گرایش های رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی 1 و 2

جهت مشاوره در زمینه گرایش های رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از گرایش های رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد ، مطلع می شوید. گرایش های رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد شامل گرایش برنامه ریزی درسی ، برنامه ریزی آموزشی، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی ، مدیریت آموزشی ، آموزش بزرگسالان ، تکنولوژی آموزشی ، تحقیقات آموزشی ، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش و آموزش بزرگسالان می باشد که در این مقاله به معنی این رشته ها پرداخته شده است.

داوطلبان گرامی می توانند برای مشاوره در مورد هر یک از  گرایش های رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد در سال 99 با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

معرفی گرایش های رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد 99

گرایش های رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد سال 99 با شرح مختصر معرفی رشته ، شرایط شغلی ، بازار کار و منابع درسی به شرح زیر می باشد:

رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد

  • 1- گرایش برنامه ریزی آموزشی

هدف این رشته تعلیم و تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز جهت توسعه اقتصادی است و موجب تغییرات مناسب در رفتار و ارزیابی فعالیت های آموزشی، برنامه ریزی آموزشی و مدیریت آموزشی می شود.

فارغ التحصیلان گرایش برنامه ریزی آموزشی می توانند به پیش بینی آموزشی یک کشور، مراحل برنامه ریزی آموزشی و مدیریت بر اجرا بپردازند.

فارغ‌ التحصیلان گرایش برنامه ریزی آموزشی در درجه اول جذب آموزش و پرورش می‌شوند. تعدادی نیز در سازمان های دولتی از جمله سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و برنامه و بودجه مشغول بکار می شوند و برای انجام برنامه ریزی آموزشی با داشتن سرمایه کافی اقدام به اخذ مجوز تاسیس آموزشگاه های درسی می کنند.

گرایش های رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد

  • 2-گرایش برنامه ریزی درسی

گرایش برنامه ریزی درسی مشابه رشته برنامه ریزی آموزیشی است. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی با تقویت قدرت تفکر انتقادی و توانایی بررسی و تجزیه و تحلیل برنامه های آموزشی و درسی مدارس کشور، روی برنامه ها و طرح های آموزشی در سایر کشورها تحقیق کرده و پیشنهاداتی برای طراحی و اجرای این طرح ها ، با توجه به خصوصیات آموزشی ، عقیدتی ، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و… در کشور ارائه می دهند.

محل فعالیت بازار کار گرایش برنامه ریزی درسی : برای اشتغال به عنوان مشاوره برنامه ريزی درسی برای داوطلبان كنكور در مراکز مشاوره تحصیلی و مدارس در تمام مقاطع مناسب می باشد، برخی از فارغ التحصیلان این گرایش نیز به استخدام آموزش و پرورش، سازمان های دولتی نظیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی درمیایند.

گرایش های رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد

  • 3- گرایش تکنولوژی آموزشی

از دیدگاه روانشناسی به بررسی روش استفاده از وسایل آموزشی برای یادگیری بهتر می پردازد. عده‌ای از فارغ التحصیلان تکنولوژی آموزشی جذب وزارت ارشاد یا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می شوند و یا در بازار کار آزاد به فعالیت می پردازند و به عکاسی آموزشی یا تولید فیلم های آموزشی می پردازند.

  • 4- گرایش تحقیقات آموزشی

فارغ التحصیلان گرایش تحقیقات آموزشی با تدریس و الگوهای مختلف در جهت بهبود نظام آموزشی کشور تلاش می کنند. تعدادی از فارغ التحصیلان جذب آموزش و پرورش ، سازمان هایی نظیر پژوهشکده های علوم انسانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی می شوند.

  • 5- گرایش مدیریت آموزشی

پرطرفدارترین گرایش در رشته علوم تربیتی 1 ، گرایش مدیریت آموزشی است. هدف این دوره آموزشی ارشد تحت عنوان گرایش مدیریت آموزشی ، تربیت نیروی انسانی متعهد در زمینه مدیریت آموزشی می باشد و محل فعالیت فارغ التحصیلان گرایش مدیریت آموزشی ، آموزش و پرورش ، سازمان های دولتی (سازمان بهزيستي، وزارت بهداشت) بخش آموزش منابع انسانی سازمان های دولتی و خصوصی، همچنین وزارتخانه ها و مراکز و موسسات ارائه خدمات آموزشی و مشاوره، دانشگاه ها و… می باشد. اگر سرمایه کافی داشته باشند می توانند مجوز تاسيس مهدكودك و آمادگی را اخذ نمایند و بعنوان مدیر آموزشی زمينه فعاليت كنند. علاوه بر این فارغ‌التحصيلان اين رشته در هریک از سازمانهای دولتی و خصوصی می‏توانند در بخش آموزش منابع انسانی فعالیت کنند.

  • 6- گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش:

محل فعالیت فارغ التحصیلان این گرایش در آموزش و پرورش و پژوهشکده‏ های حوزه علوم انسانی است

  • 7- گرایش آموزش بزرگسالان :

 محل فعالیت فارغ  التحصیلان آموزش وپرورش، سازمان های دولتی و خصوصی

  • 8- گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی

محل فعالیت فارغ التحصیلان این گرایش دانشگاه ‏ها و موسسات آموزش عالی سازمان های دولتی نظیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارتخانه ‏ها است.

جهت مشاوره در زمینه گرایش های رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید