نحوه برگزاری امتحانات پایانی پایه نهم مدارس شبانه روزی

نحوه برگزاری امتحانات مدارس شبانه روزی

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری امتحانات پایانی پایه نهم مدارس شبانه روزی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه برگزاری امتحانات پایانی پایه نهم مدارس شبانه روزی در سال 1399 توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. سال تحصیلی جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس دستخوش تغییرات فراوانی شد که در این میان نگرانی های زیادی بابت برگزاری امتحانات پایانی در مدارس برای دانش آموزان و والدین آن ها وجود داشت که در نهایت با ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش نحوه برگزاری آزمون های نهایی مقطع نهم در مدارس شبانه روزی تعیین شد.

پیرو ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از 27 اردیبهشت‌ماه و باهدف رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیلی موفق به دریافت آموزش‌های درسی غیرحضوری نشده‌اند، از سوی وزارت آموزش ‌و پرورش دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات خردادماه پایه نهم مدارس شبانه ‌روزی را جهت اجرا به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

نحوه برگزاری امتحانات پایانی در مدارس علاوه بر این که دغدغه بسیاری از والدین و دانش آموزان بود در نهایت به چالشی بسیار بزرگ برای مسئولین وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده بود و این چالش به دلیل تلاش برای حفظ سلامتی دانش آموزان و از سوی دیگر جدیدت در به پایان رساندن تقویم آموزشی سال تحصیلی 98 – 99 در زمان مقرر به وجود آمده بود.

 امتحانات مدارس شبانه روزی

در این شیوه نامه تاکید شده است؛ در صورت برگزاری آزمون به شیوه غیر حضوری، مسئولیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان به عهده معلمان و مدیران مدارس خواهد بود.

پس از پایان مطالعه این مقاله در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان سال مدارس شبانه روزی با مشاورین مجموعه صدای مشاوران از طریق شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

شرایط برگزاری امتحانات پایانی مدارس شبانه روزی

وزارت آموزش و پرورش شرایط برگزاری امتحانات پایانی مدارس شبانه روزی را اعلام کرد. این شرایط در حال حاضر متعلق به دانش آموزان در پایه نهم می باشد. و در سایر مقاطع نیز شرایط متعاقبا اعلام خواهد شد.

بر این اساس، در موارد خاص و به‌ صورت موردی فقط در خصوص دانش آموزان پایه نهم مدارس شبانه‌روزی که امکان حضور در ارزشیابی پایانی خردادماه برای آن‌ها وجود نداشته باشد؛ مدیر مدرسه پس از تائید شورای مدرسه، تنظیم صورت‌ جلسه مربوط و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه می‌تواند ارزشیابی پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) در پایه‌های نهم دوره اول متوسطه را به شیوه غیر حضوری برگزار کند.

نحوه برگزاری امتحانات پایانی مدارس شبانه روزی

معلمان می‌توانند برای اطمینان از تحقق اهداف دروس، بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری ‌شده از مشارکت دانش ‌آموز در فعالیت ‌های آموزشی و تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، آموزش ‌های مجازی، نتایج ارزشیابی حضوری، ارزشیابی غیر حضوری آفلاین و آنلاین، خلاصه ‌نویسی، نتایج ارزشیابی‌ های تکوینی (مستمر) نوبت اول و دوم و پایانی (تراکمی) نوبت اول و سایر شیوه‌ های ارزشیابی، نمره دانش‌ آموز را تعیین و به مدیر مدرسه ارائه نمایند و این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی (مستمر) و پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) ثبت و اعلام نتیجه خواهد شد.

با توجه به اینکه واحد سازمانی داوطلبان آزاد و ارزشیابی جامع در پایه نهم، لذا تصمیم‌گیری در ارتباط با طراحی سؤالات و تعیین محل برگزاری امتحانات این دسته از افراد به اداره کل آموزش و پرورش استان واگذار می‌شود.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در این خصوص می توانید با مجموعه مشاورین صدای مشاوران از طریق شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری امتحانات پایانی پایه نهم مدارس شبانه روزی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید