کارنامه اولیه کنکور سراسری 99

کارنامه اولیه کنکور سراسری 99

جهت مشاوره در زمینه کارنامه اولیه کنکور سراسری 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدن بخش های مختلف کارنامه اولیه کنکور کمی باعث ایجاد سردگمی در بین داوطلبان کنکور سراسری می گردد و به طور دقیق نمی دانند که کدام یک از رتبه های درج شده در کارنامه را باید مد نظر خود برای انتخاب رشته کنکور خود قرار دهند. این موضوع باعث شده است تا داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ بعد از اعلام نتایج در سایت ‏sanjesh.org به دنبال کسب اطلاعات کافی درباره موارد درج شده در کارنامه کنکور خود بگردند. کارنامه اولیه کنکور سراسری 99 متشکل از بخش های مختلفی می باشد.

“در ادامه این مقاله می‌توانید اطلاعات جامع و مناسبی در رابطه با تمامی بخش های کارنامه اولیه کنکور سراسری ۹۹ خود کسب نمایید.”

کارنامه اولیه کنکور سراسری ۹۹

بالاخره انتظارها به پایان آمد و نتایج کنکور سراسری تحت عنوان کارنامه اولیه کنکور بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید منتشر گشت. کارنامه اولیه کنکور سراسری از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. داوطلبان برای تسهیل روند انتخاب رشته خود نیازمند آشنایی با تک تک بخش های تشکیل دهنده کارنامه کنکور سراسری خود می باشند.
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و رتبه قبولی لازم را کسب کرده اند می‌توانند اقدام به انتخاب رشته کنکور ۹۹ نمایند. دانستن اطلاعات کافی درباره جزئیات کارنامه اولیه کنکور می تواند در انتخاب رشته کنکور ۹۹ شما تاثیر به سزایی داشته باشد. با خواندن این مقاله می توانید انتخاب رشته کنکور سراسری خود را با موفقیت انجام دهید.

بخش‌های کارنامه اولیه کنکور 99

کارنامه اولیه کنکور سراسری 99 از بخش های مختلفی تشکیل شده است. داوطلبان می بایست با توجه به اطلاعات و جزئیات کارنامه کنکور خود انتخاب رشته خود را انجام دهند تا بتوانند در رشته مورد نظزشان در محل های انتخابی قبول شوند. در ادامه لیستی از بخش های تشکیل دهنده کارنامه کنکور را می توانید مشاهده نمایید.

  • مشخصات ثبت نامی داوطلب ( اطلاعات فردی مربوط به داوطلب)
  • اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه ( انتخاب رشته غیرانتفاعی، پیام نور و…)
  • بخش وضعیت داوطلب در انتخاب رشته کنکور 99 ( مجاز و غیرمجاز بودن در دوره های مختلف هر یک از گروه های آزمایشی کنکور)
  • بخش وضعیت داوطلب در زیر گروه آزمایشی
  • بخش درصد دروس داوطلب (درصد کسب شده دروس عمومی و تخصصی)
  • بخش مربوط به نمره و رتبه های کسب شده توسط داوطلب
  • کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در ادامه تک تک بخش های کارنامه ی خود را ریز به ریز بررسی خواهیم کرد. کارنامه خود را با توجه به اطلاعاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می گیرد تحلیل نمایید.

اطلاعات ثبت نامی داوطلب در کارنامه کنکور 99

بخش اولیه کارنامه کنکور داوطلبان کنکور سراسری، بخش اطلاعات آزمونی و ثبت نام می باشد.

بخش اطلاعات ثبت نامی و آزمونی شامل اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری می باشد.در ادامه لیستی از اطلاعات موجود در بخش اولیه کارنامه کنکور به همراه توضیحات مربوط به هرکدام ارائه شده است.

  • مشخصات فردی داوطلب کنکور ( نام و نام خانوادگی، دین،شماره شناسنامه،سال تولد، محل تولد و…)
  • مشخصات تحصیلی داوطلب کنکور ( معدل کتبی دیپلم، عنوان دیپلم ، سال اخذ هریک از مدارک و…)
  •  نوع سهمیه داوطلب :مواردی از جمله سهمیه نهایی، ناحیه بومی، قطبی بومی که در تصویر زیر شماره گذاری شده اند به شرح زیر می باشند:

 

1 ) سهمیه نهایی: سهمیه های کنکور شامل سهمیه های منطقه 1 ، منطقه 2 و منطقه 3 ،سهمیه ایثارگران ، جانبازان و خانواده شهدا می گردد. سهمیه های مناطق شامل سهمیه ایثارگران ، جانبازان و خانواده شهدا نمی شوند.

2 ) ناحیه بومی: هر یک از شهر های کشور در یک ناحیه بومی قرار می گیرند و هر رشته تحصیلی دریکی دسته بندی های بومی استانی ، ناحیه ای ، قطبی و یا کشوری قرار گرفته است.

3 ) قطبی بومی: گزینش قطبی نوعی بومی گزینی می باشد با این تفاوت که دایره استان‌های هم قطب، بیشتر از دو مورد قبلی می باشد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله گزینش بومی و گزینش قطبی چیست را مطالعه نمایید.

 

کارنامه اولیه کنکور سراسری 99

قسمت علاقمندی به دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور

قسمت علاقه مندی بر اساس تقاضا در کارنامه اولیه کنکور مشخص می کند که داوطلب تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی یا پیام نور را دارد یا خیر. داولبان کنکور سراسری اگر مجاز به انتخاب رشته شده باشند و در زمان مشخص کارت اعتباری مربوط به دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور را خریداری کرده باشند می توانند هم اکنون کد رشته های محل های مورد نظر خود را در لیست انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org وارد نمایند.

  • کدر رشته های مربوط به دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور در دفترچه کنکور سراسری 99 قابل دسترس است.

نکته مهم : داوطلبانی که در زمان مشخص اعلام به علاقه مندی برای تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور را اعلام نکرده اند اکنون می توانند  با خرید سریال انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی، کد رشته های مربوط به این دانشگاه ها را در لیست انتخاب رشته خود وارد نمایند.

 

کارنامه اولیه کنکور سراسری 99

غیر انتفاعی، کارمندی، بهیار

 

بخش وضعیت انتخاب رشته در کارنامه کنکور 99

بخش وضعیت انتخاب رشته بخشی از کارنامه اولیه کنکور سراسری است که در وضعیت مجاز شدن داوطلب برای انتخاب رشته در دوره های مختلف را نشان می دهد. این قسمت از کارنامه مجاز شدن یا عدم مجاز شدن داوطلب در انتخاب رشته 6 دور را نشان می دهد. 6 دوره درج شده در این قسمت کارنامه کنکور به شرح زیر می باشند:

  1. دوره روزانه/نوبت دوم : دوره های روزانه دانشگاه های سراسری بدون دریافت شهریه از دانشجویان برگزار می گردند. تحصیل در دوره دوم نوبت شبانه رایگان نیست و داوطلبان باید بخشی از شهریه خود را پرداخت نمایند.
  2. دوره مجازی و پردیس خودگردان و مازاد : شعبه های از دانشگاه های دولتی هستند که دانشجویان با پرداخت هزینه در آن ها به تحصیل در رشته مورد علاقه خود می پردازند.
  3. دوره بهیاران : در این قسمت مشخص می شود که آیا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دوره بهیاران می باشند یا خیر.
  4. دانشگاه فرهنگیان ( مراکز تربیت معلم سابق) و دانشگاه شهید رجایی : قبولی در دانشگاه فرهنگیان دارای شرایط خاص و مصاحبه می باشد. برای آشنایی با شرایط دانشگاه فرهنگیان مقاله زیر را مطالعه نمایید.
  5. رشته های پیام نور و غیر انتفاعی: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی شوند می توانند کد رشته های مربوط به این دو دانشگاه را در لیست انتخاب رشته خود وارد نمایند. تحصیل در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی  با پرداخت شهریه امکان پذیر است.
  6. رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی : رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی را باید با توجه به معدل دیپلم و نمره کسب شده در دوره پیش دانشگاهی خود انتخاب نمایید.

 

کارنامه اولیه کنکور سراسری 99

  • شماره داوطلبی : این شماره توسط سازمان سنجش تعیین شده است و شماره داوطلب در جلسه کنکور بوده است.
  • گروه آزمایشی : گروه آزمایشی در واقع رشته ای است که داوطلب در کنکور آن شرکت کرده است.

نکته : در صورتی که در هریک از بخش های این قسمت کارنامه ” مجاز ” درج شده است شما می توانید کد رشته محل های مربوط به آن را از دفترچه کنکور سراسری 99 انتخاب نمایید و در لیست انتخاب رشته 150 تایی خود در سایت سنجش در زمان مقرر وارد نمایید. اگر در این قسمت کارنامه اصطلاح ” غیر مجاز ” درج شده باشد شما نمی توانید رشته های مربوط به آن قسمت را در انتخاب رشته خود  لحاظ کنید.

 وضعیت نمره و رتبه کل در هر زیر گروه آزمایشی

قسمت وضعیت رتبه و نمره کل یکی از مهم ترین بخش های کارنامه آزمون کنکور سراسری شما می باشد. در ادامه به توضیح هر یک از بخش های آن می پردازیم:

میزان تاثیر سوابق دیپلم : با توجه به نمرات و معدلی که در امتحانات و نمرات نهایی خود کسب کرده اید می توانید در این قسمت مشاهده کنید که در هر کدام از زیر گروه های آزمایشی چند درصد تاثیر مثبت اتفاق افتاده است.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی : میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی در هریک از زیر گروه های رشته خود را در این قسمت می توانید مشاهده نمایید.

رتبه در سهمیه نهایی : رتبه ای می باشد که با توجه به سهمیه شما محاسبه شده است.سهمیه های کنکور سراسری شامل سهمیه ها مناطق ، سهمیه ایثار گران و … می باشد.(شماره یک در تصویر)

رتبه کشور (بدون سهمیه ) :تفاوت رتبه در سهمیه و رتبه کشوری مربوط به پذیر دانشگاه ها می باشد. ملاک پذیرش دانشگاه های دولتی رتبه در سهمیه و ملاک پذیرش دانشگاه های آزاد رتبه کشوری (بدون سهمیه) می باشد. بالاترین نمره کل زیرگروه‌های هر داوطلب رتبه کشوری می باشد.

تاثیر مثبت سوابق تحصیلی : این قسمت از کارنامه آزمون کنکور به شما تاثیر مثبت و فاقد تاثیر مثبت بودن سوابق تحصیلی مروبط به دیپلم و پیش دانشگاهی شما را نشان می دهد.

 

کارنامه اولیه کنکور سراسری99

درصد دروس داوطلب در کنکور 99

داوطلبان کنکور سراسری به دو دفترچه مجزا تحت عنوان های دفترچه عمومی و دفترچه تخصصی پاسخ داده اند. درصد دروسی که داوطلبان در هریک از دروس عمومی و دروس تخصصی کسب نموده اند در جدولی در بخش در صد دروس کنکور سراسری درج می شوند.

 

کارنامه اولیه کنکور سراسری 99

 

بخش رتبه کل و رتبه کشوری در کارنامه کنکور

در بخش پایانی از کارنامه کنکور خود مهم ترین بخش را مشاهده خواهید کرد. این بخش شامل چهار بخش متفاوت است که شما باید با توجه به آنها و بررسی رتبه های قبولی سال های گذشته اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری خود نمایید.

در ادامه بخش های مهم آخرین قسمت کارنامه کنکور شما داوطلب عزیز را بررسی می نماییم :

رتبه کل در سهمیه نهایی : اگر داوطلبانی نمره برابر داشته باشند “رتبه کل در سهمیه” آنها یکسان خواهند بود. تراز کل ، اصلی ترین ملاک در کارنامه است.

آخرین رتبه مجاز در سهمیه نهایی ( دوره های روزانه و نوبت دوم): مشخص می کند که رتبه آخرین نفری که مجاز شده است با سهمیه مربوطه انتخاب رشته نماید، چه ربته ای می باشد.

رتبه کشور ( بدون اعمال سهمیه): بالاترین نمره کل زیرگروه‌های هر داوطلب رتبه کشوری او میباشد. رتبه کشوری به دلیل تاثیر سهمیه در انتخاب رشته اهمیت کمتری  در مقابل رتبه در سهمیه است.

کارنامه اولیه کنکور سراسری 99

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

بعد از انتخاب رشته کنکور سراسری نوبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می رسد. داوطلبان کنکور با مراجعه به کارنامه اولیه کنکور سراسری خود میتوانند در انتهای کارنامه ” کد دسترسی برای انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد اسلامی ” را همان طور که در تصویر زیر مشخص شده است یادداشت نمایند.

متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی می بایست به سایت دانشگاه آزاد به نشانی  azmoon.org مراجعه نمایند و دفترچه مربوط به رشته ها و محل های دانشگاه آزاد را دانلود نمایند.

داوطلبان بعد از انتخاب کد رشته های محل های مورد علاقه خود بر اساس رتبه های که در آزمون سراسری کسب نموده اند باید انتخاب رشته خود را در سایت دانشگاه آزاد انجام دهند. تعداد رشته های انتخابی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد کمتر از انتخاب رشته کنکور سراسری است.

کارنامه اولیه کنکور سراسری 99

سوالات متداول

  1. انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 چه زمانی انجام می شود؟
    انتخاب رشته دانشگاه آزاد99 بعد از انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت azmoon.org  انجام می پذیرد.
  2. کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کدام قسمت کارنامه قرار دارد ؟
    کد انتخاب رشته دانشگاه دانشگاه آزاد در قسمت انتهایی کارنامه اولیه کنکور سراسری درج شده است.

جمع بندی

در این مقاله سعی شده است تا ریز به ریز کارنامه کنکور سراسری 99 بررسی شود. با آگاهی از بخش های مختلف کارنامه اولیه کنکور باعث می شود تا انتخاب رشته بهتری را انجام دهید.

 

جهت مشاوره در زمینه کارنامه اولیه کنکور سراسری 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید