انواع وام های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

انواع وام های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

جهت مشاوره در زمینه انواع وام های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه های مختلف جهت رفاه حال دانشجویان هر ساله انواع وام های دانشجویی را به دانشجویان ارائه می دهد. همه دانشجویان متقاضی می توانند از انواع وام ها در سال تحصیلی جدید استفاده کنند. 22 نوع وام در صندوق رفاه دانشجویان عرضه می شود  که در پنج گروه وام تحصیلی، شهریه، مسکن و ویژه دانشجویان دکتری تقسیم می شود.

مبلغ وام دانشجویی

مبلغ وام های دانشجویی در سال های گذشته 600 هزار تومان بود که در بازنگری های صورت گرفته مبلغ آن به یک و نیم تا 2 میلیون تومان و وام ضروری از یک میلیون به 2 میلیون تومان افزایش یافته است. وام تحصیلی که دانشجویان روزانه مشمول آن می‌شدند قبلا حداکثر 800 هزار تومان بوده، ولی در آیین نامه جدید کف این وام‌ها به یک و نیم تا دو میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. وام‌های ضروری برای بیماری‌های صعب العلاج، آسیب دیدگی از سیل، زلزله و یا حتی کرونا که شرایط زندگی دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده است، در نظر گرفته شده است. پیش از این سقف وام‌های ضروری سه میلیون تومان بوده، اما اکنون به 5 میلیون تومان افزایش یافته است. برای دانشجویان معمولی این وام یک میلیون تومان بوده که این میزان تا 3 میلیون افزایش پیدا کرده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق رفاه برای استفاده دانشجویان از سایر ظرفیت‌های وام محدودیتی قائل نیست و طبق منابعی که داریم از دانشجویان حمایت می‌کنیم. همچنین بانک‌ها و معاونت علمی ریاست جمهوری برای گروه خاصی از دانشجویان وام‌های خاصی در نظر گرفته‌اند.

 

در ادامه به مبلغ وام برای دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی شرح داده شده است. وام های دانشجویی

وام های دانشگاه پیام نور

یکی از رایج ترین تحصیلاتی که دانشگاه برای دانشجویان در نظر میگیرد ارائه انواع وام ها از طریق صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم است که دانشجویان در دانشگاه های مختلف و مقاطع مختلف از آن می توانند بهرمند شوند.

در دانشگاه پیام نور در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد سقف وامی که برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شده است مبلغ 20 میلیون تومان است و دانشجویان در طول ترم میتوانند به صورت اقساط وام را بازپرداخت کنند.

دانشگاه پیام نور تشکلی به اسم حامیان دانشگاه پیام نور دارد که علاوه بر حمایت از همه دانشجویان حمایت ویژه ای از دانشجویان مناطق محروم که نیاز به تسهیلات و وام های مختلف دارند می کنند.

وام های دانشجویی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز مانند دیگر دانشگاه ها برای رفاه حال دانشجویان اقدام به پرداخت وام می نماید، بر اساس توافق دانشگاه آزاد با 2 بانک کشور تهسیلات دانشجویی به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد.

وام دانشجویی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به دانشجویان مقطع کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی، تا سقف ۵۰ میلیون ریال، وام دانشجویی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، وام دانشجویی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاداسلامی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، وام دانشجویی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به دانشجویان رشته های مقطع دکتری تخصصی (PhD) و دکتری حرفه ای تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال است.

کلیه مراحل دریافت وام دانشجویی از طریق سامانه sajed.iau.ir انجام می پذیرد.

شرایط دریافت وام دانشجویی

برای دریافت وام در هر دانشگاهی اعم از دانشگاه های سراسری آزاد اسلامی و یا پیام نور بایستی متقاضیات دریافت وام شرایط عمومی و شرایط آموزشی را دارا باشند. دانشجویانی که خواهان دریافت وام دانشجویی هستند در صورتی که شرایط ذکر شده را دارا هستند می توانند اقدام به دریافت وام نمایند.

  1. بایستی به صورت تمام وقت در دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و ترم آخر نباشد.
  2. حداقل واحدهای مجاز در دانشگاه محل تحصیل در سنوات مجاز را گذرانده باشد.
  3.  وام دانشجوی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به دانشجویی که یک ترم مشروط شده باشد، تعلق می گیرد و فرد دانشجو قادر به دریافت آن از طریق سامانه رفاه است.
    اما از نصف مبلغ وام دانشجویی می تواند استفاده کند. اگر ۲ ترم پشت سر هم مشروط شده باشید، از دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ محروم هستید.
  4. دانشجویانی که خواهان دریافت وام هستند لازم است حتما شماره موبایل وارد سامانه رفته نمایند و سیم کارت فعال به نام شخص متقاضی وام باشد.
  5. وارد کردن کد ملی ده رقمی بدون فاصله
  6. دانشجویانی که قصد استفاده از وام صندوق رفاه را دارند لازم است شاغل نباشند. اگر از طریق یک کار فرما در هر نقطه از کشور بیمه اجباری رد شود دیگر قادر به دریافت وام دانشجویی نخواهید بود.

به بخش ثبت نام وام دانشجویی بروید و فرم مربوطه را پر نمایید.  اگر شما دارای دفترچه اقساط از سامانه سجاد باشید، بایستی اصل اسناد دفترچه های پرداختی به صندوق رفاه یا نردیک ترین دانشگاه محل زندگی خود بوده و از آنجا می توانند مراحل تسویه حساب را پیگیری کنند.

مراحل دریافت وام دانشجویی

برای ثبت نام وام دانشجویی از صندوق رفاه وارد سامانه صندوق رفاه به نشانی bp.swf.ir شوید. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که این سامانه هر ترم یکبار فعال شده و دانشجویان فقط در زمان مقرر که از طرف دانشگاه اعلام می شود می توانند اقدام به سبت نام برای دریافت وام دانشجویی کنند.

 وام های دانشجویی

  • وارد سامانه صندوق رفاه دانشجویان شوید.
  • در صورتی قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید کد ملی و رمز عبورتان را وارد نمایید. در غیر اینصورت می توانید گزینه ثبت نام دانشجوی جدید را وارد انتخاب کنید.

 وام های دانشجویی

  • با انتخاب گزینه ثبت نام دانشجوی جدید وارد صفحه جدید می شوید کد ملی و تاریخ تولد خود را با فرمت داده شده وارد نمایید (مثلا 1370/01/20)

 وام های دانشجویی

در این قسمت لازم است مشخصات کامل خور را به طور دقیق ثبت کنید. و گزینه ذخیره را انتخاب نمایید.

بازپرداخت اقساط وام های دانشجویی

نحوه استفاده از پورتال دانشجوئی و بازپرداخت بدهی چگونه است؟
در صورت فارغ التحصیلی در یک مقطع با ورود به پورتال با انتخاب گزینه پرداختیها و پرداخت دفترچه و سپس انتخاب زمان واریز میتوانید بدهی خود را پرداخت نمایید و در صورت چند مقطعی بودن با استفاده از گزینه خلاصه وضعیت مقطع بالاتر را، دفترچه اقساط را انتخاب و سپس از طریق پرداخت دفترچه، تعداد اقساط را انتخاب و واریز نمایید.

فرآیند پرداخت بدهی و درخواست تسویه حساب چگونه است؟
پس از واریز اقساط دفترچه و یا واریز کل بدهی می توانید از قسمت پورتال دانشجویی، بخش تسویه حساب یا درخواست تسویه را انتخاب و شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید سپس به تناسب مقطع تحصیلی با اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل خود جهت تأیید نهایی تماس بگیرید. توجه داشته باشد که شماره ای که ثبت کرده اید لازم است به نام وام گیرنده باشد.

جهت ثبت فیش های دفترچه اقساط سامانه سجاد و یا فیش های نقدی بانک ملی چه باید کرد؟
دانش آموختگانی که دارای دفترچه اقساط از سامانه سجاد می باشند مکلف به ارائه اصل اسناد دفترچه های پرداختی به صندوق رفاه و یا نزدیک ترین دانشگاه محل زندگی خود بوده و از همان جا نیز می توانند مراحل تسویه حساب خود را پیگیری نمایند. درصورتیکه فیش واریزی متعلق به بدهی خوابگاههای مربوط به سال های 1386 و 1390 و یا فیش نقدی که در سامانه های صندوق ثبت نشده باشد با ارائه اصل فیش به دانشگاه های محل تحصیل، ثبت و الصاق آن توسط دانشگاه از طریق درخواست کار به صندوق ارسال گردد.

جمع بندی

دانشجویان در هر مقطع تحصیلی میتوانند از صندوق رفاه دانشگاه خود اقدام به دریافت وام دانشجویی نمایند مبلغ در نظر گرفته در هر مقطع متفاوت است در مقاله فوق شرایط دریافت وام دانشجویی و همینطور مبلغ وام دانشجویی شرح داده شده است.

جهت مشاوره در زمینه انواع وام های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید