تکنیک های انتخاب رشته

تکنیک های انتخاب رشته

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های انتخاب رشته

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

فرایند انتخاب رشته فرایندی مهم و حیاتی برای دانشجویان می باشد که با توجه به سبک و سیاق انتخاب رشته آینده شغلی و تحصیلی فرد مشخص می شود. در این مقاله تکنیک های انتخاب رشته موفق را به شما آموزش می دهیم و با توجه به آن ها می توانید در بهترین رشته بر اساس رتبه و تراز کسب کرده قبول شوید و آینده روشن و طلایی برای خود رقم بزنید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید و از تکنیک های انتخاب رشته که برای هر دانش آموز کنکوری موثر است استفاده نمایید.

5 تکنیک برای انتخاب رشته موفق

از بهترین تکنیک های انتخاب رشته کنکور 99 می توان به تکنیک های زیر اشاره کرد.

تکنیک انتخاب رشته 1 : مشخص کردن هدف و انگیزه برای انتخاب رشته، رمز مهم و اساسی موفقیت در انتخاب رشته می باشد. در این زمینه به شما پیشنهاد می شود انتخاب خود را آگاهانه و از روی چشم و هم چشمی و یا نظر دیگران انجام ندهید زیرا بعد از مدتی انگیزه و انرژی لازم برای ادامه مقصد را نخواهید داشت.

تکنیک انتخاب رشته 2 : توانایی فردی خود را از انتخاب مد نظر بررسی نمایید. برای مثال شما می دانید که در زمینه ی آزمایشگاهی و پزشکی هیچ علاقه و توانایی ندارید و یا حتی با دیدین خون حال شما بد می شود بنابر این نباید در رشته های مثل آزمایشگاه و یا پزشکی انتخاب رشته کنید. شما می توانید انتخاب های خود را بر اساس توانایی ها و یا حتی سیستم توانایی های بدنی خود انجام دهید.

یک مثال دیگر برای این موضوع این است که در انتخاب رشته هایی مانند دام پزشکی و یا حتی قبولی در آن وقتی فرد از حیوانات می ترسد و یا توانایی لازم برای ایجاد ارتباط با حیوانات را ندارد نمی تواند در این رشته موفق شود . بنابراین تکنیک 2 انتخاب رشته بیشتر به شناخت توانایی های خود است که در انتخاب رشته تاثیر گذار است.

تکنیک های انتخاب رشته

تکنیک انتخاب رشته 3 : آینده شغلی و بازار کار از اصلی ترین تکنیک های انتخاب رشته می باشد. زیرا هر انسانی برای آینده شغلی خود برنامه ریزی دارد و هدف از تحصیل را در بیشتر موافق داشتن شغل مناسب برای کسب درآمد و زندگی راحت در نظر می گیرد. بنابراین تکنیک در نظر گرفتن آینده شغلی می تواند در انتخاب رشته موفق به شما کمک نماید.

از اصلی ترین تکنیک های انتخاب رشته داشتن یک مشاور و همراه در این زمینه می باشد شما می توانید تمامی مراحل انتخاب رشته خود را به مجموعه صدای مشاوران سپرده و با خیال راحت در انتخاب رشته دلخواه خود پذیرش شوید.

تکنیک انتخاب رشته 4 : داوطلبان باید به این تکنیک انتخاب رشته بسیار توجه داشته باشند زیرا این تکنیک می تواند به قبولی در رشته مورد نظر در شهر و استان خود کمک نماید. این تکنیک بومی گزینی می باشد. در سال های اخیر مسولان برای جلوگیری و رفع مشکلاتی مانند کمبود خوابگاه برای دانشجویان و دوری از خانواده طرح بومی گزینی را ایجاد نمودند تا در این طرح داوطلبان تنها در  20 % ظرفیت غیر بومی می توانند انتخاب رشته نمایند و 80 درصد ظرفیت دانشگاه های محل بومی دانشجو متعلق به دانشجوی بومی آن استان است و می تواند در صورت داشتن تراز و رتبه مناسب در آن دانشگاه اقدام به تحصیل نماید. در رشته های پر طرفدار ظرفیت غیر بومی 40 % می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر  و آگاهی از نحوه اعمال سهمیه بومی برای داوطلبان پیشنهاد می شود مقاله کامل و جامع گزینش بومی و گزینش قطبی را مطالعه نمایید.

تکنیک انتخاب رشته 5 : اولویت بندی در انتخاب رشته از مهم ترین تکنیک انتخاب رشته می باشد تمام آنچه در 4 تکنیک قبل گفته شد از جمله تکنیک های مهم و موثر در انتخاب رشته می باشد و باید آن ها را به ترتیب اولویت در انتخاب رشته خود لحاظ نمایید. به این نکته توجه نمایید که اولویت های ابتدایی خود را می توانید انتخاب های خوش بینانه خود قرار دهید در اولویت های بعدی، انتخاب هایی را قرار دهید که به صورت واقع بینانه می باشند در اولویت های انتهایی آن دسته از رشته های را انتخاب نمایید که درصد قبولی بسیار زیاد باشد در واقع انتخاب های با اطمینان خود را برای این مرحله نگه دارید.

تکنیک های انتخاب رشته موفق

در این مقاله قصد داریم از بهترین و موثر ترین تکنیک انتخاب رشته برای شما دانش آموزان صحبت کنیم. این تکنیک چیزی جز داشتن حوصله ، مطالعه و مشورت با مشاوران تحصیلی ، خانواده و… نیست. تمام فرآیند انتخاب رشته باید با آگاهی و کسب اطلاعات لازم در رابطه با آن رشته و توانایی های فردی ، اجتماعی روحی و جسمی شما انجام شود. تکنیک انتخاب رشته موفق می تواند داشتن آگاهی از روحیات خود و علم به توانایی های فردی باشد. در این رابطه می توانید از مشاوران برجسته صدای مشاوران کمک گرفته و انتخاب رشته طلایی و موفق داشته باشید .

تکنیک های انتخاب رشته

تکنیک های برتر انتخاب رشته

تمام آنچه در بالا گفته شددر رابطه با تکنیک های برتر انتخاب رشته، لازمه ی بررسی رتبه و تراز کسب شده در کنکور می باشد. برای اینکه شما بتوانید تکنیک هایی انتخاب رشته را به درستی انجام دهید تا انتخاب رشته موفقی داشته باشید در درجه اول نیازمند بررسی بهتر کارنامه اولیه کنکور می باشد. به هر میزان که این بررسی دقیق تر باشد انتخاب رشته نیز بهتر انجام می شود. برای مثال داوطلبی با درصد های میانگین 50 %  باید بررسی نماید که آیا با این درصد دروس در رشته ای مانند پزشکی می تواند قبول شود یا خیر و در غیر اینصورت در چه رشته هایی امکان پذیرش با این درصد ها وجود دارد.

تکنیک های انتخاب رشته کنکور 99

کنکور 99 جزو سخت ترین کنکور های ایران بوده و تکنیک انتخاب رشته کنکور 99 نیز اندکی با دیگر کنکور ها متفاوت می باشد. در تکنیک های مهم و کلیدی که در بالا اشاره شد می توانید تکنیک های انتخاب رشته کنکور 99 را مطالعه نمایید. داشتن هدف و انگیزه لازم برای دانش آموزان و داوطلبان ورود به دانشگاه می تواند بهترین گزینه برای انتخاب رشته موفق و از بهترین تکنیک ها باشد. داشتن امید و انگیزه لازم برای ادامه راه و نا امید نشدن می تواند بهترین تکنیک برای افرادی باشد که انگیزه و امیدی ندارند.

دنبال کردن آرزو ها در هر زمانی دیر نیست و تمام داوطلبان می توانند در صورت داشتن انتخاب رشته نا موفق در سال های گذشته، امسال با مشخص کردن هدف،  دنبال کردن آن و استفاده مفید و موثر از تکنیک های انتخاب رشته، موفقیت را برای خود رقم بزنند.

برای داشتن انتخاب رشته موفق و موثر می توانید با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید.

مجموعه صدای مشاوران در زمینه ی انتخاب رشته دارای خبره ترین مشاوران می باشد و می تواند تمام تکنیک های انتخاب رشته را برای داشتن انتخاب رشته موفق به شما ارائه دهد. 

جمع بندی 

تکنیک های انتخاب رشته برای دانش آموزان بسیار می تواند مفید و موثر باشد هر آنچه در این مقاله خواندید شامل تجربیات مشاوران برجسته می باشد و راهی برای پذیرش در رشته دلخواه است. برخی از تکنیک های مهم و حیاتی که در انتخاب رشته می تواند بسیار تاثیر گذار باشد نیز در این مقاله مطالعه نمودید تا بتوانیم در این امر مهم و حیاتی بهترین و بیشترین کمک را به شما ارائه دهیم.

 

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های انتخاب رشته

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید