ملاک تعیین بومی بودن داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

نحوه پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه ملاک تعیین بومی بودن داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه فرهنگیان هر ساله برای پذیرش دانشجویان خود بومی بودن داوطلبان را مدنظر قرار می دهد. در این مقاله به ملاک تعیین بومی بودن داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان پرداخته شده است و اطلاعات لازم در این خصوص ارائه می شود.

در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان توجه به نکته مهمی در دفترچه انتخاب رشته ضروری است. چنانچه در یک کدرشته محل دانشگاه فرهنگیان  عبارت بومی استانی درج شده باشد، تمامی داوطلبان در استان مربوطه می توانند انتخاب رشته خود را در این دانشگاه انجام داده و در صورت احراز سایر صلاحیت های لازم در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

اما در صورتی که عبارت بومی شهرستانی برای یک کدرشته محل درج شده باشد، تنها افراد بومی آن شهرستان و بخش های تابعه حق انتخاب رشته را دارند.
در دانشگاه ها و رشته هایی که قانون پذیرش بومی استانی وجود دارد، همه افرادی که محل سکونت آن ها در ان استان بوده و ملاک تعیین بومی بودن داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند، می توانند در فرم انتخاب رشته خود این دانشگاه و رشته مورد نظر را انتخاب کنند اما اولویت با داوطلبینی است که بومی شهرستان یا شهرهای تابعه این دانشگاه باشند.

چنانچه در یک کد‌رشته محل که پذیرش در آن، به صورت بومی شهرستان یا بخش درج شده است، داوطلب واجد شرایط وجـود نداشته باشد ظرفیت خالی مانده آن کد رشته محل به داوطلبان بومی همان استان که کد رشته محل مزبور را انتخاب نموده اند اختصاص می‌یابـد.

نیـاز آموزشـی ” محل خدمت ” مندرج در ستون “پردیس/ مخصوص داوطلبان بومی/محل خدمت” تحت هر شرایطی برای پذیرش استانی تغییر نمی‌یابد.

ملاک های بومی بودن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان

ملاک های بومی بودن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان شامل موارد زیر می شود. دوطلبان می توانند با توجه به موارد ذکر شده اقدام به انتخاب رشته دانشگاه مورد نظر نمایند.

یکی از مهم ترین ملاک های تعیین بومی گزینی بر اساس سه سال آخر دبیرستان هر داوطلب مشخص می شود.

  • چنان چه داوطلب مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه خود را در یک شهر و استان اخذ کرده باشد، بومی آن استان محسوب می شود.
  • محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام جدیدملاک بومی بودن داوطلب در آن استان محسوب می شود.
  • اگر محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر متقاضی شهرها و استان های متفاوت باشد، استان محل تولد داوطلب به عنوان استان بومی برای متقاضی در نظر گرفته می شود.
  • داوطلبانی که سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از کشور ایران گذرانده باشند، استان محل تولد آن ها به عنوان استان بومی محسوب می شود.
  • دانش آموزانی که سه سال آخر تحصیل خود را در خارج از کشور طی کرده باشند و  محل تولد آن ها نیز در خارج از کشور باشد استان بومی این داوطلبان تهران در نظر گرفته خواهد شد.

در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهامی در مورد ملاک تعیین بومی بودن داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در ذهن شما وجود داشت می‌توانید هر روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و با مشاورین سایت صدای مشاوران ارتباط برقرار کنید.

جهت مشاوره در زمینه ملاک تعیین بومی بودن داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
3 دیدگاه برای “ملاک تعیین بومی بودن داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان”
  1. سلام و خسته نباشید. لطفا سوال منم جواب بدین

    اگه پیش دانشگاهی از یه شهر و سوم دبیرستان رو از شهر دیگه گرفته باشی ، که این دو شهر از یک استان باشند ولی در دفترچه انتخاب رشته کنار هم نیامده باشند بومی کدوم شهرم؟؟

  2. سلام من بومی استان تهران هستم .. نمیتونم کد رشته های فرهنگیان البرز رو هم بزنم

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید