تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان در کنکور ۱۴۰۲

کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصدی,کارنامه سهمیه 5 درصدی,سهمیه 5 درصدی کنکور 97,نمونه کارنامه کنکور سراسری سهمیه ایثارگران,نمونه کارنامه سهمیه ایثارگران 5 درصد,سهمیه 5 درصد ایثارگران,رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی,نمونه کارنامه کنکور با سهمیه ایثارگران

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان در کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اطلاعیه سازمان درباره اعمال سهمیه 5 درصد ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصدی کنکور موضوع ماده 90 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، منتشر شد و مبنی بر ایجاد و اعمال سهمیه ۵ درصد برای جانبازان با جانبازی کمتر از ۲۵ درصد، همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه مدت حضور داوطلبانه در جبهه در آزمون مذکور، امکانی فراهم شده که داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ واجد شرایط برای استفاده از این سهمیه در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ بتوانند علاقمندی خود را اعلام کنند.

برای مشاوره در زمینه رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی, دریافت نمونه کارنامه کنکور سهمیه 5 درصدی, کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران, کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد, سهمیه 5 درصد ایثارگران در کنکور با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

لازم به ذکر است که اعمال سهمیه برای این دسته از داوطلبان پس از بررسی و تائید از سوی ارگان مربوطه صورت خواهد پذیرفت. این سهمیه با سهمیه 25 درصدی ایثارگرای در کنکور ۱۴۰۲ متفاوت می باشد.

برای اعمال سهمیه ایثارگران خود باید کد 12 رقمی ایثارگری ارتش و کد ایثارگری سپاه در کنکور ۱۴۰۲ دریافت کنید و از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ و شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ مطلع باشید ، برای دریافت کد ایثارگری و کسب اطلاعات تکمیلی روی لینک های زیر کلیک کنید:

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصدی کنکور 98 دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصدی کنکور 98 مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصدی کنکور 98 شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصدی کنکور 98

تاثیر سهمیه 5درصدی ایثارگران در تحصیل با تخفیف یا رایگان در دانشگاه ها

شرایط تحصیل با تخفیف و یا رایگان برای ایثارگران، در دانشگاه هایی که شهریه اخذ می نمایند، به این صورت می باشد که، اگر داوطلبی از سهمیه 5 درصدی ایثارگران استفاده نماید و در دانشگاه هایی که شهریه دارند پذیرفته گردد، مانند داوطلبان سهمیه ایثارگران 25% ای از شرایط تخفیف برخوردار خواهند بود و بنابر مصوبات و کسب شرایط لازم  از 30 تا 100 درصد تخفیف در دانشگاه های شبانه، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی و پردیس های خودگردان بهره مند خواهند شد.

طبق اعلام سازمان سنجش همسران و فرزندان جانبازان زیر 25% و یا رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه باید  با استفاده از کد پیگیری  12 رقمی آمادگی خود را برای برخورداری از این سهمیه اعلام نمایند. چنانچه داوطلبان از بازه زمانی که از سوی سازمان اعلام میگردد، اقدام ننمایند، می توانند همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 97 اطلاعات خود را وارد کنند و یا اگر اشتباهی در آن رخ داده است نسبت به ویرایش آن مبادرت نمایند.

نکته: در ماده 105 آمده است در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحی بعدی آن و در ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی 2 اصلاح ذیل صورت می گیرد. سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق خواهد گرفت، به نحوی که عدد سهمیه ایثارگران به 30% افزایش داشته باشد.

تبصره در صورتی که سهمیه 25% ایثارگرا، مشمولین ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن، تکمیل نگردد و 5% سهمیه اختصاصی فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه پاسخگوی متقاضیان واجد شرایط نباشد دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25% ایثارگران را مازاد بر 5% مذکور به فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل ۶ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصدی کنکور ۱۴۰۲

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و نحوه محاسبه آن در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ به این صورت است که، سهمیه 5 درصدی ایثارگران به گونه ای اعمال می شود که ۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل را به داوطلبان مشمول این سهمیه اختصاص می دهد اما این تخصیص بستگی به کسب  حد نصاب، از نمره قبولی می باشد. اگر بخواهید از میزان درصدی که باید برای قبولی در یک رشته محل اطلاع پیدا کنید باید بدانید که کافی است که مجموع درصد های دروس در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شما 5 درصد کمتر از آخرین نفر قبول شده در همان رشته محل مورد نظرتان می باشد. اطلاع از رتبه و درصد های سال گذشته می تواند یک به شما برای مطالعه دروس در کنکور سراسری 97-۱۴۰۲ کمک کند.

تاثیر 5 درصدی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصدی کنکور سراسری ۱۴۰۲

 مجلس شورای اسلامی با افزایش سهمیه ورود ایثارگران در کنکور و دانشگاه ها از  ۲۵ درصد به ۳۰ درصد موافقت نموده است و ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به 30 درصد افزایش یافت و اگر سهمیه 25 درصد ایثارگران تکمیل نشود و 5 درصد سهمیه اختصاصی همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه برای متقاضیان دارای شرایط مکفی نباشد، دولت مانده ظرفیت خالی 25 درصد ایثارگران را مازاد بر 5 درصد مذکور به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان دارای حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه را که دارای شرایط می باشند، اختصاص می دهد. برای مشاهده نحوه اعمال سهمیه های 5درصدی و 25 درصدی روی لینک سبز رنگ زیر کلیک کنید:

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصدی کنکور 98 مشاهده نحوه اعمال سهمیه های 5و 25 درصدی در کنکور ۱۴۰۲

جهت کسب اطلاع و مشاوره در مورد نحوه تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصد  در کنکور سراسری ۱۴۰۲ و همچنین رتبه و درصد های قبول شده در تمام رشته محل های دانشگاه های سراسری و آزاد  می توانید با مشاوران تحصیلی صدای مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاوران تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان در کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
142 دیدگاه برای “تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان در کنکور ۱۴۰۲”
  1. با سلام و خسته نباشید پدر بنده سرباز سپاه پاسداران به مدت ۱۲ماه و۹روز در جبهه حضور داشت ایا سهمیه پنج درصد به من طعلق میگیرد ؟ممنون میشم پاسخ بدین با تشکر

  2. با سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم که سهمیه ۵ درصد ایثارگری موثر تر هست یا سهمیه ی منطقه ی ۳ برای قبولی در رشته ی پزشکی؟

    • سلام بر اساس تجربه ای که در سال گذشته داشتیم سهمیه ۵ درصد برای رشته های خاصی مثله پزشکی بهتر است

    • با عرض سلام .ادب و احترام
      من سابفه ۶ ماه بسیجی دارم . و کد دریافت کردم . ولی موقع ثبت نام پسرم که رشته تجربی و بومی ابادان و منطقه ۳ است سهمیه ۵% را انتخاب نکرد و سهمیه منطقه ۳ را انتخاب کرد. لطفا راهنمایی بفرمائید از سهمیه ۵% استفاده کند یا منطقه ۳ کدوم شانس قبولی بیشتری هست .؟

  3. سلام من فارغ التحصیل هستم ودر کنکوور 96 از سهمیه 5 درصد استفاده نکردم…امسال می خوام از این سهمیه بجای سهمیه مناطق که خودم منطقه دو هستم استفاده کنم..بنظر شما چون من هدفم رشته های پر طرفداره تجربی بهترع از کدوم سهمیه استفاده کنم؟

    • سلام بستگی به منطقه شما داره و این که رشته هدفتون دقیقا چه رشته ایه

  4. سلام
    پدر من سرباز وظیفه بوده و 17ماه در جبهه حضور داشته
    و کارت ایثارگری هم دارد
    میخوام بدونم جز 5درصدی ها حساب میشیم یا ن؟

  5. سلام به نظر شما استفاده از سهمیه 5درصدی بهتر است یا منطقه3؟
    وفتی کارنامه های امسالو نگاه میکنی بی نظمی تو قبولیشون خیلی هست .با تراز9700 طرف پزشکی نیاورده.و بیشترم که افراد منطقه 1و2 و تیزهوشان هستن.من حس میکنم به ضررم باشه اگه امسال استفاده کنم میشه یه راهنمایی کنید؟

    • سلام برای یک سری از رشته ها سهمیه ۵ درصدی و برای یک سری از رشته منطقه اونم اگر منطقه ۳ هست اگر سهمیه مناطق شما ۱ یا ۲ هست توصیه می کنیم از سهمیه ۵ درصدی استفاده کنید

      • برای رشته های تاپ دندون دارو پزشکی 5درصدی رو پیشنهاد میدید؟

  6. سلام من برای کنکور 96 از سهمیه پنج درصدی استفاده کردم ولی متاسفانه رشته مورد علاقه ام پذیرفته نشدم حالا میخوام بدونم که میتونم از این سهمیه پنج درصدی برای کنکور 97 استفاده کنم؟

    • سلام بله از انجایی که قبول نشدین امکان اسفاده مجدد دارید

  7. با سلام
    پدر من هفت سال سابقه ی جبهه داره و جانباز 10% هست‌ش میخاستم بدونم برای منطقه ی 3 رشته ی پزشکی و دندون پزشکی و دارو سازی هر کدوم با توجه به جمعیت این سهمیه ی زیر 25% توی منطقه سه سهمیه ی مناطق بهتر نیست؟

    • سلام سهمیه مطقه ۳ در کنکور پارسال برای رشته های پزشکی بهتر بود.

  8. ببخشید برای استفاده از سهمیه فرزندان جانبازان زیر 25% به کد خاصی نیاز دارم؟

  9. سلام خوبین ؟
    من هم سهمیه جانبازی 20 درصد رو دارم ..هم سهمیه 6 ماه رزمندگان مداوم رو دارم ..دیروز تو دفترچه کنکور که اومد نگاه کردم .. این دوتا ..گزینه های جدا بودن .. الان من کدوم رو بزنم ؟؟ جانبازی یا رزمندگان ؟، … میشه هر دو گزینه رو بزنم ؟، کد رهگیری رو گرفتم..
    ممنون میشم سریعتر جواب بدین..مرسی

  10. سلام ببخشید پدر من کارت ایثارگری دارن و خودشونم یک سال و نه ماه هستش
    و همچنین جانباز زیر ۲۵ درصد هستش ولی هنوز کارت جانبازیشون صادر نشده از طرف کمسیون پزشکی
    میخواستم ببینم من الان تو ثبت نام جانباز زیر ۲۵ درصد بزنم یا ایثارگری ؟
    تاثیر کدام یک بیشتره
    خودشم من منطقه ۱ هستم تو رشته تجربی و هدفم رشته پزشکی هستش
    ممنون میشم راهنمایی کنین.مرسی

  11. سلام, برای قبولی در رشته پزشکی یا دندون پزشکی, سهمیه 5درصد بهتره یا منطقه2؟؟ حدود رتبه برای هر سهمیه چقدره؟؟

    • سلام سهمیه ۵ درصدی. برای اطلاع دقیق از میزان تاثیر سهمیه ۵ درصدی بهترین معیار کارنامه ( رتبه و درصد ) قبولی های پارسال هست.

  12. با سلام . پدر من در زمان جنگ 21 ماه در مناطق عملياتي حضور داشته (نيروي كه در اون خدمت ميكرده ارتش بوده) كه بر اساس قوانين جديد به انداره ي سه چهارم حضورش در جبهه(حدودا 15 ماه و 22 روز ) جبهه ي داوطليانه در نظر گرفته ميشه حالا من براي استفاده از اين سهميه در بند – داوطلب استفاده از سهميه پذيرش – كدام گزينه رو انتخاب كنم و همبنطور كد رهگيري 12 رقمي رو از كجا دريافت كنم و البته مدت حضور در جبهه رو چقدر بنويسم؟ و اين رو هم اضافه ميكنم كه پدرم داراي كارت ايثارگري هستن.

    • با مشاوران مرکز صدای مشاوران تماس بگیرید تا راهنماییتون کنن

  13. سلام.
    من سهمیه 3 دارم و 5 درصد.بنظرتون واسه پزشکی 5 درصد رو بزنم یا منطقه 3؟
    ممنون

  14. سلام ببخشید
    الان برای رشته ریاضی سهمیه منطقه دو استفاده کنم یا سهمیه ۵ درصد؟
    میخوام برای عمران شریف یا تهران بخونم

    • سلام بستگی به رشته دانشگاهی هدفتون داره. بهترین معیار برای این تصمیم گیری رجوع به کارنامه سهمیه های ۵ درصدی پارسال هست. کارنامه های قبولی داوطلبان کنکور 96 با سهمیه ایثارگری در مرکز صدای مشاوران موجود است

  15. سلام من منطقه۳هستم ورشتم انسانی وهدفم تربیت معلم به نظرتون از سهمیه۵درصد استفاده کنم یاهمون سهمیه مناطق بهتره؟

    • سلام سهمیه مناطق برای شما بر اساس تجربه سال های گذشته ای که داریم بهتر است

  16. سلام.وقتتون بخیر.یه سوال دارم خدمتتون
    من که هنوز سهمیه 5 درصدم تایید نشده باید چیکار کنم؟

    • سلام یه درخواست برای سازمان سنجش بفرستید. در صورتی که در فرستادن درخواست مشکل دارید با مشاوران مرکز صدای مشاوران تماس بگیرید تا کمکتون کنن

  17. کارت ایثارگری داره وبه مدت 2 سال در جبهه بوده آیا من برای قبولی تو پزشکی میتونم از این سهمیه استفاده کنم؟در فرم ثبت نام کجارو بازد پر کنم؟ممنون میشم اگه جواب بدین.سلام پدرمن

    • سلام بله در قسمت سهمیه ها باید کد ایثارگران خودتون رو وارد کنید در صورت مواجه با مشکل می تونید با مشاوران صدای مشاوران تماس بگیرید تا ثکمکتون کنن

  18. سلام ببخشید ..
    من هم سهمیه جانبازی زیر ۲۵ درصد رو دارم هم سهمیه رزمندگی مداوم رو دارم ..الان تو فرم ثبت نام کدوم گزینه رو بزنم .. ؟؟
    میشه هر دو رو بزنم ؟؟

  19. خیر تنها مجاز به استفاده از یک سهمیه هستید

  20. با سلام و خسته نباشید ،من در کنکور ۹۶ سهمیه ۵ درصدی رو وارد کردم (۲۴ ماه جبهه سربازی و داشتن کارت ایثارگری )اما در کارنامه سهمیه ایثارگری لحاظ نشده بود (در مورد این سهمیه هیچی نوشته نشده بود )امکان داره به دلیل بالاتر بودن رتبه از اخرین رتبه مجاز در سهمیه لحاظ نشده باشد ؟

    • سلام خیر به احتمال زیاد پارسال کد رو درست وارد نکردید

  21. سلام برای پزشکی سهمیه 5 درصد بهتره یا منطقه3؟؟؟؟؟

    • سلام بر اساس قبولی داوطلبان پارسال سهمیه منطقه ۳ بهتر هست

  22. باسلام برای رشته های تاپ تجربی سهمیه منطقه سه بهتره یاپنج درصد؟

    • سلام برای رشته های پزشکی بر اساس قبولی های داوطلبان پارسال رتبه منطقه ۳ بهتر است.

  23. باسلام برای رشته های تاپ تجربی سهمیه منطقه سه بهتره یاپنج درصد؟

  24. لطفا جواب بدین

  25. سلام خسته نباشيد،ببخشيد من فرزند جانباز زير٢٥ هستم و پدرم حضور داوطلبانه هم در جبهه داشتن،ميخواستم بدونم كدوم سهميه بهتره؟و اينكه واسه جانبازي زير ٢٥ هم بايد كد وارد كنيم؟؟!(ممنون ميشم جوابمو بديد))

  26. سلام میخاستم بدونم با رتبه ۱۵۰۰۰ سهمیه۵درصدی پرستاری روزانه قبول میشم

    • سلام احتمال قبولی شما برای دوره های روزانه دانشگاه های دور زیاد است

  27. سلام کد 12 رقمی سهمیه 5 درصدی رو امسال هم باید جدیدش رو بگیرم یا همون کد پارسال است که باهاش کنکور دادم

    • سلام هر ۶ ماه کد ایثارگری باطل می شه و شما برای استفاده از سهمیه ایثارگری باید کد ایثارگران جدید دریافت کنید.

  28. سلام خسته نباشید ببخشید یک سوالی داشتم پدر من مدت 6 ماه در دوران سربازی در جبهه خدمت میکردن و کارت ایثار هم دارند در سایت ارتش هم کد ملی پدرمو میرنم کد رهگیری میده بهمون الان یعنی من قطعی مشمول سهمیه 5 درصد میشم یا ن؟

    • اگر شش ماه دوره خدمتشون به صورت داوطلبانه بوده باشه بله به شما تعلق می گیرد

  29. باسلام
    پدر من مدت دوسال سابقه حضور در جبهه دارند ولی نه به صورت داوطلب . سرباز وظیفه بودن. و کارت ایثار هم دارند.
    میخواستم بدونم سهمیه ایثارگری برای من تعلق میگیره
    و اینکه باتوجه به این که من منطقه دو هستم برای قبولی در رشته ی پزشکی تبریز سهمیه مناطق تاثیرش بیشتره یا سهمیه ایثارگری?۴فف

    • سلام با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش سه چهارم دوره خدمت وظیفه به صورت داوطلبانه در نظر گرفته می شه و بنابراین به پدر شما سهمیه تعلق می گیره

  30. سلام پدرمن کارت ایثارگری داره و به مدت11ماه جبهه بوده کد راازکجابایددریافت کنم؟

  31. سلام ببخشید من برای کنکور ۹۶ کد ایثارگری گرفتم
    برای ۹۷ اون کد تغییر کردهً؟دوباره باید برم بگیرم؟

  32. سلام
    استفاده از سهمیه ی ۵درصدی ایثارگری برای ۲فرزند که همزمان قصد شرکت در ازمون سراسری در یک رشته را دارند امکان پذیر است؟

  33. سلام میخواستم بدونم سهمیه ایثارگری در پذیرش دانشگاه ها برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی بهتر است یا سهمیه منطقه ۲؟؟؟من کدومو بزنم خیلی گیج شدم چون یکی از دوستانم پارسال استفاده کرد رتبه خودش شده بود ۱۰۰۰و با سهمیه شده بود ۵۰۰ولی پزشکی نیاورد حتی پیراپزشکی هم نیاورد لطفا راهنمایی کنید کدومش بهتره ؟؟؟

  34. سلام پدرم به مدت ۸ ماه دوران سربازیشو در جبهه گذرونده میخواستم بدونم برای من سهمیه ۵ درصدی اعمال میشه؟

  35. نمیدونم این چندمین باری هست که دارم سوال میکنم خواهش میکنم پاسخگو باشید…پدرم ۸ ماه سربازیشو در جبهه گذرونده،سهمیه ۵ درصدی برای من اعمال میشه یا نه؟؟؟؟؟؟

  36. سلام من كد إيثار گري و در ثبت نام وارد كردم از كجا بفهميم اعمال شده يا نه

  37. سلام خسته نباشید!برای کنکور 97برای قبولی دررشته های پیراپزشکی کدوم سهمیه تاثیرش بهتره منطقه3یا 5درصدی ایثارگران؟؟؟لطفا جواب بدین

  38. سلام خسته نباشی میخواستم بدونم من سهمیه منطقه سه زلزله زده رو دارم و همینطور جانبازی ۳۵درصد دارم میخاستم بدونم کنکور ۹۷درصد احتمال قبولیم تو پرستاری یا رشته های دیگه چقده و همینطور باید رتبه چند بیارم حداقل رشته خوبی قبول شم چند تا از دوستام نزدیک ۶۰۰۰۰باسهمیه اوردن ک پزشکی اوردن..خاهش میکنم جوابمو بدید..۶۰۰۰۰کشور شدناا

  39. باسلام و خسته نباشید من یازدهم هستم و سال 98 کنکور دارم پدر من 15 درصد جانبازی داره و 17 بعنوان بسیجی در جنگ بوده آیا این سهمیه برای کنکور 98 شامل من میشه؟

  40. سلام خسته نباشین مخاستم بدونم برای قبولی تو رشته های دبیری یا تربیت معلم سهمیه ی 5 درصدی بهتر هست یا منطقه 3 . تروخدا جواب بدین ممنون

  41. سلام خسته نباشید با داشتن سهمیه 5 درصدی چقدر در دانشگاه ازاد تخفیف میگیریم ؟ایا امکان دارد همانند 25درصدی ها کاملا رایگان تحصیل کنیم ؟برای رشته ی پزشکی البته ..عایا قبول شدگان 5درصدی پارسال تونستن کاملا رایگان تحصیل کنن ؟

    • سلام شامل تخفیف می شید ولی کل شهریه به شما بخشیده نمی شود اما به شما اجازه داده می شود که شهریه را به صورت اقساط واریز کنید

  42. سلام.من سهمیه ۵درصدی دارم ولی واس کنکور ۹۶ اینو نمیدونستم و سهمیه منطقه ۲ رو زدم و رتبم ۳۵۰۰۰شد.میخوام بدونم اگه سهمیه ۵درصدی رو میزدم رتبم چند میشد؟

  43. سلام ببخشيد با سهميه ٥ درصد براي قبولي فيزيوتراپي دانشگاه تهران چه رتبه اي بايد بياريم؟

  44. سلام، ببخشید با کد رهگیری که از ارگان پدرم گرفته بودم، ثبت نام کردم، ولی الان که برای ویرایش میرم، مینویسه که تایید نشده، و مراجعه کنید. این عادیه یا مشکلی پیش اومده؟

  45. سلام پدر من سرباز وظیفه نیرو هوایی دزفول بوده زمان جنگ و کارت ایثار هم داره . میتونم از سهمیه کنکور استفاده کنم؟

  46. سلام برای اینکه در دانشگاه فرهنگیان قبول شم چ رتبه ای لازم دارم خودم منظقه 3هستم و سهمیه 5درصد دارم پارسال رتبم با سهمیه 19هزار بود ولی مجازنبودم دوستم بارتبه 17هزار وسهمیه منطقه3مجاز بود میشه راهنمایی کنید

  47. ویا میشه بگین واس قبولی دردانشگاه فرهنگیان ازکدوم سهمیه استفاده کنم منطقه3یاسهمیه 5درصد مثلا کدوم بهتره آیا میتونم قبول شم

  48. اصلا این سوال اشتباه هست معلومه که سهمیه تاثبرشو میزاره

  49. سلام ، به افرادی که در زمان جنگ سربازی رفتن یعنی داوطلبانه نبوده وبرای سربازی بوده هم سهمیه ۵ درصدی تعلق میگیره؟

  50. سلام.من پدرم کل مدت(2سال) سربازیشون جبهه بودن..ایا به من سهمیه 5 درصد تعلق میگیره؟

  51. سلام وقتتون بخیر . پدر من 12 ماه از سربازیشون در جبهه بودن و کد ایثارگری گرفتیم .ایا من الان شامل سهمیه 5 درصدی میشوم یا نه ؟ حتما باید 6 ماه حضور داوطلبانه باشد تا شامل سهمیه 5 درصدی شویم؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدید

  52. سلام
    سهمیه پنج درصد چه نقشی توی رتبه در سهمیه داره؟؟؟؟؟
    چون امکان داره من به این سایت دیگه نیام اگر لطف کنید و ایمیل کنید ممنون میشم Ali.h.tornado110@gmail.com

  53. سلام خسته نباشید. می خواستم بدونم امکان داره تو کنکور امسال همه ی کسایی که سهمیه پنج درصدی دارن مجاز به انتخاب رشته ی سراری بشن؟ یعنی روزانه مجاز بشن؟

  54. سلام
    خسته نباشید
    من پدرم 6 ماه در جبهه حضور داشتن و کارت ایثار + کد 12 رقمی دارم
    در سایت آجا هم که کد ملیشون رو میزنیم کد رهگیری میاد و مدت حضور در جبهه رو 6ماه نوشته
    فقط اینکه در دوران سربازیشون در ارتش بوده داوطلبانه نبوده

    تعلق میگیره؟

  55. سلام. ممکنه بگید از سهمیه پنج درصدی ها حدود چند درصد مجاز میشن برای دانشگاه روزانه؟ ودر کل احتمال مجاز شدن دوره روزانه در سهمیه پنج درصدی بیشتره یا سهمیه منطقه 2 در رشته تجربی؟ ممنون میشم جواب بدید.

  56. سلام من بدرم جانباز کمتر از 25 درصده و تو ثبت نامم زدم ولی ازم کدی یا چیزی نخواست ولی تو کارت ثبت نامم ثبت شده میخواستم ببینم الان درست انجام دادم و من مشمول اون 5 درصد میشم یا نه ممنون میشم اگه جواب بدین

  57. با سلام وخسته نباشید

    ببخشید یه سوال دارم؟؟؟

    من پارسال از سهمیه 5درصدی استفاده کردم چون از روزانه قبول نشدم نرفتم الان مجددا کنکور97شرکت کردم
    کد 12رقمی ایثارگری من پارسال کد ملی پدرم بود فقط اولش 32بود
    امسال هم دوباره رفتم سایت ایثار که کد رهگیری و بگیرم مجددا همون کد پارسال برام نوشت با مشخصات پدرم.

    الان اینجا شما نوشتین که کد هر ساله متفاوت و گفتم ببینم پس کد ایثارگری من چی میشه؟؟؟آخه مثل کد پارسال
    حتی چند بار زدم باز هم دوباره همون کد و برام نوشت.منم تو ثبت همون کد و زدم…..

    • سلام
      نه عزیزم کد ایثارگری یکیه

      • با سلام،پدره من ۱۸ ماه سربازی در جبهه گذرانده کارت ایثار هم دارد و کد هم مورد قبول واقع شد اماطبق تبصره سازمان سنجش در دفتر چه ۹۷ سربازان وظیفه جزو ۵ درصد محسوب نمیشوند!حقیقت چیست؟؟

  58. مدت حضور داوطلبانه برای رزمندگان نیرو مسلح هم همان 6 ماه است یا باید بیشتر باشه

    • رزمندگان خودشون برای خودشون سهمیه دارن
      فرزندان رزمندگان هم ۵ درصد سهمیه دارند…

  59. سلام .ایا سهمیه 5درصد و25درصد قراره ادغام بشه؟

  60. سلام من ورودی های ۹۵ دندون پزشکی پردیس خودگردانم…سال کنکور ما این سهمیه ۵درصدی نبود..الان میتونم ازش برای تخفیف شهریه استفاده کنم؟

  61. سلام كسي كه با سهميه ٥درصد رتبش شده ٥٠٠يعني درواقع رتبه اصليش بدون سهميه چقدربوده؟

  62. سلام خسته نباشيد ،خواهش ميكنم سؤال منو جواب بديد.
    من سال ٩٦ أر سهميه جانبازي زير ٢٥ استفاده كردم،روزانه قبول نشدم،ازاد هم براساس اينكه خود دانشگاه ازاد يه چيزي انتخاب ميكنه يه رشته الكي قبول شدم كه ثبت نام هم نكردم،سال ٩٧ هم ازين سهميه استفاده كردم ولي نه روزانه ،نه غيرروزانه قبول نشدم،ميتونم كنكور ٩٨ باز از اين سهميه استفاده كنم لطفااا جواب بديد مرسييي

  63. با سلام درصد جانبازی 25و بسیج فعال چه قدر در کنکور تجربیات نقش دارد

    • سهمیه های ایثارگران و رزمندگان در کنکور
      با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس این قانون صورت می گیرد.

      ایثارگران: همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان با جانبازی ۲۵ درصد به بالا، جزو سهمیه ایثارگران محسوب می شوند و تـابع ضـوابط مربوط بـه سهمیه ایثارگران هستند. ظرفیت اختصاصی برای این دسته از داوطلبان ۲۰ درصد از ظرفیت هر کدرشـته محـل است و حدنصاب نمره این داوطلبان ۸۰ درصد نمره گزینش آزاد برای تمامی رشته های تحت پوشـش وزارت بهداشت (رشته هایی که در دانشگاههای علوم پزشکی ارائه می شوند) و ۷۰درصد نمره گزینش آزاد برای سایر رشته هاست.

      رزمندگان: رزمندگان (با حداقل شش ماه حضور در جبهه) جزو سهمیه رزمندگان محسوب می شوند و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند. حدنصاب نمره برای این داوطلبان ۷۵ درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل مورد نظر است.

      خانواده شهدا: پدر، مادر، خواهر و برادر شهید جزو سهمیه خانواده شهدا محسوب می شوند و تابع ضـوابط مربوط به سهمیه خانواده شهدا هستند.

      داوطلبان مشمول سهمیه رزمندگان سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی از سـال ۱۳۶۸ به بعد و داوطلبان مشمول سهمیه های رزمندگان و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال ۱۳۷۶ به بعد، فقط یکبار می توانند با استفاده از سهمیه مربوط در رشته های تحصیلی دوره روزانه پذیرفته شوند. این داوطلبان مجاز به استفاده مجدد از سهمیه نیستند.

      داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در دوره های نوبت دوم (شـبانه)، پیام نور، غیرانتفـاعی، نیمه حضوری، مجازی و پردیس های خودگردان آزمون سراسری پذیرفته شوند، در صـورت انصراف از قبولی اولیه، منحصراً یک بار دیگر مجاز به استفاده از سهمیه مذکور خواهند بود.

      گزینش آزاد: در کلیه کد رشته محل ها، انتخاب کنندگان بدون توجه به سهمیه و گزینش بـومی، صرفاً براساس نمره مرتب شده و نمره آخرین نفر پذیرفته شده هرکد رشته محل که صرفاً براساس ظرفیت آن کد رشته محل تعیین می شود، نمره گزینش آزاد نامیده می شود.

  64. سلام ببخشید میخاستم بدونم با داشتن سهمیه 5درصد ایثارگری تو دانشگاه تهران برایه قبولی تو رشته شنوایی سنجی چ رتبه ای لازمه

  65. سلام خسته نباشید .من سهمیه ایثار دارم البته تازه گرفتم برا کنکور ۹۷ از سهمیه منطقه ۳ استفاده کردم وتراز کنکورم ۶۰۰۰شد اگه از ایثار استفاده میکردم ترازم یا همون نمره کل چن میشد ؟

  66. سلام من ترازایه قبولی هوشبری روزانه پارسالو میبینم البته با سهمیه ۵درصد ایثارگری با تراز۶۰۰۰ قبول شدن یعنی اینا رتبشون خوب بوده؟؟من ترازم ۶۲۰۰ بود باسهمیه منطقه ۳ ورتبم چهل وپنج هزار منطقه ۳ که هیچی برام نگرفت.یعنی اگه با سهمیه ایثار کنکور میدادم امکانش بود دانشگاه دولتی ایلام هوشبری یا یه رشته پیراپزشکی دیگه بخونم؟خواهش میکنم جوابمو سریع بدید.امکان تماس ویا مراجعه به مشاور رو ندارم.وواقعا به پاسختون احتیاج دارم.

    • سلام باتراز6000نه دانشگاه ازادنه سراسری هیچ کدام نمیشه هوشبری قبول شدنه درسهمیه ایثارگری 5ونه سهمیه منطقه3.مثلا رتبه شما درمنطقه 3برای رشته پیراپزشکی بایدپایین ترا13000بای باشد.درسهمیه5درصدبایدرتبه زیر8000باشه.حتما بایه مشاورصحبت روداشته باشید

      • بادرصد های زیست ۱۵-شیمی۱۸-ریاضی ۲۰-فیزیک۶-زمین.-وادبیات ۱۴-عربی۱۰-دینی۲۳وزبان ۱۳با سهپیه ۵ درصد ایثارگران تو دانشگاه روزانه ایلام چی میشه خوند؟هیچی؟

  67. سلام شما نیازبه یه مشاوره کامل دارید.ومنظوراز سهمیه ایثارگران چنددرصدهست؟5یا25درصد

  68. سلام با درصد هایه زیست۱۵-شیمی ۱۸-فیزیک ۶-ریاضی ۲۰-زمین ۰-ادبیات ۱۴-عربی۱۰-زبان ۱۲-دینی ۲۳/با استفاده از سهمیه ۵ درصد ایثار گران چه رشته ای میشه دانشگاه دولتی قبول شد ؟؟

  69. سلام میشه اگه سهمیه ۱۵ درصدی داشت در کنکور تاثیرش داد؟؟اون بهتره یا ۵ درصد ایثار؟؟

    • سلام مار درکنکوریه سهمیه25درصدویه سهمیه5درصد داریم.

      • پس من که بابام جانباز ۱۵ درصدی هیچ تاثیر نداره؟؟ البته کارت ایثار داره.واین که میشه الان اعمالش نکرد موقع انتخاب رشته ازش استفاده کرد؟؟

  70. پس من که بابام جانباز ۱۵ درصدی هیچ تاثیر نداره؟؟ البته کارت ایثار داره.واین که میشه الان اعمالش نکرد موقع انتخاب رشته ازش استفاده کرد؟؟

  71. سلام من دانش اموز انسانی ام میخواستم بگم ک با سهمیه 5 درصدی برا اینکه 3 رقمی بشم نمره کل باید چقدر باشه

  72. سلام سهمیه 5درصد برا رشته پزشکی بهتره یا منطقه1؟یک توضیح کامل بدید هرسایتی یه چیز زده

    • سلام دوست محترم انتخاب باشماست ولی شما باسهمیه 5درصداگه سهمیه25درصدها پرنشود به شما اختصاص می یابد.علاوه براین شما اگه درسهمیه قبول نشویددرسهیه مناطق هم سازمان سنجش وضعیت شما رو بررسی می کند

  73. سلام عموي من شهيده ايا به من سهميه اختصاص داده ميشه؟

  74. سلام وقتتون بخیر پدرم سابقه هشت ماه و نیم حضور متناوب (نه دائم) و داوطلبانه بسیجی (سپاه) رو داره . من برای کنکور ۱۴۰۰ مشمول استفاده از سهمیه 5 درصدی میشم یا نه؟ ایا حضور متناوب۹ ماه در جبهه و مداوم۶ ماه برای شامل سهمیه شدن درست هستش؟

    • سلام دوست محترم در صورت تمایل بامشاوران ما در ارتباط باشید

  75. سلام و عرض ادب
    من سهمیه فرزند جانباز زیر 25 دارم اما انتخاب کردم و اعمال نشد و مناطق زده برام و جالبه ک قبل از ثبت نام هم زنگ بنیاد زدم گفت اگر کد خواست کد ملی را بزنید درصورتی ک کدی نخواست و میدونم ک پدرم 18 ماه جبهه ای داره و نمیداتم اگر اعمال نشه برم دنبال سهمیه ایثارگری اش و کد بگیرم؟؟؟ پیشنهاد شما چیه و تاثیر کدام از این دو سهمیه بهتره؟؟!

    • سلام دوست محترم با هم فرقی ندارند چون هر دو جز سهمیه 5درصد هستند

  76. سلام خسته نباشید من پدرم ۲سال سربازی و فقط تو کارت پایان خدمتش زدن ولی داوطلبم وایساده بود از طرفی کارت ایثارگران و داره من میتونم ازین سهمیه استفاده کنم؟شانس قبولیم طبق کنکور امسال چقدر زیاد میشه

  77. سلام با سهمیه 5 درصد میتونم فیزیوتراپی یا داروسازی بخونم تو ازاد یا پردیس یا خودگردان؟ رتبه در سهمیه کل 6956 و نمره کل 7265

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید