انتخاب رشته خوب با رتبه بد

انتخاب رشته خوب با رتبه بد

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته خوب با رتبه بد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله قصد داریم نکاتی را در رابطه با انتخاب رشته خوب با رتبه بد آموزش دهیم که داوطلبان کنکور بتوانند در بدترین حالت و با وجود داشتن رتبه ای که باعث نگرانی آن ها شده است نیز انتخاب رشته کنند و شانس قبولی داشته باشند. سوالی که ذهن همه ی داوطلبان را بعد از مشاهده رتبه و کارنامه مشغول می کند، این است که چطور انتخاب رشته خوبی داشته باشیم؟ افراد زیادی هستند که با توجه به شرایطشان (مثلا نظام وظیفه در پسران) باید وارد دانشگاه شوند و اگر رتبه خوبی نداشته باشند دغدغه این را پیدا می کنند که نحوه انتخاب رشته خوب با رتبه بد چگونه است؟ یا اینکه چطور می توان با رتبه بد انتخاب رشته خوبی داشت؟

آگاهی و شناخت دقیق از نحوه انتخاب رشته

نحوه انتخاب رشته فرایندی پیچیده و سرنوشت ساز می باشد که در صورت عدم آگاهی و شناخت دقیق از نحوه انتخاب رشته، در آینده تحصیلی و شغلی و سر نوشت آینده شما تاثیر مستقیم دارد پس با توجه به حساس بودن باید نکات این فرایند توسط یک متخصص یا مشاور با تجربه انجام شود و با توجه به علاقه خود آن رشته را انتخاب کنید.

در این زمینه مشاوران ما در مجموعه صدای مشاوران با دارا بودن بهترین مشاوران در زمینه تحصیلی و انتخاب رشته می توانند در این فرایند حساس و سرنوشت ساز شما را یاری دهند. تنها کافی است با شماره های درج شده در مقاله تماس حاصل نمایید و انتخاب رشته خود را به درستی و با موفقیت انجام دهید.

انتخاب رشته خوب با رتبه بد

شناخت کافی از رشته های گروه امتحانی

رشته های پرطرفدار در هر یک از گروه های امتحانی وجود دارند که اکثر داوطلبان تمایل به قبولی در آنها را داشته مانند پزشکی دندان پزشکی و… که در زیر گروه تجربی وجود دارد اما یکی از نکات کلیدی که هر داوطلب باید در نحوه انتخاب رشته خوب به آن توجه کند شناخت کافی از رشته های گروه امتحانی است که در آن آزمون می دهد.

هرچند این رشته ها، رشته های محبوب با داشتن بازار کار متاسب می باشند، اما داوطلبین نباید از رشته ها ی دیگر و بازار کار  و آینده شغلی و تحصیلی آن ها غافل شوند و باید توجه کنند که با تحصیل در مقاطع بالاتر می توانند به موفقییت در آن رشته ها دست پیدا کنند.

شناخت ظرفیت پذیرش دانشگاه ها

 یکی دیگر از عوامل موفقییت در انتخاب رشته خوب با رتبه بد، شناخت ظرفیت پذیرش دانشگاه ها می باشد و داوطلب می تواند دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش های جدید آن ها را در گروه امتحانی و رشته مورد علاقه خود پیدا کند.و با توجه به آن ها انتخاب رشته قابل قبولی را انجام دهد.

برای مثال در دانشگاه  x  امسال ظرفیت پذیرش، y+100 نفر می باشد یعنی با توجه به سال قبل صد نفر ظرفیت پذیرش خود را افزایش داده است.

و شما با آگاهی از این موضوع می توانید شانس قبولی خود را با وجود داشتن رتبه بد افزایش دهید.

انتخاب رشته خوب با رتبه بد

نحوه انتخاب رشته خوب بر اساس انتخاب ایده آل

سوال اصلی داوطلبان بعد از دیدن رتبه در ازمون این است که چطور انتخاب رشته ای داشته باشیم که شانس قبولی را بالا ببرد.

این سوال به ذهن داوطلبان مخصوصا آن دسته که رتبه مطلوب خود را کسب نکرده اند میرسد.

اما باید به این نکته توجه کرد که یکی از راه های قبولی در دانشگاه با رتبه بد انتخاب رشته خوب بر اساس ایده آل گرایی می باشد و در نحوه انتخاب رشته موفق تاثیر بسیاری دارد.

پذیرش انتخاب های ما به چه صورت می باشد؟

این نکته در انتخاب رشته بسیار مهم است زیرا فرایند پذیرش از سوی سازمان سنجش  به نشانی www.sanjesh.org به صورت نرم افزاری از پیش تعیین شده می باشد و بر اساس رتبه و تراز و سهمیه و پارامتر های دیگر در آن رشته، پذیرش انجام می دهد.

بنابر این اگر در یک رشته احتمال پذیرش  و قبولی بسیار کم باشد آن رشته جزو انتخاب های ایده آل محسوب می شود و ممکن است در سالی که شما انتخاب رشته انجام می دهید ملاک های قبولی و ظرفیت و سهمیه ها و… تغییر کند و شما موفق به قبولی در رشته مورد نظرتان شوید.برای این فرایند هیچ قانون و قاعده ای وجود ندارد و با توجه به سال برگزاری آزمون از سوی سازمان سنجش تغییر می کند.

اصول پر کردن فرم برای یک انتخاب رشته خوب با رتبه بد

اساس پر کردن فرم انتخاب رشته را همین اصل قرار دهید و انتخاب های خوش بینانه را اول قرار داده سپس انتخاب هایی که درصد قبولی شما در آنها واقع بینانه و با توجه به رتبه احتمال قبولی در آن منطقی می باشد.

انتخاب رشته هایی که شما اطمینان به قبولی در آن ها را دارید باید در انتخاب های آخر قرار بدهید زیرا اگر این انتخاب ها در اولویت اول قرار بگیرند شما شانس قبولی در رشته و دانشگاه بهتر را نخواهید داشت و نرم افزار در انتخاب های اول که متناسب با تراز و رتبه شما می باشد متوقف می شود با علم به این موضوعات و یادگیری فرایند پر کردن 150 انتخاب شما یک انتخاب رشته خوب با رتبه بد  انجام خواهید داد.

بررسی قبولی و آخرین رتبه قبولی رشته ها

بررسی رتبه  قبولی یک رشته در یک رشته یا یک دانشگاه و دوره خاص در چه حدودی بوده و احتمال قبولی شما در آن سال در آن رشته خاص حدودا چه طور می باشد. با بررسی کارنامه های سال گذشته و اینکه افراد با چه رتبه ای در چه دانشگاه و چه رشته ای پذیرش شده است.در انتخاب رشته خوب بی تاثیر نیست.

توجه به نکات مهم در انتخاب رشته خوب

در انتخاب رشته خوب باید به این نکته توجه کرد که در نوبت روزانه چه رشته هایی را انتخاب می کنید. اگر در آن رشته پذیرش شوید ولی در دانشگاه حضور پیدا نکنید سال بعد از کنکور محروم خواهید شد. پس توجه به این نکته که چه رشنه و چه دانشگاهی مورد علاقه شما می باشد و آن را در انتخاب رشته خود قرار می دهید باید توجه شود.

نکات دیگر انتخاب رشته خوب 

نکات بسیار زیادی در شکل گیری یک انتخاب رشته خوب مهم می باشد.

  • شهریه دانشگاه  ها 
  • اگر در انتخاب رشته خود دانشگاه های پردیس، آزاد، شبانه، غیر انتفاعی و پیام نور را انتخاب می کنیدباید شهریه پرداخت کنید و این هزینه با توجه به دانشگاه و رشته متغیر می شود.
  • مسافت دانشگاه تا محل سکونت 
  • اگر در انتخاب رشته دانشگاه دور از محل سکونت خود را انتخاب می کیند حتمی از  قوانین آن داشگاه (نقل و انتقالات و… )اطلاعات لازم را به دست آورید.

انتخاب رشته خوب با رتبه بد

تکنیک های انتخاب رشته خوب

در انتخاب رشته موفق باید تکنیک هایی رعایت شود و با استفاده از آن ها حتی با وجود داشتن رتبه بد می توان انتخاب رشته خوبی داشت. برای درک بهتر و انجام انتخاب رشته موفق می توانید مقاله تکنیک های انتخاب رشته را مطالعه نمایید که لینک آن را در زیر قرار داده ایم.

تکنیک های برتر انتخاب رشته کنکور

  • روش اول انتخاب رشته موفق بررسی کارنامه داوطلب می باشد.که با بررسی مواردی مثل رتبه در سهمیه، رتبه در زیر گروه ها، تراز و… به داوطلب این آگاهی را می دهد که در کدام رشته ها شانس قبولی بیشتری دارد.
  • روش دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته یا دفترچه شماره دو می باشد.
  • در صورت مطالعه دقیق و کامل مطالب آن  می توان انتخاب رشته خوبی داشت.

یکی دیگر از نکته های نحوه انتخاب رشته خوب ،مشورت با  مشاوران خوب انتخاب رشته با تجربه و و مطلع در این زمینه می باشد. که می توانند به این سوال که چطور یک انتخاب رشته خوبی داشته باشیم یا با وجود داشتن رتبه بد چطور یک انتخاب رشته خوب انجام دهیم، کمک کنند. همچنین می توانید از طریق لینک زیر دفترچه شماره دو یا دفترچه انتخاب رشته را دانلود کرده و به طور کامل در رابطه با سهمیه ها مطالعه کنید.

تاثیر سهمیه در موفقیت در انتخاب رشته خوب

  • بررسی درست سهمیه ها و آگاهی از اینکه سهمیه چیست و چگونه اعمال می شود می تواند در انتخاب رشته موفق موءثر باشد.

سهمیه در کنکور چیست ؟ پاسخ به این سوال شاید بتواند بسیاری از ابهامات را در این زمینه برطرف نماید. سهمیه به قوانینی اطلاق می شود که بر اساس آن رتبه افراد در آزمون، بهبود پیدا نموده و شانس قبولی برای متقاضی بیشتر خواهد شد. این سهمیه ها برای ایجاد عدالت آموزشی در کنکور ایجاد شده و به افراد با شرایط خاصی تعلق می گیرد.

در کنکور برای داوطلبان با توجه به شرایط، محل زندگی و… سهمیه هایی اعمال می شود که این سهمیه ها در ادامه ذکر شده است. سوال دیگری که ذهن هر داوطلب بعد از اعلام نتایج کنکور مشغول آن می شود این است که  چگونه برای کنکور با وجود داشتن سهمیه انتخاب رشته خوب انجام دهیم. در ادامه انواع سهمیه ها در  کنکور سراسری 1401 را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتخاب رشته خوب با رتبه بد

سهمیه مناطق 

سهمیه مناطق شامل 3 سهمیه ؛منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3 می باشد.

این سهمیه بندی بر اساس محل تحصیل سه سال پایانی دبیرستان اعمال می شود که شامل منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3 می شود. همچنین این سهمیه ها با توجه به برخورداری هر منطقه از امکانات آموزشی تقسیم بندی می شود. در واقع اگر در کنکور 100 نفر شرکت  کنند، 25 درصد منطقه 1، 35 درصد منطقه 2 و 40 درصد سهمیه به منطقه 3 اختصاص دارد.

سهمیه ایثارگران

این سهمیه همان طور که از اسم آن مشخص است مربوط به ایثارگران و خانواده های آن ها بوده و شامل جانبازان با هر درصد جانبازی می باشد. همچنین همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همسران و فرزندان شهدا شامل این سهمیه می شوند.

از سال 96 جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان آنان، همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه  نیز مشمول این سهمیه می باشند. برای هر دوگروه که از سهمیه ایثارگران استفاده می کنند برا قبولی در رشته مورد نظر کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد قبول شده، الزامی می باشد.

سهمیه شهدا

پدر، مادر، خواهر و برادر شهید جزو خانواده شهدا محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهمیه خانواده شهدا می باشند.

سهمیه کارمندی کنکور

سهمیه کارمندی کنکور برای کارکنان رسمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به آن که بومی استان مربوطه باشند، پیش بینی شده است. . حدود 10 درصد ظرفیت رشته های نوبت دوم یا شبانه به این افراد اختصاص پیدا می کند.

نکاتی که در این زمینه قابل توجه می باشند به شرح زیر است.

  • استفاده از سهمیه کارمندی ، مشروط بر داشتن سن 35 سال تمام به هنگام ثبت نام می باشد.
  • درصورت قبولی در کنکور سراسری با استفاده از سهمیه کارمندی ، امتیازات خاصی مانند پرداخت کمک هزینه ، پرداخت شهریه و ماموریت در حین تحصیل ، شامل حال داوطلبان نمی باشد.

انتخاب رشته خوب با رتبه بد

نرم افزار های تخمین رتبه برای اطلاع از احتمال قبولی 

نرم افزار های گوناگون وجود دارند که حاوی بانک اطلاعات کارنامه داوطلبان آرمون کنکور می باشند ولی درصد صحت و درستی آنها قطعی نیست و نمی توان به آن ها در قطعی بودن رتبه ی قبولی اطمینان کرد. شما می توانید با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری سازمان سنجش رتبه مورد نظر خود را بررسی کرده و در انتخاب رشته خود با آگاهی و اطمینان عمل نمایید. سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org این امکان را برا ی داوطلبان فراهم کرده  و آن ها می توانند با ورود به سایت و خرید اعتبار با استفاده از نرم افزار رتبه خود را تخمین بزنند.

همچنین مجموعه صدای مشاور با دارا بودن بهترین مشاوران و نرم افزارهای دقیق

این امکان را برای داوطلبین فراهم میکند که می توانند با تماس با این مجموعه از این امکان استفاده کنند و اطلاعات تخمین رتبه دقیقی و موفقی  را داشته باشند.

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته خوب با رتبه بد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید