بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

جهت مشاوره در زمینه بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

طبق بخشنامه 685 امور بیمه شدگان، در تعریف بیمه دانشجویی تامین اجتماعی گفته شده است که تمامی دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند می توانند با هزینه کمتر (12 و 14 درصد) نسبت به بیمه اجباری (30 درصد) برای خود سابقه کار در قالب بیمه مشاغل آزاد ایجاد کنند. طرح بیمه دانشجویی تامین اجتماعی به صورت آزمایشی از مهر 97 آغاز شده و در قالب بخشنامه بیمه دانشجویی تامین اجتماعی از بهمن 97 ابلاغ شده است.

مزایای بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

یکی از مزایای بیمه دانشجویی تامین اجتماعی این است که سازمان بین المللی دانشگاهیان برای تسهیل روند بیمه شدن دانشجویان، با همکاری سازمان تامین اجتماعی، اقدام به ساخت سامانه آنلاین درخواست بیمه دانشجویی نموده تا اعضای سازمان بتوانند بدون پرداخت هزینه، نسبت به تشکیل پرونده خود به صورت آنلاین اقدام کنند.

به گفته ی موسوی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی: سابقه بیمه‌ دانشجویی پس از فارغ التحصیلی و اشتغال دانشجویان، به بیمه اشتغالشان وصل می‌شود.

تفاهم‌ نامه همکاری میان سازمان تأمین اجتماعی و امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف پوشش دانشجویان ، تحت بیمه‌‌های اجتماعی این سازمان امضا شده است.

مزیت بعدی بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، کاهش سن بازنشستگی می باشد. همان طور که می دانید، افراد پس از 30 سال بیمه بودن، می توانند برای بازنشستگی اقدام نمایند و در صورتی که فردی از 18 سالگی بیمه شده باشد، می تواند در 48 سالگی بازنشسته شود.

از دیگر مزایای بیمه دانشجویی تامین اجتماعی این است که دانشجویان تحت بیمه می توانند با پرداخت مبلغ سرانه درمان ماهی 55 هزار تومان، نسبت به دریافت دفترچه درمانی بیمه تامین اجتماعی اقدام نمایند.

مزایای بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

هزینه بیمه دانشجویی تامین اجتماعی برای دانشجویان مجرد (با نرخ 12%) ماهانه 250/352 هزار تومان است و نیازی به انجام آزمایش‌ های پزشکی ندارند. در بیمه افراد متاهل (با نرخ 14%) حق بیمه ماهانه 292/077 هزار تومان می باشد و ضمن انجام آزمایش پزشکی، در صورت فوت، به افراد تحت تکفل مستمری پرداخت خواهد شد.

در صورتی که دانشجوی عضو سازمان فاقد دفترچه درمانی می باشد، با پرداخت ماهیانه 55 هزار تومان می‌ تواند دفترچه درمانی تامین اجتماعی را دریافت کند. اگر شخص، فردی را تحت تکفل داشته باشد، می ‌تواند برای ایشان نیز دفترچه درمانی دریافت کند. در این صورت هر ماه مبلغ 55 هزار تومان هم بابت دفترچه درمانی فرد تحت تکفل، به حق بیمه پرداختی اضافه خواهد شد.

  پرداخت سابقه بیمه ادامه بیمه پس از اشتغال مستمری بازنشستگی درخواست دفترچه بیمه آزمایش پزشکی مستمری پس از فوت
مجرد %2

 

250/352

دارد دارد دارد 55/000 لازم نیست ندارد
متاهل %4

 

292/077

دارد دارد دارد 55/000 لازم نیست دارد

شرایط بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

شرایط بیمه دانشجویی تامین اجتماعی مانند شرایط بیمه مشاغل آزاد می باشد زیرا بیمه دانشجویی زیر مجموعه ای از بیمه صاحبان مشاغل آزاد می باشد. تنها تفاوتی که میان بیمه دانشجویی تامین اجتماعی و بیمه مشاغل آزاد وجود دارد این است که بیمه تحصیلی دانشجویی شغل محسوب نمی شود. برخی از شرایط بیمه دانشجویی تامین اجتماعی عبارت اند از:

  1. اشتغال به تحصیل در یکی از دانشگاه های ایران بدون توجه به رشته، مقطع و دانشگاه محل تحصیل و حتی جنسیت فرد متقاضی بیمه و دارا بودن کارت دانشجویی بیمه
  2. برای دانشجویان بالای 50 سال برای شروع بیمه پردازی نیاز به سابقه قبلی به میزان حداقل معادل مازاد سنی نسبت به 50 سال در زمان تقاضا می باشد. مثلا دانشجویی که در زمان تقاضا 52 سال دارد برای شروع بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، باید حداقل دو سال سابقه پرداخت بیمه قبلی در تامین‌ اجتماعی داشته باشد.

هزینه بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

هزینه بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

مبلغ هزینه بیمه دانشجویی تامین اجتماعی  به نرخ حق ‌بیمه انتخاب شده و دستمزد مشمول کسر حق ‌بیمه که در هر حال از 1/1 حداقل دستمزد سالانه کمتر نیست، بستگی دارد. مثلا حداقل حق ‌بیمه ماهانه امسال در این نوع بیمه با نرخ 18% حدود 220/000 تومان، با نرخ 14% حدود 155/500 تومان و با نرخ 12% درصد حدودا 133/350 تومان می باشد. البته هزینه دفترچه درمان (حق سرانه درمان در صورت انتخاب درمان در قرارداد) را که با نرخ امسال برای هر دفترچه در هر ماه مبلغ 44/000 تومان است را نیز باید به مبالغ گفته شده اضافه کرد. همچنین مبلغ حق ‌بیمه و سرانه درمان همه ساله با تعیین حداقل دستمزد سال و سرانه درمان افزایش می ‌یابد.

ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

برای ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی ابتدا به سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به نشانی tamin.ir مراجعه نمایید. اعضای سازمان پس از ورود به پنل کاربری خود، می ‌توانند در بخش خدمات، با انتخاب گزینه بیمه دانشجویی، اطلاعات مورد نیاز برای تشکیل پرونده را تکمیل کنند. پس از تکمیل اطلاعات، مدارک خواسته شده را در سایت بارگذاری کرده و در انتها درخواست خود را ثبت ‌نمایند.

پس از اتمام مراحل باید صبر کنید تا پس از چند روز از طرف کارگزاری با شما تماس بگیرند و با مراجعه حضوری جهت انجام سایر مراحل، بیمه دانشجویی برای شما برقرار می ‌گردد.

جمع بندی

در این مقاله چگونگی ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی و شرایط دریافت آن گفته شد. شرایط ثبت نام، مزایای بیمه دانشجویی تامین اجتماعی نیز توضیح داده شد. در صورت ایجاد هرگونه ابهام در این باره، با مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل نمایید.

بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

در چه شرایطی بیمه‌ شدگان می ‌توانند از طریق پدر یا مادر خود در تامین ‌اجتماعی دفترچه درمانی دریافت کنند؟

در صورتی که دانشجو به تحصیل اشتغال داشته و تحت تکفل پدر یا مادر خود باشد، می ‌تواند هم ‌زمان با بیمه ‌پردازی در قالب بیمه دانشجویی از خدمات درمانی تامین ‌اجتماعی والدین خود استفاده کند و خودش  قرارداد بیمه دانشجویان بدون درمان منعقد کرده و صرفا اصل حق ‌بیمه را بپردازد.

شرایط  دانشجویان دارای اشتغال به تحصیل برای استفاده از بیمه سازمان تامین اجتماعی چیست؟

در صورتی که دارای حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه قابل قبول بوده و یا دارای کارت پایان خدمت سربازی باشید، می‏ توانید با مراجعه به شعبه محل سکونت خود، درخواست ادامه بیمه به طور اختیاری و انعقاد قرارداد را ثبت کنید.

برای ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی چه مدارکی لازم است؟

شناسنامه، کارت ملی، کارت دانشجویی معتبر و حداقل سه قطعه عکس جدید

جهت مشاوره در زمینه بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
2 دیدگاه برای “بیمه دانشجویی تامین اجتماعی”
  1. سلام
    بیمه دانشجویی که سابقه باز نشستگی می شود ما که 20 سال پیش دانشگاه رفتیم چرا نباید این قانون شامل حال ما شود ؟ راهکارش چیست که شامل حال قدیمی ها شود

  2. سلام دوستان این ایمیل مدیر عامل تامین اجتماعی لطفا بهش ایمیل ارسال کنید و اعتراض کنید که یه طرحی بذارن ماها که فارق التحصیل شدیم هم بتونیم ازین طرح استفاده کنیم و بیاد جزو سابقه – ادمین لطفا ایمیل بذار بمونه و پاک نکن ممنون

    mousavi@tamin.ir

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید