نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 چگونه است؟

نحوه برگزاری کنکور سراسری 99

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 چگونه است؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 چگونه است؟ کنکور سراسری 99 تفاوت زیادی با کنکور سال های گذشته ندارد و تنها تفاوت شاخص آن برگزاری کنکور برای داوطلبین نظام قدیم و جدید به صورت مجزا می باشد. در ابتدا بنا بود در این آزمون تنها یک نوع سوالات آن هم برای داوطلبین نظام جدید ارائه شود و متقاضیان تحصیل کرده در نظام قدیم موظف باشند تا دروس امتحانی نظام جدید یا همان 6-3-3 را مطالعه نمایند. اما در آخرین اطلاعیه سازمان سنجش این آزمون برای هر دو دسته از متقاضیان و به صورت سوالات جداگانه برگزار خواهد شد. داوطلبین در هنگام ثبت نام می توانند با انتخاب نظام آموزشی مربوط به خود، در جلسه کنکور سوالات مخصوص به نظام آموزشی قدیم و یا جدید را دریافت نمایند.

تغییرات منابع کنکور که داوطلبین می بایست از آن ها اطلاع داشته باشند را در مقاله لیست تغییرات منابع کنکور مشاهده نمایید.

پاسخ دیگری که می توان به سوال نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 داد؛ ابهام در زمان دقیق برگزاری این آزمون می باشد. در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا تقریبا اکثر آزمون ها لغو شده و به زمان دیگری موکول شده اند. همچنین به دلیل تعطیلی مدارس امکان تدریس حضوری دروس برای پایه دوازدهم به صورت کامل فراهم نشده و دانش آموزان نگرانی هایی در خصوص سوالات کنکور سراسری و سرفصل های تدریس نشده دارند. در این مقاله تلاش می کنیم اطلاعات لازم را در خصوص چگونگی برگزاری کنکور سراسری ارائه خواهیم نمود.

ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری 99 از 16 بهمن ماه سال جاری آغاز شد و 24 بهمن نیز پایان یافت. البته در چندین مورد به دلیل درخواست مکرر متقاضیان تمدید شد و داوطلبان در این آزمون ثبت نام نمودند.

چگونگی برگزاری کنکور سراسری 99

پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش و پرورش با آموزش های مجازی از طریق برنامه های تلویزیونی و اپلیکیشن شاد، تلاش کرد تا تعطیلی مدارس را جبران کرده و شرایط را برای ایجاد کمترین تغییر در تقویم آموزشی آموزش و پرورش و وزارت علوم فراهم نماید. بر اساس آخرین گمانه زنی ها زمان برگزاری کنکور سراسری 20 روز پس از پایان آخرین امتحان سراسری پایه دوازدهم برگزار خواهد شد.

امتحانات و کنکور سراسری بدون شک به صورت حضوری برگزار خواهند شد و شایعات موجود در خصوص برگزاری غیر حضوری آزمون ها تکذیب می شود.

آخرین خبرها از چگونگی برگزاری کنکور سراسری 99 شامل موارد زیر می باشد.

  • کنکور از 80 درصد کل منابع و سرفصل دروس خواهد بود.
  • سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت اعمال خواهد شد.
  • حداقل فاصله میان برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری 20 روز می باشد، این آزمون در سال جاری به صورت حضوری و با تاریخ منعطف بر اساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.
  • فرآیندهای زمان ‌بر آزمون سراسری به خصوص در رشته های تربیت بدنی و هنر حذف خواهند شد.

کنکور سراسری 99  طبق پیش بینی های انجام شده قرار بود روزهای پنج شنبه 12  و جمعه 13 تیر ماه سال 99 برگزار شود که قطعا با تعویق این آزمون به دلیل تعطیلی مدارس مواجه خواهیم بود.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاورین مرکز صدای مشاوران تماس گرفته و از آخرین اخبار و اطلاعیه های سازمان سنجش مطلع شوید.

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 چگونه است؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
1 دیدگاه برای “نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 چگونه است؟”
  1. سلام همیشه این موضوع برایم جای سوال بود که آیا میشود در دفترچه سوالات کنکور که سر آزمون کنکور در حال استفاده از آن هستیم،چیزی یادداشت کنیم؟مثلا کنار شماره سوالات علامتهای خاص خودمان را بگذاریم،یا در دروس حفظی که باید برای یک سوال مواردی را بخاطر بیاوریم(مانند دینی)ممکن است به نوشتن آن موارد برای فهم خودمان نیاز پیدا کنیم.آیا میشود؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید