معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی

معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله آموزشی در رابطه با معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی می باشد و جهت آشنایی داوطلبان تحصیل در رشته تکنسین پروتزهای دندانی ، به بررسی کلی و جزئیات این رشته می پردازیم. رشته کاردانی پروتزهای دندانی از زیر شاخه های علوم پزشکی و دندانپزشکی می باشد؛ بنابراین با توجه به اینکه امکان تحصیل بدون کنکور نیز در این رشته وجود دارد، از رشته های پرطرفدار محسوب می گردد که از بازار کار خوبی برخوردار است. تکنسین یا کاردان پروتزهای دندانی به ساخت و ترمیم انواع پروتزهای متحرک و پارسیل ، ایمپلنت ، پروتزهای روکش و ثابت، و اجزای کاشت دندان یا همان ایمپلنت، پروتزهای ارتودنسی ، فک و صورت و پلاک ها می پردازد و با نظارت دندانپزشک به درمان بیمار می پردازد.

برای اطلاع از لیست دانشگاه هایی که در حال حاضر رشته تکنسین پروتزهای دندانی دارند از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی ، جزئیات و شرایط پذیرش

هدف رشته تکنسین پروتزهای دندانی ، آموزش نیروی متخصص برای لابراتوارهای دندانپزشکی، مراکز درمانی دولتی و خصوصی و مراکز آموزشی می باشد.

نوع و شرح فعالیت تکنسین پروتزهای دندانی، به این صورت است که تکنسین وظیفه ساخت قالب دندان را دارد و به ساختن عضو مصنوعی برای دندان ، که همان قالب دندان است می پردازد و متخصص پروتزهای دندانی براساس قالب ، دندان را می سازد؛ تکنسین ملزم به استفاده و بکارگیری صحیح ابزار آلات، فناوری روز ، آشنایی با نحوه استفاده از ابزارآلات مکانیکی، انواع چرخ ها، وسایل تراش و پرداخت، مواد ساخت پروتز دندانی، انواع موم ها، مواد پلاستیکی و پلیمرها، آلیاژهای دندانپزشکی فلزات و فولاد انواع چینی های دندانپزشکی و کامپوزیتی است. فارغ التحصیلان این رشته باید توانایی ساخت پروتزهای مصنوعی دست کامل دندان، پروتزهای فک و صورت برای جایگزینی اجزاء از دست رفته فک و صورت، پروتزهای مصنوعی ثابت و یا متحرک برای یک یا چند دندان، ساخت انواع پلاکهای ارتدنسی برای درمان و یا حفاظت دندان، انواع پوسته ها و Veneers چینی و کامپوزیتی برای زیبایی و Function بیمار، روکش های مصنوعی برای بازسازی شکل و کانتور دندان را داشته باشند.

معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی

اگر علاقمند به تحصیل در رشته پروتزهای دندانی می باشید توجه داشته باشید که در این رشته دورسی نظیر فیزیک ، شیمی و زیست از همیت بسیاری برخوردار است. طول مدت تحصیل در کاردانی پروتزهای دندانی و نظام آموزشی آن پیرو آئین نامه آموزشی ( دوره کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، و کارشناسی پیوسته ) مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی می باشد.

داوطلبان گرامی می توانند جهت کسب راهنمایی، ثبت نام بدون کنکور رشته پروتزهای دندانی و مشاوره قبولی در انتخاب رشته کنکور ، از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایند.

تعداد واحدهای درسی رشته پروتزهای دندانی

  • دروس اختصاصی 41 واحد
  • دروس علوم پایه 6 واحد
  • دروس پایه عمومی 13 واحد
  • کارآموزی در عرصه 8 واحد
  • تعداد کل واحدهای درسی 68 واحد

بازار کار رشته پروتزهای دندانی

بازار کار رشته پروتزهای دندانی بسیار مناسب می باشد و محل فعالیت فارغ التحیلان در لابراتورها  ،کلینیک های پزشکی و… در کنار دندانپزشکان عمومی و ارتودنتیست ، جهت ساخت دندان مصنوعی یا قالب ، خواهد بود. بازار کار این رشته در کشورهایی نظیر ترکیه و قزاقستان و کشورهای اروپایی بسیار مناسب می باشد.

شرایط پذیرش در رشته تکنسین پروتزهای دندانی

پذیرش در رشته تکنسین پروتزهای دندانی به دو شیوه بدون کنکور و از طریق کنکور و به صورت متمرکز می باشد. امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور برای این رشته وجود دارد. دانش آموختگان این رشته امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و در سایر رشته ها را دارند.

فارغ التحصیلان رشته تکنسین پروتزهای دندانی در صورت واجد شرایط بودن و   قبولی در دروس و واحدهای مشترک تطبیقی ، امکان شرکت در آزمون دکترای پزشکی را خواهند داشت. امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترای مواد دندانی در ترکیه وجود دارد.

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
9 دیدگاه برای “معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی”
  1. در ایران امکان ادامه تحصیل وجود داره ؟

  2. سلام
    من دیپلم علوم انسانی از سال 96 دارم میتونم رشته پروتز دندانی رو بدون کنکور بخونم اگر نه شرایطش چیه

  3. سلام بعد از گرفتن مدرک کارشناسی پروتز دندانی میتونیم دندون پزشک بشیم؟

  4. سلام. من لیسانس مکانیک هستم. میتونم کاردانی این رشته رو شرکت کنم؟ با کاردانی میشه مجوز گرفت؟

    • سلام دوست محترم این رشته به صورت کارشناسی وبا ازمون هست

  5. رشته پروتز دندان رو بورسیه می کنند کشور های خارج ؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید