پروژه کسری خدمت سربازی

پروژه کسری خدمت سربازی

جهت مشاوره در زمینه پروژه کسری خدمت سربازی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پروژه کسری خدمت سربازی برای آن دسته از از افرادی است؛ که نمی‌خواهند خدمت سربازی خود را در پادگان های نظامی بگذرانند و دارای مدرک تحصیلی قابل قبولی برای نظام وظیفه می باشند.

پروژه کسری خدمت سربازی به پروژه ای گفته ی شود که از طرف یکی از نهاد های نظامی به افراد با سطح علمی مناسب داده می شود تا بتوانند با انجام پروژه قسمتی از سربازی را خارج از محل های نظامی بگذرانند.

این پروژه سالهای گذشته فقط برای استعدادهای درخشان و نخبگان ارئه می‌شد اما در سال های اخیر، افراد در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از پروژه کسری خدمت استفاده کنند.

افراد واجد شرایط پروژه کسری خدمت

 افراد واجد شرایط پروژه کسری خدمت سربازی باید حداقل دو ماه به صورت آموزشی در پادگان ها آموزش ببینند و بعد از آن می توانند اقدام به انجام پروژه کسری خدمت نمایند. انجام حداقل 2 ماه به صورت آموزشی برای همه متقاضیان پروژه کسری خدمت الزامی می باشد.

 افراد با هر رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند از پروژه کسری خدمت سربازی استفاده نمایند و بخشی از سربازی خود را خارج از یگان های نظامی و پادگان ها بگذرانند.

در این مقاله شما می توانید تمام شرایط و ضوابط لازم برای انجام پروژه کسری خدمت سربازی و اینکه چه رشته هایی می توانند از این پروژه استفاده کنند آگاهی پیدا کنید.

خرید پروژه کسری خدمت سربازی

برای خرید پروژه کسری خدمت مراکز متعددی وجود دارند و به صورت غیر قانونی اقدام به فروش پروژه های برای مشمولان نظام وظیفه می نمایند.

به دلیل داشتن دفاع در حضور کارشناسان و کمیسیونی متشکل از داوران بنیاد ملی نخبگان نیرو های مسلح، باید اطلاعات کافی از پروژه ارسالی را داشته باشید و در صورت عدم تایید توسط کمیسیون، کسری خدمت برای شما در نظر گرفته نمی شود.

پیشنهاد مجموعه صدای مشاوران به شما در این زمینه این است که شما حتی اگر اطلاعات کمی دارید می توانید با کمک این مجموعه مشاوره ای یک پروژه مناسب را تهیه و ارائه دهید.

شرایط گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی 

از شرایط گرفتن پروژه کسری خدمت این است که پروژه باید مرتبط با رشته تحصیلی و با محوریت نیروهای مسلح و مسائل دفاعی و امنیتی کشور باشد متقاضیان پروژه کسری خدمت می توانند در یکی از مراکز تحقیقاتی وابسته به سازمان های ارتش سپاه ناجا، این پروژه را سپری کنند.

متقاضیان حداکثر تا یک سال پس از فارغ التحصیلی فرصت دارند تا برای اخذ پروژه کسری خدمت سربازی اقدام کنند متقاضی پروژه کسری خدمت سربازی باید دانشجو و یا فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکترا باشد.

 داوطلبان واجد شرایط پروژه کسری خدمت سربازی می توانند حداکثر دو پروژه را در زمان خدمت خود انجام دهند و از ۲ تا 19 ماه کسری خدمت دریافت نمایند.

پروژه کسری خدمت سربازی نیز شرایط خاصی برای متقاضیان دارد؛ متقاضیان می توانند با آگاهی از آنها دریافت پروژه اقدام نمایند.

شرایط کسری خدمت برای ارشد و دکترا

فارغ التحصیلان ارشد و دانشجویان دکترا که در حال طی کردن مرحله پایان نامه هستند، اگر از مجموع فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی بتوانند حداقل امتیاز لازم را کسب کنند، می‌توانند با معرفی بنیاد ملی نخبگان، پروژه جایگزین خدمت انجام دهند.

اما شرط لازم در این حالت این است که فرد، دانشجو یا فارغ التحصیل کارشناسی ارشد یا دکتری باشد و در این حالت فرد خدمت سربازی خود را از طریق انجام چند پروژه می‌تواند طی کند.

انجام پروژه کسری خدمت سربازی، یک تا 11 ماه از خدمت را کسر خواهد کرد.

پروژه کسری خدمت سربازی

تاثیر غیبت در کسری خدمت 

  • نداشتن غیبت غیر موجه ؛ داوطلبانی که غیبت غیر موجه دارند می‌توان بر اساس ضوابط، غیبت خود را موجه کرده و بعد اقدام به دریافتپروژه کسری خدمت سربازی نمایند.
  • افرادی که غیبت غیر موجه دارند امکان دریافت پروژه برای آن ها مهیا نمی باشد.

 پروژه کسری خدمت سربازی با مدرک کارشناسی

  • متقاضیان حداکثر تا یک سال پس از فارغ التحصیلی فرصت دارند تا برای اخذ پروژه کسری خدمت سربازی اقدام کنند متقاضی پروژه کسری خدمت سربازی باید دانشجو و یا فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکترا باشد.
  • در صورت داشتن مقطع کارشناسی تنها افرادی می توانند پروژه کسری خدمت سربازی را دریافت نمایند که مورد تایید بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح قرار گیرند و دارای شرایط خاص باشند.( تایید و عدم تایید افراد دارای مدرک کارشناسی به عهده بنیاد ملی نحبگان نیروهای مسلح  می باشد.)
  • لازم به ذکر است بنیاد نخبگان نیرو های مسلح زیر مجموعه ستاد کل نیرو های مسلح بوده و ارتباطی با بنیاد ملی نخبگان ندارد. البته بنیاد ملی نخبگان نیز شرایط ویژه ای برای داوطلبان نخبه در زمینه ی سربازی ارائه می کند.
  • داوطلبان در حین تحصیل و مشغول به تحصیل هم می توانند اقدام به دریافت پروژه کسری خدمت سربازی نمایند و حتما نیاز به فارغ التحصیلی آن ها نمی باشد.
  • تحویل پروژه در موعد مقرر 
  • در صورت عدم تحویل پروژه در موعد اعلام شده این پروژه توسط سازمان نظام وظیفه کنسل می شود و دیگر نمی توانید بر روی این پروژه کار کرده و اعتباری ندارد در ضمن هیچ کسری خدمتی برای متقاضی اعمال نخواهد شد.

آن دسته از افرادی که برای دریافت پروژه خدمت سربازی اقدام کرده اند می توانند برای آگاهی از نحوه دریافت پروژه،  شرایط و مدارک مورد نیاز با کارشناسان ما در صدای مشاوران تماس گرفته و اطلاعات جامع و به روز را دریافت نمایند.

مدارک لازم برای دریافت پروژه کسری خدمت سربازی 

  • اصل شناسنامه داوطلب و کپی از صفحات آن
  • اصل کارت ملی و کپی آن
  •  عکس ۳ *۴
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه داوطلب به زبان فارسی

مراحل گرفتن کسری خدمت سربازی

متقاضیان دریافت پروژه کسری خدمت سربازی باید به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح یا یکی از مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح مراجعه نمایید.

سایت نظام وظیفه به نشانی www.vazifeh.police.ir می باشد ولی داوطلبان باید به صورت حضوری به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و یکی از مراکز ارائه دهنده پروژه کسری خدمت که در این مقاله به طور کامل مشخص شده اند، مراجعه و برای دریافت پروژه اقدام نمایند.

این مراکز شامل جهاد خودکفایی ارتش، دانشگاه امام حسین وابسته به سپاه، مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع و یکی از سازمان  های ارائه دهنده پروژه می باشند.

متقاضیان دریافت پروژه ابتدا می توانند به یکی از سازمان های علمی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مراجعه نمایند و برای انجام پروژه کسری خدمت سربازی در این مراکز اقدام کنند.

متقاضیان در صورت داشتن پروژه های سنگین ساخت که کسری خدمت بالایی ۶ ماه را برای آن ها به همراه است می بایست علاوه بر گزارش، در جلسه دفاع  پایان هر ماه، که با حضور استاد راهنما و داوران برگزار می‌شود، شرکت نمایند.

 این جلسه توسط سازمان نخبگان نیروهای مسلح برگزار می شود.

افرادی هم که کسری خدمت کمتر از شش ماه ما را می خواهند بعد از به پایان رساندن پروژه باید در جلسه دفاع که در حضور یک داور برگزار می‌شود شرکت نمایند تا پرژه کسری خدمت سربازی آن ها قابل قبول واقع شود.

پروژه کسری خدمت سربازی

مراکز ارائه دهنده پروژه کسری خدمت سربازی

داوطلبان می توانند موضوع پروژه خود را به یکی از سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت پیشنهاد دهند و درصورت موافقت سازمان مربوطه به بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد. بعد از تکمیل پرونده خود می توانند این پروژه را آغاز کنند.

این موسسات برای هر رشته تحصیلی متفاوت می باشد و داوطلبان می توانند در جدول زیر اسامی سازمان های مورد تایید بنیاد علمی نخبگان برای دریافت پروژه کسری خدمت را مشاهده نمایند.

دریافت پروژه کسری خدمت سربازی از مدت خدمت داوطلبان سربازی کم نمی کند فقط به نحوی دیگر و با انجام پروژه های علمی اقدام به خدمت برای نظام می نمایند و بین ۲ الی ۱۹ ماه را خارج از پادگان های نظامی و در مراکز علمی و پژوهشی اقدام به خدمت می نمایند.

متقاضیان پروژه کسری خدمت باید توجه داشته باشند در صورتی که پروژه کسری خدمت سربازی را در مهلت اعلام شده تحویل ندهند، پروژه آن‌ها توسط سازمان نظام وظیفه کنسل می‌شود.

بنابراین کسری خدمت به آنان تعلق نمی‌گیرد، مگر اینکه در مهلت قانونی مشخص شده آن را تمدید کرده یا عذر موجهی داشته باشند.

 

رشته تحصیلی

 

لیست مراکز مورد تأیید نخبگان نیرو‌های مسلح برای پروژه‌های کسر خدمت سربازی
جغرافیا سازمان جغرافیایی، معتمد، پژوهشگاه دفاع مقدس، ناجا، جهاد خود کفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
رشته‌های هنر پژوهشگاه دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جهاد خودکفایی آجا، اتکا، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مهندسی مکانیک انرژی اتمی، صاایران، ندسا، نزسا، صنایع هوافضا، سپند، معتمد، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، پژوهشگاه الکترونیک نصر، هوافضای سپاه، قرارگاه بعثت، صنایع دریایی، توسعه منابع انرژی، دانشگاه مالک اشتر، ساصد، تسنیم، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
هوافضا صنایع هوافضا، هوافضای سپاه، سپند، سازمان جغرافیایی، جهاد خودکفایی آجا، ندسا، نزسا، صنایع دریایی، دانشگاه مالک اشتر، ساصد، صاایران، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مهندسی مواد توسعه منابع انرژی، ندسا، نزسا، صنایع هوافضا، سپند، جهاد خودکفایی آجا، صنایع هوافضا، هوافضای سپاه، تسنیم، دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله، ساصد، دانشگاه مالک اشتر، صنایع دریایی، قرارگاه بعثت، انرژی اتمی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مهندسی برق پژوهشگاه الکترونیک نصر، تسنیم، ندسا، نزسا، صنایع هوافضا، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی، معتمد، سازمان جغرافیایی، سایبری سپاه، ساصد، دانشگاه مالک اشتر، توسعه منابع انرژی، مجتمع شهید بهشتی، صنایع دریایی، هوافضای سپاه، انرژی اتمی، قرار گاه بعثت، صاایران، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
پلیمر ندسا، نزسا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، صنایع دریایی، دانشگاه مالک اشتر، ساصد، صنایع هوافضا، سپند، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مهندسی صنایع مرکز تحقیقات راهبردی، اتکا، صنایع هوافضا، سپند، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی، ندسا، نزسا، صنایع دریایی، توسعه منابع انرژی، سازمان جغرافیایی، ساصد، انرژی اتمی، صاایران، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
رشته‌های مدیریت مرکز تحقیقات راهبردی، صنایع هوافضا، اتکا، سپند، ناجا، پژوهشگاه دفاع مقدس، جهاد خودکفایی آجا، سازمان جغرافیایی، ندسا، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، ساصد، موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
حقوق مرکز تحقیقات راهبردی، سازمان قضایی، سازمان جغرافیایی، اتکا، پژوهشگاه دفاع مقدس، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
تربیت بدنی و علوم ورزشی  سازمان تربیت بدنی سپاه، اتکا، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
کامپیوتر (مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر)

 

مرکز تحقیقات راهبردی، قرارگاه بعثت، اتکا، صنایع هوافضا، هوافضای سپاه، سپند، سایبری سپاه، سازمان جغرافیایی، ندسا، نزسا، پژوهشگاه الکترونیک نصر، معتمد، موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، مجتمع شهید بهشتی، دانشگاه مالک اشتر، ساصد، تسنیم، صاایران، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مهندسی عمران

 

سازمان جغرافیایی، ساصد، نزسا، سپند، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، معتمد، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
بیوتکنولوژی

 

سپند، ندسا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، جهاد خودکفایی آجا.
مهندسی معدن

 

انرژی اتمی، سپند، ساصد، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع)
پروژه کسری خدمت رشته ریاضی صاایران، نزسا، پژوهشگاه الکترونیک نصر، ندسا، هوافضای سپاه، سپند، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
بیو انفورماتیک

 

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، سپند، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
زمین شناسی

 

سازمان جغرافیایی، ندسا، سپند، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
مکاترونیک صاایران، سپند، ناجا، مجتمع شهید بهشتی، سایبری سپاه، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
مهندسی شیمی

 

توسعه منابع انرژی، تسنیم، صنایع هوافضا، سپند، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه مالک اشتر، ساص، د. قرارگاه بعثت، ندسا، نزسا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، انرژی اتمی دانشگاه جامع امام حسین (ع).
شیمی

 

صنایع هوافضا، سپند، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، ندسا، قرار گاه بعثت، صنایع دریایی، توسعه منابع انرژیف تسنیم، دانشگاه مالک اشتر، ساصد، دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله، انرژی اتمی، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
ژئوشیمی

 

سازمان جغرافیایی، جهاد خودکفایی آجا.
فیزیک سپند، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی، صاایران، سازمان جغرافیایی، ندسا، هوافضای سپاه، دانشگاه مالک اشتر، ساصد، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تسنیم، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
ژئوفیزیک سازمان جغرافیایی، سپند، جهاد خودکفایی آجا.
روانشناسی مرکز تحقیقات راهبردی، ناجا، سپند، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
حسابداری

 

ساصد، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
مهندسی شهرسازی

 

مرکز تحقیقات راهبردی، ناجا، جهاد خودکفایی آجا.
اقتصاد انرژی اتمی، ناجا، سازمان جغرافیایی، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
نانو تکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، صاایران، سپند.
پروژه کسری خدمت رشته تاریخ پژوهشگاه دفاع مقدس، سپند، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
فلسفه پژوهشگاه دفاع مقدس، سپند، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
مهندسی پزشکی

 

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، ساصد، ناجا، نزسا، سپند، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
مهندسی فناوری اطلاعات

 

سپند، موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی، نزسا، صاایران، پژوهشگاه الکترونیک نصر، هوا فضای سپاه، مجتمع شهید بهشتی، تسنیم، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
مهندسی هسته‌ای انرژی اتمی، سپند، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
دامپزشکی

 

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، سپند، ناجا، جهاد خودکفایی آجا.
علوم سیاسی

 

مرکز تحقیقات راهبردی، سپند، پژوهشگاه دفاع مقدس، سازمان جغرافیایی، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
رشته‌های تربیتی (علوم تربیتی و سایر رشته‌های مرتبط)

 

مرکز تحقیقات راهبردی، سپند، ناجا، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع).
جامعه شناسی

 

ناجا، مرکز تحقیقات راهبردی، سپند، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین (ع)

مزایای استفاده از پروژه کسری خدمت سربازی 

از مزایای استفاده از پروژه کسری خدمت به گذراندن خدمت سربازی خارج از یگان های انتظامی و انجام خدمت در محیط های آموزش ی متناسب با رشته می توان اشاره کرد.

افراد با توانایی علمی برای کشور می توانند مفید واقع شوند و از توانایی های علمی این افراد به نفع کشور استفاده می شود.

افرادی که موفق به دریافت پروژه کسری خدمت سربازی از بنیاد ملی نخبگان می شوند از مزایا و حقوق بیشتری نسبت به سایر اعضا و افراد مشمول، برخوردار خواهند شد.

  • اعتراض به نظر کمیسیون کسری خدمت 

در صورتی که فرد، پروژه خود را به کمیسیون بنیاد ملی نخبگان ارائه دهد،پس از اعلام نظر داوران و کارشناسان، در صورتی که فرد متقاضی تصور  کند کسری تایید شده از سوی کمیسیون کم است، می تواند در خواست تجدید نظر دهد و در صورت تایید از یک تا دو ماه به کسری خدمت وی اضافه می شود.

متقاضیان پروژه کسری خدمت سربازی

ضمن مطالعه مطالب فوق در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام در زمینه پروژه کسری خدمت سربازی می توانید با مشاوران نظام وظیفه در مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل نمایید.

جهت مشاوره در زمینه پروژه کسری خدمت سربازی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید