مطالعه در روز بهتر است یا شب

مطالعه در روز بهتر است یا شب

جهت مشاوره در زمینه مطالعه در روز بهتر است یا شب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سوالاتی نظیر مطالعه در روز بهتر است یا شب، بهترین زمان مطالعه در روز برای افزایش بازدهی، فواید مطالعه در روز و شب، صبح زود درس بخوانیم یا شب و خیلی سوالات دیگر که ذهن دانشجویان و داوطلبان کنکور را درگیر کرده.

در این مقاله قصد داریم به تمام سوالاتی که در ذهن داوطلبان ایجاد شده پاسخ دهیم تا بتوانند بهترین زمان برای مطالعه را انتخاب کنند و بازدهی مطالعه خود را تا چندین برابر افزایش دهند پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مطالعه در روز بهتر است یا شب

سوالی که خیلی از داوطلبان کنکور از مشاورین ما می پرسند این است که مطالعه در روز بهتر است یا شب، در پاسخ باید گفت مطالعه نیازمند تمرکز و آرامش است در نتیجه خیلی مهم است که در چه زمانی درس بخوانید تا تمرکز ذهنی بالایی داشته باشید.

اگر بخواهیم جواب قطعی بدهیم درس خواندن در روز مخصوصا صبح زود بازدهی بسیار زیادی نسبت به شب دارد اما اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم باید به نکات دیگر نیز توجه داشت که در ادامه مقاله با هم بررسی میکنیم.

در جواب این سوال که مطالعه در روز بهتر است یا شب باید به سبک زندگی شخص توجه کرد. به عنوان مثال بعضی افراد عادت به شب زنده داری هستند و بیشتر روز های عمر خود را تا دیروقت بیدار اند. تغییر سبک زندگی اینگونه افراد بسیار سخت است پس به آن ها توصیه می‌شود همان شب به مطالعه بپردازند.

اما برای افرادی که سحرخیز اند و می توانند صبح زود بیدار شوند هنگام صبح بهترین زمان برای مطالعه است و پیشنهاد می‌شود صبح زود به مطالعه بپردازند.

فواید مطالعه در روز

فواید مطالعه در روز

اکثر افراد مطالعه در روز را به شب ترجیح می‌دهند زیرا معتقد اند بازده و فواید مطالعه در روز از شب بیشتر است در نتیجه ما تصمیم گرفتیم فواید مطالعه در هر دو زمان را برای شما بنویسیم. در این قسمت می‌خواهیم فواید مطالعه صبح زود را بررسی کنیم و اینکه چرا مطالعه در روز بهتر است از شب:

  • عدم خستگی و شادابی هنگام صبح
  • تمرکز بالا و عدم وجود افکار پریشان
  • باز بودن ذهن و قدرت گیرایی بالا نسبت به ساعات دیگر روز
  • آرامش بالا صبح زود
  • احساس خوشنودی و افزایش اعتماد بنفس هنگام صبح
  • با انگیزه بودن و داشتن انرژی زیاد
  • فراموشی کم تر و تثبیت مطالب در حافظه

فواید مطالعه در شب

فواید مطالعه در شب

فواید مطالعه در شب اندک است اما همانطور که گفتیم مطالعه در شب مخصوص افرادیست که به شب زنده داری عادت کرده اند و تا نیمه شب بیدار می مانند. در زیر به فواید مطالعه در شب اشاره میکنیم:

  • سکوت شب و افزایش آرامش
  • تنهایی و افزایش تمرکز
  • خواب بعد مطالعه و پردازش مطلب هنگام خواب
  • عدم ورودی مطلب جدید هنگام خواب (پس از مطالعه)
  • افزایش یاد‌آوری

3 نکته برای درس خواندن در روز

برای افزایش بازدهی درس خواندن در روز تصمیم گرفتیم 3 نکته برای مطالعه در صبح زود را به شما بگوییم تا بتوانید بیشترین راندمان را از مطالعه خود هنگام صبح بگیرید پس با ما همراه باشید.

در ابتدا باید این نکته را بگوییم که سعی کنید برنامه ریزی داشته باشید چه برای مطالعه چه در زندگی. به عنوان مثال یکی از کارهایی که راندمان مطالعه را افزایش می‌دهد ورزش صبح‌گاهی است.

ورزش صبح‌گاهی

حتما قبل از مطالعه صبح زود حداقل نیم ساعت ورزش کنید زیرا این امر باعث می‌شود اعتماد به نفستان افزایش یابد و از طرفی انرژی و قدرت برنی شما را بالا می‌برد که در دراز مدت بدنی خوش فرم نصیبتان می‌شود

تغذیه مناسب

پس از ورزش باید تغذیه مناسبی داشته باشید تا بتوانید کالری سوخته شده در ورزش را جبران کنید و از طرفی هم احساس گشنگی و تشنگی باعث کاهش تمرکز شما در مطالعه می‌شود.

سعی کنید صبحانه کاملی بخورید تا هم روی بدنتان تاثیر مثبت بگذارد هم پس از چند ساعت مطالعه که انرژی زیادی از شما می‌گیرد احساس گشنگی نکنید و بتوانید از تایم صبح که بهترین زمان برای مطالعه است بهترین استفاده را ببرید.

مدیتیشن

یکی از کارهایی که افراد موفق صبح زود و پس از ورزش انجام می‌دهند مدیتیشن است. مدیتیشن نوعی ورزش ذهنی است که به افزایش تمرکز ذهن و کنترل افکار منفی و احساسات کمک میکند. با توجه به اینکه مدیتیشن از موضوع مقاله به دور است راجب آن بیشتر توضیح نمی‌دهیم.

بهترین زمان مطالعه در روز و شب

بهترین زمان مطالعه در روز و شب

تحت هیچ شرایطی نمیتوان ساعت دقیقی برای مطالعه تایین کرد در نتیجه زمانی که شما از لحاظ روحی و جسمی آماده بودید بهترین زمان برای مطالعه است. در زیر واکنش های بدن در ساعات مختلف شبانه روز را می‌نویسیم:

ساعت 3 الی 6 صبح

در این بازه ساعتی مغذ انسان در فعال ترین حالت قرار دارد. می‌توانید لذت مطالعه در روز را در این زمان تجربه کنید.

ساعت 6 الی 10 صبح

مغذ خالی از هرگونه افکار و انرژی منفی بوده و آماده یادگیری مطالب جدید است در این تایم از روز بهتر است به فعالیت های ورزشی و مطالعه بپردازید.

ساعت 10 الی 12 

رفته رفته از انرژی انسان کم می‌شود و بازدهی مغذ اندکی از صبح زود کمتر می‌شود ولی باز دارای انرژی مطلوب برای یادگیری و کار است.

ساعت 12 الی 15 ظهر

بازدهی مغذ کاهش شدید پیدا میکند و نیاز به استراحت است. توصیه می‌شود در این تایم به صرف ناحار و استراحت بپردازید.

ساعت 15 الی 18 عصر

بعد از استراحت دوباره مغذ شما فعال شده و آمادگی لازم را برای کسب اطلاعات بدست می‌آورد. در این تایم توصیه می‌شود بیشتر به تثبیت مطالبی که صبح زود خوانده اید و حل تمرین های مختلف از آن بپردازید.

ساعت 18 الی 21 شب

در این تایم فعالیت مغذ کاهش یافته و مغذ بسیار خسته می‌شود که توصیه اکثر مشاوران این است که در این زمان به خارج از محل مطالعه رفته و کمی افکار خود را آزاد کنید.

ساعت 21 الی 00 شب

هنگام مطالعه در شب مغذ اندکی ریکاوری شده اما بازدهی اولیه خود را ندارد ولی می‌توان مطالب جدید خواند یا مطالب قبلی را تثبیت کرد. توصیه می‌شود ساعت 23 یا 00 شب بخوابید تا صبح زود انرژی کافی را برای مطالعه داشته باشید.

 

مقالات دیگر

افزایش تمرکز هنگام درس خواندن

روش مطالعه صحیح برای دانش آموزان

دانشگاه مجازی بدون کنکور

جهت مشاوره در زمینه مطالعه در روز بهتر است یا شب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
2 دیدگاه برای “مطالعه در روز بهتر است یا شب”
  1. سلام شما خودت مغز را نوشتی مغذ //// ??????

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید