ثبت نام رشته های غیر حضوری در کنکور سراسری 99 – 1400

ثبت نام رشته های غیر حضوری در کنکور سراسری 99 - 1400

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام رشته های غیر حضوری در کنکور سراسری 99 – 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام رشته های غیر حضوری در کنکور سراسری 99 – 1400 و همچنین دانشگاه غیر حضوری یا مجازی به دلیل عدم نیاز به حضور در کلاس امروزه یکی از انتخاب های جذاب برای داوطلبین کنکور سراسری می باشد. در این مقاله پس از معرفی دانشگاه های مجازی، نحوه ثبت نام در این دانشگاه ها را بررسی خواهیم کرد.

معرفی دانشگاه مجازی یا غیر حضوری:

دانشگاه غیر حضوری یا مجازی در واقع شکل پیشرفته آموزش از راه دور است. که امروزه ایده ای پرطرفدار برای تحصیل داوطلبان در سراسر جامعه به کمک تکنولوژی و اینترنت است. در این روش افراد به صورت انفرادی و غیرحضوری در دوره های مختلف شرکت می کنند. فاصله مکانی و زمانی در فرایند آموزشی آن ها تاثیری ندارد. دانشگاه غیر حضوری یا مجازی  آموزش و فراگیری به صورت آکادمیک و علمی و منطبق با اصول تعلیم و تعلم دانشگاه‌های سنتی است.

اما در این روش دانشجویان می‌توانند با حداقل حضور یا بدون هیچگونه حضور فیزیکی در کلاس، با تکنولوژی‌های نوین و اینترنت در دانشگاه ثبت نام نمایند.

دروس مورد نظر خود را از میان دروس ارائه شده انتخاب نمایند، از جلسات دروس استفاده نمایند، امتحان داده و با استاد و همکلاسیهایشان ارتباط نوشتاری، صوتی و تصویری برقرار کنند. دانشگاه ابزارهایی را در اختیار مدیران و استادان قرار می‌دهد که بتوانند وظایف خود را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام دهند.

امروزه در جهان در حدود نیم میلیون کلاس به صورت غیر حضوری یا مجازی برگزار می شود.

از مزایای ثبت نام رشته های غیر حضوری در کنکور سراسری می توان به نکات زیر اشاره کرد.

  1. صرف جویی در وقت
  2. صرف جویی در هزینه
  3. آرامش بیشتر
  4. تحقیقات عمیق تر و یادگیری مطلوب تر
  5. فراگیر بودن
  6. عدم محدودیت‌های جسمی و سنی

اعتبار مدرک دانشگاه مجازی

مدرک دانشگاه‌های مجازی مورد تایید وزارت علوم بوده و در سطح جهانی نیز مورد قبول است. دانش آموختگان این دوره‌ها می‌توانند با استفاده از مدرک خود ادامه تحصیل داده و یا در مراکز مختلف استخدام شوند.

 اگر به دنبال اطلاعات تخصصی و مشاوره در این زمینه هستید ؛ می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاورین مرکز صدای مشاوران تماس گرفته و از آخرین اخبار مطلع شوید.

ثبت نام رشته های غیر حضوری در کنکور سراسری 99 - 1400

شرایط ثبت‌نام در دانشگاه مجازی و رشته های غیر حضوری

اگر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری شده باشید می توانید از میان رشته های مجازی دفترچه انتخاب رشته ، رشته های مور علاقه خود را انتخاب نمایید.

ثبت‌نام دانشگاه های مجازی از طریق سازمان سنجش و با دفترچه کنکور سراسری انجام می‌شود،

گزینش در دانشگاه های مجازی به صورت سراسری انجام می شود. و شما در هر شهری که زندگی می کنید می توانید رشته های دانشگاه های مجازی سراسر کشور را انتخاب نمایید.

تمام قوانین مربوط به ثبت نام دانشگاه مجازی ، حتی قوانین نظام وظیفه و تحصیل هم زمان در دو رشته مانند سایر دانشگاه ها می باشد. یعنی شما نمی توانید هم زمان با سربازی در دانشگاه مجازی تحصیل کنید و حتما باید معافیت تحصیلی داشته باشید. برای تحصیل هم زمان در دو رشته نیز باید رشته های دانشگاه پیام نور را انتخاب نمایید.

برای ثبت نام در واحدهای الکترونیکی دانشگاه آزاد نیز باید در کنکور سراسری شرکت کنید.

در ضمن ثبت‌نام برخی دانشگاه‌های دولتی مانند دانشگاه تهران و علم و صنعت از طریق وب سایت آموزش‌های الکترونیکی همان دانشگاه صورت می‌گیرد.

امکانات موردنیاز برای تحصیل مجازی : 

داوطلبان رشته‌های مجازی باید توجه کنند که برای استفاده از کلاس‌ها نیاز به دسترسی به سیستم کامپیوتر ، اینترنت پرسرعت و در برخی موارد هدست و میکروفن دارند.

نحوه تشکیل کلاس‌ها و امتحانات در آموزش از راه دور :

دانشجویان دانشگاه های مجازی از طریق اینترنت آموزش می‌بینند؛ بنابراین درصورتی که داوطلب شرکت در دوره های مجازی هستید باید علاوه بر کامپیوتر به اینترنت پرسرعت هم دسترسی داشته باشید.

مزیت این روش این است که چون دانشجویان آموزش های لازم را از سایت دانشگاه خود دریافت می کنند می توانند چندین بار آن‌ها را مرور کنند و یا با اساتید خود مکاتبه داشته باشند. به‌ علاوه تنظیم زمان یادگیری در اختیار خودشان است و در هر زمان یا مکانی که برایشان مناسب بود بر سر کلاس درس حاضر می شوند.

اینکه هر دانشجو کدام مطالب را مشاهده کرده برای اساتید قابل‌ مشاهده است و به‌ نوعی حضور و غیاب از همین طریق صورت می‌گیرد.

البته با اینکه دوره ها مجازی و از راه دور است کلاس‌ های عملی و آزمایشگاه‌ ها درصورتی‌ که مدرس دوره احساس نیاز کند، به‌صورت حضوری تشکیل می‌ شوند.

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام رشته های غیر حضوری در کنکور سراسری 99 – 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید