رشته های نیمه متمرکز در کنکور

رشته های نیمه متمرکز در کنکور

جهت مشاوره در زمینه رشته های نیمه متمرکز در کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله قصد داریم به معرفی رشته های نیمه متمرکز در کنکور بپردازیم. رشته های نیمه متمرکز آن دسته از رشته هایی هستند که داوطلب باید علاوه بر شرکت در آزمون، در مصاحبه و آزمون عملی نیز شرکت نماید.

رشته های مختلفی وجود دارد که پذیرششان به صورت نیمه متمرکز می باشد. در دفترچه انتخاب رشته اسامی آن ها ذکر شده است. داوطلبان می توانند بنابر اولویت هایشان رشته های متمرکز و نیمه متمرکز را انتخاب نمایند. قبولی در دانشگاه ها ی نیمه متمرکز تنها به مرحله اول و قبولی در آزمون ختم نمی شود و داوطلب باید در مصاحبه یا آزمون عملی نیز حد نصاب  نمره قبولی را کسب نماید.

رشته های نیمه متمرکز چیست

همانطور که دربالا اشاره شد رشته های نیمه متمرکز در کنکور به آن دسته از رشته هایی می گویند که به صورت دو مرحله ای می باشند و علاوه بر آزمون کتبی و کنکور، داوطلبان باید در آزمون عملی و مصاحبه نیز شرکت نمایند. آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، شبانه و نیمه حضوری شده اند می توانند در انتخاب رشته حداکثر دو رشته نیمه متمرکز از مجموع کد رشته امتحانی در گروه امتحانی خود را انتخاب نمایند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که رشته های نیمه متمرکز در کنکور را قبل از رشته های متمرکز انتخاب نمایید زیرا در صورت قبولی در رشته های متمرکز، رشتهای نیمه متمرکز برای شما بررسی نخواهد شد. داوطلبانی که در مصاحبه رشته های نیمه متمرکز شرکت می کنند در صورت قبولی و انصراف دچار محرومیت خواهند شد.

رشته های نیمه متمرکز در کنکور هنر

 رشته های نیمه متمرکز در کنکور هنر شامل رشته های می باشند که داوطلب برای قبولی در این رشته ها باید علاوه بر آزمون کتبی و کسب حدنصاب نمره در آزمون سراسری، در آزمون عملی و مصاحبه نیز شرکت نماید. رشته هایی مانند طراحی صنعتی، نقاشی، ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، نوازندگی موسیقی ایرانی و …  پذیرششان به صورت نیمه متمرکز می باشد.

داوطلبان شرکت کننده در رشته های نیمه متمرکز در کنکور هنر باید برای مصاحبه و آزمون عملی باید در زمان مقرر و اعلام شده از سوی سازمان سنجش، برای شرکت در آزمون و مصاحبه ثبت نام نمایند. حاضر نشدن در مصاحبه به منزله انصراف از سوی داوطلب می باشد. داوطلبان می توانند برای آگاهی از زمان آزمون عملی و مصاحبه رشته های نیمه متمرکز به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

دانلود راهنمای انتخاب رشته

متقاضیان رشته های نیمه متمرکز در کنکور می توانند برای اطلاع دقیق از نحوه انتخاب رشته و زمان دقیق آزمون عملی و مصاحبه با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایند.

رشته های نیمه متمرکز فرهنگیان

رشته های نیمه متمرکز فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری وجود دارد. این رشته ها برای دانشگاه فرهنگیان شامل دو رشته زیر می باشد.

  • علوم ورزشی
  • آموزش تربیت بدنی

در این رشته ها علاوه بر کسب حد نصاب نمره قبولی، داوطلب باید در آزمون عملی و مصاحبه نیز نمره قابل قبول را کسب نماید. دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان در رشته های نیمه متمرکز فوق پذیرش دانشجو دارند.

رشته های نیمه متمرکز کنکور پزشکی

ﭘﺰﺷﻜﻲ، دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜﻲ، ﻓﻮرﻳﺖ ﻫﺎي ﭘﺰﺷﻜﻲ، پیرا پزشکی و پرستاری در دانشگاه ارتش به صورت نیمه متمرکز پذیرش می شوند. داوطلبان با داشتن شرایط لازم برای پذیرش در این دانشگاه ها که در دفترچه پیوست انتخاب رشته آمده است می توانند از شرایط لازم برای قبولی در رشته های نیمه متمرکز کنکور پزشکی در این دانشگاه ها اطلاع پیدا نمایند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته بخش پیوست کارشناسی

این دانشگاه همچنین در رشته های زیر نیز به صورت نیمه متمرکز اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

  • اتاق عمل
  • پرستاری
  • تکنولوژی پرتوشناسی
  • علوم آزمایشگاهی
  • فناوری اطلاعات سلامت
  • هوشبری

دانشگاه بقیه الله در تمام رشته های پزشکی به صورت نیمه متمرکز پذیرش دارد و قبولی نهایی دانشجو بعد از انجام مصاحبه و مراحل گزینشی مربوط به دانشگاه می باشد. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در رشته پزشکی به صورت نیمه متمرکز اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

رشته های نیمه متمرکز با سوابق تحصیلی

رشته های نیمه متمرکز با سوابق تحصیلی در بعضی از دانشگاه های کشور که پذیرش با سوابق تحصیلی را ملاک قرار می دهند، وجود دارد و داوطلبان می توانند در صورت داشتن سوابق تحصیلی مناسب  و دارا بودن شرایطی که در دفترچه ذکر شده در دانشگاه ها به صورت نیمه متمرکز ادامه تحصیل دهند . پذیرش این دسته از متقاضیان رشته های نیمه متمرکز، با شرط قبولی در مصاحبه و یا ازمون عملی صورت می گیرد. داوطلبان می توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته که لینک آن را در بالا آورده ایم از دانشگاه های نیمه متمرکز آگاهی پیدا نمایند.

جهت مشاوره در زمینه رشته های نیمه متمرکز در کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
6 دیدگاه برای “رشته های نیمه متمرکز در کنکور”
  1. دانشگاه صدا و سیما چطور اونم نیمه متمرکز؟؟

    • سلام دوست محترم پذیرش این دانشگاه دارای مصاحبه هست

  2. دانشگاه صدا و سیما چطور اونم نیمه متمرکز؟؟
    بدون کنکور هم میشه به این دانشگاه رفت؟

    • سلام دوست محترم پذیرش باکنکور هست درصورت تمایل بامشاوران ما درارتباط باشید

  3. سلام
    نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز به خصوص دانشگاه علوم پزشکی ارتش را کی اعلام میکنند.

    • سلام دوست محترم نتایج کنکور اعلام شد به اطلاعیه سازمان سنجش توجه نمایید

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید