بخشنامه معافیت از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد 99 – 1400

بخشنامه ترم تابستان 98 دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه بخشنامه معافیت از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد 99 – 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رئیس دانشگاه آزاد، بخشنامه معافیت از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد 99 – 1400 را جهت معافیت شهریه دانشگاه آزاد برای دانشجویان بازمانده از تحصیل ابلاغ کرد. بخشنامه معافیت شهریه نیمسال یا نیمسال های وقفه تحصیلی را به معاونان، روسای مراکز ، مدیران کل سازمان مرکزی دانشگاه ، روسای استان ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد ابلاغ شد. فرصتی دوباره برای ادامه تحصیل به دانشجویانی که مشکل مالی دارند، برای ادامه تحصیل داده شد. مسئولیت اجرای این بخشنامه برعهده رؤسای واحدهای دانشگاهی و نظارت بر حسن انجام آن برعهده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مربوطه از طریق ارزیابی مستمر است.برای اطلاع از طرح لغو پرداخت شهریه دانشگاه آزادکلیک کنید.

اجرای بخشنامه معافیت از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد 99 – 1400

بخشنامه معافیت از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد ابلاغ شد. با توجه به مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد و احکام بودجه ای دوره مالی جاری، با هدف ایجاد تسهیلات لازم و پیشگیری از تحمیل هرگونه هزینه مازاد به دانشجویان می باشد. مشمولان این معافیت تمامی مقاطع تحصیلی در رشته های علوم پزشکی و رشته های غیرپزشکی ورودی های 1397 و قبل از آن می باشند. افرادی که به دلایلی نظیر مشکلات مالی امکان مراجعه برای ثبت نام به دانشگاه محل تحصیل در موعد مقرر را نداشته اند و در چند نیم سال تحصیلی وقفه داشته اند، مشمول بخشنامه معافیت از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد می باشند.اخیرا طرح دیگری نیز تصویب شده است برای اطلاع از طرح پرداخت شهریه دانشگاه آزاد پس از فارغ التحصیلیکلیک کنید.

بخشنامه معافیت از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد

دانشجویان در تمام مقاطع و رشته های پزشکی و غیرپزشکی که به دلیل مشکل مالی ترک تحصیل کرده اند، (تحت عنوان وقفه تحصیلی ، عدم مراجعه و انصراف از تحصیل) و هنوز واحدهای درسی به غیر از رساله و پایان نامه را دارند، می توانند به تحصیل بازگردند. این افراد از پرداخت شهریه نیم سال های وقفه معاف می شوند تا بتوانند با پرداخت شهریه نیم سال های باقی مانده به تحصیل ادامه دهند. برای اطلاع از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد تا 50 درصد و تخفیف شهریه دانشگاه آزاد معدل بالای 17 کلیک کنید.

این بخشنامه از تاریخ ابلاغ تا پایان شهریور 1400 قابلیت اجرا دارد. مطابق دستورالعمل رئیس کمیته شهریه دانشگاه محاسبات لازم انجام می شود.

محاسبه شهریه نیمسال های باقی مانده دانشجویان که از تاریخ مراجعه به بعد از این وقفه ، بعد از پایان سنوات مجاز تحصیلی در هر مقطع بدون در نظر گرفتن نیمسال های وقفه ، مطابق با ضوابط دانشگاه آزاد، به نرخ روز خواهد بود.

واحدهای دانشگاه آزاد ملزم می باشند، نسبت به بروزرسانی شهریه این قبیل از دانشجویان در زمان مربوطه اقدام نمایند. برای جلوگیری از مشکلات بعدی به ایشان اطلاع رسانی می شود.

موارد مذکور در این بخشنامه با هدف یکپارچه سازی منابع دانشگاه و در راستای تفویض اختیار به واحدهای دانشگاهی انجام شده است و هدف آن کاهش مراجعات غیرضروری دانشجویان و جلوگیری از تحمیل هزینه سنگین ترم های معوق است. /بخشنامه معافیت از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد /.

جهت مشاوره در زمینه بخشنامه معافیت از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد 99 – 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
15 دیدگاه برای “بخشنامه معافیت از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد 99 – 1400”
  1. سلام.من در سال 95 پرستاری ازاد قبول شدم ولی ثبت نام نکردم.با توجه به این بخشنامه می توانم ثبت نام کنم؟؟؟

    • سلام معمولا دانشگاه ازاد2ترم قبولی رو نگه میداره ولی باز شانس خودتون روامتحان وازاموزش دانشگاه بپرسید

  2. سلام. من ورودی بهمن 94 دوره ارشد بودم. از پایان نامه ام دفاع نکردم. میتونم امسال از این طرح بخشودگی شهریه استفاده کنم؟ شنیدم این بخشنامه مربوط به سال گذشته بوده.

  3. با سلام و خسته نباشید. در مورد این بخشنامه در سایتهای دیگر تاریخ اعتبار را شهریور 98 نوششته شده. می خواستم بیبینم که تاریخ نوشته شده در بالا 1400 درست است یا خیر و در صورت امکان خود بخشنامه را قراردهید که واحدها موظف به تمکین از آن باشند. ممنون

    • سلام دوست محترم براساس این دستورالعمل، ادامه تحصیل پذیرفته شدگان و دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که به دلایل مختلف از ادامه تحصیل باز مانده اند از جمله ترک تحصیل، یا دانشجویانی که مراجعه نکرده اند یا در صورت قبولی ثبت نام نکرده یا انصراف داده اند (به جز دانشجویانی که به دلیل وضعیت نامطلوب تحصیلی اخراج آموزشی شده اند) در صورت مراجعه از تاریخ ۱۳۹۹/۷/۱ تا ۱۴۰۰/۶/۳۱، ثبت مرخصی بدون احتساب در سنوات در نیمسال یا نیمسال های عدم مراجعه بلامانع است.

  4. سلام مجدد. من 3 روز قبل سوالی رو مطرح کردم. و لطف کردید پاسخ دادید. ورودی بهمن 95 دوره ارشد بودم. و فقط دفاع از پایان نامه ام باقی موند. بدون هیچ واحد درسی دیگری. این بخشنامه بخشودگی شهریه ترم های اضافه و سنوات شامل من میشه؟ و اصلا اجرا میشه امسال؟

    • سلام دوست محترم این دستورالعمل مشمول دانشجویان تحصیلات تکمیلی که فقط پایان نامه و رساله آنها باقی مانده، نمی شود، لذا برای این دانشجویان برابر ضوابط و مقررات آموزشی و با رعایت قوانین نظام وظیفه (درخصوص آقایان) تصمیم گیری به عمل می آید.بله اجرامی شود

  5. سلام. وقت بخیر.
    اگر واحد پایان نامه اخذ شده باشه .واحد ها پاس شده باشه ، اما بدلیل معدل پایین مجوز دفاع را تا زمان ارتقا معدل به مرز مجاز مجبور به اخذ چهارواحد جبران معدل باشد، این قانون تخفیف عدم پرداخت سنوات شامل او میشود؟

  6. سلام و درود ؛ من سال ۹۷ قبول شدم دکتری برق مخابرات و به علت نداشتن شهزیه ثبت نام نکردم آیا میتونم برگردم به تحصیل

    • سلام دوست محترم مقاله بازگشت به تحصیل دانشگاه ازاد رامطالعه نمایید

  7. من دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و ترم اولم شهریه رو زدم ولی میخوام این ترم شهریه ندم و بمونم و به کنکور نگاه کنم و بعد دو هفته مونده به کنکور از دانشگاه انصراف بدم آیا اینم وقفه تحصیلی حساب میشه؟

    • سلام دوست محترم وضعیت معافیت تحصیلی شما به چه شکلی است؟

  8. سلام. من سال 93 مهندسی عمران دانشگاه ازاد میخوندم. وسطای ترم دوم ترک تحصیل کردم.به دانشگاه هم اطلاع ندادم. الان دوباره میخوام کنکور بدم و دانشگاه سراسری قبول بشم. بعدا برام مشکلی پیش میاد؟ باید برم دانشگاه انصراف بدم؟ لطفا بگید چیکار کنم

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید