درخواست گواهی اشتغال به تحصیل

درخواست گواهی اشتغال به تحصیل

جهت مشاوره در زمینه درخواست گواهی اشتغال به تحصیل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

درخواست گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزانی می باشد که حسب نیاز خود اقدام به دریافت گواهی از دانشگاه یا مدارس می نمایند که نشان دهنده تحصیل فرد در آن نهاد می باشد.  در این مقاله از نحوه استفاده و این که گواهی اشتغال به تحصیل برای چه افرادی می باشد و چه کاربردی دارد بیشتر صحبت شده است.

گواهی اشتغال به تحصیل چیست

گواهی اشتغال به تحصیل فرم و یا یک گواهی می باشد که نشان دهنده موضوعی است که شما در آن نهاد دانشگاهی یا دانش آموزی در حال تحصیل می باشید این فرم برای موارد بسیاری استفاده می شود مانند سربازی، رفتن به خارج از کشور، گرفتن گواهینامه و … در ادامه از موارد بیشتر استفاده از گواهی اشتغال به تحصیل مطلع خواهید شد. این فرم دارای تاریخ انقضا و اعتبار خاصی هستند که پس از مدت زمان خاصی از بین خواهد رفت و نیاز است مجددا اقدام به تمدید آن نمایید.

گواهی اشتغال به تحصیل انگلیسی

دانشجویان و دانش آموزان که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند می توانند اقدام به دریافت گواهی اشتغال به تحصیل نمایند. این گواهی می تواند به زبان انگلیسی ترجمه شود و به نهاد مربوطه  مثل سفارتخانه ها و … ارائه شود. دانشگاه ها فرم اشتغال به تحصیل را برای دانشجویان ارائه می دهند. این مدرک می تواند به دانشجو کمک نماید تا در صورت نیاز به زبان انگلیسی ترجمه نماید.

گواهی اشتغال به تحصیل دانشگاه آزاد

گواهی اشتغال به تحصیل دانشگاه آزاد برای دانشجویان دانشکاه آزاد ارائه می شود. این گواهی برای دانشجویان کاربرد بسیار زیادی دارد. دانشجو می تواند با دریافت گواهی بدون گرفتن مدرک در مقاطع بالاتر در صورت اتمام تحصیل اقدام به ثبت نام در دانشگاه دیگر یا مقطع دیگر نماید. لازم است دانشجویان به این نکته توجه داشته باشند درصورتی که گواهی اشتغال به تحصیل برای ثبت نام باشد الزامی است ریز نمرات و تعداد واحد های گذرانده شده در گواهی ذکر شده باشد.

گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان تعهد به خدمت

دانشجویانی که دارای تعهد خدمت هستند می توانند در صورت اتمام زمان تعهد به خدمت نسبت به دریافت گواهی اشتغال به تحصیل اقدام نمایند. دانشجویانی که دارای تعهد خدمت هستند می توانند در صورتی که زمان تعهد خدمت به پایان نرسیده باشد مبلغ ما به و تفاوت را پرداخت نمایند سپس لغو تعهد خود را ثبت نموده و اقدام به دریافت گواهی اشتغال به تحصیل نمایند. دانشجویان شبانه غیر انتفاعی و آزاد نیازی به لغو تعهد خدمت نداشته و می توانند اقدام به دریافت گواهی نمایید.

نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل

در ابتدا داوطلبان و دانشجویان می توانند برای آگاهی از نحوه گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل موارد زیر را مطالعه نمایند.

  • چند روش برای گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل وجود دارد و داوطلبان می توانند از روش های که در این مقاله ارائه می شود اقدام به دریافت گواهی اشتغال به تحصیل نمایند.
  • یکی از روش ها مراجعه به سایت دانشگاهی دانشجو می باشد و دانشجو می تواند با مراجعه به پروتال دانشجویی خود از قسمت مربوطه در سایت درخواست گواهی نمایند.
  • روش دیگر دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از طریق سامانه اینترنتی portal.saorg.ir می باشد و داوطلب می تواند وارد سامانه شده و از طریق لینک مستقیم درخواست گواهی اشتغال به تحصیل خود را ثبت نماند.

دانلود نمونه فرم گواهی اشتغال به تحصیل

نکته مهم: این فرم بدون مهر و امضای رسمی دانشگاه و یا مدرسه فاقد اعتبار می باشد.

روش دیگر دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از طریق مشاوران ما و مجموعه صدای مشاوران مرجع تخصصی اطلاعات دانشجویی می باشد و متقاضیان می توانند با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایند تا کارشناسان ما گواهی را برای شما دریافت نمایند.

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی

درخواست اینترنتی گواهی اشتغال به تحصیل امکان‌ پذیر می باشد. سازمان امور دانشجویان اقدام به راه اندازی سرویس الکترونیکی صدور این گواهی نموده است. توجه به اینکه سازمان امور دانشجویان اقدام به راه اندازی سرویس الکترونیکی صدور فرم مربوطه نموده است. این سرویس در بستر اینترنت و از طریق سامانه سجاد (portal.saorg.ir) در دسترس عموم دانشجویان قرار دارد. لذا دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه سجاد، از منوی خدمات اقدام به اخذ گواهی اشتغال به تحصیل نمایند.

درخواست گواهی اشتغال به تحصیلکاربرد گواهی اشتغال به تحصیل

کاربرد دریافت این گواهی بسیار زیاد بوده و بنابرنیاز دانشجو متفاوت است. دانشجویان بسیاری از این گواهی برای ثبت نام دانشگاه در مقطع بالاتر، دریافت مرخصی از محل کار، انتقالی و… استفاده می نمایند. به مهم ترین آن ها در زیر اشاره شده است.

  1.  دبیرستان
  2.   بیمه
  3.  پیام نور
  4.  گواهینامه
  5.  ابتدایی
  6.  سربازی
  7.   ویزا
  8.  تعویض پلاک

گواهی اشتغال به تحصیل برای سربازی

سربازان می توانند برای ارائه فرم اشتغال به تحصیل به دانشگاه مراجعه و یا به صورت اینترنتی فرم را دریافت نمایند. ذکر تعداد واحد های گذرانده شده در فرم اشتغال به تحصیل ضروری می باشد. سربازان این گواهی را به همراه مدارک دیگر به پلیس +10 تحویل می دهند. برای آگاهی بیشتر از نحوه معافیت و کاربرد فرم اشتغال به تحصیل در این زمینه از مقاله انواع معافیت سربازی و پروژه کسری خمدت سربازی بازدید نمایید.

سوالات متداول

  • چگونه مي توانيم از خدمات سامانه درخواست گواهی اشتغال به تحصیل  استفاده کنيم؟ 

ابتدا بايد از طريق لينک ثبت نام اقدام به تشکيل پروفايل و ايجاد حساب کاربری نماييد. پس از تکميل فرم های تشکيل پروفايل، اطلاعات شما حداکثر طی 24 ساعت از سوی امور دانشجويان بررسی و در صورت تاييد، امکان ورود به سيستم و استفاده از خدمات از سامانه را داريد.

  • چه کسانی مي توانند درخواست گواهی اشتغال به تحصیل در سامانه نمایند ؟

کليه دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاه های داخل و خارج، دانش آموختگان و اعضای هيات علمی دانشگاه های داخل با توجه به شرايط مي توانند درخواست گواهی نمایند.

متقاضیان عزیز چنانچه در این زمینه سوال و یا ابهامی داشته باشید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید و یا در انتهای مقاله کامنت بزنید به تمام سوالات به طور تخصصی پاسخ داده می شود.

جهت مشاوره در زمینه درخواست گواهی اشتغال به تحصیل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
یک پاسخ برای “درخواست گواهی اشتغال به تحصیل”
  1. سلام خسته نباشید من متولد ۸۲.۰۳.۸هستم امسال سال دوم کنکورم هست من متاسفانه تا پایان امتحانات خرداد۱۴۰۰ دنبال گواهی نرفتم بزا خدمت ولی رفتم گفتن چون شهریوری هستی تا شهریور ۱۴۰۱ وقت داری الان میتونم گواهی اشتعال ب تحصیل بگیرم ک سال بعد هم کنکور بدم؟؟؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید