هزینه پیاده روی اربعین 1401 در سامانه سماح

سیم کارت عراقی برای زائران کربلا در اربعین 98

جهت مشاوره در زمینه هزینه پیاده روی اربعین 1401 در سامانه سماح

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از هزینه پیاده روی اربعین 1401 در سامانه سماح مطلع می شوید. مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت درمورد هزینه پیاده روی اربعین در سامانه سماح و سایر موارد مربوط به پیاده روی اربعین را شرح داد. نام نویسی در سامانه سماح برای زائران اربعین الزامی است. زائران از 50 کیلومتری مرزها بیمه می شوند. ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور است و سازمان حج و زیارت درخصوص ثبت نام زائران اربعین حسینی اعلام کرد، ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور است و سازمان حج و زیارت یکی از کمیته های این ستاد است که به برای ثبت نام فعالیت میکند.

ثبت نام کربلا اربعین ۱۴۰۱، از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir انجام می‌شود. ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع)، مهلت پیش ثبت نام برای زائران اربعین حسینی را تا تاریخ ۱۷ مرداد تمدید کرد.

میزان هزینه پیاده روی اربعین 1401 در سامانه سماح

برای پیاده روی اربعین 1401 در سامانه سماح ثبت نام نمایید. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد هزینه نام نویسی در سامانه سماح رایگان است. زائران در زمان ثبت نام فقط، هزینه های بیمه را که شامل حوادث و خدمات درمانی است،بپردازند. این هزینه ها به همراه هزینه های پزشکی و بهداشتی مجموعا حدود 25000 هزار تعیین شده است.

ثبت نام پیاده روی اربعین 1401 در سامانه سماح

زائران می توانند ثبت نام پیاده روی اربعین 1401 در سامانه سماح را انجام دهند. از 19 شهریور ماه تا 7 آبان ماه بدون نیاز به اخذ روادید (ویزا) ، با ثبت نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

نام نویسی در سامانه سماح برای تمامی متقاضیان زیارت اربعین حسینی الزامی است. درگاه اینترنتی برای ثبت نام در اربعین از روز اول شهریور ماه فعال است. برای انجام ثبت نام در سامانه سماح می توانید از طریق شماره تلفن های مندرج در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرید. کارشناسان سامانه صدای مشاور تمام مراحل ثبت نام اینترنتی در سامانه سماح را برای متقاضیان انجام می دهند.

 متقاضیان برای ثبت نام پیاده روی اربعین، نیاز به داشتن مدارک لازم اعم از گذرنامه و رسید اینترنتی ثبت نام در سامانه سماح دارند. در صورت عدم نام نویسی و طی مراحل ذکر شده از خروج زائران، جلوگیری خواهد شد.

برای اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام اربعین کلیک کنید.

او با بیان اینکه دوره اعزام اربعین بدون روادید است، اما باید گذرنامه در اختیار زائران باشد، گفت: مهر ورود و خروج در گذرنامه ثبت می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین هزینه نام نویسی در سامانه سماح را رایگان دانست و گفت: فقط زائران باید در زمان ثبت نام هزینه‌های بیمه را که شامل حوادث و خدمات درمانی می‌شود، پرداخت کنند که این هزینه‌ها به همراه هزینه‌های پزشکی و بهداشتی مجموعا حدود ۲۵ هزار تعیین شده است.

حجت الاسلام رحمانی تاکید کرد: لغو روادید صرفاً برای بازه زمانی مذکور (ایام اربعین حسینی) اجرایی می‌شود و خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر خدمات زیارتی هستند.

او با بیان اینکه نام نویسی در سامانه سماح تا روز‌های منتهی به ایام اربعین هم ادامه دارد، گفت: با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زایرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: زائران می‌توانند از طریق اینترنت خانگی یا دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت برای نام نویسی در سامانه سماح اقدام کنند.

او در پاسخ به این پرسش که اعزام در بازه زمانی اربعین به صورت کاروانی انجام می‌گیرد یا خیر، گفت: کاروان‌های سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی اعزام‌هایی نخواهند داشت.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اعزام‌های ماه محرم سازمان حج و زیارت نیز گفت: اعزام کاروان‌های دوره محرم تا حدود ۶ روز قبل از اربعین برقرار است و آن‌ها نیز از فرآیند اعزام‌های خاص خود برخوردار هستند و دارای ویزا و سایر امکانات متفاوت هستند که با اعزام‌های ایام اربعین تفاوت دارد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص نحوه اعزام‌های اربعین گفت: ستاد مرکزی اربعین دارای ۱۳ کمیته است که اعزام‌ها به عهده کمیته حمل و نقل و زیر نظر راهداری است؛ اعزام به سه صورت زمینی، هوایی و ریلی انجام می‌گیرد.

او در خصوص مرز‌های تردد زائران نیز اظهار کرد: مرز مهران، شلمچه و چذابه همانند گذشته برقرار است؛ مرز خسروی هم با زحمات صورت گرفته دو کشور برای اربعین بازگشایی می‌شود و امیدواریم بعد از اربعین هم تردد زائران از این مسیر ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام رحمانی درباره خدمات بیمه‌ای و درمانی به زائران اربعین گفت: زائران از ۵۰ کیلومتری مرز‌ها بیمه می‌شوند و از زمان رفت تا برگشت بیمه هستند و خدمات درمانی به صورت مناسبی تدارک دیده شده است.

جهت مشاوره در زمینه هزینه پیاده روی اربعین 1401 در سامانه سماح

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید