انواع وام دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پیام‌ نور ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲

سقف انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

جهت مشاوره در زمینه انواع وام دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پیام‌ نور ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انواع وام دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ به اطلاع تمام دانشجویان واحدهای این دانشگاه می رسد. دانشگاه پیام نور در حال حاضر سه نوع وام دانشجویی به دانشجویان خود اعطا می کند. این وام ها با کارمزد دو درصد است. بانک های ارائه دهنده وام دانشجویی دانشگاه پیام نور شامل بانک مهر ایرانیان، بانک انصار و بانک صادرات است.

دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی دانشگاه پیام نور لازم است از طریق بانک های مذکور اقدام نمایند. مراحل دریافت وام پیام نور، شامل تشکیل پرونده در بانک است. در این مقاله از شرایط دریافت وام دانشگاه پیام نور مطلع می شوید. همچنین برای اطلاع از  نحوه دریافت انواع وام دانشجویی پیام نور ، وام دانشجویی پیام نور بانک انصار، انجام مراحل ثبت نام وام دانشجویی پیام نور  در سایت ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه پیام نور و اطلاع از نحوه پرداخت وام دانشجویی پیام نور و دریافت وام پیام نور بانک انصار و مبلغ وام دانشجویی دانشگاه پیام نور می توانید از طریق شماره تلفن های مندرج در همین صفحه با کارشناسان صدای مشاورانتماس بگیرید.

شرایط دریافت انواع وام دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲

از شرایط دریافت وام دانشجویی دانشگاه پیام نور می توان به داشتن یک نفر ضامن با شرایط ضمانت بانک، اشاره کرد. پرداخت هزینه مورد نیاز تا سقف مشخص به حساب شهریه ای دانشجو انجام می شود. دانشجویی که دریافت کننده وام دانشجویی پیام نور است،  طبق روال بانک، هر ماه اقساط خود را در اقساط شش ماهه و یا 12 ماهه به حساب بانک وام دهنده واریز می نماید.
این وام به حساب شخصی دانشجو واریز نخواهد شد. بلکه مستقیم در حساب شهریه ای دانشگاه دانشجو واریز می شود. مبلغ مورد نظر قابل برداشت برای دانشجو نیست. لازم به ذکر است که تنها یک بار ضمانت برای طول مدت تحصیل کفایت می کند.

انواع وام دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پیام‌ نور 99 - 1400

وام صندوق رفاه دانشجویان شامل موارد زیر است:

وزارت علوم اعلام کرد، مبلغ وام دانشجویی دانشگاه پیام نور، برای مقطع کارشناسی 500 هزار تومان و برای مقطع ارشد یک میلیون تومان است. ضمنا جهت ضمانت این وام یک ضامن کارمند رسمی یا پیمانی نیاز می باشد که حکم کارگزینی استخدامی داشته باشد. یک بار ضمانت برای طول مدت تحصیل دانشجوی پیام نور کافی است. برای دریافت فرم های این وام به امور فرهنگی و دانشجویی مراجعه نمایید و یا برای کسب راهنمایی بیشتر از طریق شماره تلفن های مندرج در همین صفحه با کارشناسان سامانه صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
تاکید می شود که این وام مستقیما به حساب شهریه ای دانشجویان پیام نور واریز نمی شود و قابل برداشت توسط دانشجو نیست. باز پرداخت این وام پس از اتمام تحصیلات به صورت اقساط بلند مدت خواهد بود و با کارمزد چهار درصد محاسبه می گردد.

 مبلغ وام دانشجویی صندق رفاه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در توضیح مبلغ ارائه وام‌های دانشجویی گفت: ما همچنین وام‌های ضروری برای بیماری‌های صعب العلاج، آسیب دیدگی از سیل، زلزله و یا حتی کرونا که شرایط زندگی دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده است، در نظر گرفته‌ایم. پیش از این سقف وام‌های ضروری سه میلیون تومان بوده، اما اکنون به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است. برای دانشجویان معمولی این وام یک میلیون تومان بوده که این میزان را تا ۳ میلیون افزایش داده‌ایم.

وام بنیادی علوی چیست ؟
مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد 600 هزار تومان و برای دانشجویان متاهل 800 هزار تومان می باشد. ضمانت وام بنیادی، نامه کسر از حقوق صادر شده از طرف اداره محل کار ضامن که کارمند رسمی یا پیمانی است. برای دریافت نوع فرم ضمانت نامه مخصوص بنیاد علوی و مدارک لازم به امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مراجعه کنید. توجه داشته باشید که گواهی کسر از حقوق جهت ضمانت شرایط خاص دارد که می بایست حتما از فرم ضمانت نامه خاص بنیاد علوی استفاده شود. برای کسب راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.
این وام به حساب شخص دانشجوی پیام نور واریز می گردد و قابل برداشت توسط شخص دانشجو می باشد. بازپرداخت این وام بعد از اتمام تحصیل در اقساط 6 یا 12 یا 24 ماهه خواهد بود. این وام بدون هیچ گونه سود و کارمزد است.

برای تسهیل روند تحصیل به دانشجویان وام اعطا می شود. در ادامه می توانید شرایط ضامن  و مدارک وام های دانشجویی را مطالعه نمایید :

۱- برای دریافت وام های دانشجویی تا سقف مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن قراردادی از بین ضامنین واجد شرایط مندرج در ماده ۱۱ الزامی است.

۲- برای دریافت وام های دانشجویی تا سقف مبلغ۳۰۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن رسمی یا پیمانی و یا دو نفر ضامن قراردادی از بین ضامنین واجد شرایط مندرج در ماده ۱۱ الزامی است.

۳- برای دریافت وام های دانشجویی بیش از مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن دیگر علاوه بر ضامنین قبلی صرفا از میان کارکنان رسمی و پیمانی واجد شرایط در ماده ۱۱ الزامی است.

۱-کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه های اجرایی و همچنین کارکنان قراردادی آن دستگاه ها با حداقل ۵ سال سابقه کار و دارای شناسه کارمندی. (از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی).

۲- اعضای هیأت علمی وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

۳- اعضای هیأت علمی رسمی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین کارکنان رسمی و قراردادی آن دانشگاه با حداقل  ۵ سال سابقه کار.

۴- کارکنان رسمی و پیمانی قوه مقننه و همچنین کارکنان قراردادی آن قوه با حداقل  ۵ سال سابقه کار و دارای شناسه کارمندی.

۵-کارکنان رسمی، پیمانی و دارندگان پایه قضایی قوه قضاییه) به استثنای کارآموزان آن قوه(و همچنین کارکنان قراردادی آن قوه با حداقل  ۵سال سابقه کار و دارای شناسه کارمندی.

۶- سردفتران اسناد رسمی، ازدواج و طلاق دارای مجوز از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور.

۷- کارکنان استخدامی نیروهای مسلح.

۸- بازنشستگان کشوری و لشگری و مستمری بگیران تأمین اجتماعی.

۹- مشمولین دریافت حقوق و مزایا از بنیاد شهید و امور ایثارگران.

۱۰- کارکنان قرارداد دائم بانک ها با حداقل ۵  سال سابقه کار.

۱۱- کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت ضمانت مددجویان تحت پوشش آن نهاد بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با صندوق.

 

مدارک مورد نیاز ضامنین وام های دانشجویی

۱- چنانچه ضامن کارمند، حقوق بگیر، بازنشسته، مستمری بگیر و یا عضو هیأت علمی باشد

الف ارائه آخرین حکم استخدامی یا قرارداد یک ساله ی دارای مهر تأیید و امضاء دستگاه مربوطه، به اداره رفاه دانشگاه.

ب- ارائه گواهی کسر از حقوق.

تبصره ۱ – در گواهی کسر از حقوق می بایست نوع استخدام (رسمی، پیمانی، قراردادی) درج گردد و صرفا خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد و سازمان مربوطه متعهد به پرداخت بدون قید و شرط بدهی از طریق کسر از حقوق ضامن گردد.

۲- چنانچه ضامن از سردفتران باشد:

ارائه کپی مجوز یا پروانه فعالیت) کپی برابر با اصل شده ممهور به دفترخانه اسناد رسمی.

۳- ارائه گواهی کتبی ضمانت از کمیته امداد امام خمینی(ره ) برای دانشجویان تحت پوشش آن نهاد.

جهت مشاوره در زمینه انواع وام دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پیام‌ نور ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید