرجه معرفی به خدمت خواهد داشت. اگر افراد در این یک سال در دانشگاه قبول شوند، آن گاه می توانند از معافیت تحصیلی در مقطع دانشگاهی ( کاردانی، کارشناسی ) استفاده نمایند.

وی ادامه داد: بعضی از دانش آموزان، چون  در حال  تحصیل اند، سال اولی که کنکور می دهند نمی‌توانند رتبه خوبی را کسب نمایند. بنابراین نیاز به شرکت در کنکور سال بعدی را هم دارند. در صورتی که اعزام این افراد همزمان با تاریخ اعلام نتایج کنکور آن ها باشد، می توانند برای شهریور یا مهر ماه درخواست تمدید بدهند. در این شرایط سازمان نظام وظیفه با درخواست آن ها در صورت احراز پذیرش موافقت می نماید.

نکته: توجه نمایید که درخواست تمدید این گروه از مشمولان سربازی، بایستی با ارائه کارنامه کنکور از طریق دفاتر پلیس +۱۰ ثبت گردد.

سوالات متداول

  1. سن معافیت تحصیلی برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه چقدر است؟
    20 سال
  2. چند بار مجاز به شرکت در کنکور هستیم؟
    خانم ها و افراد معاف به تعداد دلخواه. در ارتباط با آقایان در این مقاله وضیح داده شده است.
  3. قانون معافیت تحصیلی چیست؟
    تمامی دانش آموزان و پشت کنکوری مشمول تا سن 20 سالگی برای ادامه تحصیل و دادن کنکور فرصت داشته باشند.
  4. سایت رسمی سازمان نظام وظیفه چیست؟
    vazifeh.police.ir

جمع بندی

در این مقاله در ارتباط با تعداد دفعات مجاز به شرکت در کنکور تمامی دانش آموزان با هر جنسیتی صحبت نمودیم و وضعیت نظام وظیفه و پشت کنکوری های مشمول را بررسی نمودیم. در صورتی که شما نیز یک پشت کنکوری مشمول هستید و در این باره دچار سوال شده اید، می توانید با کارشناسان نظام وظیفه صدای مشاوران تماس حاصل نمایید تا شما را در این راه راهنمایی نمایند.

جهت مشاوره در زمینه شرایط پشت کنکور ماندن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید