لیست زیر گروه ها و ضرایب رشته انسانی

زیر گروه ها و ضرایب رشته انسانی

جهت مشاوره در زمینه لیست زیر گروه ها و ضرایب رشته انسانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

داوطلبان کنکور سراسری انسانی باید در زمان مطالعه دروس کنکور به زیرگروه ها و ضرایب رشته انسانی توجه نمایند. دروس کنکور انسانی شامل دروس عمومی و دروس تخصصی ( ریاضی، اقتصاد، ادبیات فارسی اختصاصی، عربی اختصاصی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روان شناسی ) می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرکدام از زیر گروه های رشته انسانی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

زیر گروه های رشته انسانی

لیست زیر گروه ها و ضرایب رشته انسانی موضوع مقاله ای است که در آن به معرفی گروه های آزمایشی ، زیرگروه ها و ضرایب آن ها در کنکور سراسری خواهیم پرداخت. رشته علوم انسانی نیز مانند سایر گروه های آزمایشی دارای زیر گروه هایی می باشد که رشته های مختلف را در این زیرگروه ها دسته بندی کرده اند.

شما پس از مشاهده کارنامه اولیه کنکور، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشید، می توانید رشته های این زیرگروه ها را انتخاب کنید.اطلاع از ضرایب زیرگروه ها جهت مطالعه دروس کنکور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

لیست زیر گروه ها و ضرایب رشته انسانی

لیست زیر گروه ها و رشته های انسانی

زیرگروه ها از این جهت اهمیت بالایی دارند که ضرایب دروس مختلف در کنکور برای زیرگروه های مختلف متفاوت می باشد. در ادامه لیست زیرگروه ها و رشته های انسانی را جهت اطلاع داوطلبان ذکر کرده ایم.

  • به عنوان مثال رشته پرطرفدار حقوق در زیرگروه اول و دیگر رشته پرطرفدار یعنی روانشناسی در زیرگروه پنجم قرار دارد.
  • به عنوان مثال برای داوطلب رشته حقوق میزان اهمیت درس اقتصاد نیمی کمتر از داوطلب رشته روانشناسی می باشد.
رشته های تحصیلی زیرگروه های رشته علوم انسانی
زیرگروه ها رشته های دانشگاهی
زیرگروه 1 رشته انسانی آموزش الهیات، آموزش زبان عربی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، ادیان و مذاهب، ادیان و عرفان، ایران شناسی، تاریخ تمدن ملل اسلامی، تربیت مروج سیاسی، حقوق، زبان و ادبیات ترکی آذری، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات کردی، شیعه شناسی. علوم قرآن و حدیث، علوم قضایی، فرهنگ و معارف اسلامی، فقه شافعی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی فلسفه و کلام اسلامی، مترجمی زبان عربی، مربیگری عقیدتی، مطالعات امنیتی، معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت
زیرگروه 2 رشته انسانی این زیرگروه شامل رشته های آموزش علوم اجتماعی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، پژوهشگری امنیت، جامعه شناسی، حفاظت اطلاعات، روزنامه نگاری، ضد تروریسم، علوم فنی امنیت، مددکاری اجتماعی، مردم شناسی، علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع کارشناسی می باشد.

زیرگروه 3 رشته انسانی

این زیر گروه شامل اقتصاد، امنیت اقتصادی، حسابداری، روابط عمومی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات و هتلداری در مقطع کارشناسی می باشد.
زیرگروه 4 رشته انسانی

این زیرگروه شامل رشته های آمار، آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، باستان شناسی، تاریخ، تاریخ اسلام، جغرافیا، زبان شناسی، علوم انتظامی، علوم سیاسی در مقطع کارشناسی می باشد.

زیرگروه 5 رشته انسانی این زیر گروه نیز شامل رشته های آموزش ابتدایی ، آموزش مشاوره و راهنمایی ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش کودکان استثنایی ، روان شناسی ، علم اطلاعات و دانش شناسی ، علوم تربیتی ، علوم ورزشی ، مشاوره ، مطالعات خانواده در مقطع لیسانس می باشد.

ضرایب زیرگروه های رشته انسانی

ضرایب زیرگروه های رشته انسانی از اهمیت ویژه ای برای داوطلبان کنکور سراسری برخوردار می باشد. به این معنا که اگر شما متقاضی شرکت در زیر گروه 3 رشته انسانی باشید، دروس علوم اجتماعی و روانشناسی با ضریب 3 از اهمیت بیشتری نسبت به دروس برخوردار می باشد.

ضرایب دروس مختلف زیرگروه های رشته انسانی
عناوین دروس  زیرگروه 1 زیرگروه 2 زیرگروه 3 زیرگروه 4 زیرگروه 5
 ضرایب درس ریاضی 2 4 4 3 3
 ضرایب درس اقتصاد 1 2 3 2 2
 ضرایب درس زبان و ادبیات فارسی 4 2 2 2 2
 ضرایب درس زبان عربی 4 1 1 1 1
 ضرایب درس تاریخ و جغرافیا 1 1 1 3 1
 ضرایب درس علوم اجتماعی 1 3 2 2 3
 ضرایب درس فلسفه و منطق 3 1 1 2 2
 ضرایب درس روانشناسی 1 2 1 3 3
  • برای قبولی در رشته­ ی علوم انسانی، قوی بودن در دروس ادبیات و عربی و بخصوص پایه نهم بسیار مهم است. داشتن حافظه­ ی خوب و تسلط در دروس ادبیات و عربی و فلسفه و منطق اهمیت زیادی دارد.

 

جمع بندی

با توجه به اهمیت موضوع زیرگروه ها و ضرایب رشته انسانی در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی و هم در زمان مطالعه دروس کنکور سراسری انسانی این مقاله برای شما عزیزان نوشته شده است.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای

درباره “زیرگروه های و ضرایب رشته انسانی “باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

 

مقالات مرتبط با این مقاله

جهت مشاوره در زمینه لیست زیر گروه ها و ضرایب رشته انسانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید