لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص

دانشگاه های دارای شرایط خاص

جهت مشاوره در زمینه لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله می توانید لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص را مشاهده نمایید. این دانشگاه ها با وجود رشته های نیمه متمرکز برای پذیرششان دارای شرایط متفاوتی از دانشگاه های دیگر که به صورت متمرکز پذیرش دارند، می باشد که در ادامه این مقاله به معرفی این شرایط ویژه پرداخته خواهد شد . شما می توانید اسامی دانشگاه های نیمه متمرکز را در این مقاله مشاهده نمایید.

دانشگاه های دارای شرایط خاص

در کشور ما بسیاری از دانشگاه های وجود دارند که پذیرش آن ها دارای شرایط خاص می باشد بنابراین به آن ها دانشگاه های دارای شرایط خاص گفته می شود. این دانشگاه ها در بعضی از رشته ها و گرایش ها به صورت نیمه متمرکز عمل می نمایند. در واقع در هنگام پذیرش چیزی حدود 2 برابر ظرفیت داشگاه و آن رشته را پذیرش نموده و پس از طی مرحله گزینش مصاحبه و یا ارائه تحقیق توسط متقاضی، در صورت تایید دانشگاه پذیرش آن انجام شده و ثبت نام صورت می گیرد.

باید توجه داشته باشید قبولی در دانشگاه های دارای شرایط خاص به منزله تایید نهایی نبوده و قبولی بعد از اعلام نتایج نهایی و مصاحبه صورت می گیرد. داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که رشته های نیمه متمرکز را در انتخاب رشته خود قبل از رشته های متمرکز قرار دهند زیرا سیستم انتخاب رشته به گونه ای است که در صورت پذیرش رشته متمرکز دیگر انتخاب رشته های نیمه متمرکز را برای شما اعمال نخواهد کرد.

اسامی و لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص

در زیر می توانید اسامی و لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص را مشاهده نمایید.

  • دانشگاه شهید مطهری (برای اطلاع از لیست رشته های دانشگاه شهید مطهری می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.)
  • لیست رشته های دانشگاه شهید مطهری
  • دانشگاه مذاهب اسلامی
  • دانشگاه شاهد
  • دانشکده علوم قضایی دادگستری
  • دانشکده صدا و سیما
  • دانشگاه علوم‌پزشكی بقیه‌الله
  • دانشگاه علامه ( رشته مدیریت بیمه آکو )
  • دانشكده غیرانتفاعی رفاه
  • دانشگاه تهران ( رشته دکتری بیوتکنولوژی )
  • دانشگاه غیر انتفاعی امام رضا (ع)  معرفی دانشگاه امام رضا
  • دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی

رشته های نیمه متمرکز چیست

رشته های نیمه متمرکز و دانشگاه های دارای شرایط خاص یا نیمه متمرکز به این معنا می باشد که داوطلبان برای ورود و پذیرش در این رشته ها علاوه بر آزمون سراسری و یا آزمون ورودی دارای یک مرحله مصاحبه، گزینش ، آزمون عملی و تحقیق می باشند. این رشته ها در دانشگاه های مختلف ارائه می شوند . در انتخاب رشته دانشگاه های دارای شرایط خاص می توانید تمام انتخاب های خود را به دانشگاه های نیمه متمرکز و دارای شرایط خاص اختصاص دهید اما تنها در 2 رشته محل دعوت به مصاحبه خواهید شد.

برای راهنمای بیشتر در زمینه انتخاب رشته های نیمه متمرکز و دانشگاه های دارای شرایط خاص می توانید با سامانه مشاور تلفنی ما و شماره های درج شده در انتهای همین مقاله تماس حاصل نمایید.

نحوه مصاحبه رشته های نیمه متمرکز و دارای شرایط خاص

نحوه مصاحبه رشته های نیمه متمرکز و دارای شرایط خاص به گونه ای می باشد که بعد از آزمون و در صورت پذیرش در این آزمون، دعوت به مصاحبه خواهید شد. این مصاحبه بر اساس رشته پذیرش شده و دانشگاه های دارای شرایط خاص انتخابی متفاوت می باشد . در بسیاری از مواقع مصاحبه دانشگاه های نیمه متمرکز و دارای شرایط خاص به صورت چند مرحله ای می باشد و از افراد در زمینه های علمی فرهنگی و مذهبی سوالاتی پرسیده خواهد شد. داوطلب باید خود را برای این گونه پرسش ها آماده نماید. در بعضی رشته ها مانند هنر و … آزمون عملی نیز از شرکت کننده و متقاضی این رشته ها گرفته خواهد شد.

دانشگاه های نیمه متمرکز در کنکور سراسری

دانشگاه های دارای شرایط خاص برای پذیرش خود در بسیاری از رشته های دانشگاهی شان مصاحبه و یا گزینش در نظر گرفته اند. بعضی از این دانشگاه ها در بالا آورده شده است که می توانید اسامی آن ها را مشاهده نمایید. این دانشگاه ها در هنگام پذیرش علاوه بر آزمون اولیه،مصاحبه حضوری نیز دارند. برای مثال دانشگاه بقیه الله که یکی از دانشگاه های دارای شراط خاص می باشد در هنگام پذیرش دانشجو مصاحبه های متعددی را انجام می دهد . اگر دانشجو در این مرحله پذیرش شود می تواند در این دانشگاه تحصیل نماید.

دانشگاه های دارای شرایط خاص و رشته های نیمه متمرکز در بسیاری از موارد دارای تعهد به خدمت می باشند. داوطلب بعد از پذیرش باید متعهد به شرایط آن داشگاه شده و این تعهد گاها تعهد به خدمت در مناطق محروم و یا تعهد به خدمت برای آن مرکز درمانی و یا تحصیلی می باشد. در مثال دانشگاه بقیه الله دانشجو باید چندین سال در مرکز درمانی بقیه الله و زیر نظر سپاه اقدام به خدمت نماید. دانشجو باید در هنگام انتخاب رشته ها و دانشگاه های دارای شرایط خاص از این امور مطلع باشند.

در صورتی که از شرایط تعهد به خدمت دانشگاه های دارای شرایط خاص مطلع نیستید می بتوانید با مشاوران برجسته در این زمینه تماس حاصل نمایید و از شرایط و ضوابط رشته های نیمه متمرکز و دارای شرایط خاص مطلع شوید.

نحوه گزینش رشته های نیمه متمرکز

گزینش بیشتر این رشته ها و همچنین رشته های دارای شرایط خاص یعنی بورسیه به صورت کشوری انجام میشه.  كلیه معرفی شدگان چندبرابرظرفیت می بایست قبل از مراجعه به موسسه ذیربط، برای اطلاع از برنامه زمان و مكان، مدارک مورد نیاز و شرایط عمومی و اختصاصی جهت انجام مراحل مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش حتما به پایگاه اطلاع رسانی موسسه محل مصاحبه مراجعه نمایند. داوطلبان می توانند به این مقاله در صورت اعلام سازمان سنجش در خصوص برنامه زمانی، نحوه مراجعه و مدارک لازم برای هریک از موسسات مراجعه نمایند و از این موارد مطلع شوند.

جهت مشاوره در زمینه لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید