ثبت نام اینترنتی آزمون تافل سال 98

ثبت نام آزمون تافل

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اینترنتی آزمون تافل سال 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام اینترنتی آزمون تافل سال 98 ، در سایت ای تی اس انجام می شود . ای تی اس ، موسسه ای است که از سال 1964 برگزارکننده آزمون های تافل بوده است . آزمون تافل به نسبت سایر آزمون های زبان جامعه آماری بالاتری دارد . و دارای اعتبار برای تعداد زیادی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی در سطح دنیا می باشد .

آزمون تافل در سال های 1968 الی 1998 فقط به صورت کتبی یا کاغذی برگزار می شد . اما از سال 1998 نسخه کامپیوتری تافل راه اندازی شد . و بعد از آن ، آزمون اینترنتی جایگزین مدل کامپیوتری شد . از سال 2006 به بعد تنها با دورش آزمون تافل برگزار می گردد . آزمون تافل کاغذی (PBT) و آزمون تافل اینترنتی (IBT) .

آزمون تافل کاغذی دارای 4 بخش خواندن ، شنیداری ، بخش ساختار زبان و بخش نوشتاری می باشد . آزمون تافل اینترنتی نیز دارای 4 بخش خواندن ، شیداری ، گفتاری و نوشتاری می باشد . در ایران ، در شهرهای تهران ، اصفهان ،  کرج ، کیش ، زنجان ، ارومیه ، شیراز ، تبریز ، جیرفت آزمون تافل برگزار می شود . زمان ثبت نام آزمون تافل در طی زمان های ویژه ای است که ظرفیت نیز محدود است . برای اطلاع از زمان بندی و محل برگزاری آزمون تافل ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت موسسه ای تی اس ایجاد نمود که در ادامه به توضیح مراحل ثبت نام اینترنتی می پردازیم . 

نحوه ایجاد حساب کاربری در سایت موسسه ای تی اس در سال 98 

اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد حساب کاربری در سایت ای تی اس ، نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد می باشد . که باید درست و دقیق مطابق با گذرنامه وارد شود . اطلاعات ورودی این بخش از حساب کاربری قابل تغییر نیست . و حکم کارت ورودی به آزمون را دارد . سر جلسه آزمون ، مشخصات ثبت شده را با کارت ملی و پاسپورت مطابقت می دهند . حساب کاربری برای مشاهده نمرات و ارسال نمرات به دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد .

برای ایجاد حساب کاربری در سایت www.ets.org وارد شوید و بر روی قسمت Tofel کلیک نمایید . برای ایجاد حساب کاربری بالای صفحه بر روی My Toefl iBT Accounts کلیک نمایید . در قسمت New Users کشور خود را انتخاب نمایید . و روی گزینه Creat an Account کلیک نمایید .

فرم اطلاعات شخصی برای شما باز می شود . پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد . و روی گزینه Next کلیک نمایید . در این صفحه شما اطلاعات کشور محل تولد و کشوری که به عنوان شهروند در آن زندگی می کنید را وارد نمایید . در مرحله بعد شرایط و ضوابط آزمون تافل برای شما نمایش داده می شود که بعد از مطالع روی گزینه Yes کلیک نمایید . بعد از آن گزینه Next را انتخاب نمایید .

در این مرحله اطلاعات کشوری که قصد سفر به آن را دارید ، دلایل و مدت زمانی که می خواهید در آن کشور بمانید را وارد کنید . و در نهایت گزینه Next را انتخاب نمایید . نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب نمایید . شرایط و ضوابط را مطالعه نمایید . موافقت خود را با فعال کردن تیک پایین آن اعلام نمایید . و بر روی گزینه Next کلیک نمایید .

در این مرحله اطلاعات قبل نمایش داده می شود . بر روی گزینه submit کلیک نمایید تا اطلاعات ارسال شود . مشاهده عبارت Your Account Has Been Created به معنای این است که حساب کاربری شما ایجاد شده است . بر روی گزینه sign in to continue کلیک نمایید تا به صفحه نخست برگردید . برای انجام مراحل ثبت نام لازم است مجدد وارد حساب کاربری خود شوید .

مراحل ثبت نام اینترنتی آزمون تافل سال 98 

مراحل ثبت نام اینترنتی آزمون تافل در سایت ای تی اس به شرح زیر است : 

1.ورود به سایت www.ets.org 

2.کلیک بر روی Toefl 

3.بر روی قسمت My  TOEFLE IBT Accounts کلیک نمایید . 

4. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد قسمت username  نمایید . 

5. در قسمت My tests ، عبارت Register / Find Test Center , Dates را انتخاب نمایید . 

6. در قسمت Find Test Centers and dates ، تاریخ و محل آزمون را مشخص نمایید . در این قسمت بازه زمانی را که می خواهید امتحان دهید ، انتخاب کنید . تمامی مراکزی که ثبت نام در آن ها فعال است ، برای شما نمایش داده می شود . مرکز مد نظر خود را انتخاب نمایید . بر روی آن کلیک نمایید . وارد مرحله بعد می شوید . 

7. در این صفحه ، اطلاعات ثبت نامی شما نمایش داده می شود . بر روی گزینه continue کلیک نمایید . 

8. اطلاعات هویتی خود را وارد کنید و مجددا گزینه continue را انتخاب نمایید . 

9. در این مرحله لازم است نحوه گزارش کارنامه آزمون را تعیین نمایید . دو روش برای Report کارنامه وجود دارد . روش اول : مشاهده کارنامه در سایت ای تی اس به صورت آنلاین ، 10 روز بعد از برگزاری آزمون و روش دوم : علاوه بر نمایش آنلاین ، کارنامه کاغذی به آدرس شما ارسال می شود . که مستلزم هزینه اضافی است . بعد از انتخاب یکی از روش ها بر روی گزینه continue ، کلیک نمایید 

10. در این مرحله شما می توانید نمره آزمون خود را برای 4 دانشگاه به صورت رایگان ارسال نمایید . اگر برای بیش از 4 دانشگاه ، بخواهید ارسال کنید ، مستلزم هزینه می شود . بر روی گزینه Skip کلیک نمایید . 

11. در این قسمت سوالات نظر سنجی نمایش داده می شود که پاسخ دادن به دو سوال اول الزامی است و مابقی اختیاری می باشد . در پایان بر روی گزینه continue کلیک نمایید . 

12. در این مرحله اطلاعات مربوط به سرویس جستجوی تافل نمایش داده می شود . چنانچه تمایل به شرکت در طرح داشتید ، yes  را انتخاب نمایید . در غیر اینصورت No را انتخاب نمایید . 

13. در این بخش ، در صورتی که تمایل به خرید بسته های آموزشی تافل را دارید ، بر روی بسته مورد نظر خود کلیک نمایید . در غیر اینصورت عبارت No Thanks را انتخاب نمایید . 

14. در این بخش ، اطلاعات ثبت نامی خود را مشاهده می نمایید . اگر اطلاعات ثبت نامی شما صحیح است بر روی گزینه Confrim Order کلیک نمایید .

15. در این مرحله شما باید به انتخاب روش پرداخت هزینه آزمون بپردازید . یک روش از طریق پرداخت ارزی می باشد . روش دوم از طریق پرداخت با ووچر . روش اول پرداخت آنلاین از طریق سایت ثبت نام می باشد . که مستلزم داشتن یک کارت ارزی یا کارت اعتباری بین المللی مانند Master Card یا Visa Card   می باشد . در روش دوم می توانید از طریق شرکت ها ، سایت های معتبر و یا سایت سازمان سنجش ، ووچر خریداری نمایید . و کد مربوطه را دریافت نمایید . و برای تکمیل ثبت نام در سایت ای تی اس از این کد استفاده نمایید . 

16. بعد از پرداخت هزینه آزمون ، بایستی رسید ثبت نام که شامل اطلاعات آزمون می باشد را مشاهده نمایید . 

17. به صفحه My Home Page مراجعه نمایید . در قسمت My Tests بر روی گزینه View order کلیک نمایید . صفحه ثبت شما نمایش داده می شود . 

18. در صفحه view order  و شماره سفارش Order No ، جزئیات آزمون را مشاهده می نمایید . با کلیک بر روی گزینه print ، از رسید ثبت نام خود پرینت بگیرید . همراه داشتن رسید ثبت نام در جلسه آزمون ضروری است . 

 

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اینترنتی آزمون تافل سال 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید