ممنوعیت نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی

ممنوعیت نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی

جهت مشاوره در زمینه ممنوعیت نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

طبق اخبار منتشر شده ممنوعیت نقل و انتقال دانشجویان پزشکی در تحصیلات تکمیلی صورت گرفته است.همچنین شرایط خاصی برای نقل و انتقال دانشجویان پزشکی وجود دارد. در ادامه به بررسی این اخبار و جزئیات آن برای شما پرداخته ایم. باما تا پایان این مقاله همراه باشید.

ممنوعیت نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی در تحصیلات تکمیلی

باتوجه به انتشار شرایط دانشگاه های علوم پزشکی و مؤسسات وابسته به وزارت بهداشت این موضوع مشخص شد که حدود 10 دانشگاه کشور ممنوعیت نقل و انتقال دانشجو دارند. نقل و انتقال دانشجویان رشته های علوم پزشکی از 20 آبان آغاز شده است اما ممنوعیت نقل و  انتقال دانشجو برای مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد.
سامانه ثبت درخواست نقل و انتقال دانشجویان پزشکی از 20 آبان باز شده است و دانشجویان می توانند در  این سامانه اقدام به ثبت درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان علوم پزشکی برای نیمسال دوم نمایند. امکان ثبت درخواست نقل و انتقال دانشجویی تا 10 آذر ماه وجود دارد.

زمان نقل و انتقال دانشجویان پزشکی

طبق خبر های منتشر شده سامانه نقل وانتقال دانشجویان پزشکی از 20 آبان ماه باز شده است و تنها ممنوعین نقل و انتقال دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود دارد. دانشجویان دیگر پزشکی می توانند در حال حاضر به سامانه مراجعه نمانید و  اقدام به ثبت درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان علوم پزشکی برای نیمسال دوم کنند.

تاریخ ثبت نام دانشجویان پزشکی از تاریخ 11 تا 25 آذر ماه با بارگزاری مدارک تحصیلی در سایت صورت می گیرد.بررسی مدارک بارگزاری شده از تاریخ 26 آذر تا 10 دی ماه انجام می شود تا نقص احتمالی مدارک اعلام شود. دانشگاه های علوم پزشکی باید در زمان ثبت درخواست دانشجویان متقاضی نقل و انتقالات در نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اقدام به ارائه شرایط خود نمایند.

** زمان نقل و انتقال دانشجویان پزشکی از 20 آبان ماه تا 10 آذر ماه 99 امکان پذیر  است .

 

شرایط نقل و انتقال دانشجویان پزشکی

ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی باعث شده است تا تصمیمات در خصوص این دسته از دانشجویان  طبق سال های گذشته در در کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در وزارت بهداشت انجام شود.

درخواست مربوط به انتقال دانشجویان که پذیرش آن ها خارج از آئین نامه در غالب ظرفیت مازاد بررسی می شود. شهرهی مربوطه با توجه به رشته ، نوع درس و نوع درس اعلام خواهد شد.

  • نقل و انتقال در نیمسال اول ممنوع است و دانشجویان پزشکی باید حداقل بعد از گذراندن یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه خود نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند.
  • دانشجو در مقطع کارشناسی حداقل یک نیمسال و در مقطع دکتری عمومی حداقل دو نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدا گذارنده باشد.
  •   یکی از درخواست های میهمانی یا انتقالی فقط توسط کمیته نقل و انتقالات بررسی می شود.
  • دانشجویان نمی توانند تقاضای میهمانی و انتقالی همزمان دهند.
  • میانگین کل نمرات دانشجو در دانشگاه مبدأ حداقل ۱۶ باشد.
  • تقاضای تمدید میهمانی فقط با ثبت نام در سامانه امکان پذیر است.
  • تقاضای تمدید میهمانی با اخذ معدل ۱۶، نداشتن مشکل انضباطی و ارائه فرم میهمانی پس از تایید دانشگاه صورت می گیرد.
  • پس از تایید دانشگاه با قید لیست دروس پیشنهادی دانشگاه مبدا ، تقاضای تمدید میهمانی انجام می شود.
  • انتقال در مقطع کارشناسی ارشد ممنوع است.
  • برای نقل و انتقال مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه ای نمره آزمون ورودی د رسال ورودی دانشجو نباید از نمره آزمون مربوط به آخرین دانشجوی پذیرفته شده در همان سال تحصیلی و همان رشه تحصیلی کمتر باشد.

در صورت داشتن تمامی نکات و شرایط نقل و انتقال دانشجویان پزشکی دانشگاه باید درخواست انتقال دانشجو مورد بررسی قرار دهد و نتیجه آن را اعلام نماید.

نکته مهم : بارگذاری تاییدیه دانشگاه مبدأ و کارنامه قبولی آزمون سراسری برای نقل و انتقال دانشجویان پزشکی ضروری می باشد. بررسی درخواست نقل و انتقال دانشجو منوط به سابقه میهمانی حداقل دو ترم با معدل ۱۶ است.

نکته مهم : اگر طرفیت خالی وجود داشته باشد، دانشجویان پزشکی می توانند ابتدا در این دانشگاه میهمان شوند و  پس از ارزیابی علمی و اخلاقی بررسی انتقال دانشجو در دترم های بعد صورت گیرد.

ممنوعیت نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی

شرایط نقل و انتقال دانشگاه علوم پزشکی

طبق اعلامیه و اخبار منتشر شده نقل و انتقال دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در سامانه نقل و انتقالات دانشگاه علوم پزشکی البرز فقط برای دانشجویان پزشکی میهمان و برای انتقال به سایر دانشگاه ها درحال حاضر فعال شده است. این درخواست در نیمسال دوم سال تحصیلی فقط برای میهمانی دانشجویان پزشکی مورد ب مورد بررسی قرار می گیرد و امکان بررسی درخواست های مربوط به نقلب و انتقال دانشجویان پزشکی وجود ندارد.

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد : دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هیچگونه تعهدی در قبال انتقال یا میهمانی دانشجویان به سایر دانشگاهها و یا پذیرش انتقال و میهمانی از سایر دانشگاهها نخواهد داشت .

دانشگاه علوم پزشکی مشهد : دانشگاه در پذیرش دانشجوی میهمان و انتقال در تمامی رشته ها محدودیت شدید دارد .

دانشکده علوم پزشکی آبادان : به درخواست های انتقال خارج از شرایط آیین نامه آموزشی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اعلام کرده است که  سامانه نقل و انتقالات این دانشگاه علوم پزشکی در نیمسال دوم 99 – 1400 برای دانشجویان پزشکی فعال نمی باشد و تمامی درخواست ها باید به صورت مکتوب برای دانشگاه ارسال شوند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز : ممنوعیت نقل و انتقالات از دانشکده های اقماری به شیراز

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت : نقل و انتقال از این دانشگاه به سایر دان شگاهها ممنوع است .

 

جمع بندی مقاله

در این مقاله به بررسی ثبت نام کارشناسی وزارت بهداشت و ممنوعیت آن برای دانشجویان  تحصیلات تکمیلی پرداخته شده است. زمان نقل و انتقال دانشجویان پزشکی از تاریخ 20 آبان الی 10 آذر ماه است . اطلاعات ثبت نامی داوطلبان پس از بارگزاری در سایت بررسی می شود.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

جهت مشاوره در زمینه ممنوعیت نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید