تخفیف شهریه کلاس های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه  تخفیف شهریه کلاس های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

درخواست تخفیف شهریه کلاس های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی این روزها به یکی از مطالبات اصلی دانشجویان دانشگاه آزاد بدل شده و نگرانی هایی در این خصوص برای آن ها به وجود آمده است. همچنین به دلیل آنکه در دانشگاه آزاد شوراهای صنفی وجود ندارند، امکان مطالبه گری از دانشجویان این دانشگاه سلب شده است.

پس از گذشت بیش از دو ماه از سوی ویروس کرونا در کشور همان طور که پیش‌بینی می‌شد دانشگاه‌ها آموزش های مجازی خود را پی گرفته و حتی در این زمینه پیشرفت هایی نیز داشتند. اما بسیاری از دانشجویان نسبت به پرداخت شهریه کامل معترض بوده و معتقدند از آنجا که دوره ها به صورت مجازی برگزار شده و کلاس درس در دانشگاه تشکیل نشده است، شهریه آنها نباید به صورت کامل پرداخت گردد.

در این خصوص معاون آموزشی وزیر علوم خبر از دستور این وزارتخانه و تنظیم یک دستورالعمل و سند بیست ماده ای جهت همکاری در این خصوص با دانشجویان و خانواده های آنها با توجه به شرایط اقتصادی اجتماعی جامعه داد. البته بر اساس قوانین هر گونه تغییری که در شهریه دانشجویان صورت بگیرد نیازمند مصوبه هیات امنای دانشگاه و تصمیم گیری در جلسه این هیئت امنا می باشد.

چنانچه دانشجویان شهریه کامل را پرداخت نموده باشند، و کلاس های آنها به صورت غیرحضوری برگزار شده باشد، دانشجو می بایست درخواست تخفیف خود را به هیئت امنای دانشگاه تسلیم نموده و در صورت موافقت می‌توانند شهریه اخذ شده را عودت دهند. در این راستا هر یک از دانشگاه ها با تبعیت از ابلاغیه ۲۰ ماده ای وزارت علوم تصمیم به تدوین دستورالعمل ای اختصاصی برای تعیین شهریه دانشجویان نمودند.

کلاس های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی

تخفیف شهریه کلاس های مجازی دانشگاه آزاد

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی دکتر محمد مهدی طهرانچی در خصوص درخواست های مطرح شده مبنی بر تخفیف شهریه کلاس های مجازی دانشگاه آزاد گفت: شهریه دانشگاه آزاد از دانشجویان اخذ می‌کند برای شرایط عادی است، اما زمانی که شرایط کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا از حالت عادی تبدیل به بحران شد، این دانشگاه جهت متوقف شدن همراه آموزش تمامی خدمات خود را به صورت مجازی برای دانشجویان ارائه داد.

 وی با تاکید بر عدم حذف ترم در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان حتی اگر بخواهند ترم جاری تحصیلی را حذف نمایند در ترم بعدی موظف به پرداخت شهریه همین ترم میباشند.

ایشان در خصوص همکاری دانشگاه آزاد در دوران کرونا اظهار کرد: اگر دانشجویان آموزش مجازی مطلوبی را نداشتند، می‌توانند حداکثر سه درس را حذف نموده و در سال آینده علاوه بر واحدهای انتخابی، تا سقف سه درس را بدون پرداخت شهریه انتخاب نموده و با شرکت در کلاس های حضوری نمره اخذ شده را جایگزین نمایند.

دربند ۱۳ سند بیست ماده ای که وزارت علوم به دانشگاهها ابلاغ نمود مقرر شد، دانشجویانی که در شرایط متفاوت تحصیلی از مقررات آموزشی تخطی کنند، مشمول جریمه در ترم جاری نشوند. البته این امر نیز مصوبه هیات امنا را احتیاج دارد. با توجه به این عوامل و بحث های صورت گرفته و همینطور اعتراض دانشجویان و شرایط بد معیشتی و اجتماعی این روزهای کشور شوراهای صنفی دانشجویی در تلاش برای تغییر این قانون در تمامی دانشگاه ها می باشند.

دانشجویان گرامی می توانند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت تلفنی با مشاورین سایت صدای مشاوران در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را در خصوص  تخفیف شهریه کلاس های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی کسب نمایند.

جهت مشاوره در زمینه  تخفیف شهریه کلاس های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید