نکات مهم برای انتخاب واحد دانشگاه ها 98 – 99

شهریه دانشگاه دولتی نوبت روزانه و شبانه

جهت مشاوره در زمینه نکات مهم برای انتخاب واحد دانشگاه ها 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله با توجه به آیین نامه انتخاب واحد دانشگاه های کشو، شامل نکات مهم برای انتخاب واحد دانشگاه ها در سال تحصیلی 98 – 99 است. این مقاله برای دانشجویان برای مقاطع کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ، ارشد دانشگاه های دولتی روزانه ،نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی، آزاد، علمی کاربردی و پردیس خودگردان مفید می باشد.

نکات مهم برای انتخاب واحد دانشگاه ها در ایران

با رعایت نکات مهم برای انتخاب واحد دانشگاه ها در تمام دانشگاه های ایران ، انتخاب واحد موفق داشته باشید. نحوه اخذ واحدهای درسی در طول دوره تحصیل بسیار مهم است؛ بنابراین به نکات زیر توجه داشته باشید:

دانشجو در هر نیم سال تحصیلی ملزم به انتخاب تعداد مشخصی واحد در بازه تعیین شده، حداقل 12 و حداکثر 20 واحد درسی است. حداکثر واحد مجاز انتخاب در ترم تابستان 6 واحد است.

اگر معدل نمرات دانشجویی در یک نیمسال حداقل 17 باشد، در این صورت دانشجو بعد از تایید گروه آموزشی درترم بعدی میتواند، حداکثر تا 24 واحد درسی اخذ نماید.

اگر دانشجو در نیم سال آخر تحصیلی دانشگاه باشد و حداکثر 24 واحد درسی باقی مانده داشته باشد، می تواند مشروط به اینکه معدل بالای 10 کسب کرده باشد، تا 24 واحد درسی اخذ کند.

اگر واحدهای انتقالی یا بقیمانده دانشجو در پایان هر نمیسال کمتر از 12واحد باشد، این نیمسال به عنوانیک نیم سال کامل درسنوات تحصیلی محسوب می شود.

اگر در شرایط خاص ، دانشجو با گذراندن حداکثر8 واحد درسی فارغ التحصیل شود (فقط 8واحد باقی مانده داشته باشد)، بعد از تایید گروه آموزشی، می تواند واحدهای مذکور را در ترم تابستان اخذ کند.

تعداد واحدهای جبرانی برای دوره کارشناسی ناپیوسته حداکثر 6واحد است. نمره دروس جبرانی در میانگین نیم سال و کل محاسبه نمی شود. 

برای انتخاب واحد دانشگاه ها توجه داشته باشید که اگرمیانگین نمرات شما در هر نیمسال تحصیلی کمتر از 12 است، برای اطلاع از شرایط اخذ واحد با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

اگر دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دونیمسال و در دوره کارشناسی پیسوته 3نیمسال شامل، متوالی یا متناوب مشروط شده اید، از تحصیل محروم می شوید.

اگر در هر نیمسال از یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکرده اید، برای اطلاع از شرایط انتخاب واحد و ملاک محاسبه برای اخذ واحدهای درسی با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه نکات مهم برای انتخاب واحد دانشگاه ها 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید