همه چیز درباره کنکور سراسری انسانی + معرفی زیرگروه ها و ضرایب

نحوه برگزاری کنکور سراسری 99

جهت مشاوره در زمینه همه چیز درباره کنکور سراسری انسانی + معرفی زیرگروه ها و ضرایب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

همه چیز درباره کنکور سراسری انسانی و همچنین معرفی زیرگروه ها و ضرایب رشته های مختلف این زیرگروه ها در این مقاله به تفصیل شرح داده شده است. گروه آزمایشی علوم انسانی یکی از گروه‌های پنجگانه آزمون سراسری ورود به دانشگاه است که به طور جداگانه آزمون ورودی برگزار می‌کند و رشته‌هایی در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

معرفی اجمالی گروه آزمایشی علوم انسانی

رشته علوم انسانی بیشتر تأکید بر مباحث مرتبط با تفکر آدمی(دروس فلسفه و منطق و روان‌شناسی)، جامعه و مسائل مرتبط با آن (جامعه‌شناسی، تاریخ، جغرافیا و اقتصاد) و مهم‌تر از همه، زبان (ادبیات فارسی و عربی) دارد.

برای قبولی در رشته­ ی علوم انسانی، قوی بودن در دروس ادبیات و عربی و بخصوص پایه نهم بسیار مهم است. داشتن حافظه­ ی خوب و تسلط در دروس ادبیات و عربی و فلسفه و منطق اهمیت زیادی دارد.

تیپ سوالات کنکور انسانی همانند سایر رشته ها می باشد. 20٪ – 30٪ ساده هستند و اکثراً پاسخ می‌دهند، 40٪ – 60٪ سوالات متوسط هستند و با دانش نسبی از مطالب می‌توانید از پس این سوالات هم بر بیایید، 20٪ – 30٪ باقی مانده بخش سرنوشت ساز و مقدمه ورود به عرصه رقابت برای رتبه برتری ست که بسیار کاری سخت و دشوار است.

براساس انتخاب رشته رتبه های برتر کنکور سراسری رشته علوم انسانی می توان 3 رشته دانشگاهی  حقوق، روانشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی را به عنوان پرطرفدارترین رشته های تحصیلی برای داوطلبان کنکور علوم انسانی معرفی نمود.

تاثیر معدل در کنکور انسانی

30% میزان تاثیر معدل داوطلبانی که دیپلم خود را پس از سال 1384 دریافت نموده اند و میزان تاثیر گذاری سوابق تحصیلی این دانش اموزان در کنکور انسانی 25% است. آن دسته از داوطلبان که مدرک پیش دانشگاهی آنان مربوط به بعد از سال 1390 است دارای تاثیر 5% سوابق تحصیلی می باشند.

ضمنا اگر داوطلبی رشته مدرک دیپلم وی با گروه آزمایشی کنکور او متفاوت باشد، این تاثیر برای او لحاظ نمیشود.(مثلا شخصی که با دیپلم ریاضی یا تجربی قصد شرکت در کنکور انسانی را دارد)

برای کسب اطلاعات بیشتر و دانستن همه چیز درباره کنکور سراسری انسانی می توانید با مشاورین ما از ساعت 8 صبح  الی 12 شب با شماره 9092301613 از خطوط ثابت در تهران و شماره تلفن 9099071613 در سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.

معرفی زیرگروه های رشته انسانی

گروه آزمایشی علوم انسانی که یکی از 5 گروه آزمایشی کنکور سراسری است، به دلیل تنوع رشته ­ها و اهمیت بالای هر درس برای هر رشته این گروه را به ۵ زیرگروه متفاوت تقسیم کرده ­اند.

زیرگروه 1 رشته انسانی

این زیرگروه شامل رشته های آموزش الهیات، آموزش زبان عربی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، ادیان و مذاهب، ادیان و عرفان، ایران شناسی، تاریخ تمدن ملل اسلامی، تربیت مروج سیاسی، حقوق، زبان و ادبیات ترکی آذری، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات کردی، شیعه شناسی.

علوم قرآن و حدیث، علوم قضایی، فرهنگ و معارف اسلامی، فقه شافعی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، مترجمی زبان عربی، مربیگری عقیدتی، مطالعات امنیتی، معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت در مقطع کارشناسی می باشد.

زیرگروه 2 رشته انسانی

این زیرگروه شامل رشته های آموزش علوم اجتماعی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، پژوهشگری امنیت، جامعه شناسی، حفاظت اطلاعات، روزنامه نگاری، ضد تروریسم، علوم فنی امنیت، مددکاری اجتماعی، مردم شناسی، علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع کارشناسی می باشد.

زیرگروه 3 رشته انسانی

این زیر گروه شامل اقتصاد، امنیت اقتصادی، حسابداری، روابط عمومی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات و هتلداری در مقطع کارشناسی می باشد.

زیرگروه 4 رشته انسانی

این زیرگروه شامل رشته های آمار، آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، باستان شناسی، تاریخ، تاریخ اسلام، جغرافیا، زبان شناسی، علوم انتظامی، علوم سیاسی در مقطع کارشناسی می باشد.

زیرگروه 5 رشته انسانی

این زیر گروه نیز شامل رشته های آموزش ابتدایی ، آموزش مشاوره و راهنمایی ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش کودکان استثنایی ، روان شناسی ، علم اطلاعات و دانش شناسی ، علوم تربیتی ، علوم ورزشی ، مشاوره ، مطالعات خانواده در مقطع لیسانس می باشد.

همه چیز درباره کنکور سراسری انسانی را می توانید از مشاورین ما از ساعت 8 صبح الی  12 شب با شماره 9092301613 از خطوط ثابت در تهران و شماره تلفن 9099071613 در سراسر کشور بپرسید.

ضرایب زیرگروه های کنکور انسانی

زیرگروه های مختلف در گروه آزمایشی علوم انسانی دارای ضرایبی به شرح جدول زیر می باشد.

ضرایب زیرگروه های کنکور انسانی

 

جهت مشاوره در زمینه همه چیز درباره کنکور سراسری انسانی + معرفی زیرگروه ها و ضرایب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید