راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401

جهت مشاوره در زمینه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پس از پشت سر گذراندن غول کنکور و قبولی در این آزمون، انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل می باشد. با یک انتخاب رشته درست و اصولی، شانس قبولی شما در رشته مورد نظرتان در بهترین دانشگاه ها بیشتر می شود. اکنون با توجه به اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402، کارشناسان صدای مشاوران راهنمای کامل و جامعی برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 در این مقاله قرار داده اند تا اگر به هر دلیلی دسترسی به مشاور انتخاب رشته ندارید، بتوانید به راحتی و در منزل انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 را انجام دهید.

بوده اند رتبه های برتری که به دلیل انتخاب رشته نادرست نتوانسته اند در رشته و دانشگاه مورد نظرشان قبول شوند و برعکس بسیارند دانشجویانی که با رتبه های بالا، با یک انتخاب رشته صحیح با کمک یک مشاور راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد، توانسته اند در بهترین رشته ها قبول شوند. پس انتخاب رشته درست و اصولی یکی از مهم ترین مراحل قبولی در دانشگاه می باشد. برای مطالعه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 با این مقاله همراه باشید.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99

سازمان سنجش همانند هر سال پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 1402 را در سایت رسمی خود به نشانی sanjesh.org برای دانلود قرار داده است. در این دفترچه راهنمای جامعی برای انتخاب رشته دانشجویان قرار دارد.

دفترچه راهنمای کارشناسی ارشد هر ساله از چند بخش تشکیل می شود. در ادامه هر بخش را به طور خلاصه توضیح می دهیم.

  1. فصل اول: فصل اول شامل دو بخش است که بخش اول راهنمای عملی انتخاب رشته می باشد که در آن تمامی مراحل انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 از همان ابتدای کار توضیح داده شده است و بخش دوم مربوط به آشنایی با مقررات، شرایط و ضوابط کلی پذیرش می باشد که به طور مثال شامل قوانین محاسبه سهمیه، شرایط بورسیه شدن و قوانین پذیرش برای اتباع خارجی است.
  2. فصل دوم: فصل دوم دفترچه شامل تمامی کد رشته محل های تمامی گروه های تحصیلی ( علوم انسانی، علوم پایه، گروه فنی مهندسی، دامپزشکی، هنر، گروه کشاورزی و منابع طبیعی ) می باشد.
  3. فصل سوم: در فصل آخر این دفترچه تمامی اطلاعات مهم در رابطه با شرایط دانشگاه ها و موسسه ها و فرم ها قرار داده شده است مانند چگونگی گرفتن وام یا داشتن خوابگاه و شرایط تقسیط شهریه و دیگر امکانات مربوط به دانشگاه.

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99

با توجه به اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سال 1402، سازمان سنجش و آموزش کشور زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 را اعلام کرد. طبق گقته های این سازمان، زمان انتخاب رشته برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد امسال در روز های 15، 16، 17 و 18 ام شهریور ماه انجام می شود. مهلت نهایی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 تا ساعت 24 روز 18 شهریور ماه می باشد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند باید هرچه سریع تر با انتخاب 100 کد رشته محل و چینش آن ها به ترتیب اولویت هر یک، به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و نسبت به ثبت انتخاب رشته خود در سامانه، اقدام نمایند.

متقاضیان می توانند برای دریافت راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل نمایند.

ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1402 می توانند برای ویرایش انتخاب رشته خود، به تعداد دفعاتی که سازمان سنجش و آموزش کشور، مشخص می نماید به سایت سنجش مراجعه کرده و نسبت به تغییر کد رشت محل های انتخابی خود اقدام نمایند. برای ویرایش انتخاب رشته خود با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به بخش کارشناسی ارشد، وارد بخش سامانه جامع آزمون تحصیلات تکمیلی 1402 شوند و با وارد نمودن اطلاعات ثبت نامی خود، میز کار خود را مشاهده نمایند. در ادامه روی گزینه ویرایش انتخاب رشته کلیک کرده و کد رشته محل های انتخابی خود را حذف، اضافه و یا جا به جا نمایند.

نکته: در هنگام ثبت کد رشته محل های انتخابی خود و اولویت آن ها بسیار دقت نمایید زیرا در صورت بروز هرگونه اشتباه، پس از اعلام نتایج نهایی، راه جبرانی برای شما وجود ندارد پس حتما قبل از ثبت نهایی انتخاب رشته تان چند بار اعداد وارد شده را مرور کنید و اولویت ها را چک نمایید.

***برای انتخاب رشته های بدون کنکور دانشگاه ها مقاله بهترین رشته های بدون کنکور را مطالعه نمایید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

با توجه به اهمیت بسیار بالای انتخاب رشته برای دانشجویان و عدم دسترسی بسیاری از داوطلبان کنکور به یک مشاور انتخاب رشته خوب و ماهر، بر آن شدیم تا راهنمای کامل و تصویری انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 را در برای شما در این مقاله قرار دهیم.

  • در ابتدا به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و از منوی موجود در ستون سمت راست سامانه، گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب نمایید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

  • در صفحه ای که باز می شود، لیستی از آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش در رابطه با کنکور کارشناسی ارشد 1402 و لینک دانلود دفترچه راهنمای کنکور قرار دارد. روی گزینه سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ (اعلام نتیجه اولیه – پاسخنامه و کلید و انتخاب رشته) کلیک نمایید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

  • در این بخش روی گزینه انتخاب رشته کلیک نمایید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

  • اطلاعات ورود خود را وارد نمایید. توجه کنید که می توانید از هرکدام از روش های ورود که مایلید، استفاده نمایید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

  • در این بخش شما وارد میز کار خود می شوید که تمامی اطلاعات شخصی ثبت شده از شما در سامانه سنجش در آن جا قرار دارد. طبق دفترچه راهنمای سایت سنجش، گزینه انتخاب رشته را انتخاب کنید تا وارد صفحه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 شوید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

  • در این بخش در ابتدا اطلاعات خود را تکمیل نموده و به تمامی سوالات پاسخ دهید. سپس لیست 100 کد رشته محل های انتخابی خود را که به ترتیب اولویت نوشته اید، وارد جاهای خالی در سامانه نموده و گزینه ثبت را بزنید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

نکته: دقت نمایید که پس از اتمام انتخاب رشته، کد پیگیری خود را یادداشت نمایید. تا زمانی که کد پیگیری شما روی اسکرین نمایش داده نشده باشد، انتخاب رشته شما به اتمام نرسیده است.

نکات مهم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

با توجه به اهمیت بسیار بالای انتخاب رشته برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، در ادامه مهم ترین نکات انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 1402 را مرور می کنیم.

  • داوطلبانی که حداقل نمره مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را کسب نموده اند ولی در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402، برای انتخاب رشته این دانشگاه ها ثبت نام ننموده اند می توانند با واریز مبلغی معین ( مراجعه به سایت سازمان سنجش ) و دریافت شماره سریال علاقه مندی، کد رشته محل های این دانشگاه ها را در انتخاب رشته خود ثبت نمایند.
  • پیش از شروع انتخاب رشته، حتما دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 را به دقت مطالعه نمایید.

نکات مهم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99

  • در هنگام انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 با دقت بسیار بالا کد رشته محل های منتخب خود را وارد سایت نمایید و حتما پیش از ثبت نهایی حداقل دو سه بار آن ها را مرور کنید.
  • پیش از انتخاب رشته درباره سهمیه، امتیازات و تاثیر معدل در کنکور ارشد اطلاعات مورد نیاز را کسب نمایید و با آمادگی کامل شروع به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 نمایید.
  • در رابطه با انتخاب های اولیه خود منطقی برخورد کنید اما در اواخر انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 سعی کنید بدبینانه ترین حالت ممکن را درنظر بگیرید و با توجه به آن انتخاب رشته انجام دهید زیرا در غیر این صورت ممکن است در هیچ یک از کد رشته محل هایی که وارد کرده اید، قبول نشوید.
  • بعضی از کد رشته محل ها دارای آزمون عملی می باشند. در صورت انتخاب این کد رشته ها، در زمان مقرر از سوی دانشگاه مربوطه، برای شرکت در آزمون عملی اقدام نمایید.

جمع بندی مقاله انتخاب رشته ارشد

در این مقاله در ارتباط با انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد صحبت شد و برای آن دسته از عزیزانی که قصد دارند در خانه و بدون کمک مشاور و کارشناس، انتخاب رشته کنند، راهنمای تصویری و توضیحات کاملی برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 مطرح گردید. لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد به همراه تاریخ دقیق شروع و پایان انتخاب رشته، ذکر گردید و چگونگی ویرایش انتخاب رشته در زمان مقرر شده و تعداد تعین شده از سوی سازمان سنجش نیز توضیح داده شد.

در صورتی که برای انتخاب رشته دقیق و اصولی خود نیازمند به یک کارشناس و راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 هستید، با مشاورین مجموعه ی صدای مشاوران تماس حاصل نمایید. همچنین در صورتی که هرگونه سوال و ابهامی در ارتباط با انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای شما مطرح گردید نیز می توانید از طریق تماس با این مجموعه، پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید.

سوالات متداول انتخاب رشته ارشد

  1. انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 در چه تاریخی شروع می شود؟
    15 الی 18 شهریور ماه
  2. آیا پس از ثبت نهایی انتخاب رشته، امکان ویراش آن وجود دارد؟
    بله. در مقاله به تفصیل توضیح داده شده است.
  3. آیا با استفاده از راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 می توان به تنهایی انتخاب رشته کرد؟
    بله. همچنین می توانید از راهنمای تصویری انتخاب رشته در این مقاله استفاده نمایید.
  4. برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد به کدام سایت مراجعه کنیم؟
    sanjesh.org

جهت مشاوره در زمینه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
4 دیدگاه برای “راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402”
  1. سلام من دانشجوی اخراجی ارشد از دانشگاه دولتی بودم و به دلیل مشروطی اخراج شدم الان یکسال میگذره ایا میتونم بعد از کنکور مجدد، در این دانشگاه در رشته ای دیگر پذیرش بشوم؟

  2. سلام، با رتبه 10 در سهمیه 5درصدی و521 کشوری علوم دامی امیدی به قبولی شبانه های تهران هست؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید