لیست رشته های انتخاب رشته پایه نهم 98 – 99

چگونه انتخاب رشته کنیم در نهم دبیرستان

جهت مشاوره در زمینه لیست رشته های انتخاب رشته پایه نهم 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته پایه نهم نیازمند آنالیز توانایی ها ، علایق و استعداد دانش آموزان می باشد، بنابراین برای انتخاب بهترین رشته می توانید از مشاوره کارشناسان حرفه ای در این زمینه برخوردار شوید. قصد درایم از طریق این مقاله به معرفی خصوصیات مهم رشته ها برای انتخاب رشته نهم بپردازیم.

انتخاب رشته علوم انسانی در پایه نهم

انتخاب رشته علوم انسانی مناسب دانش آموزانی می باشد که از استعداد حفظ و به خاطر سپردن مطالب طولاتی و حفظی برخوردار می باشند. دانش آموزانی که در دورس ادبیات و عربی نمرات بالایی کسب نموده اند می توانند در این رشته موفق باشند. رشته های دانشگاهی که از طریق این رشته ارائه می گردد نیاز به مهارت های ارتباطی و قدرت سخنوری و فن بیان مناسب دارد ، رشته های دانشگاهی نظیر حقوق ، وکالت ، روانشناسی ، علوم اجتماعی ، اقتصاد و …

دانش آموزان و والدین گرامی می توانند برای اطلاع از شرایط انتخاب رشته پایه نهم به دهم روی لینک زیر کلیک نمایند.

شرایط جدید انتخاب رشته نهم سال 97- 98

 

انتخاب رشته علوم تجربی در پایه نهم

یکی از پرمتقاضی ترین رشته ها در دوران تحصیل رشته تجربی می باشد. دانش آموزان مستعدی که به دروسی نظیر زیست شناسی ، شیمی و ریاضی علاقمند می باشند ، می توانند برای تحصیل در این رشته موفق باشند. این رشته نیازمند توانایی و استعداد حل مسائل ریاضی و حفظیات دارد. رشته های مرتبط با گروه تجربی در دانشگاه شامل رشته هایی نظیر پزشکی ، مامایی ، زیست شناسی ، هوشبری ، فیزیوتراپبی ، دندانپزشکی و… می باشد.

انتخاب رشته ریاضی و فیزیک در پایه نهم

همانطور که می دانید مهم ترین درس برای تحصیل و انتخاب رشته ریاضی ، داشتن توانایی و استعداد بالا در دورس ریاضی و توانایی حل مسائل می باشد. دانش آموزان موفق در این رشته اغلب نیمکره چپ مغزشان فعال تر می باشد ولی نباید اهمیت قدرت نیمکره راست و توانایی تجسم را نادیده گرفت. یک فرد باهوش و منطقی برای موفقیت در تحصیل نیاز به خلاقیت که در محدود نیمکره راست می باشد ، نیاز خواهد داشت.

انتخاب رشته شاخه‌ علوم و معارف اسلامی در پایه نهم

انتخاب رشته شاخه علوم و معارف اسلامی در پایه نهم ، برای علاقمندان به دروس عربی ، تفسیر قرآن و فقه مناسب می باشد. علاقمندان به تحصیل در این رشته باید دارای از توانایی حفظ دروس برخوردار باشند. برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی می توانند در دانشگاه های علوم و حدیث و حوزه علمیه به تحصیل بپردازند.

انتخاب رشته شاخه فنی و حرفه ای در پایه نهم

علاقمندان به تحصیل در رشته فنی و حرفه ای می توانند به سرعت وارد بازار کار شده و به کسب درآمد بپردازند. از طریق این رشته می توانید کارهای عملی و خلاقانه بسیاری انجام دهید و تقریبا می توانید به تمام رشته های ریاضی و فیزیک در مقطع کارشناسی دانشگاه راه بیابید. رشته فنی و حرفه ای شامل 4 زیر گروه می باشد. زیر گروه های رشته فنی و حرفه ای شامل :

  • هنر : گرافیک، طراحی دوخت، طراحی پوشاک، فرش دستباف، انیمیشن، هنرهای تجسمی و هنرهای چوبی و قلمزنی
  • صنعت : رشته های مکانیک خودرو، تأسیسات، نقشه کشی عمومی، صنایع فلزی، ساخت و تولید، صنایع چوب و کاغذ، الکترونیک، الکتروتکنیک، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، متالورژی، ساختمان، نقشه برداری و سرامیک
  • کشاورزی : رشته های مهندسی ماشین های کشاورزی، مهندسی تولیدات گیاهی، تکنولوژی گیاه پزشکی، تکنولوژی پرورش طیور، مهندسی تولیدات دامی و علمی و کاربردی مدیریت تلفیقی آفات، تکثیر و پرورش آبزیان
  • خدمات : خدمات غذایی مثل کنترل و تولید مواد و خدمات اجتماعی مثل هتل داری و سیاحتی می باشد

انتخاب رشته شاخه‌ کارودانش در پایه نهم

رشته کارو دانش از لحاظ عملی شباهت بسیاری با رشته های فنی و حرفه ای دارد. داوطلبان می توانند از طریق مدارس کارودانش و یا آموزشگاه های دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور ، مدرک دیپلم کسب نمایند. توجه داشته باشید که واحدهای کارگاهی کارودانش از فنی و حرفه ای بیشتر می باشد. تحصیل در رشته کارودانش از فنی و حرفه ای ساده تر می باشد و دروس راحت تری دارد.

جهت مشاوره در زمینه لیست رشته های انتخاب رشته پایه نهم 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید