ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان چیست؟

ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان چیست؟

جهت مشاوره در زمینه ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان چیست؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این سوال که ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان چیست و نحوه اجرای آن چگونه است در این مقاله پاسخ داده شده. ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این موضوع اشاره دارد که هرگاه که وزارت آموزش و پرورش به لحاظ نیروی انسانی دچار کسری نیرو شود، دانشگاه فرهنگیان می‌تواند با برگزاری یک آزمون از فارغ التحصیلان غیر از دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش و آموزش یک ساله مهارت های معلمی به آنان، این کمبود را جبران کند در ادامه در این باره بیشتر خواهید خواند…

ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می‌گوید هرگاه که وزارت آموزش و پرورش به لحاظ نیروی انسانی دچار کسری نیرو شود، دانشگاه فرهنگیان می‌تواند با برگزاری یک آزمون از فارغ التحصیلان غیر از دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش و آموزش یک ساله مهارت های معلمی به آنان، این کمبود را جبران کند. افراد فارغ‌التحصیل سایر دانشگاه‌ها در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند و پس از قبولی، دوره آموزشی یک‌ساله دارند؛
وی اظهار کرد: این افراد درس مورد نظر را خوانده‌اند و در دوره یکساله، محتواهای تعلیم و تربیت، روش‌ها و فنون تدریس، روانشناسی تدریس، اقتصاد آموزش و پرورش، مهارت‌های معلمی، مهارت‌های سخنوری و برقراری ارتباط را در قالب ۲ پودمان آموزش می‌بینند.

اطلاعیه نحوه اجرای ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

 اطلاعیه نحوه اجرای ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر می باشد. بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان امور اداری و استخدامی با استخدام ۲۵ هزار نفری معلم از طریق کنکور و برای مهر سال 99 موافقت خواهد کرد.

به گفته ی حسین خنیفر، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ سالانه حداقل ۲۰ هزار دانشجومعلم جذب این دانشگاه خواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد: در تلاش هستیم از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان که فارق التحصیلان دانشگاهی زیر ۳۰ سال و با معدل ۱۵ به بالا هستند نیز حدود ۲۵ هزار مجوز جذب بگیریم و کسری معلم را جبران کنیم.

وی در ادامه در توضیح بیشتر مهارت آموزان بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، گفت: علاقه‌مندان به معلمی که زیر ۳۰ سال هستند و در رشته‌های مورد نیاز ما فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند در آزمونی که توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود شرکت کنند، در صورت قبول شدن وارد مصاحبه‌ای می‌شوند که ویژگی‌های عمومی آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد، بعد از قبولی در مصاحبه‌ها به عنوان مهارت آموز ماده‌ی ۲۸، وارد سیستم آموزشی می‌شوند و پس از یک سال آموزش در نهایت به صورت رسمی_آزمایشی استخدام می‌شوند.

سیستم جذب دانشگاه بر اساس جذب سالانه ۲۰ هزار دانشجوی پیوسته و ۲۵ هزار دانشجوی ناپیوسته است که در کل میزان جذب بین ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر خواهد بود.

  • تا زمانی که آموزش و پرورش نیاز به تربیت معلم دارد، جذب دانشجومعلم نیز ادامه خواهد داشت.

رییس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: اگر نیاز باشد از امکانات بیشتر استفاده می کنیم تا نیاز آموزش و پرورش در خصوص نیروی انسانی رفع شود. ما میزان جذب را در چند سال اخیر افزایش دادیم که خارج از ظرفیت و به صورت فشرده بود زیرا فضای اکثر مراکز ما یک میلیون مترمربع است که ۷۰ درصد آنها فرسوده است. تنها راه برون رفت از این موضوع طرح ۳۱-۱۰۰ (احداث دانشگاه های ۱۰۰ هکتاری در مرکز ۳۱ استان) است.

در صورت وجود هرگونه سوال و ابهام در رابطه با ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نمایید.

خنیفر در خصوص پذیرفته شدگان ماده ۲۸ توضیح داد: در ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که تامین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد، مطابق ضوابط وزارت آموزش و پرورش از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی بلامانع است.

وی ادامه داد: ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان همیشگی نیست و زمانی که بحران وجود دارد، به این ماده رجوع می شود. پیش از این به مدت ۵۲ ماه دانشجومعلم از طریق ماده ۲۸ جذب نشده بود که این مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است. ما در دو دوره به ترتیب ۲۰ هزار و ۱۸ هزار نفر نیروی مهارت آموز جذب کردیم و اکنون نیز در حال تکمیل ظرفیت هستیم.

خنیفر اظهار داشت: البته مهارت آموزان هر ساله آموزش می بینند و در مدارس مشغول به کار می شوند. اما دانشجویانی که در سال ۹۸ جذب شده اند، پس از گذشت چهار سال به کار مشغول می شوند و ما آمادگی داریم تا زمان رفع مشکل آموزش و پرورش سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار دانشجومعلم جذب کنیم تا مشغول به کار شوند.

رییس دانشگاه فرهنگیان افزود: اگر مقرر شود که تعداد مهارت آموزان به ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر نیز برسد، این ظرفیت و آمادگی در شرایط غیر کرونا وجود دارد . زیرا مهارت آموزان تمام مدارک دانشگاهی را دارند و فقط دوره های مهارت پداگوژی (علم تعلیم و تربیت کودک) را نگذرانده اند.

وی در ادامه عنوان کرد: تمام ورودی های دانشگاه فرهنگیان استخدام رسمی هستند که یکی از امتیازهای این دانشگاه است. همچنین دانشجو پیوسته دانشگاه فرهنگیان از پنج امتیاز اعم از استخدام رسمی، داشتن شهریه از روز نخست، نداشتن سربازی، مساوی بودن زمان تحصیل به عنوان سابقه کار و امکان ادامه تحصیل برخوردار است. به گفته خنیفر در حال حاضر هر دانشجو-معلم ماهانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق دارد.

وی تصریح کرد: طی جدول های محاسباتی مطالعات آینده پژوهانه انجام شده است و دقیقا محاسبه شده که تا سال های بعد در ۱۶ رشته و مقاطع ابتدایی در ۳۱ استان به چه تعداد معلم زن و مرد نیاز دارد. خنیفر اضافه کرد: در برخی مراکز به نسبت تعداد دانشجو، تخت خالی زیادی وجود داشت که تمام این مراکز بررسی شدند و تا سال ۱۴۰۸ نیازسنجی های لازم برای تعداد معلم پیش بینی شده است.

روند برگزاری آزمون طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

 طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان روند برگزاری آزمون طبق ماده 28 اسانامه دانشگاه فرهنگیان به این ترتیب می باشد که : سؤالات آزمون به صورت تشریحی است و آزمون نمره منفی نیز دارد. این آزمون مشتمل بر سه بخش است؛ بخش اول تدریس خرد است؛ به عبارت دیگر مهارت آموزان ۲ پودمان و کارورزی را در یک دوره یک سال گذرانده‌اند و معاونت آموزشی گزارش فعالیت‌های آنها را به ما خواهد داد که سقف آن ۲۷۵ امتیاز است.
بخش دوم، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است که معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان را ارزشیابی کرده است و تا سقف ۲۷۵امتیاز به مهارت آموزان امتیاز می‌دهد. ما در این دو بخش هیچ دخالتی نداریم، مجموع امتیازات بخش آموزشی و فرهنگی ۵۵۰ امتیاز می‌شود که از قبل در اختیار ما قرار داده شده است؛ بخش سوم ۴۵۰ امتیاز دارد که آزمون اصلح بوده و از منابعی است که اعلام کردیم.

آزمون مجازی مهارت آموزان ماده 28 دانشگاه فرهنگیان

آزمون مجازی مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان در آذر ماه برگزار می‌شود. سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از برگزاری آزمون مجازی مهارت آموزان ماده ۲۸ از طریق سامانه LMS در آذر ماه سال جاری خبر داد.

مشکلات ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

یکی از موضوعاتی که باعث اعتراض به این اساسنامه شده است موضوع زمان گذراندن این دوره می باشد. گفته می شود اعتراضات حاکی از آن است که مدت زمان یک ساله برای کسب مهارت های لازم برای آموزش به افراد بسیار کم است. همچنین گروهی به این موضوع اعتراض دارند که تعداد کسانی که با تعهد خدمت از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده اند زیاد اند و هنوز اقدامی برای استخدام این افراد صورت نگرفته است.

در ادامه نوید ادهم بیان کرده است در حال حاضر جذب در رشته هایی صورت می گیرد که دانشگاه فرهنگیان امکان ارائه آن ها را دارد و این موضوع تخلف محسوب می شود. او در ادامه گفت امام با توجه به اینکه از نظر زمانی برای ایجاد یکسری رشته های در دانشگاه فرهنگیان زمان لازم است ، بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش توافق صورت گرفته است.

با توجه به به این اعتراضان دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده است که زمان دوره های آموزشی را افزایش خواهیم داد و بازه زمانی این آموزش ها به دوسال تغییر پیدا خواهد کرد.

جمع بندی 

در این مقاله توضیح کامل و جامعی از قانون و ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ارائه شده است و شما می توانید ان را مشاهده و مطالعه نمایید. در ادامه مقاله نیز از نحوه اجرای اساسنامه نیز صحبت شده است.

همچنین مطالعه کنید :

 

جهت مشاوره در زمینه ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان چیست؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید