تغییرات کنکور 1400 نسبت به 99

تغییرات کنکور 1400

جهت مشاوره در زمینه تغییرات کنکور 1400 نسبت به 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در سال جدید تغییرات کنکور ۱۴۰۰ اعلام شده است و داوطلبان نظام قدیم دیگر نمی توانند از مباحث گذشته استفاده نمایند. این در حالتی می باشد که پرونده کنکور نظام قدم بسته شده است و داوطلبان باید از مباحث نظام جدید برای مطالعه و شرکت در آزمون استفاده نمایند. در این مقاله می توانید سخنان رییس سازمان سنجش در رابطه با تعداد شرکت کنندگان کنکور نظام قدیم و جدید را مطالعه نمایید. تغییرات کنکور ۱۴۰۰ در رابطه با نظام قدیم و جدید به طور کامل در این مقاله قرار داده شده است.

تغییرات کنکور ۱۴۰۰

تغییرات کنکور ۱۴۰۰ به این صورت می باشد که ریس سازمان سنجش اعلام نموده که در سال 99 آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم بوده است . افراد می توانند برای آخرین بار در این آزمون شرکت کنند. این درصورتی می باشد که در سال جدید اعلام شده است تغییرات کنکور ۱۴۰۰ نظام جدید و قدیم اندک می باشد و سوالات از مباحث مشرکت بیشتر طرح خواهد شد و افراد می توانند در فرصت باقی مانده به مطالعه این مباحث بپردازند. در هر صورت افراد نظام قدیم باید کتب نظام جدید را مطالعه نمایند و مباحث جدید نظام آموزش متوسطه سوالات در آزمون کمتر مطرح خواهد شد تا سوالات ما هم تراز شود.

کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰

تغییرات کنکور ۱۴۰۰ از یک سال قبل  توسط سازمان سنجش اعلام شده است و تمامی استدلال‌ها نیز در مراکز ذی‌ربط بررسی و اعلام شده بنابراین آن چه که تصویب مجلس شد مصوبه شورای سنجش آموزش کشور است و تغییرات کنکور ۱۴۰۰ نیز براساس این مصوبه تعیین تکلیف شده است بنابراین درخواست داوطلبان کنکور بود که این درخواست‌ها مورد بررسی قرار گرفته چرا که شورا بدون این درخواست‌ها مصوبه‌ای نداشت.

داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ می توانند برای اطلاع از آخرین تغییرات کنکور ۱۴۰۰ با سامانه مشاور تلفنی صدای مشاوران و شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نمایند. در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت می توانید از طریق سایت بسته های تماسی دریافت نموده و سوالات خود را در رابطه با تغییرات کنکور ۱۴۰۰ مطرح نمایید.

رئیس سازمان سنجش کشور اعلام کرد: از نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو پرونده نظام قدیم و جدید برای کنکور ۱۴۰۰ بسته شده است و سال آینده سوالات نظام جدید مطرح خواهد شد. و محتوای درسی نظام جدید نیز ساده تر از نظام قدیم است. بنابراین توصیه می‌کنم داوطلبان در این یک سالی که وقت دارند مطالبی که مشترکات زیادی هم وجود دارد مورد مطالعه قرار بدهند.

تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور نظام قدیم

تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور نظام قدیم در سال ۹۹ تعداد ۲۵۹ هزار نفر داوطلب نظام قدیم وجود داشته که از این تعداد حدود ۶۳ هزار نفر به دلیل این که سال گذشته انتخاب نوع نظام اختیاری بود تعداد ۶۳ هزار نفر آنها سوالات نظام جدید را امتحان دادند و تعداد سئوالات چاپ شده در کنکور ۹۹، ۱۹۶ هزار نفر سوال بود که از این تعداد ۵۳ هزار نفر آنها داوطلبانی هستند که فارغ التحصیل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند.

حدود ۱۴۲ هزار نفر از داوطلبان فوق کسانی بودند که حداقل ۳ برابر کنکور دادند که از این تعداد ۱۱۷ نفر آنها داوطلب علوم تجربی بودند در واقع همه این داوطلبان می‌خواستند در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرش شوند در غیر این صورت زیر ۸ درصد داوطلبان نظام قدیم داوطلب سایر گروه‌ها و رشته‌های آموزشی هستند.
مطالب مرتبط :
جمع بندی
در مقاله بالا می توانید از تغییرات کنکور 1400 و نحوه اعمال آن مطلع شوید . این تغییرات با توجه به نظر رییس سازمان سنجش کشور در سال جدید به تصویب مجلس رسیده است و در بالا می توان گفته های ایشان را در رابطه با نحوه برگزاری کنکور 1400 و تغییرات اعمال شده در آن، مشاهده نمود.

جهت مشاوره در زمینه تغییرات کنکور 1400 نسبت به 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید