کسری خدمت بسیج

کسری خدمت بسیج

جهت مشاوره در زمینه کسری خدمت بسیج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از تسهیلات پر طرفدار سازمان نظام وظیفه برای افرادی که در گروه های مختلف بسیج سابقه فعالیت دارند کسری خدمت بسیج می باشد. افراد مشمول به خدمت سربازی می توانند به راحتی با عضویت در بسیج و فعال بودن در کار ها، از کسری خدمت سربازی استفاده نمایند. در ادامه شرایط مشمولان کسری خدمت سربازی و راه های دریافت کسری خدمت بسیج را توضیح می دهیم.

مشمولان کسری خدمت بسیج

مشمولان کسری خدمت بسیج

تمام افرادی که دارای سابقه فعال مستمر و یا غیر مستمر بسیج می باشند، می توانند مطابق با میزان فعالیت و مدت زمان عضو بودن شان در بسیج، از کسری خدمت بهره مند شوند. یعنی به ازای مدت حضورشان در بسیج، از مدت خدمت سربازی شان کسر می شود. لازم به ذکر است که سابقه بسیج از 16 سالگی برای شما حساب می شود که می توانید از آن برای کسری خدمت بسیج استفاده نمایید.

انواع کسری خدمت بسیج

سه نوع بسیج وجود دارد که بنابر شرایط خود می توانید در یکی از آن ها عضو شوید. در ادامه هر یک را به طور خلاصه توضیح می دهیم:

  1. کسری خدمت بسیج فعال دانش آموزی: برای اخذ کسری خدمت بسیج فعال دانش آموزی باید دو درس آمادگی دفاعی پایه سوم راهنمایی ( پایه نهم ) و آمادگی دفاعی دوره دوم متوسطه ( پایه یازدهم ) را گذرانده باشید.
  2. کسری خدمت بسیج دانشجویی: بسیج دانشجویی تفاوت چندانی با بسیج پایگاه ها ندارد و افراد فعال در بسیج دانشجویی می توانند با داشتن گواهی پایان دوره تکمیلی و داشتن سابقه فعال بسیج، بین یک الی شش ماه کسری خدمت بگیرند.
  3. کسری بسیج پایگاه های مقاومت: کسری خدمت پایگاه های مقاومت مخصوص کسانی می باشد که نمی خواهند در بسیح دانش آموزی یا بسیج دانشجویی شرکت داشته باشند. این پایگاه ها معمولا در اکثر مساجد وجود دارند.

سقف کسری خدمت بسیج

سقف کسری خدمت بسیج

میزان سقف کسری خدمت بسیج تا 6 ماه می باشد. طبق مصوبه مجلس حداکثر میزان کسری سربازی بسیج با توجه به نوع سابقه فرد مشخص می شود. بسیج دانش آموزی حداکثر دو ماه کسری خدمت و سایر انواع بسیج ها حداکثر شش ماه کسری خدمت سربازی را شامل می شوند. میزان فعالیت فرد و نوع فعالیت او نیز تاثیر به سزایی در محاسبه میزان کسری خدمت بسیج او دارد.

نوع بسیج سقف کسری خدمت بسیج
بسیج فعال دانش آموزی حداکثر دو ماه
بسیج دانشجویی حداکثر شش ماه
کسری بسیج پایگاه های مقاومت حداکثر شش ماه

شرایط کسری خدمت بسیج

چند شرط برای استفاده از کسری خدمت سربازی وجود دارد. افراد مشمول در صورت واجد شرایط بودن کسری خدمت بسیج، می توانند تا سقف 6 ماه از مدت میزان سربازی خود را کاهش دهند.

  1. افراد مشمول برای استفاده از کسر خدمت بسیج نباید دارای غیبت سربازی باشند. افراد دارای غیبت باید مدارک مورد نیاز برای توجیه دلیل غیبت خود برای کسری خدمت بسیج را به سازمان نظام وظیفه ارائه کنند.
  2. برای محاسبه کسری خدمت، بسیجی های سرباز باید حداقل 6 ساعت در هفته در فعالیت های بسیج حضور داشته باشند تا بتوانند عضویت فعال بسیج را داشته باشند و از کسری خدمت سربازی بسیج استفاده نمایند.
  3. مدت زمان سابقه فعال بسیج تا قبل از اعزام به سربازی حساب می شود و در زمانی که فرد در حال انجام وظیفه می باشد، سابقه بسیج وی تغییری نمی کند.

مدارک اخذ کسری خدمت بسیج

مدارک اخذ کسری خدمت بسیج 

مدارک اخذ کسری خدمت بسیج

برای اخذ کسری خدمت بسیج ابتدا دفترچه اعزام به خدمت خود را ارسال نمایید و پس از دریافت برگ سبز یا همان برگه اعزام، ابتدا مدارک مورد نیاز را تهیه نمایید. این مدارک عبارت اند از:

  1. برگ اعزام به خدمت از پلیس +10
  2. گواهی مقدماتی
  3. گواهی اشتغال به خدمت
  4. تعرفه استعلامات
  5. گرفتن تاییدیه دوره های آموزشی
  6. گواهی عضویت فعال تفکیکی بسیج
  7. گواهی دوره تکمیلی بسیج ( اجباری نیست )

سپس با در دست داشتن مدارک گفته شده، به پایگاه بسیجی که در آن فعالیت داشتید رفته و درخواست کسری خدمت خود را ثبت نمایید. فرم های تکمیلی شما توسط ناحیه مقاومت بسیج به سپاه استان ارسال می شود و در نهایت سوابق بسیج تایید شده و فرم تاییدیه کسری خدمت بسیج خود را دریافت می کنید.

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با کسری خدمت بسیج صحبت کرده و شرایط و قوانین استفاده از آن را اعلام کردیم. سقف مدت استفاده از کسری خدمت سربازی بسیج نیز گفته شد. مشمولان نظام وظیفه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرند تا در ارتباط با استفاده از کسری خدمت بسیج، راهنمایی شوند.

آیا می توان کسری خدمت بسیج را خرید؟

سوابق بسیج به طور جامع در سیستم ثبت می شود. خدمت بسیج تقلبی در سیستم ثبت نمی شود و قابل شناسایی است. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه تقلب، فرد خاطی مجازات خواهد شد.

سقف کسری خدمت بسیج چقدر است؟

سقف کسری خدمت بسیج 6 ماه می باشد.

آیا سرباز هایی که برای سربازی، تاخیر دارند هم می توانند از کسری خدمت استفاده نمایند؟

خیرمگر در شرایط خاص.( برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید)

جهت مشاوره در زمینه کسری خدمت بسیج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید